Dnes je nedela 11. mája 2025, meniny má Blažena a zajtra Pankrác
Jeep WJ 2.7 CRD - Trasenie auta
Autor |
Správa |
tilda
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 13.04.2008, 20:56 Príspevky: 137 Bydlisko: Piešťany
|
V piatok sa mi s mojim WJ 2.7 CRD stala neprijemna vec. Ako som vchadzal do obce (isiel som asi 80) som pustil plyn a pri tabuli som zacal dobrzdovat. Auto sa mi roztriaslo strasnym sposobom (nieco ako ked vbehnete na rolety na semaforoch vacsou rychlostou). Klepalo sa cele auto aj volant. Uz som vyhodil smerovku, ze idem z cesty, ze sa to proste rozpadlo, ked to prestalo a auto islo ako by nic dalej. Nebolo to cestou. Otocil som sa a presiel som ju pesi. Skusil som viackrat zopakovat presne tu istu situaciu (rychlost, noha z plynu, dobrzdenie aj prudke brzdenie), ale uz sa to nezopakovalo. Nema niekto potuchy, co by to mohlo byt alebo co dat skontrolovat?
Vystrasilo ma to tak, ze som bol na infarkt.
|
Pon, 08.09.2008, 10:11 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Tak vitaj akurát si zažil DW (death woble)
Príčin može byť vela, od rozvážených kolies, voli v riadený, vole v gulákoch, zvislákovh, pridretá platnička, škrížený brzdový valček a pod.
Každopádne ak to potom nespravilo typujem to že sa ti pridrel valček a začalo ti pribrzdovať koleso + nejaké vole a máš to tam.
Načim by skontroloval komplet predok.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 08.09.2008, 10:15 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Edit : Andrej bol rychlejsi, ale mazat to uz nejdem.
Je to Death woble. Rozkmitanie prednej napravy. Pravdepodbna pricina je zly zaklon prednej narpavy, vybyte zvisle capy a nefunkcne tlmice. Zazil som to v auguste pri vyjazde zo ZV v 90 km/ hod . Dostal som to na obidve strany.
|
Pon, 08.09.2008, 10:16 |
|
 |
tilda
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 13.04.2008, 20:56 Príspevky: 137 Bydlisko: Piešťany
|
Takze servis a kontrola prednej napravy. Zvladne to sikovny mechanik, alebo musim oslovit motorkara?
|
Pon, 08.09.2008, 10:22 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
tilda píše: Takze servis a kontrola prednej napravy. Zvladne to sikovny mechanik, alebo musim oslovit motorkara?
Zvládne to aj šikovný mechanik, ked to nebude flákať a bude sa mu chcieť kontolovať poriadne. 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 08.09.2008, 10:29 |
|
 |
tilda
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 13.04.2008, 20:56 Príspevky: 137 Bydlisko: Piešťany
|
OK skusim mechanika. Ja som v tomto nepouzitelny.
V rozpocte nejako nemam rezervu na Motorcar. Tak snad sa mi podari ich obist.
|
Pon, 08.09.2008, 10:33 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
Čo majú vybité tlmiče spoločné s DW?
|
Pon, 08.09.2008, 11:00 |
|
 |
tilda
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 13.04.2008, 20:56 Príspevky: 137 Bydlisko: Piešťany
|
Neviem. Daj svoj nazor. Zial ja sa v tychto veciach vyznam minimalne a okrem riesenia mojho problemu sa snazim nieco poducit.
Takze kazda rada / nazor len vitam.
|
Pon, 08.09.2008, 11:04 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
rado nd píše: Čo majú vybité tlmiče spoločné s DW?
Si to že ked je tlmič v perdeli tak netlmí a može sa koleso rozkmitať v smere zvislom napr. či nie?? a máš z auta skackavu kozu.
Ono určite to nebude len jedna príčina býva ich povačšinou viac
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 08.09.2008, 11:10 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
Andrej píše: rado nd píše: Čo majú vybité tlmiče spoločné s DW? Si to že ked je tlmič v perdeli tak netlmí a može sa koleso rozkmitať v smere zvislom napr. či nie?? a máš z auta skackavu kozu. Ono určite to nebude len jedna príčina býva ich povačšinou viac Áno, ale to je len podnet k DW.
Keď máš zvyšok podvozku okrem tlmičov OK, tak silne pochybujem, že zažiješ DW kvôli zlým tlmičom.
|
Pon, 08.09.2008, 12:11 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Andrej píše: býva ich povačšinou viac
jj, o tom som presvedčený. Trebárs nevyvážené koleso + vôla niektorého/niektorých z čapov(zvyslé/gulové). Alebo ešte spolu so zlým záklonom. Velké ET náchylnosť takisto zvyšuje. Žiaden z dôvodov, ak je jediný, DW nevyvolá. Moj názor aspon.
a tiež ťa vítam v klube DW...je to zážitok na priposranie...hlavne napoprvé 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Pon, 08.09.2008, 12:18 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
diesel píše: Žiaden z dôvodov, ak je jediný, DW nevyvolá. Moj názor aspon.
Suhlas ja mam vsetky problemy ktore som popisal vyssie.
|
Pon, 08.09.2008, 12:24 |
|
 |
tilda
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 13.04.2008, 20:56 Príspevky: 137 Bydlisko: Piešťany
|
No auto nemam nijako upravovane, nie je zdvihane, rozsirovane, kola boli tento rok vyvazene (co samozrejme nemusi nic znamenat).
Takze asi to bude spojitost viacerych ostatnych faktorov. Mam ho pol roka a malo uz svoje roky, takze tlmice aj capy mozu mat lepsie casy za sebou.
Nuz co rozbijeme prasiatko a dame sa do toho.
|
Pon, 08.09.2008, 12:29 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
Mnoho sa uz o tom pisalo, ale to MAIN tu chyba.
HLAVNYM podnetom je zla zbiehavost. Umna to je vzdy len to. Vybita panhartka na to vplyv nemala, ani vybite zvyslaky...
Oni DW efekt vzdy len umocnia, resp. urychlia jeho nastup. DW sa mi dostavi vzdy po ohnuti spojovacky. Spravna zbiehavost je antivibtacne opatrenie. Zaklon sluzi na samocentrovanie kolies.
Chod na geometriu a mas po probleme.
_________________ zelena mrdka
|
Pon, 08.09.2008, 21:49 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Palo o tom čo je MAIN sa už tak nepriem...môže to byť od prípadu k prípadu. Svojho času som sa s Harleyom v tej veci dosť naťahoval.  Ja to už skôr berem ako "balík" ktorý treba bezo zvyšku vyriešiť inak sa problém neodstráni.. 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Uto, 09.09.2008, 6:50 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|