Dnes je štvrtok 29. mája 2025, meniny má Vilma a zajtra Ferdinand
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 6 ] |
|
kúpa grand cherokee 2.7 crd
Autor |
Správa |
mirec00
Čumil
Registrovaný: Štv, 16.01.2014, 20:49 Príspevky: 7
|
čaute, mám záujem o kúpu tohto auta a chcel by som rady , čo pozerať na čo sa zamerať pri obhliadke, zajímala by ma hlavne 4x4 ako ju vyskúšať tak aby bolo OK. A možno aj vaš nazor na tento motor ? vďaka....
|
Pia, 07.03.2014, 20:54 |
|
 |
BOOBLE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 03.07.2011, 11:10 Príspevky: 896 Bydlisko: Martin
|
Určite zobrať niekoho so sebou, čo tomu rozumie a má diagnostiku. Vstreky či už nie sú tesne pred smrťou, turbo. Či bol majiteľ aspoň trochu pri zmysloch a nenakladal tomu ešte za studena. Ja som mal šťastie na normálnych ľudí a po skoro troch rokoch nič vážne. Remeň a nejaké kladky, čapy, predné brzdy, jeden žhavič. Teraz mi začala tiecť hadica od serva. Ja som s 2.7 spokojný aj keď tu určite plno ľudí má iný názor 
_________________ MAZDA CX-30 EX: Jeep Grand Cherokee Overland 2004 2.7 Diesel bbooble zavináč gmail.com
|
Pia, 07.03.2014, 21:14 |
|
 |
mirec00
Čumil
Registrovaný: Štv, 16.01.2014, 20:49 Príspevky: 7
|
A čo prídavná prevodovka, ako by sa nemala spravať....ako ju vyskúšat?
|
Pia, 07.03.2014, 21:41 |
|
 |
midnight_man
Frajer
Registrovaný: Uto, 11.10.2011, 22:21 Príspevky: 228 Bydlisko: RK city
|

Tak keď na to pôjdeš od začiatku....Už asi pol roka behám okolo týchto CRDčok. Keď si nalistuješ inzeráty 70% áut sú stočenky.. ( u dieslov nič nove).
Čo sa auta týka tak celkovo to môžeme rozdeliť do 2 rovín.
1. Auto samotné je čistokrvný grand, ktorý trpí na klasické chyby ako všetky ostatné WJ/WG. Tj klapky kúrenia (treba si spravit samodiagnostiku kurenia). Pohon 4x4 okrem mercedesáckej prevodovky je taktiež klasika z USA. 2,7 CRD má systém pohonu Quadra drive čiže gerotor čerpadlo v prídavke (NV247) a vari-lok v oboch diferákoch.
Na test diferákov si treba vybrať vhodný terén tak, aby ste auto dostali na "kríž" do vzduchu. Auto musí mať tendenciu sa pohnúť aj keď len 2 kolesá budú mať trakciu. Podstatnejšie je však to, že pri ráznom pridaní plynu nesmie ísť z diferákov žiadny piskot, hluk alebo iné čudesné zvuky. (Na to ale fakt treba terén kde sa budu len krutit kolesa, ale s autom nepohnete) Najlepšie dáky mokrý kopec, tráva..atď. V prípade, že diferáky hučia, pištia je nutné vymeniť celý kôš (cca 600e/ks) - nie je to opraviteľné. Na youtube nájdete kopec videí kde majitelia skúšajú quadra drive..poniektorým lezú nehorázne zvuky z tých vari-lokov
2. Motor a prevodovka tohoto auta sú čistokrvný mercedes. V mercedesáckej automatke sa doporučuje meniť olej po 60.000km. Najvačší problém je ale olej, ktorý tam vo vačšine prípadov servisy lejú. Na internete sa dočítate o ATF4+ s ktorým kopec ludi dodnes behá. Bohužiaľ tento olej tam vonkoncom nepatrí a servisné postupy tento olej jasne ZAKAZUJÚ. Olej do prevodovky musí plniť MB 236.10 specifikáciu. Takúto plní OEM Mercedes, jeden druh SHELL oleja a ešte Ravenol. Takže si na to treba dať bacha, ako sa prevodovka správa.
K motoru, jedná sa o 5 valcový Mercedes common rail diesel agregát (270CDI /2685cm/) použitý aj v ML-270CDI a podobných. Motoru pri správnej údržbe nie je moc čo vyčítať. Akurát treba dávať bacha na podfukovanie vstrekov (viď aj moj problem). Tyzden po kupe auta zacal fukat jeden vstrek. Samozrejme je nutné zobrať v úvahu fakt, že common rail vstrekovače majú obmedzenú životnosť a repasu sa po čase NEVYHNETE! Treba si dať dole dekel z motora, vstrekovače musia byť čisté. Kludne si posvieťte baterkou na tie posledné 2. Ak sú celé čierne a zasraté od bordelu je veľká pravdepodobnost ze niektorý podfukuje. Asi najhoršie na celom je to, že pri demontáži všetkých vstrekov je nutné oholiť motor a pustit ho 20cm nižšie aby ste vybrali posledné 2 vstreky.
Častý problém u týchto áut býva so servom. Odchádzajúce servo čerpadlá a unikajúca kvapalina cez spoje na servo hadiciach (ak sa to zanedbá tak servo systém prisáva vzduch a za čas Vám to poškodí čerpadlo). Nezmyselne vymyslené servo hadice začnú po čase tiecť na ich koncoch. Takže si treba pozrieť vedľa baterky, pod hadicu z intercoolera, či tam nie je všetko oplieskané od oleja a či tlaková hadica ktorá ide zo servočerpadla nie je "vymačkaná". Tak isto 2 spoje na hydromotore predného vetráku (k tým sa ale dostanete len na zdvihaku alebo jame) ak je tam únik oleja je nutné hadice vymeniť alebo "opraviť". Cena tlakovej hadice zo servočerpadla do hydro motora na 4,7L je cca 60€ (je možné ju kupit pre 4,7L, kde sa začala robiť "upgrade verzia") Bohužiaľ druhá hadica z hydromotora do domca riadenia sa nepredáva v "upgradnutej verzii" (aspon som teda nenašiel). Tu buď treba kúpiť nový diel (cca 150e) alebo improvizovať (samotné koncovky sú len ťažko opraviteľné a aby oprava bola 100%tná je nutné ich odrezať a nahradiť niečím iným.
Inak je to ale veľmi slušné auto, ktoré má svoje chyby ako každé iné. Myslím, že zvolená kombinácia pohonu 4x4 a motora je celkovo ideálna. Toť z mojich postrehov, ktoré som pozbieral zatiaľ o tomto aute...
_________________Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD, Overland, Black pearl (2004) http://www.wi-telecom.sk
|
Str, 26.03.2014, 22:36 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
midnight pekne napísané,akurát si zabudol asi na 10 daľších vecí ktorá sa u 2,7notoricky serú jedna za druhou  napríklad úžasný MB vynález sú plastové trubky a plastové klipy na palivovom systéme, 90% áut to má po prvej výmene filtra nafty ulámané a potom sa ľudia divia.Dalšie také kurvítko je viskózny prihrievač kúrenia, netesný regulátor tlaku paliva, netesný konektor automatky, problémový volič režimov A/T a iné podobné zábavy Keď všetko funguje tak je to OK. Ale keď sa to začne sypať, tak OMG !
|
Štv, 27.03.2014, 12:44 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Pia, 28.03.2014, 6:17 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 6 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|