Dnes je nedela 11. mája 2025, meniny má Blažena a zajtra Pankrác
Jeep WJ 1999 - 4,7 - Prevodovka
Autor |
Správa |
Mjaus
Učeň
Registrovaný: Štv, 24.03.2011, 12:30 Príspevky: 26 Bydlisko: Nitra
|
Zdravim vsetkych.
Chcem sa len informovat. Po vymene tesnenia pod vekami ventilov a vymene oleja a olejoveho a vzduchoveho filtra a vymene viskospojky chladenie na WJ 1999 - 4,7L s plynom sa mi zda ze auto uz nechodi ako ma.
Pri tejto vymene bol odpojeny plyn a taktiez klima a co ja viem co este. Pred touto opravou mi motor (resp. prevodovka - teraz uz neviem) na studeno dost hucal. Proste bolo pocut hucanie - revanie podla otacok motora a aj radenie rychlosti bolo pocutelne. No po par 100 metroch ked sa trocha motor alebo ta prevodovka zohriala krasne to stichlo a uz to bola krasna ticha jazda...
Po tejto vymene mi to huci stale. Proste neutichne to huci a huci ako pred tym na studeno. Navyse si to nezavisle vsimol aj rodinny priatel.
Neviete mi poradit co tam mohli v servise pokaslat? Za kazdu radu alebo komentar co to je a co sposobuje utichnutie po par metroch vopred dakujem....
_________________ JEEP Grand Cherokee 4,7L V8 + LPG Landi Renzo Omega - 1999 cestna lestenka, original Amik...
|
Pon, 29.08.2011, 17:12 |
|
 |
Mjaus
Učeň
Registrovaný: Štv, 24.03.2011, 12:30 Príspevky: 26 Bydlisko: Nitra
|
Tak som sa docital ze nieco podobne ma na starosti Spojka menica momentu. co mohli v servise posahat neviete?
_________________ JEEP Grand Cherokee 4,7L V8 + LPG Landi Renzo Omega - 1999 cestna lestenka, original Amik...
|
Pon, 29.08.2011, 18:13 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
nooo, spojka hydromeniča to môže byť tiež, ale nejako mi uniká jej súvislosť s výmenou tesní pod vekami ventilov.
ale pekne hučať vie práve aj tá viskospoka chladenia. To že hučí po naštartovaní studeného motora je normálne, pretože je "zopnutá" a ona sa musí trošku ohriať. Po miernom ohriatí sa znížia otáčky ventilátora a hučanie prestane. Znovu sa má "rozhučať" až keď sa zasa zohreje nad stanovenú teplotu a začne naplno "svorniť".
Takže je otázka, či proste to visko nezostáva "zopnuté" natvrdo. Ak je nové, tak asi vadné nebude. Ale vpredu je na ňom bimetalová špirálka, ktorá reaguje na teplotu. Otázka či jej niekto "nepomohol" pri montáži.
|
Uto, 30.08.2011, 17:06 |
|
 |
Mjaus
Učeň
Registrovaný: Štv, 24.03.2011, 12:30 Príspevky: 26 Bydlisko: Nitra
|

Pali dakujem za odpoved.
Dnes som na tom jazdil a skusal a pocuval. Mne sa zda ze je to automaticka prevodovka nakolko sa mi auto zda aj trocha lenivejsie.
Pred poravou bol takto lenivy za studena kym sa nieco v prevodovke nezohrialo. Aj tak viac hucal a pri jemnom rozbiehani radil pri vyssich otackach (zachadzal az na 2000).. Potom ked sa zohrial (cca 1 - 3 km jazdy) zrazu hukot prestal, zacal radit uz pri 1800 a citelne bolo citit akceleraciu. Ako keby zopla spojka naplno.
Momentalne mi to stale chodi ako volakedy pri studenom. Je to take lenivejsie ako ked spojka trocha preklzuje, huci to stale viac menej podla otacok ale viac.
Nie je tam nieco zle zapojene alebo zabudli nieco zapojit, volaky snimac? Moze to mat niekde nejaky suvis s niecim? Co by ste odporucal. Premyslam nad tym ze zbehnem do Motor-Car v BA nech mi to pozru a zdiagnostikuju.
Nerad by som nadaval na nejaky servis lebo je to moj sugestivny pocit ale som z toho nestastny....
Inak auto mali v servise cely den a poobede mi povedal ze to nestihli ze este rano to potrebuje hodinu odskusat. Menili tesnenia pod vekom ventilov, olej, filter, a viskospojku chladenia. Odsavali aj klimu a znovu ju plnili a rozpajali aj plyn vpredu na motore aby sa tam dostal. A este robili geometriu. Je to praca na 9 - 10 hodin?
Vdaka...
Teda ja netvrdim ze to sposobili v servise. Len ci mohli alebo to moze byt aj zhoda okolnosti a odislo tam nieco prave ked bol v servise...
Prílohy:
Poznámka: Toto je preklad v manuale a zda sa mi ze o tomto rozpravam...
spojka.pdf [127.7 KiB]
224 krát
_________________ JEEP Grand Cherokee 4,7L V8 + LPG Landi Renzo Omega - 1999 cestna lestenka, original Amik...
Naposledy upravil Mjaus dňa Str, 31.08.2011, 12:09, celkovo upravené 1
|
Uto, 30.08.2011, 21:30 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Ak sa ideme baviť o meniči pre AT, tak by v prvom rade skontroloval olej v AT, či nieje prepálený, a či je hladina tam kde má byť.
Ak by bolo málo oleja tak bude chvílu trvať kým natiahne čerpadlo olej do meniča a potom je to lenivé, šklbe to a pod.
Pozoruj či aj nejaké neobvyklé zvuky nejdú z prevodovky, vrzganie, buchnutie a pod. ak ano teoreticky môže byť na vine bežná vec na tomto AT po desiatkách 100 tisc. km a to plech čo drží na mieste hydraulické piestiky, môže sa vytlačiť ohnúť a až roztrunúť a potom automa zle radí, dlho trvá kým preradí a pod.
Ale to už je na otvorenie vane olejovej a na fyzickú kontrolu.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Str, 31.08.2011, 11:30 |
|
 |
Mjaus
Učeň
Registrovaný: Štv, 24.03.2011, 12:30 Príspevky: 26 Bydlisko: Nitra
|

Tak zvuky nepozorujem ziadne. Teda az na hukot motora (znie to skor ako volaky silny ventilator a nie motor) popri tom pri rozbehu to jemne preklzuje, co robilo aj pred tym. Vsak po zohriati sa tento zvuk (silny ventilator a nie motor) zmenil na krasne pradenie motora a preklz sa uplne stratil.
Ine zvuky Andrej ako opisujes - vrzganie, buchnutie a pod. nie su. Radenie je normalne ako pred tym - mozno o 100 otacok vyssie... Sklbne niekedy ale malokedy to sem tam spravil aj pred tym.
Mnozstvo oleja kuknem - to ma nenapadlo sakra. To ci nie je prepaleny vsak asi nezistim ci? Co nejaky snimac/cidlo nemoze byt nejako posahany?
Uz som nastudoval na fore jeep clubu o tomto probleme a Oli to vyriesil vymenou cidla. Cital som aj o tom plechu ale nemyslim ze je to ono, lebo ja nepocujem ziadne zvuka a radi dobre...
Myslim ze by bodla diagnostika v BA, nakolko mam pocit ze ani el. sahara sa pri zvyseni teploty nespina (stalo sa mi raz ze som ho zohrial ale radsej som ho odstavil a nezeravil dalej) no nezopla. A este mi dost vadi ten snimac tlaku oleja. Ukazuje na pristrojovke stale jeden dielik nad polovicou, ale ani sa nehne pri zmene otacok. Proste vystupa tam a stoji kym nevypnem motor...
_________________ JEEP Grand Cherokee 4,7L V8 + LPG Landi Renzo Omega - 1999 cestna lestenka, original Amik...
|
Str, 31.08.2011, 12:35 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Skús zapnúť ofuk na okno, vtedy zapína klímu a amlo by zopnúť kvôli zvýšeným otáčkam motora aj ventilátor aby sa motor chladil. Ak nezopne tak máš asi relé modul vetráka odídený. U nás stojí 82,25 Eur máme posledné 2ks skladom.
A tlakové čidlo 63,75 EUr tiež skladom.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Str, 31.08.2011, 14:09 |
|
 |
Mjaus
Učeň
Registrovaný: Štv, 24.03.2011, 12:30 Príspevky: 26 Bydlisko: Nitra
|
Dakujem Andrej.
Skus mi to zatial zarezervovat oboje. Dnes to vyskusam a dam vediet.
Ako vlastne vyskusam cidlo tlaku oleja a cidlo teploty oleja v AT? Ak dam vetrak napriamo na baterku mala by ist nie? Tak by som zistil ci je funkcna Ze?
_________________ JEEP Grand Cherokee 4,7L V8 + LPG Landi Renzo Omega - 1999 cestna lestenka, original Amik...
|
Str, 31.08.2011, 14:15 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
Mjaus píše: Dakujem Andrej.
Ako vlastne vyskusam cidlo tlaku oleja a cidlo teploty oleja v AT? Ak dam vetrak napriamo na baterku mala by ist nie? Tak by som zistil ci je funkcna Ze?
cidlo tlaku oleja a teplotu v at najlepsie cez diagnostiku. Inak len rozobratim a meranim ohmickych hodnot.
Ak das vetrak napriamo na baterku, tak by mal ist. Ale priamo vetrak, nie jeho riadiaci modul! Pripadne aj toto sa da otestovat cez diag.
Prepaleny olej v AT poznas podla smradu. Ak mali v servise dlho odpojenu baterku, tak je mozne ze prevodovka stratila adaptivnu pamat. Musi sa naucit. V horsom pripade stratila aj vazbu na VIN a potom pojde stale v zakladnom rezime.
|
Str, 31.08.2011, 14:22 |
|
 |
Mjaus
Učeň
Registrovaný: Štv, 24.03.2011, 12:30 Príspevky: 26 Bydlisko: Nitra
|
Pali Ty si hlavicka.....
Vlastne ano. Cely autak bol zresetovany. Mile namiesto KM, radio hodiny.... Bolo tam 18 hodin no kolko bol baterka dole to neviem.
Ako sa dostanem zo zakladneho rezimu PLIIIIIIIZ... - OK Andrej diagnostika v BA. Dam vediet ako som dopadol...
_________________ JEEP Grand Cherokee 4,7L V8 + LPG Landi Renzo Omega - 1999 cestna lestenka, original Amik...
|
Str, 31.08.2011, 14:26 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
Mjaus píše: Pali Ty si hlavicka.....
Vlastne ano. Cely autak bol zresetovany. Mile namiesto KM, radio hodiny.... Bolo tam 18 hodin no kolko bol baterka dole to neviem. podla tohot asi dost dlho Mjaus píše: Ako sa dostanem zo zakladneho rezimu PLIIIIIIIZ... ak uz je prevodovka bez VIN-u tak len cez diag... A tiez by sa jej zisiel "Quicklearn" - cez diag Mjaus píše: - OK Andrej diagnostika v BA. Dam vediet ako som dopadol...
tak im povedz nech nie len citaju chyby ale nech aj skontroluju prevodovku ci ma zapisany vin a nech spravia quicklearn
|
Str, 31.08.2011, 16:01 |
|
 |
Mjaus
Učeň
Registrovaný: Štv, 24.03.2011, 12:30 Príspevky: 26 Bydlisko: Nitra
|
Tak som absolvoval diagnostiku v BA. Velmi slusny pristup, dokonca som mohol priamo do dielne a konzultovat s mechanikom. Co je vsak horsie diagnostika neodhalila nic. Teda az na to ze bola bateria odpojena a odvtedy som mal 79 startov...
Prevodovka radi vyborne, cidla su v poriadku a VIN sa nestratilo. Inak mechanik mi potvrdil ze odpojenim baterie sa udaje nezmazu.
Co je vsak horsie ze ja mam stale ten samy pocit ze je ten rozbeh taky makky a nie ako pred tym...  asi sa s tym budem musiet zmierit a pockat na nejaku cestu do Ziliny
Andrej tie cidla zatial riesit nebudem... Dakujem za info. Popripade sa niekedy zastavim aby si sa previezol.
Co vlastne znamena uzamknutie menica?
_________________ JEEP Grand Cherokee 4,7L V8 + LPG Landi Renzo Omega - 1999 cestna lestenka, original Amik...
|
Pia, 16.09.2011, 8:08 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

Mjaus píše: Tak som absolvoval diagnostiku v BA. Velmi slusny pristup, dokonca som mohol priamo do dielne a konzultovat s mechanikom. Co je vsak horsie diagnostika neodhalila nic. Teda az na to ze bola bateria odpojena a odvtedy som mal 79 startov... A len nacitali chyby (pamat zavad) alebo pozerali aj hodnoty a parametre cidiel? A urobili aspon ten quicklearn? Mjaus píše: Prevodovka radi vyborne, cidla su v poriadku a VIN sa nestratilo. Inak mechanik mi potvrdil ze odpojenim baterie sa udaje nezmazu. No za normalnych okolnosti sa nemaju zmazat. Ale stava sa to. Mjaus píše: Co je vsak horsie ze ja mam stale ten samy pocit ze je ten rozbeh taky makky a nie ako pred tym...  asi sa s tym budem musiet zmierit a pockat na nejaku cestu do Ziliny  si vitany Mjaus píše: Co vlastne znamena uzamknutie menica?
v menici je spojka. Normalna lamelova. No a ked je tato spojena, tak toto je jedniny moment, kedy je prenos sily od motora do prevodovky mechanicky spojeny. Pri rozopnutej spojke menica je sila prenasana len tlakom oleja v hydromenici.
|
Pia, 16.09.2011, 10:21 |
|
 |
Mjaus
Učeň
Registrovaný: Štv, 24.03.2011, 12:30 Príspevky: 26 Bydlisko: Nitra
|

No najskor nacitaval chyby auta, potom som mu kazal kuknut prevodovku a VIN. Povedal ze je vsetko v poriadku. Potom spravil volake cachre ze v neutrali pridaval plyn potom presiel na brzde do vsetkych poloh. No a nakoniec napichnuty z diagnostikou sme sli jazdit. Presli sme vsetky rychlostne stupne zastavil, volaco zas natukal a sli sme spet. Povedal ze je to OK.
Super. dakujem dakedy zas naplanujem a dam vediet ze by si sa na to pozrel.
Pytal som sa pre to lebo prave tak mi to pripada. Ako keby vobec neuzamykalo. Ako keby stale jemne preklzovalo (aj ked pri takom vykone auta to nie je az taka citelna strata vykonu) ale ja ten rozdiel proste citim. Pred tym a teraz.
Este dodatocna otazka: ked je studena aj motor aj prevodovka tak sa vlastne neuzamyka az kym sa nezohreje? je to pre to aby sa rychlejsie zohriala nie?
Ak sa zohreje tak sa volaco prepne a potom sa uzamyka. Asi toto by mohlo byt to co sa mne deje (resp. nedeje). proste pred tym klasika na studeno nezamykal a po zohriati zacal pekne zamykat a tym sa znizil aj hluk motora... Teraz mam stale ten pocit ze jazdi jak za studena ze nezamyka, preklzuje a tym motor aj viac pocujem. Ono to pocutie motora nie je zas az take vyrazne je to len trochu ine.... Mozno iny na tom jazdia uplne normalne ani nevedia ze to moze byt aj lepsie  )
_________________ JEEP Grand Cherokee 4,7L V8 + LPG Landi Renzo Omega - 1999 cestna lestenka, original Amik...
|
Pia, 16.09.2011, 20:52 |
|
 |
Mjaus
Učeň
Registrovaný: Štv, 24.03.2011, 12:30 Príspevky: 26 Bydlisko: Nitra
|
Moze mi niekto este poradit: ked je prevodovka studena tak sa vlastne neuzamyka az kym sa nezohreje? je to pre to aby sa rychlejsie zohriala nie?
Ak sa zohreje tak sa volaco prepne a potom sa uzamyka. Uzamyka sa potom pri kazdej rychlosti ak je jazda plynula bez pridavania?
Dakujem.
_________________ JEEP Grand Cherokee 4,7L V8 + LPG Landi Renzo Omega - 1999 cestna lestenka, original Amik...
|
Štv, 22.09.2011, 14:24 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|