Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 16.06.2024, 7:22
Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 5 ] 
 Jeep WJ 3.1 Strata vykonu 
Autor Správa
Čumil
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 28.12.2015, 16:36
Príspevky: 6
Bydlisko: Kosice
Odpoveď s citáciou
Zdravim vsetkych. Uz dlhsi cas navstevujem forum, ale az teraz som sa rozhodol, ze sa zaregistrujem. Sorry, za diakritiku. Mam WJ 2001 s ("najlepsiou") motorizaciou 3.1.  Moj problem je, ze to prestalo tahat! Uz sa to tiahne mesiace a stale som neprisiel na to, kde to blbne. Bol cas, ked to jedneho dna tahalo ako malo a na druhy den nic moc. Az nakoniec to netaha uz skoro vobec. Motor sa vytaca, ale autu sa nejako nechce. Predtym, ked som zastavil aj v kopci,
tak aj na volnobeh to auto sa posuvalo same hore. Dnes uz iba stoji a pri vacsej zatazi zacne aj pomaly rolovat dole. Snazim sa to najlepsie vysvetlit ako to citit. Ten motor sa namaha, aby rozbehol auto. Spotreba sa zvysila, kedze sa to vytaca viac aby sa rozbehlo. Reakcia auta na plyn uz nieje taka, ako bola.

Mam uplne nove vstreky a aj senzor na 1 valci funguje.
Filter/separator vody mam tiez novy a nic neprepusta.

Motor ale dost hadze na volnobeh. A ked je zohriaty tak este viac. Vibruje cele auto. Pri starte, ked starter toci motor, mi vybehne kontrolka motora a hned ked motor nabehne tak zmizne. Co sa tyka prevodovky (44RE), tak pri prehadzovani z 1-2 a z 2-1 je to dost citit. Dvojku tam podrzi velmi kratko a hned to dava do 3, kde to auto nema dostatocne silu to rozbehovat. Celkovo je necitliva a niekedy skace 2-3 3-2 .Ked predbieham, tak podradi, ale ziadna slava co sa tyka rychlosti ci sily. Urcite viem, ze pasy neboli nikdy nastavovane. Kvapaliny tam je dostatok. Akurat sa mi trochu robia bublinky, ale to asi bude preto, lebo mam tam teraz mix atf4 mopar a asi liter od ineho vyrobcu. Kazdopadne pojdem na diagnostiku do jeepu, lebo nikto tu nevie precitat ten motor a prevodovku. Kody na displayi nemam ziadne. Neviem, ci to je motor alebo prevodovka, alebo skor oboje. Vopred dakujem za radu.
Turbo tlaci, trochu zerie olej ale este to nieje tak zle.


Pon, 28.12.2015, 22:52
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4611
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Tak vitaj "nešťastník"

Tak za C je správne.
Asi ani motor nebude uplne OK.
Predpoklad podľa toho čo popisuješ:
- na 99,9% máš v prdeli všetky 3 silenbloky čo držia motor o kasňu
- predpokladám že tečie olej medzi motorom a prevodovkou - prasknutý medzikus (hliníkový tlakový odliatok)
- podľa chovania AT máš pravdepodobne po životnosti menič - jedna možná príčina - dá sa otestovať.
- Druhá máš chytené lamely v automate
- Keďže ako vravíš automatu sa moc servisu nedostalo, tak ten automat zrejme hodne dlho fungoval v režime šmýkania brzdiacich pásov - dôsledok nedoštelovávania pri každej výmene oleja.
- dvojkové lamely máš skoro po smrti - krátky interval neudrží tam dvojku (preskakuje hneď do 3)

Neviem odkiaľ si v Jeep musíš mať šťastie na mechanika čo robí diagnostiku, nakoľko toto vozidlo je pre nich ťažko za zenitom, keďže sa vyrábalo všehošudy necelé 3 roky.

Tvrdá realita:
Ak sa ukáže že máš pred smrťou automat, nebodaj chytený motor do ktorého treba investovať a ďalších xy vecí čo sa určite nájdu tak najlepšou investíciou je to rozpredať na diely, teda ak nie si masochista a chceš do toho naliať viac dukátov ako stojí také auto.

A.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Uto, 29.12.2015, 8:27
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4306
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
k tej strate vykonu by som dobre skontroloval senzor otacok kluky - inak aj CPS - crankshaft position sensor alebo teda u tohoto motora oznacovany ako ESS - engine speed sensor.
ak je prasknuty medzikus a motor sa trasie na silentoch jak ratlik tak je velky predpoklad ze
je ten senzor v prdeli.

A snimac na vstreku na 1. valci je merany ako? len staticky alebo aj dynamicky?

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 29.12.2015, 12:27
Profil WWW
Čumil
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 28.12.2015, 16:36
Príspevky: 6
Bydlisko: Kosice
Odpoveď s citáciou
Dakujem za odpovede.

Ten medzikus je ok. Pred pol rokom som menil simering tam lebo to tieklo a bol v poriadku.
Neviem co s AT. Skusim ci sa nenajdu nejake kody a ked nie tak nastavim bands a uvidim ci nastane nejaka zmena. A tiez som rozmyslal ci ten (kickdown kabel) by nezrobil zmeny keby som ho skusil ?
Tu dvojku tam tam on aj necha, ale treba trochu pridat plyn aby tam zostala dlhsie. Ta prevodovka ma celkom dobru historiu, olej bol meneny casto, nikdy nesmrdel ani nebol zlej farby. GO by bodla ale 800 euro nato davat nebudem. Kedze tu nemam priestor aby som si to zrobil sam.

Ved prave to je ten problem, ze tu ziadny dobry mechanik nieje, Kedze som v Skotsku. Tu su mechanici bez zakladneho vzdelania! Ani jeep dealerovy sa neda verit.

Ano ten, senzor otacok,nato som myslel. Ale ako ho skontrolovat spravne? Kontroloval som odpor ale to mi vela nedalo. Vyhodilo by to neico pri diagnostike keby neposielal signal ?

Ten snimac na vstreku tiez podozrievam. Poslal som ho do specialneho diesel BOSCH servisu kde robia iba vstreky a ze vraj vsetko ok. Lenze, ked som ho odpojil pri chode motora, tak ziadna zmena nenastala. Takze neviem ci to je pravda ze je ok.
Este ma napadla kopa veci ako zaseknuty vzduch niekde od nadrze cez pumpu az do vstrekov. Alebo ze niekde unika vakuum.

sorry za Slovencinu ale ja som nepisal po slovensky uz 12 rokov. :/


Uto, 29.12.2015, 13:46
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4306
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
andrelee píše:

Ano ten, senzor otacok,nato som myslel. Ale ako ho skontrolovat spravne? Kontroloval som odpor ale to mi vela nedalo. Vyhodilo by to neico pri diagnostike keby neposielal signal ?



ano aj nie. zavisi od toho aka diagnostika

andrelee píše:
Ten snimac na vstreku tiez podozrievam. Poslal som ho do specialneho diesel BOSCH servisu kde robia iba vstreky a ze vraj vsetko ok. Lenze, ked som ho odpojil pri chode motora, tak ziadna zmena nenastala. Takze neviem ci to je pravda ze je ok.


Ak chces zmerat to cidlo tak u tohoto motora podmienene originalna DRBIII diagnostika alebo osciloskop. Inak nie


andrelee píše:
Este ma napadla kopa veci ako zaseknuty vzduch niekde od nadrze cez pumpu az do vstrekov. Alebo ze niekde unika vakuum.


palivo sa da vyskusat aj napojenim na PET flasku s naftou
Vakuum s tym nema nic. To je diesel a vakuum je tam akurat tak pre posilovac brzd

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 29.12.2015, 14:08
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 5 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: