4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Zvýšenie výkonu a úprava spotreby http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=155&t=17986 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | michal313 [ Štv, 10.10.2013, 21:44 ] |
Predmet príspevku: | Zvýšenie výkonu a úprava spotreby |
Dobrý večer prajem, ľudia, aký máte názor na zvýšenie výkonu 2,7crd jeepu grand cherokee 2002 ? Jeden známi si to dal spaviť tiež na tomto druhu motora a chváli si to, ale aj tak by ma zaujímali vaše názory a hlavne skúsenosti s tým. Vopred Ďakujem. |
Autor: | OGO [ Štv, 10.10.2013, 22:38 ] |
Predmet príspevku: | Re: Zvýšenie výkonu a úprava spotreby |
Každé zvýšenie výkonu sa niekde musí prejaviť. Závisí na tom, koľko sa mu pridá. A ako je to so zárukou. Jeepky neviem, ale mám kamaráta, ten má Volvo XC 90 diesel a na ten motor fabrika predáva fabrický čip so zárukou. Už neviem presne o koľko to zodvihne, kámo mi vravel, že po čipe je auto živšie, a dokonca o kus menej papká. Čo je ale najdôležitejšie, je to fabrická úprava so zárukou a nie niečo pofidérneho od garážového kutila. Radšej by som zisťoval, či JEEP nedodáva nejaký fabrický set na zvýšenie výkonu, bolo by to odskúšané a so zárukou. |
Autor: | OFFroad4wd [ Štv, 10.10.2013, 23:32 ] |
Predmet príspevku: | Re: Zvýšenie výkonu a úprava spotreby |
na VW 1,9TDI po čipe je nižšia spotreba aj o 1l a isto aj na iných autách a nezáleží len na tom o koľko sa zdvihne výkon, ale aj od medzikusu ten je asi najhlavnejší najskor odchádza turbo ale to nie tak celkom kvôli čipu |
Autor: | Andrej [ Pia, 11.10.2013, 9:36 ] |
Predmet príspevku: | Re: Zvýšenie výkonu a úprava spotreby |
Najskôr si daj auto doporiadku aby bolo aspoň v 95% stave a potom niečo rieš. Veľakrát stačí toto aby mal človek iný pocit z jazdy. U 2,7 je dosť komplikované riadenie motora takže to nieje také jednoduché. Keď si chcel výkon nemal si si kupovať diesel, nato sú iné motorizácie ![]() Každý motor má nejakú výkonostnú rezervu, ale všetko je niečo za niečo, takže ak zdvihnem na jednej strane na druhej sa to prejaví aj v menšej životnosti agregátu. A. |
Autor: | palo-cherokee [ Pia, 11.10.2013, 12:28 ] |
Predmet príspevku: | Re: Zvýšenie výkonu a úprava spotreby |
trochu poupravím Andreja. 2,7 samozrejme načipovať ide. Ako skoro každý elektronicky riadený common rail diesel. A dokonca celkom úspešne a pozitívne. Akurát že kvôli konštrukcii riadiacej jednotky to nie je je také ľahké a jednoduché ako napríklad VW. Ale základ je mať motor aj auto v dobrom stave, potom môžeš čipovať. Spotreba sa v absolútnych hodnotách (merané l / kW) nijak dramaticky neupraví, pri bežnej jazde asi áno ale hlavne kvôli tomu že kvôli zmenám v reakcii na pridanie plynu a "pocit výkonu" skôr zmeníš štýl jazdy. |
Autor: | OFFroad4wd [ Pia, 11.10.2013, 15:49 ] |
Predmet príspevku: | Re: Zvýšenie výkonu a úprava spotreby |
tie auta sa čipovať daju aj ked maju velku rezervu je to kvoli emisiam kde sa berie nadmorska vyška, kvalita phm atď od výrobcu su auta urobené tak aby tie emisie platili v roznych krajinach preto nie sú auta čipované už od výrobcu, spotreba logicky klesne, netreba na plyn tak tlačiť auto pojde volnejšie, nepotrebuje tak veľa paliva, určite by som nečipoval oslabený motor ako je 1,2TSI od VW a pod. nízky obsah a vysoký výkon už v sérii aj tak sa to kazí Jeep bude mať asi rezervu väčšiu ale s čipom to netreba prehaňať a chybu robia šoféri chcu z toho auta maximum alebo po dlhej trase motor hneď odstavia keď je ešte turbo žeravé a olej ho nestihne schladiť a po čase ho zadre a potom že turbo odišlo kvôli čipovaniu ja len tak ![]() |
Autor: | Klokan [ Pia, 11.10.2013, 21:40 ] |
Predmet príspevku: | Re: Zvýšenie výkonu a úprava spotreby |
Andrej píše: Najskôr si daj auto doporiadku aby bolo aspoň v 95% stave a potom niečo rieš. Veľakrát stačí toto aby mal človek iný pocit z jazdy. U 2,7 je dosť komplikované riadenie motora takže to nieje také jednoduché. Keď si chcel výkon nemal si si kupovať diesel, nato sú iné motorizácie ![]() Každý motor má nejakú výkonostnú rezervu, ale všetko je niečo za niečo, takže ak zdvihnem na jednej strane na druhej sa to prejaví aj v menšej životnosti agregátu. A. ![]() motor je treba dat do poriadku a klokani su tam hned ale sai najlepsie je ist do benzynoveho motora |
Autor: | romo11 [ Pia, 11.10.2013, 23:26 ] |
Predmet príspevku: | Re: Zvýšenie výkonu a úprava spotreby |
Klokan píše: ale sai najlepsie je ist do benzynoveho motora jo jo, benzyn je benzyn ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | VladoKE [ Sob, 12.10.2013, 8:18 ] |
Predmet príspevku: | Re: Zvýšenie výkonu a úprava spotreby |
OGO píše: Radšej by som zisťoval, či JEEP nedodáva nejaký fabrický set na zvýšenie výkonu, bolo by to odskúšané a so zárukou. Dodáva, fabricky so zárukou a volá sa HEMI ![]() |
Autor: | Klokan [ Sob, 12.10.2013, 18:05 ] |
Predmet príspevku: | Re: Zvýšenie výkonu a úprava spotreby |
romo11 píše: Klokan píše: ale sai najlepsie je ist do benzynoveho motora jo jo, benzyn je benzyn ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() tolka hanba prepacte pani ucitelka ![]() v pohode clovek sa uci cely zivot a aj tak zomre ako blby |
Autor: | JOE66 [ Sob, 12.10.2013, 19:47 ] |
Predmet príspevku: | Re: Zvýšenie výkonu a úprava spotreby |
VladoKe po case aj ten hemi sa zunuje a nestaci ![]() ![]() |
Autor: | medal41 [ Sob, 12.10.2013, 21:09 ] |
Predmet príspevku: | Re: Zvýšenie výkonu a úprava spotreby |
u klasickeho turbo diesel napr pajero 2,5 td 73kw tam sa ten výkon asi nedá moc zväčšovať či ?! takych 10-15 PS by sa hodilo ![]() |
Autor: | OGO [ Sob, 12.10.2013, 21:30 ] |
Predmet príspevku: | Re: Zvýšenie výkonu a úprava spotreby |
Treba rovno povedať aj to, že klasické zvýšenie výkonu motora, ako sa to u nás praktizuje, je takzvané čipovanie, to jest, zjednodušene povedané, motor pracuje podľa inej mapy. A to je asi tak všetko. Riadne navýšený výkon je ale zložitejší proces. Ako to tu už majstri povedali, základ je aby bol motor OK. No a potom sa do toho dá pustiť – teda vyššý výkon znamená viac paliva – upraviť vstrekovacie čerpadlo, viac paliva potrebuje viac vzduchu – teda zvýšiť plniaci tlak turba, zvýšený plniaci tlak predstavuje zvýšenú teplotu vzduchu, to znamená menej kyslíka, tak ideme do väčšieho madzichladiča, viac spáleného paliva znamená viac splodín, teda treba lepšie spriechodniť výfuk, aby spaliny lepšie vedeli odchádzať a nebrzdili výfukovú fázu, teda viac ho otvoriť, viac vyrovnať ostré lomy, záhyby, zväčšiť užitočný prierez, no potom sa môže vyskytnúť zvýšený hluk, tak treba laborovať s tlmičom. Potom to všetko tak doladiť, aby to prešlo cez STK, EK. Toto je len hrubý náčrt. Koľko reálne koníkov pribudne, je amatérsky ťažko odhadnúť, ale chlapci z tejto stránky majú dobré referencie : http://bhmotorsport.sk/ Potom by sa asi oplatilo spraviť prepočet – koľko peniažkov bolo potrebné naliať do tejto úpravy, a koľko som z toho reálne získal koníkov, a potom to reálne porovnať s tými HEMI – benziňákmi. Totižto sa kľudne môže stať, že natlačené investície do úpravy diesla sa vyrovnajú cene silného benziňáka aj so spotrebou. |
Autor: | VladoKE [ Ned, 13.10.2013, 6:59 ] |
Predmet príspevku: | Re: Zvýšenie výkonu a úprava spotreby |
OGO ![]() A pre viac informácií už o konkrétnych detailoch doporučujem Harley-a z českého fóra ![]() Prípadne ak máš oko seba niekoho kto jazdí rallye, tam sa určite veľa dozvieš. Ak však chceš len taký základ, tak vymeň filter za ľahkopriepustný K&N, k tomu kúp ladené výfukové zvody a flowmaster a máš pár koníkov za málo peňazí a budeš to cítiť ![]() |
Autor: | palo-cherokee [ Ned, 13.10.2013, 11:29 ] |
Predmet príspevku: | Re: Zvýšenie výkonu a úprava spotreby |
VladoKE píše: A pre viac informácií už o konkrétnych detailoch doporučujem Harley-a z českého fóra ![]() Vlado OK, ale Tomáš sa dieselom nevenuje ![]() VladoKE píše: Ak však chceš len taký základ, tak vymeň filter za ľahkopriepustný K&N, k tomu kúp ladené výfukové zvody a flowmaster a máš pár koníkov za málo peňazí a budeš to cítiť ![]() Na atmosférickom benzíne áno. Na 2.7 CRD ti tieto úpravy budú tak na 2 veci. KN filter síce odľahčí sanie, ale keďže tento motor má presný metering množstva vzduchu tak je to úplne jedno. Ladené zvody na CRD jedine zložito vypočítať a vyrobiť ale neviem na čo, keď hlavným reštriktorom je turbo a jeho regulácia. Flowmaster síce zmení zvuk, ale to je asi tak všetko čo to tomu dieselu prinesie. 2Medal41: dá sa to aj tam, ale na mechanickej báze. Zmeníš plniaci tlak, upravíš dávku paliva... |
Stránka 1 z 4 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |