Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 28.04.2024, 1:32
Dnes je nedela 28. apríla 2024, meniny má Jarmila a zajtra Lea




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 33 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
 WJ 2,7crd slzne nafta a zle štartuje 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Takze si ich mal vonku a si si isty,ze pod -6 zhavia?Kludne to moze byt cidlo teploty,pripadne opalene kontakty na relatku a tym padom malo stavy do zhavicov...ale kym nevies ci zhavice naozaj zhavia,tazko sa pohnes z miesta.


Sob, 11.02.2023, 9:03
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18
Príspevky: 2349
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
no na 100% lebo minulý tyžden sa menili relatka za nove , jedno nemakala tak ako malo tak sa dali oba nove

_________________
Ex. XJ. 2,5td 1998.
WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv.
WK/WH 3crd. 2006.
Prejdem kade chcem - skoro všade !


Sob, 11.02.2023, 19:41
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Takze si mal aj zhavice vonku?To je potom divne.Na 100% by som tipoval zhavice,ked na sprej chyta.


Sob, 11.02.2023, 20:51
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7909
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
bahno píše:
Takze si mal aj zhavice vonku?To je potom divne.Na 100% by som tipoval zhavice,ked na sprej chyta.



Tym by som nebol az tak isty,, :smt139 kamos na 2.7 ako ma tibik ma tosame zhavice Ok, a niekedy mu to roby, nie vstale,, toci toci nenaskoci,, dam start sprej a hned naskoci.. a ide v pohode,, cize bud niake cidlo teploty v prdeli, darmo ukazuje dobre ale bud su dva a jedno je na RJ, a mozno to hafruje, alebo motorcek na palivo slabsie,, bo aj filter som uz menil palivovy a nic,,mozno ze riadiace cidlo na liste -ramoe, blbne ,,hm,, alebo mozno niekde blbne kontakt,, :smt139

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Sob, 11.02.2023, 22:07
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Ved preto vravim zhavice von a pozret ci ich naozaj nazhavi(samozrejme na tom kabli,na ktorom su aj na motore,nie skusat ich na baterke) do spravnej teploty,aby sa vylucili zhavice a mohlo sa ist po dalsom.Ak zhavia a chyta na sprej,tak potom nema naftu a to by mohla byt chyba aj vo vysokotlakovom cerpadielku,ktore na male otacky ktore da starter nenatlakuje rajl a tym padom tryska nedava naftu.Ked uz po vstreknuti spreja ide,aj ked je teplota cidiel este stale nizka,ale otacky su uz vyssie ako pri startovani.


Sob, 11.02.2023, 22:37
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18
Príspevky: 2349
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
to čidlo na raile keby je zle tak by asi nechytalo aj ked su + teploty či :smt017
čerpadlo ma napadlo tiež ,len ako zistím že je v pečku , asi by tiež nechytalo aj pri + teplotach a robilo by blbosti :smt017
ked ide šťava na žhavice a ked ich premeram prečo by nemali žhaviť a bolo bý fakt zahada keby sa po roku porucalo všetkých 5 nj.
viem že 2 vstreky su nj najlebšie ale ešte stale su v norme tak si myslim že keby je to na tom tak by aspon zakaslal na dalsich 3.

_________________
Ex. XJ. 2,5td 1998.
WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv.
WK/WH 3crd. 2006.
Prejdem kade chcem - skoro všade !


Ned, 12.02.2023, 6:36
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Takze nevies ci ti zhavice naozaj zhavia....len si to domyslas.U naftakov je to prva vec ktoru kontrolujes hned po tom,ako povolenim holendrov na tryskach zistis,ze nafu tlaci :wink: .Zhavice musis napojit na ten drot,na ktorom su napojene aj v aute,aby si videl ci ich naozaj rozzeravi za ten cas,za ktory relatko pusta stavu do nich...ak teda nemas dorobene tlacitko rucneho zhavenia.
Cerpadielko....to som asi tresol hovadinu...pri chladnejsom pocasi by sa prave mali vole v nom zmensovat a aj studena hustejsia nafta by mala viac vytesnovat vole.Ale to je len moja domienka.
V kazdom pripade kontrolou tych zhavicov vylucis jednu z moznych pricin problemov.


Ned, 12.02.2023, 9:07
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18
Príspevky: 2349
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
-3 teraz a jeepka chytí bez žhavenia :smt017 a bez spreju na 3 otocenie motora už to fakt nechapem :smt017
Bahno žhavia isto lebo ich kontrolovali v servise min. tyžden aspon vraveli že ich mali von či všetky to neviem ale tak povedali.

_________________
Ex. XJ. 2,5td 1998.
WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv.
WK/WH 3crd. 2006.
Prejdem kade chcem - skoro všade !


Ned, 12.02.2023, 9:54
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1835
Odpoveď s citáciou
..........-3 teraz a jeepka chytí bez žhavenia a bez spreju na 3 otocenie motora......

Len pár slov.
Skade máš istotu, že to bolo bez žhavenia ?

Ako som už pred týmto písal, ja som mal dlhodobo A6, 2.5TDi. Bol to rok výroby 1999 a mal takú vec - dožhavovanie. Teda keď zhasla kontrolka žhavenia a naštartoval som, to ešte neznamenalo že nežhaví ďalej. Žhavilo, kedy ako, podľa mrazu, ale už som registroval aj cca 30 sekúnd po naštartovaní. Kontrolka žhavenia nesvieti, ale riadiaca jednotka necháva žhavenie naďalej aktívne, kým sa beh motora parametricky neustáli na hodnotách, ktoré sleduje práve tá riadiaca jednotka.
O tom, že žhaví, som sa mohol presvedčiť z diagnostiky aj z prístrojovej dosky, konkrétne voltmetra a keď prestalo žhaviť, hoci motor už išiel, tak bolo počuť puknutie relátka ako odpojilo žhavenie, následne n ato vyskočil vyšší údajna voltmetri a tiež motor sa viac rozbehol. Píšem o voľnobehu.
Je mylné sa domnievať, že zhasnutím kontrolky žhavenia je žhavenie vypnuté. Nemusí byť.
Zhanutie kontrolky žhavenia len dáva signál, že začni štartovať.
Preto si myslím, že tvoj JEEP má na beton podobný systém žhavenia. Takže kontrolka žhavenia možno len blikne a ide sa štartovať. Ale keď bolo mínus 3 tak to žhavenie tam išlo na sto percent. Toto platí na originál žhavenie, ak máš prerobené na ručné ovládanie žhavenia, tak si žhavíš, kedy koľko potrebuješ. A preto som aj presvedčený že tam máš chybné čidlo, ktoré pri nižších teplotách dáva iné hodnoty, preto ten problematický štart. Treba to dať na diagnostiku.


Ned, 12.02.2023, 12:10
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Comonraily maju zvycajne zhavenie nastavene od -5.Takze pri -3 sa zhavenie nemusi spustit a je to mozno nastavene tak,ze vtedy este trecie odpory motora dovolia starteru roztocit ho na otacky v ktorych motor chyti.Jediny sposob ako skontrolovat ci zhavice naozaj zhavia je vymontovat ich,napojit na drot ktorym su napajane v aute a vizualne skontrolovat,ci ich naozaj rozzeravi.
Ak nie,ten drot pripojit na baterku,pozret ci ich nazhavi vtedy a za ako dlho,lebo niektore zhavice mozu zhavit aj tak,ze su teple cele,ale cigarko nieje zerave.Ak zeravia,potom ist po relatkach,pripadne cidle teploty.Lenze ak nevies aky odpor ma mat pri akej teplote.....
Takze ked mas uz okom skontrolovane zhavice a vies isto,ze zhavia,odpojis drot co ich napaja,napojis ich rovno od baterky na tolko sekund ake si naratal do ich rozzeravenia ked boli vonku a zastartujes.Ak chyti,je to zhavenim,ak nie musis ist po tryskach,kompresii,rozvodoch.....
Este by mozno pomohlo odpojit cidlo ak sa zvysovanim teploty znizuje jeho odpor a vtedy by si riadiacka mala mysliet,ze je kosa a spustit zhavenie.


Ned, 12.02.2023, 14:55
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18
Príspevky: 2349
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
No uvidime co z tym , kazdopadne ale toto ma este cca 10sek po zhasnuti kontrolky dožhavovanie tak že štava tam ide to viem na isto

_________________
Ex. XJ. 2,5td 1998.
WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv.
WK/WH 3crd. 2006.
Prejdem kade chcem - skoro všade !


Ned, 12.02.2023, 15:05
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1835
Odpoveď s citáciou
bahno -
netreba robiť žiadne takéto hókus - pokusy.
Treba počkať až bude presne -3 stupne, stiahnuť prívod elektriky do žhavičov a skúsiť naštartovať.
A hneď sa bude vedieť, či to štartuje bez žhavenia.
Bodka.


Ned, 12.02.2023, 19:21
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1835
Odpoveď s citáciou
Tibik napísal:
... Chlapci co to môže spôsobovať ako nahle klesne teplota pod alebo okolo -5C. tak nie a nj naštartovať ...
... -3 teraz a jeepka chytí bez žhavenia a bez spreju na 3 otocenie motora už to fakt nechapem...

Bahno napísal:
... Ak chyti,je to zhavenim,ak nie musis ist po tryskach,kompresii,rozvodoch.....

Tak Tibik, a máš návod, čím sa musíš zaoberať: Trysky, kompresia a rozvody !!!
Teda trysky = nové alebo repas, kompresia = výbrus valcov, nové piesty, krúžky, a potom nové rozvody ! Nezávidím....

OK a teraz vážne.
Reč je tu o teplotnom rozdiely cca 2 až 3 stupne, kedy pri mínus 5 nenaštartuje ale už pri mínus 3 naštartuje aj bez žhavenia.
Uvažovať o tom, že 2 - 3 stupne teplotný rozdiel ovplyvní trysky, kompresiu, dokonca rozvody, to patrí do kabaretu.
Teplotný rozdiel 2 - 3 stupne môže ovplyvniť chúlostivú a citlivú elektroniku a nie mechanické veci !!!

PS:
Tibik ak si myslíš, a si presvedčený, že je potrebné repasovať trysky, vybrúsiť valce a dať nové piesty aj krúžky a potom nové rozvody, kľudne to sprav a budeš mať pokoj.

PS 2:
Ináč rád by som si prečítal zdôvodnenie ako rozvody nedovolia naštartovať pri -5 stupňoch, ale už pri mínus 3 stupňoch už dovolia normálne naštartovať...


Ned, 12.02.2023, 19:22
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Ogo,co si sa dal na politiku,ked tu trepes take hovadiny :shock: ?
Noze....kolko zhavicov ktore mali odpor v poriadku,ale zaroven nezhavili cigarko,ale zohrievali cele telo zhavica si drzal v ruke?Ja vela a preto vravim,ze jedina vec ktora ma presvedci,ze je zhavic v poriadku je ta,ked ho vidim nazhaveny.
Teplotny rozdiel 3 stupne moze zapricinit,ze klesnu startovacie otacky,klesne teplota vo valcoch o par stupnov a tych par stupnov a nizsia zapalna teplota zapricinena menej prudkym stlacenim vzduchu zapricinenym nizsimi otackami studensieho motora moze znamenat,ze sa nafta uz nevznieti,ale len dymi na bielo.Ak nedymi,znamena to,ze naftu bud nedava,alebo dava vtedy,ked je konkretny valec bez kompresie,= skocene rozvody,ci netesne kruzky(to som napisal vseobecne,nie konkretne pre Tibikov motor :wink: ,ked som pisal,ako postupujem pri hladani poruch ja,ked nieje poruke diagnostika)
Myslim si,ze vyrobca motorov nieje debil(aj ked podla teba mozno ano :wink: ) a ked z nejakeho dovodu vecsina vyrobcov komonrailovych malych motorov nastavuje zaciatok zhavenia na -5 a menej stupnov,tak to musi mat nejaky dovod.Navyse,tibikov motor urcite ma za sebou nejaky ten kilometer a tak perfektne fungujuce trysky a zhavice su v zime zaklad fungujuceho motora.Ja to tak mam a tak vsetky masiny co mame chytili v pondelok pri -20 na brnk :wink: .


Ned, 12.02.2023, 20:21
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1835
Odpoveď s citáciou
Bahno,
Tibik napísal, že mu pri -5 nenaštartuje ale pri -3 naštartuje.
Ty si mu napísal, že nech sa zameria na trysky, kompresiu, rozvody.
OK.
Akurát si zabudol nejak ozrejmiť ako rozvody nedovolia naštartovať pri -5 stupňoch, ale pri mínus 3 stupňoch už dovolia normálne naštartovať...
Lebo potom ak by to bola pravda, tak reálne hrozí, že ak sa to auto dostane počas jazdy do oblasti kde je napr. ešte menej ako -5 stupňov Celzia, tak zhasne a nebude ho možné naštartovať dokedy teplota neklesne na tých -3 stupne Celzia.
A v podstate to isté platí aj o tryskách a kompresii.
Pri -5 stupňoch nepovolia štart, pri -3 už bez problémov.
To je vlastne rozdiel len 2 stupne.
Takže daj zas nejaký fundovaný výklad, prečo ten rozdiel až tých strašných 2 stupňov Celzia robí taký problém.

Píšeš:
.... Teplotny rozdiel 3 stupne moze zapricinit, ze klesnu startovacie otacky,klesne teplota vo valcoch o par stupnov....

Však napíš zhruba koľko tých stupňov máš namysli, lebo pri vznetovom motore sa udáva teplota na konci kompresie 850 až 1050 K, teda cca 576 až 776 stupňov Celzia. ( zdroj : https://sk.wikipedia.org/wiki/Vznetov%C3%BD_motor )

takže by ma zaujímali tvoje čísla, aby som mal predstavu, že teplotný rozdiel 2 stupne t.j. z -5 na -3 stupne Celzia vyvolá aký veľký pokles teploty vo valci pri kompresii.


Ned, 12.02.2023, 21:08
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 33 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron