Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 28.04.2024, 1:52
Dnes je nedela 28. apríla 2024, meniny má Jarmila a zajtra Lea




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 9 ] 
 Prevodovka 2.7 crd 
Autor Správa
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 01.01.2013, 17:17
Príspevky: 56
Bydlisko: BB
Odpoveď s citáciou
Ahojte, neviete mi poradit co všetko potrebuje prevodovka wj 2.7 skrz spojenie s motorom? Komunikuju aj riadiace jednotky alebo stačí napr výstup so snimača otáčok? Poprípade prevodovka 3.1td . Chcel by som na nu napasovat motor s mechanickým čerpadlom . Dakujem


Pon, 20.11.2023, 13:02
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
závisí od toho, čo chceš spraviť. Atyp motora alebo čerpadla je v tomto prípade nepodstatný
V princípe sa dá zavesiť akýkoľvek automat za čokoľvek. Len potrebuješ vyriešiť mechanické spojenie a prípadnú elektroniku
A pre elektronicky riadené automaty existujú standalone riadiace jednotky.

prevodovka 44RE (A500) z 3.1td je historický 4°automat ktorý sa s dieselom zrovna moc nemusí. A aj ten má už nejakú elektroniku
ktorá potrebuje ako minimum TPS a VSS
722.6 (NAG1) je plne elektronicky riadená. Takže potrebuje vstupné signály. A áno, riadiace jednotky vo WJ sú prepojené po zbernici
Takže ak máš v pláne to len tak "nejak" spojiť, tak to nepôjde. Lebo napríklad NAG1 potrebuje k životu údaj o rýchlosti vozidla a ten si berie po dátovej zbernici z riadiacej jednotky ABS

Ale ak chceš tak nie je problém NAG1 napchať aj do Patrola. Alebo kľudne aj ZF8HP do Wranglera. Je to len otázka €€€

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pon, 20.11.2023, 20:52
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 01.01.2013, 17:17
Príspevky: 56
Bydlisko: BB
Odpoveď s citáciou
[quote="palo-cherokee"]Rozmýšalm nad spojením mercedes motora s jeep wj prevodovkou .Ale stary klasicky diesel..Uz som nasiel daku elektroniku na to .Prehodit prevodovku v starom WJ s 3.1 na 2.7 by nemal byt problém ? S vyšším výkonom si asi bude rozumieť tá s 2.7 .V mechanickom spojení nevidím problém ani pri jednej.


Pon, 20.11.2023, 22:16
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
agos píše:
Rozmýšalm nad spojením mercedes motora s jeep wj prevodovkou .Ale stary klasicky diesel..Uz som nasiel daku elektroniku na to .


A načo by si objavoval ameriku? Veď tá prevodovka z 2.7 je tiež Mercedes 722.6 :shock:
A montovala sa za kadečo od roku 1996. A jej mama bez elektroniky ešte skôr


agos píše:
Prehodit prevodovku v starom WJ s 3.1 na 2.7 by nemal byt problém ? S vyšším výkonom si asi bude rozumieť tá s 2.7 .V mechanickom spojení nevidím problém ani pri jednej.


No toto zrovna je trochu technický a hlavne finančný nezmysel. Lebo 3.1 TD má dosť svojich problémov aj bez mercedesovej almary
Nie že by to nešlo, ale vznikne niečo ako jablkový koláč s hovädzím mäsom a rybacou polevou :D :-D

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pon, 20.11.2023, 23:00
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 01.01.2013, 17:17
Príspevky: 56
Bydlisko: BB
Odpoveď s citáciou
Ono to technicky k paramatrom dáva velký zmysel. Ideal je síce wj 2.7 - tam stačí el. za cca 1000e a to auto bude šlapat s mojím motorom.

Ta myšlienka s 3.1 je len preto lebo 3.1 s k.o. motorom/prev sa dá často zohnat . A ak sa rozhodnem pre túto zástavbu do WJ (nie home made offroad s prvkami s wj ) Tak mýslím (este som neoveroval) bude 3.1 bližšie čo sa týka emisii ako novsia 2.7 . V skratke ... Ešte doriešit meranie rýchlosti (neskúmal som zatial s kade berie wj data, či je to mechanicke, alebo s abs alebo ine moznosti. )

Každopádne mám čo robit , takže k prípadnej zástavbe môžem pomaly zhromaždovat všetky info a riešit pomaly tech. veci


Sob, 25.11.2023, 10:48
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 01.01.2013, 17:17
Príspevky: 56
Bydlisko: BB
Odpoveď s citáciou
A kedže sa odmietam držat novodobej kultúry slevenských fór - čo je zatajovanie, zahmlievanie , negovanie. Nie rady, pomoc, zapojenie mozgu ... Tak prispievam konkrétne sadou na sfunkčnenie tohoto spojenia ktorá mi zatial príde najrozumnejšia . https://ofgear.dk/Shop.html#

V skratke tu je všetko potrebné na rozbehanie klasických mb dieslov OM60x (1,2,3,5,6) s automatom s 2.7cdi (je tam aj snímač rýchlosti, tps snnímač pre mech čerpadlo.


Sob, 25.11.2023, 10:55
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Joj no pobavili sme sa. Ale predtým ako začneš vyskakovať si to prečítaj ešte raz!


Jasne som ti napísal že prevodovka 722.6 sa montovala za kadečo vrátane OM 60x. Alebo jej mama 722.4 a podobne. Takže toto všetko je dávno vymyslené. A standalone riadiačku na to vyrába minimálne 5 rôznych výrobcov.
A po úprave software sa dá použiť aj pôvodná EGS5x.

Akurát ak to má fungovať poriadne a do detailu vrátane tempomatu, abs, tqd a spol, tak wj 3.1 nie je na tieto experimenty úplne dobrý kandidát. Lebo elektrika. Nie že by to nešlo, ale na všetko by si potreboval nejaký prevodník alebo krabičku. Lebo 3.1 je chrysler pci bus. 2.7 crd je mix pci a can. Motor prevodovka can bus zbytok pci a abs obidva.

Plus teda 722.6 je dnes už dosť historická prevodovka. Ak ju máš po ruke tak ok. Ak to má ísť do wj, tak ok. Ale inak by som asi hľadal niečo modernejšie. Napríklad 6L80, ZF8HP....

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Sob, 25.11.2023, 13:06
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 01.01.2013, 17:17
Príspevky: 56
Bydlisko: BB
Odpoveď s citáciou
Ja to ako vyskakovanie neberiem :) . Ja som vdačný za to čo píšeš (to nebolo myslené na teba, ale celkovo na kultúru ktorá na všetkych SK forach vznikla ), a napísal som tam len to že na základe toho čo som zatial naštudoval tak ten produkt ktorý som popísal mi vychádza zatial naj. Bavíme sa o wj a možnosti ako spravit čo najjednoduchšie min mechanické spojenie.Ja viem že je možné rozbehať aj napr. nové 8st. automaty s hociakým motorom. Ja však nestaviam nejaký špecial.Len chcem to čo v serii nie je ... jeep s poriadnym dieslom.(je to môj osobný názor, niekto povie že poriadny diesel je aj 2.5vm ... ok jeho názor, niekto swapuje do jeepov 1.9tdi -za mna nezmysel no pre niekoho top volba... ) Niečo ako keď swapuju m57 do patrolov (a tiež sa stretavaju často s negatívnimy názormi zástancov original nissan motorov ).


Sob, 25.11.2023, 17:19
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 01.01.2013, 17:17
Príspevky: 56
Bydlisko: BB
Odpoveď s citáciou
Plus teda 722.6 je dnes už dosť historická prevodovka. Ak ju máš po ruke tak ok. Ak to má ísť do wj, tak ok. Ale inak by som asi hľadal niečo modernejšie. Napríklad 6L80, ZF8HP....[/quote]

Nemám, ale nebral by som to až tak tragicky.Vždy je možnost opravy-úpravy .Mám už skúsenost kedy som preskladával/repasoval aisin (mimo offroad,mimo offroad forum)a ludia ma išli ukrižovať lebo najvačší odborník v cz na aisin (aspon ho tak všetci označovali ) povedal že to nebude fungovat .Zvláštne že už cca 100tkm funguje :)

A čo sa týka náhradných dielov tak ma potešilo to že firma s ktorej som bral veci má pobočku už aj u nás .


Sob, 25.11.2023, 17:32
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 9 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: