Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 29.04.2024, 7:21
Dnes je pondelok 29. apríla 2024, meniny má Lea a zajtra Anastázia




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 76 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
 ZJ nepreraduje od 1 hore 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04
Príspevky: 574
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
kua, to je auto :shock:

- valvoline na celom svete odporuca servisom liat tam zly olej - to je teda odvaha
- preklady servisnych manualov su zle
- a nakoniec na rysku napisu udaj o oleji ktory tam vlastne nemame davat

Bolo by urcite jednoduhsie ak by Valvoline napisal "special product" ako pri xy inych modeloch, ak by sa prekladatel servis manualov naucil lepsie po anglicky a ak by vyrobca rysky zosuladil udaje s vyrobcom prevodovky. To by bola potom radost servisovat :-D

Neboj Andrej, ako prve sa ronie snazil kontaktovat teba, ale bohuzial nedvihal si mobil. A mam pocit ze auto bolo pred par dnami u vas v servise na kontrole. Vtedy vsetko fungovalo a bolo OK, ale ked doslo k nam chybal tam cca liter oleja. Kam sa podel netusim. Skusobne sme ho teda doliali, aj ked osobne mam pocit ze to nebol ten pravy problem s radenim.

Takze ked dojdete na problem dajte vedet co tomu vlastne bolo.

P.S. okrem osobnych skusenosti a praktickych rad z roznych for, ma niekto aj nejake technicke vysvetlenie preco je ATF320 horsi ako ATF +3? Myslim porovnanie viskozit, tepelnych vlastnosti atd a ich priamy vplyv na prevodovku?

_________________
..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.sk
Ironman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...


Štv, 27.08.2009, 10:03
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Juro ja nemám preklad servisného manuálu ale origo v angličtine. Na preklad sa nespolieham a ani nieje preklad servisneho manuálu.

To že sa mi nedovolal može byť poslednu dobu som mal aj nejaké dovolenky (už to chcelo vyptnuť trochu).

Či bolo robené u nás neviem to by musel zistiť u chalanov, nie som tam stále, nakolko ma žíví aj niečo iné. Druhá vec že denne mám množstvo telefonatov takže nemožem pamatať presne komu som dal číslo na servis.

Na ryske máš v prvom rade napísaný olej MPAR 7167 čo je ATF olej až potom dextron.

Ak mi volal teraz (dnes) tak neviem kde je problem lebo zmeškaný hovor nemám.

Ak to neradí dobre tak príčin može byť vela. Od stola ich nezistíme.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Štv, 27.08.2009, 10:17
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04
Príspevky: 574
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Nemyslim si ze som odbornik na jeep a uz vobec nie na automaty.
Preto ak potrebujeme riesit nejaky problem tohto charakteru tak sa obratim na podla mojho nazoru najvacsich odbornikov ktorych poznam a tymi su chalani z autoservisu Dolinka - Jeep v Kudlovicich (CR).
Ak ich niekto pozna myslim ze uzna ze oproti nim sa tu my vsetci na odbornikov mozme len hrat...

Tak som teda urobil aj teraz a ich vyjadrenie je jednoznacne :!:

Do ZJ do roku 98 ma ist jednoznacne Dexron, pretoze tieto auta pouzivaju starsi typ hydromenicu. Az od roku 98 sa dava olej ATF+ prave kvoli zmene konstrukcie hydromenicu. Ich odporucanie je dokonca take ze ak sa da k staremu typu hydromenicu olej ATF+ tak prave vtedy moze dojst ku problemom a poskodeniu.

Na tuto temu vraj uz absolvovali hodinove telefonaty najcastejsie prave so zakaznikmi v SR, ktori argumentovali tym ze niekde vo forach sa dozvedeli....
Zaroven vsak dodali ze ak v tej prevodovke olej chybal, tak nejake doliatie uz nemusi pomoct a pravdepodobne to uz prevodovka ma za sebou.

Neni to moj pohlad na vec, a ani vysledok nejakych diletantskych tabuliek, ale asi najvacsieho servisu americkych aut v CR s dlhorocnou historiou.

Tot vsjo

Juro

_________________
..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.sk
Ironman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...


Štv, 27.08.2009, 10:48
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Juro ako na odborníka automatu sa nehrám, doležitý je pre mna orginálny servisný manuál.

V servis manuále pre moje auto tj rok 94 a automat RE42 je napísané:

Mopar ATF Plus, type 7176 is the preferred fluid. Mopar Dextron II can by used if ATF Plus is not readidly available.

Tu je aj dokaz zo servis manuálu
Obrázok

a je to Orginálny servisný manuál používany všade v servisoch. Ak Palo najde u seba orginálny servisný manuál na prevodovku, tak nech to sem hodí.

Takže asi sa sudruzi v amerike potom koply podla toho servisu a na celom svete leju dlhe roky nesprávny olej do automatou? :roll:

A včul budme všetci mudry.

A ešte jeden poznatok osobne mám na aute naklepaných poctivých 300 tisc km a aj na prevodovke, lejem tam len ATF 4+ a nikdy nemal problem ak beriem do uvahy že má svoje roky za sebou, ale nestvára mi somariny.


Prílohy:
94zj_21.pdf [121.47 KiB]
266 krát

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com
Štv, 27.08.2009, 11:08
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Tak trochu upresním na pravu mieru, nakolko som volal z majitelom, len jeho nik mi nič nehovoril nakolko sem nechodí často.

Ano to auto bolo v servise u nás, nakolko sa menili prevádzkové kvapaliny okrem automatu, ktorý mal byť repasovaný a robili to v CZ niekde, kde to neviem. Z toho dovodu som sa nezaujímal moc o automat, asi mal, skusenosť do buducna.

Dnes idem auto prezreť a pozreť priamo k majitelovi a povoziť sa na ňom. Zároven ideme skusiť zistiť u bývalého majiteľa čo je v automatke.

Ak to bude niečo važnejšie tak to ide do servisu a ideme zisťovať závadu.

Zatial to je všetko.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Štv, 27.08.2009, 12:00
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00
Príspevky: 1241
Bydlisko: Senica
Odpoveď s citáciou
ORC píše:
valvoline na celom svete odporuca servisom liat tam zly olej - to je teda odvaha


:roll: kde?
http://valvoline.com/products/consumer- ... n-fluid/32

_________________
Zlatníctvo-Hodinárstvo


Štv, 27.08.2009, 12:15
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Juro ešte jedna drobnosť v tej aplikačnej tabulke je sice dextron to jes t pravda ale na prevodovku Aisin Warner čo je AW4 a tam fakt ide dextron, ale v grandoch na 99% máš RE alebo RH prevodovky a tam ide ATF+ olej, a ako vyšie dal Biker Valvoline robí aj ATF olej.

Takže vsjo jasno.

a AW4 je v grandoch pomerne vzácna najme tu v EU su take autá aj origo le tie su z roku 93 povačšinou.

Alebo niekto prekopal granda na AW4, čo ide za určitých okolností.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Štv, 27.08.2009, 12:23
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
ORC píše:
Ak ich niekto pozna myslim ze uzna ze oproti nim sa tu my vsetci na odbornikov mozme len hrat...

Tak som teda urobil aj teraz a ich vyjadrenie je jednoznacne :!:

Do ZJ do roku 98 ma ist jednoznacne Dexron, pretoze tieto auta pouzivaju starsi typ hydromenicu. Az od roku 98 sa dava olej ATF+ prave kvoli zmene konstrukcie hydromenicu. Ich odporucanie je dokonca take ze ak sa da k staremu typu hydromenicu olej ATF+ tak prave vtedy moze dojst ku problemom a poskodeniu.

Juro


tak za toto vyjadrenie pánov v Kudloviciach pekne pozdravujem a myslím si o nich niečo pekné o reprodukčných orgánoch. Povedané inak, JE TO pikacovina JAK RAMPA !!!!!!!

takže ešte raz:

v jeepe sa používali 2 základné typy AT prevodoviek.

1. japonsko- americká prevodovka Aisin-Warner A340, známa aj ako AW4,
ktorú nájdeš vo všetkých 4 litrových Cherokee XJ a Comanche MJ raritne aj v 1. modeli Grand Cherokee ZJ z roku 1993 , ale to len so 4 litrovým motorom.
DO TEJTO PREVODOVKY SA (ako do jedinej v Jeepe) LEJE DEXRON II alebo III.


2. Prevodovky Torqueflite TF999, A518, A618....Inak označované ako RE, RH... prípadne ich novšia generácia 545RFE

Tieto prevodovky sa vyrábali ako:
3stupňové - TF999, 32RH - takáto je napríklad v Jeep Wrangler do roku 2002, alebo staré Cherokee s motorom 2,8V6, prípadne raritne 2,1TD, alebo Chrysler Voyager s motorom 3,0...

4stupňové - A518, A618 (42,44,46,48 RH, RE...)
takéto nájdeš vo VŠETKÝCH Grand Cherokee ZJ, a čiastočne aj WJ do roku 2002, Dodge dakota, Ram... Tieto prevodovky sú skoro identické, líšia sa len počtom lamiel, prípadne RE sa od RH líši tým, že má elektricky ovládaný governor, narozdiel od RH, ktorá ho má čisto hydraulický.

Ich novšia generácia pod označením 545RFE je 5stupňová a plne elektronicky riadená.

Tieto prevodovky sú POSTAVENÉ VÝHRADNE NA OLEJ Mopar 7176, inak označovaný aj ATF3+, alebo jeho novšiu náhradu, ATF4+. Pričom dôležité je to znamienko PLUS.

To,že je na mierke napísané "or Dexron "... je upresnené aj v originálnom servisnom manuáli, a znamená to toľko, že na núdzový dojazd radšej doliať nejaký olej, ako nemať žiadny. Po takomto dolievaní je ale potrebné urobiť preplach prevodovky.

Toto je napríklad zo servisného manuálu pre Jeep Grand ZJ z roku 1995:

Obrázok

Takže kecy o novších a starších meničoch sú nanič.


Prílohy:
Poznámka: prípadne aj celá strana s manuálu
Stránky z 95ZJ_21.pdf [46.28 KiB]
224 krát

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Naposledy upravil palo-cherokee dňa Štv, 27.08.2009, 12:33, celkovo upravené 1

Štv, 27.08.2009, 12:31
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 13.06.2007, 22:12
Príspevky: 94
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ronie9:

Ja obchodujem s olejmi uz celú večnosť. Valvoline ATF+4 (ktorého link dal biker) je olej ktorý je bohužiaľ dostupný iba v US. Ale Valvoline ma produkt dostupný aj v Európe ktorý je schválený ako ATF+4 a zaroveň Dexron II aj III a volá sa Maxlife ATF http://www.oilshop.sk/inshop/scripts/de ... Search=atf Kedže téma mazania aut. prevodoviek Jeep sa tu otvára uz niekoľký krát a samého ma zaujíma prax, ponúkam nasledovné :

Dám ti komplet olejovú náplň Maxlife ATF pre Tvoje auto zadarmo. Vyskúšaš, či sa problémy odstránia. Ak ano tak je vec vybavená ak nie tak vymeníme Maxlife ATF za Mopar ATF a uvidíme či sa problémy odtránia alebo nie.

Schválenia Maxlife ATF su nasledovné:

GM Dexron III , Dexron IIE, IID
Ford Mercon, Mercon V
Allison: C-4
Allison TransSynd, TES-295
BMW LT 71141, LA 2634
MAN 339 type F
Mazda
Mini Cooper CVT EXL 799
Toyota T, T-111, T-IV
Chrysler: ATF+3, ATF+4
Mirsubishi Diamond SP-II
Diamond SP-IIi
Honda ATF-Z1*
MercedesBenz 236.x
Nissan D,J,K,-matic
Volvo 1161521, 1161540
Audi G-052-025-A2
GM 9986195
ZF TE-ML
14B, 16L, 17C
JWS 3309
Voith G 607
KIA SP-II & SP-III
VW TL 52162

_________________
Faster and Faster


Štv, 27.08.2009, 12:31
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nicoooo

takže niečo univerzálne, čiže na p..

Igorovi odišiel automat koliva tomu zrejme, možno aj suhra servisáka ktorý mu po utopení skladal prevodovku. :?


Jo vieš zohnať špecifikáciu Valvoline ATF4+?

Nejako sa mi nezda žeby dva rozdielne oleje od Valvoline mali rovnake vlastnosti. A už vôbec prečo do EU iný olej ked v US je to ATF tam asi nebudu liať dextron do RE a RH automatiek hm?

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Štv, 27.08.2009, 12:38
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04
Príspevky: 574
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
biker píše:
ORC píše:
valvoline na celom svete odporuca servisom liat tam zly olej - to je teda odvaha


:roll: kde?
http://valvoline.com/products/consumer- ... n-fluid/32


tu:
http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/Select.asp

niekto tu pisal ze valvoline uvadza vsade Dexron lebo nepozna ATF+,

tak uz potom tomu naozaj nerozumiem.

ATF+ teda poznaju a vyrabaju a v aplikacnej tabulke uvedu Dexron. No hruuuza.

Myslim vsak ze nase dohady a vyhladavanie roznych vykladov problemu na nete Roniemu prevodovku nezachrani. Takze nachajme Andrea nech to vyskusa, rozobere a hlavne opravi :-)


Juro

_________________
..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.sk
Ironman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...


Štv, 27.08.2009, 12:49
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45
Príspevky: 3148
Bydlisko: VYCHOD PO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
..a ja si stale myslim,že zbytočne experimentovat v takychto veciach,Andrej ma na sklade v BA ATF+4 /tušim Petro-Canada/ tak si kupim 4 litre+ FILTER a nie je problem ;-) keby to stalo majland tak možno hladam nahradu..ale za tie Eurače to nema zmysel :smt023

aj tu niečo pišu str. 88

http://www.jeep-club.net/graphics/manua ... erokee.pdf

_________________
My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom.

ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk


Štv, 27.08.2009, 12:51
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04
Príspevky: 574
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
palo-cherokee píše:

tak za toto vyjadrenie pánov v Kudloviciach pekne pozdravujem a myslím si o nich niečo pekné o reprodukčných orgánoch. Povedané inak, JE TO pikacovina JAK RAMPA !!!!!!!


Pali, klud a nerozcluj sa :D . Obidvaja (ty aj servis v Dolinke) ste dealermi tej iste firmy, predavate tie iste produkty a casto cerpate info z rovnakych zdrojov. Tak si teda urobte poriadok medzi sebou, a davajte rovnake info zakaznikom, aby potom RDR so svojou dealerskou a servisnou sietou nevyzerala ako partia nevzdelancov.

Nezastavam sa jednej ani druhej strany, moj pocit je ze v Kudlovicich maju za sebou 100vky uspesne odservisovanych Jeepov a zatial ma ich praca a rada nikdy nezradila. Cize ak sa neurazis, zatial v tomto pripade stale verim im, ci uz ich nazves tak alebo onak...

_________________
..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.sk
Ironman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...


Štv, 27.08.2009, 13:08
Profil ICQ WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
ORC píše:
Pali, klud a nerozcluj sa :D . Obidvaja (ty aj servis v Dolinke) ste dealermi tej iste firmy, predavate tie iste produkty a casto cerpate info z rovnakych zdrojov. Tak si teda urobte poriadok medzi sebou, a davajte rovnake info zakaznikom, aby potom RDR so svojou dealerskou a servisnou sietou nevyzerala ako partia nevzdelancov...


Juraj, ja som úplne kľudný. Ale pár vecí predsa len:

1. pokiaľ viem, tak chalani v Dolinke NIE SÚ dealerom Crown/RDR - je to len zákazník, ktorý má nastavené nejaké ceny.

2. Jediný ZMLUVNÝ Crown servis v CZ je TOP Servis Holan v Prahe-Vinoři

3. Crown/RDR oleje a mazivá nepredáva (s výnimou oleja do príd. prevodovky) a preto ich ani nerieši

4.Crown nepredáva ND pre AT prevodovky - s výnimkou filtrov, nejakých čidiel a pár gufier - čo je bežný spotrebák.

Takže neviem, kde by sa mal robiť poriadok.

Môj názor je že základným návodm je originálny fabrický servisný manuál. V prípade, že súčiastka je výrobkom inej firmy a do vozidla je len montovaná ako celok, je lepšie zohnať FSM od výrobcu danej súčiastky.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Štv, 27.08.2009, 13:50
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04
Príspevky: 574
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
palo-cherokee píše:
1. pokiaľ viem, tak chalani v Dolinke NIE SÚ dealerom Crown/RDR - je to len zákazník, ktorý má nastavené nejaké ceny.
2. Jediný ZMLUVNÝ Crown servis v CZ je TOP Servis Holan v Prahe-Vinoři


Pali, to uz zachadzame do zbytocny detailov, ale:

1. kuk tu: http://www.rdr.cz/dealeri.html

2. hned v uvode stranky o dealeroch sa pise: Crown RDR doporučuje pro odbornou instalaci našich Jeep dílů...

Cize laik by si myslel ze su dealeri a zmluvny servis.

Myslim ze tato diskusia vsak nikam nevedie, a urcite nie k oprave prevodovky, ktora sa v tomto vlakne niekedy uplne na zaciatku spominala.... :?

Pointa je ze prevodovka neradila rychlosti bez ohladu na to ci sa tam dolialo ATF+ alebo ATF320 alebo voda. Problem teda vznikol asi skor ...

Juro

_________________
..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.sk
Ironman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...


Štv, 27.08.2009, 15:28
Profil ICQ WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 76 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: