Dnes je sobota 10. mája 2025, meniny má Viktória a zajtra Blažena
WJ 2,7 CRD problém so štartom a nízka teplota motora
Autor |
Správa |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
koryto12 píše: este som sa chcel spytat na dym z vyfuku.. ked sa rozbieham ci uz za tepla alebo za studena alebo ked trochu viac pridam ide z toho cierny dym.
každý diesel trochu dymí. Hlavne ak mu "naložíš".
Ak dymí moc a načierno, tak môže byť problém so vstrekovačmi alebo s ich riadením.
K tomu šatrtovaniu: žhaví to tak ako treba? Sú v poriadku žhaviče? Sú v poriadku obidve relátka žhavenia ich riadenie?
koľko to má najazdených km?
|
Str, 10.09.2008, 18:24 |
|
 |
koryto12
Učeň
Registrovaný: Str, 10.09.2008, 16:55 Príspevky: 40 Bydlisko: Malacky
|
palo-cherokee píše: koryto12 píše: este som sa chcel spytat na dym z vyfuku.. ked sa rozbieham ci uz za tepla alebo za studena alebo ked trochu viac pridam ide z toho cierny dym.
každý diesel trochu dymí. Hlavne ak mu "naložíš".
Ak dymí moc a načierno, tak môže byť problém so vstrekovačmi alebo s ich riadením.
K tomu šatrtovaniu: žhaví to tak ako treba? Sú v poriadku žhaviče? Sú v poriadku obidve relátka žhavenia ich riadenie?
koľko to má najazdených km?[/quote
na diagnostike povedali, ze je to ok,, viem to skontrolovat este dajako inac? ma to 140 000 km...
teraz som to skusal starzovat a islo to, trosku mu to trvalo ale predsa.. len nerozumiem. ze za studena to chyta.
_________________ JEEP Grand Cherokee Limited, 2,7 CRD, 2003, AT
|
Str, 10.09.2008, 18:29 |
|
 |
koryto12
Učeň
Registrovaný: Str, 10.09.2008, 16:55 Príspevky: 40 Bydlisko: Malacky
|
Andrej píše: koryto12 píše: Druhý problém je, aj keď som zatial nedošiel aký má vplyv, že teplota motora dosahuje ledva 70 stupňov. Ak nieje v prevádzkovej teplote motor má to vplyv na spotrebu, pač je velká pravdepodobnosť že to pojde na sytičový režim aby sa motor ohrial na prevádzkovu teplotu. Zádrhelom može byť aj vadný termostat. Ono Korýtko, ak máš otázky ohladom jeep je nato sekcia a tam pekne popíš čo všetko ťa trápi, najlepšie do jednej temy.
co vychadza termostat?
_________________ JEEP Grand Cherokee Limited, 2,7 CRD, 2003, AT
|
Str, 10.09.2008, 18:35 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
koryto12 píše: co vychadza termostat?
Tak to ta sklamem nemám ani šajnu nakolko je to motor mercedesu 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Str, 10.09.2008, 20:23 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
koryto12 píše: co vychadza termostat?
cca 1000,- sk
ad štartovanie:
podľa mňa bude problém v managemente žhavenia. Tam je to spravené nejak tak, že ak je motor studený, žhavia všetky žhaviče. Po naštartovaní sa to nejak prepína a žhavia na striedačku a dožhavujú ešte niekoľko minút počas behu motora
Keď je motor teplý, tak žhavia iba niektroré, a dožhavujú ináč....
presnú sekvenciu neviem, musel by som kuknúť do manuálu, je to tam dosť zložité
|
Štv, 11.09.2008, 11:13 |
|
 |
koryto12
Učeň
Registrovaný: Str, 10.09.2008, 16:55 Príspevky: 40 Bydlisko: Malacky
|
palo-cherokee píše: koryto12 píše: co vychadza termostat? cca 1000,- sk ad štartovanie: podľa mňa bude problém v managemente žhavenia. Tam je to spravené nejak tak, že ak je motor studený, žhavia všetky žhaviče. Po naštartovaní sa to nejak prepína a žhavia na striedačku a dožhavujú ešte niekoľko minút počas behu motora Keď je motor teplý, tak žhavia iba niektroré, a dožhavujú ináč.... presnú sekvenciu neviem, musel by som kuknúť do manuálu, je to tam dosť zložité
keby si mal cas bol by som vdacny...
dnes rano uplne v pohode chytil, asi po 200 km, potreboval alkohol, po dalsich 250 chytil aj ked trosku mu to trvalo a stal som asi 20 min. za ten cas motor nemohol vychladnut. nechapem to... 
_________________ JEEP Grand Cherokee Limited, 2,7 CRD, 2003, AT
|
Štv, 11.09.2008, 21:51 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
tu máš tabuľku s časmi žhavenia. Dobre si pozri, že aj pri teplote vody 70° žhaviče žhavia 16 sekúnd.
takže by som hľadal chybu niekde v žhavení

|
Pia, 12.09.2008, 12:02 |
|
 |
tilda
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 13.04.2008, 20:56 Príspevky: 137 Bydlisko: Piešťany
|
Ja sa motorom prd rozumiem, ale moj kamarat, co ma Granda 2.7 CRD mal podobny problem. Za studena startovalo na prvy sup a za tepla to bolo trapenie. Bol na diagnostike a ukazalo sa, ze to je jedna triska (u neho samozrejme na 5 valci). Po vymene mu to startuje ako hodinky.
Ale este raz zdoraznujem, ze som to len pocul od neho.
|
Pon, 15.09.2008, 11:22 |
|
 |
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
|
V servise s obľubou menia snímač tlaku v raile pri akejkoľvek poruche so vstrekovaním a štartovaním, ja mám tuším už tretí.
Prvýkrát mi to menili po tom, čo mi auto na ceste z KE do BA asi 30x zdochlo počas jazdy a po príchode do BA už vôbec nenaskočilo - vtedy to pomohlo, druhýkrát pri probléme s voľnobehom - pri pridaní plynu na N alebo P ostali otáčky visieť na cca 1.500 - vtedy to nepomohlo a pretrváva to dodnes a tretí krát, keď som nemoholv zime naštartovať. Toto nepomohlo, musel som meniť žhaviče - v tých to nebolo, menil som aj trysky 4. a 5. Medzitým sa oteplilo, tak neviem, či to bolo v tých tryskách, alebo sa budem trápiť ďalej. Teraz zatiaľ pri 8 stupňoch štartujem bez problémov.
V zime, keď boli mínusové teploty som musel točiť aj 20 sekúnd aby to chytilo. Musím počkať na chladnejšie počasie a uvidím.
Teplý motor mi chytí na jeden "brnk".
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Pon, 15.09.2008, 11:29 |
|
 |
koryto12
Učeň
Registrovaný: Str, 10.09.2008, 16:55 Príspevky: 40 Bydlisko: Malacky
|

KOŤO píše: V servise s obľubou menia snímač tlaku v raile pri akejkoľvek poruche so vstrekovaním a štartovaním, ja mám tuším už tretí. Prvýkrát mi to menili po tom, čo mi auto na ceste z KE do BA asi 30x zdochlo počas jazdy a po príchode do BA už vôbec nenaskočilo - vtedy to pomohlo, druhýkrát pri probléme s voľnobehom - pri pridaní plynu na N alebo P ostali otáčky visieť na cca 1.500 - vtedy to nepomohlo a pretrváva to dodnes a tretí krát, keď som nemoholv zime naštartovať. Toto nepomohlo, musel som meniť žhaviče - v tých to nebolo, menil som aj trysky 4. a 5. Medzitým sa oteplilo, tak neviem, či to bolo v tých tryskách, alebo sa budem trápiť ďalej. Teraz zatiaľ pri 8 stupňoch štartujem bez problémov. V zime, keď boli mínusové teploty som musel točiť aj 20 sekúnd aby to chytilo. Musím počkať na chladnejšie počasie a uvidím. Teplý motor mi chytí na jeden "brnk".
mne ked vymenil snimac tak to to chytalo, teraz to trva niekedy dlhsie niekedy hned. v sobotu za studena ani za boha, vyslahal som baterku - radost. v nedelu to iste, az poobede vela alkoholu a chytil. potom 5x start bez problemov. uvidim co bude dnes. ked si menil 4-5 trysku isiel cely motor dole?
_________________ JEEP Grand Cherokee Limited, 2,7 CRD, 2003, AT
|
Pon, 15.09.2008, 12:21 |
|
 |
tilda
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 13.04.2008, 20:56 Príspevky: 137 Bydlisko: Piešťany
|
No ja som to nemenil. Rozpraval som sa z mechanikom co to robil. Vraj podla manualu pri vymene 5 ma ist motor dole. Tak volal nejakemu znamemu do Jeepu, ci to tak fakt robia. Ze povedal, povolit silentbloky podlozit dosku a zapacit lesenarskou trubkou  . Vraj to fungovalo. Ale podrobnosti neviem.To bol len pokec pri cigaretke.
|
Pon, 15.09.2008, 12:27 |
|
 |
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
|
tilda píše: No ja som to nemenil. Rozpraval som sa z mechanikom co to robil. Vraj podla manualu pri vymene 5 ma ist motor dole. Tak volal nejakemu znamemu do Jeepu, ci to tak fakt robia. Ze povedal, povolit silentbloky podlozit dosku a zapacit lesenarskou trubkou  . Vraj to fungovalo. Ale podrobnosti neviem.To bol len pokec pri cigaretke.
Mne keď opravovali hlavu vybrali celý motor, že vraj to nešlo urobiť ináč. V servise u Wiezentcára keď menili trysku na 5. tak motor iba zvesili zo siletblokov a pýtali za to cca 8-10.000,-. Nechal som vymeniť pre istotu aj 4.
Tam môže byť, že ti padá nafta cez tú trysku, ale to by ti neštartovalo až po dlhšej pauze. Ešte si pozri či ti netečú také plastové hadičky a kolienka spredu na motore. Je to odvzdušnenie či prepad nafty už neviem. Mne tá výmena vyriešila pár problémov so štartovaním a stojí to pár korún.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Pon, 15.09.2008, 12:57 |
|
 |
koryto12
Učeň
Registrovaný: Str, 10.09.2008, 16:55 Príspevky: 40 Bydlisko: Malacky
|
KOŤO píše: tilda píše: No ja som to nemenil. Rozpraval som sa z mechanikom co to robil. Vraj podla manualu pri vymene 5 ma ist motor dole. Tak volal nejakemu znamemu do Jeepu, ci to tak fakt robia. Ze povedal, povolit silentbloky podlozit dosku a zapacit lesenarskou trubkou  . Vraj to fungovalo. Ale podrobnosti neviem.To bol len pokec pri cigaretke. Mne keď opravovali hlavu vybrali celý motor, že vraj to nešlo urobiť ináč. V servise u Wiezentcára keď menili trysku na 5. tak motor iba zvesili zo siletblokov a pýtali za to cca 8-10.000,-. Nechal som vymeniť pre istotu aj 4. Tam môže byť, že ti padá nafta cez tú trysku, ale to by ti neštartovalo až po dlhšej pauze. Ešte si pozri či ti netečú také plastové hadičky a kolienka spredu na motore. Je to odvzdušnenie či prepad nafty už neviem. Mne tá výmena vyriešila pár problémov so štartovaním a stojí to pár korún.
kde spredu by to malo byt?
_________________ JEEP Grand Cherokee Limited, 2,7 CRD, 2003, AT
|
Pon, 15.09.2008, 16:19 |
|
 |
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
|

koryto12 píše: KOŤO píše: tilda píše: No ja som to nemenil. Rozpraval som sa z mechanikom co to robil. Vraj podla manualu pri vymene 5 ma ist motor dole. Tak volal nejakemu znamemu do Jeepu, ci to tak fakt robia. Ze povedal, povolit silentbloky podlozit dosku a zapacit lesenarskou trubkou  . Vraj to fungovalo. Ale podrobnosti neviem.To bol len pokec pri cigaretke. Mne keď opravovali hlavu vybrali celý motor, že vraj to nešlo urobiť ináč. V servise u Wiezentcára keď menili trysku na 5. tak motor iba zvesili zo siletblokov a pýtali za to cca 8-10.000,-. Nechal som vymeniť pre istotu aj 4. Tam môže byť, že ti padá nafta cez tú trysku, ale to by ti neštartovalo až po dlhšej pauze. Ešte si pozri či ti netečú také plastové hadičky a kolienka spredu na motore. Je to odvzdušnenie či prepad nafty už neviem. Mne tá výmena vyriešila pár problémov so štartovaním a stojí to pár korún. kde spredu by to malo byt?
spredu na bloku motora pod vákuovou pumpou. Také priesvitné hadičky, jeden koniec je napojený v čerpadle paliva, druhý koniec ide do palivového filtra a tretí tuším z prepadov trysiek.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Pon, 15.09.2008, 18:04 |
|
 |
koryto12
Učeň
Registrovaný: Str, 10.09.2008, 16:55 Príspevky: 40 Bydlisko: Malacky
|
bola to 3 a 4 tryska, zohnal som 1 za 5000,- , chalan za robotu zobral 1000, takze parada. startuje ako hodinky...
_________________ JEEP Grand Cherokee Limited, 2,7 CRD, 2003, AT
|
Pon, 10.11.2008, 16:44 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|