tempomat na WJ 4,7 je elektronicky riadený a mechanicky (vákuom) ovládaný. Tempomat funguje (rozumej naozaj reguluje rýchlosť, nie svieti kontrolka) len ak:
- je rýchlosť väčšia ako 38 Mph a menšia ako 85 Mph
- nie je stlačený brzdový pedál, ani zatiahnutá ručná brzda
- páka voliča nie je v P alebo N
keďže elektronika nevyhlasuje žiadnu chybu a nie sú ani žiadne iné elektrické anomálie (blikajúce kontrolky a spol) a nápis "cruise" sa rozsvieti, tak môžeme na 99% vylúčiť volant (tlačítka, clockspring...)
a tiež riadiacu jednotku. Ale keďže tempomat na WJ je adaptívny a je ovládaný "vyšším levelom" riadiacej jednotky, ktorá si žije svojim vlastným životom
tak máme 2 možnosti:
1. tempomat sa zblbol a je v režime "overshoot/undershoot" a treba ho zresetovať
To sa robí tak, že zapneme tempomat (CRUISE Svieti) a pri normálnej jazde a normálne stlačenom plynovom pedáli - ROZUMEJ pridávaš nohou, nie tlačítkami, udržujeme konštantnú rýchlosť viac ako 35 Mph (60kmh).
Zároveň stlačíme tlačidlo SET, pričom stále udržujeme rýchlosť nohou na pedáli !!! , vydržíme cca 10 až 15 sekúnd a vypneme tempomat - tlačítko OFF , prípadne CANCEL.
Toto musíme ZOAPKOVAŤ približne 10 až 15 krát.
(ale je aj ľahšia možnosť - pripojíme auto na DRB diagnostiku a zresetujeme)
2. jedná sa naozaj o závadu v mechanike systému riadenia (servo, vákuum...), môže ísť o chybu mechanickú, ale aj elektrickú
tam môže byť všeličo
- únik vákua
- vadný jednocestný ventil
- uvoľnené lanko v serve
- vadné servo
- zlé kontakty na serve
- rozštelovaný(vadný) przdový spínač na pedáli...(môj podozrivý,pretože spínač na pedáli má 7 kontaktov,z nich 2 PRIAMO napájajú servo tempomatu)