Dnes je pondelok 12. mája 2025, meniny má Pankrác a zajtra Servác
Autor |
Správa |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
WK/WH nie je moc do lesa je to cestné SUV ktoré zvládne poľné cesty, ale bez úprav zabudni na seriózny terén. nie že by to neprešlo, o to pokoj. Tá elektronika čo v tom je dokáže strašné veci, takže trakciu to má viac ako slušnú, povedal by som asi najlepšiu vo svojej triede Inak to nezávislé zavesenie vpredu bude dosť trpieť
|
Pon, 25.04.2016, 12:40 |
|
 |
matoof
Učeň
Registrovaný: Uto, 15.10.2013, 21:57 Príspevky: 19
|
A koľko eur by vyšli tie úpravy aby to prežilo trocha viac ako poľné cesty ale zasa aby to šlo slušne aj po ceste. A otázka na Pala...ktorý motor by si mi odporučil?
|
Uto, 26.04.2016, 15:42 |
|
 |
matoof
Učeň
Registrovaný: Uto, 15.10.2013, 21:57 Príspevky: 19
|
Žiadne ďalšie postrehy skúsenosti s jeepom ?
|
Pia, 29.04.2016, 18:51 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
A čoby si chcel počuť?
Na každom aute sem tam čosi odíde ale nikdy to nie je pravidlo že musí aj na inom. 100 aut 100 rôznych možností porúch.
zrovna WH/Wk docela dobré auto ako SUV na diaľnice, poľňačky, ale žeby som osobne ho šiel drať do terénu, tak to by ma moc nenapadlo, leda žeby som bol majiteľom banky .o)
A k liftom toľko že čím novšie auto tým drahší lift .o), servis a pod. Niežeby sa nedalo ale sotjí to nejaké dukáty ak to má byť spravené poriadne aby to zvládalo opakované použitie v teréne.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 02.05.2016, 8:30 |
|
 |
matoof
Učeň
Registrovaný: Uto, 15.10.2013, 21:57 Príspevky: 19
|
Potrebujem auto na cestovanie do práce ale žeby zvládlo aj terén 2 až 3 krát do týždňa ale žiadny extrémny teren typu Dolinka v Tisovci . Na tom jeepe sa mi páči ten trojliter hlavne ten vykon. Uvažujem ešte na Pajerom 3,2 esto to prichádza do úvahy len neviem či bude v teréne trvacnejsie ako jeep.
|
Pon, 02.05.2016, 10:48 |
|
 |
jimmy12
Koumák
Registrovaný: Uto, 27.07.2010, 16:14 Príspevky: 171 Bydlisko: Krasna Luka 168
|
matoof píše: Potrebujem auto na cestovanie do práce ale žeby zvládlo aj terén 2 až 3 krát do týždňa ale žiadny extrémny teren typu Dolinka v Tisovci . Na tom jeepe sa mi páči ten trojliter hlavne ten vykon. Uvažujem ešte na Pajerom 3,2 esto to prichádza do úvahy len neviem či bude v teréne trvacnejsie ako jeep. 
_________________ Toyota
|
Pon, 02.05.2016, 11:19 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
matoof píše: ale žeby zvládlo aj terén 2 až 3 krát do týždňa ale žiadny extrémny teren typu Dolinka v Tisovci Však toto, každý si ináč predstavuje terén Ber to tak je to SUV, podobne ako kopec iných aut z trocha lepšou prejazdnosťou a výdržou. Každopádne o spôsobe jazdy rozhoduje ten za volantom, takže v podstate rozhoduje o výdrži vozidla a jeho opakovanom použití v daných podmienkach. Hulvát pokazí aj oceľovú guľu. Zvážiť si to musíš sám. ale sú ľudia ktorý absolvovali trip do Rumunska na takom vozidle dokonca sériovom a prežilo bez ujmy. Druhý extrém je jeden Bratislavčan (auto zdvihnuté cca 4-5"?) s ním aj skákal a nakladal mu strašným spôsobom, akurát to bola tuším 5,7 V8. Auto zvládne veľa ako písal vyššie Paľo, akurát sa možno priprav na rýchlejšiu výmenu niektorých komponentov, nakoľko nekupuješ nové vozidlo a nevieš v akom budú stave. A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 02.05.2016, 13:16 |
|
 |
matoof
Učeň
Registrovaný: Uto, 15.10.2013, 21:57 Príspevky: 19
|
Tak už som sa rozhodol pre kúpu Cberokeeho len teraz si vybrať motor. Rozhodujem sa medzi 3.0 crd ale o 3.7 benzín s tým že to bude jazdiť na plyn. Je tu niekto kto ma skúsenosti s tou 3.7ckou? Ide o to že keby tam je plyn a žerie to cca 16 litrov tak by to bolo lacnejšie vozenie ako na tom naftaku.
|
Uto, 28.06.2016, 13:15 |
|
 |
ROpa-SK
Učeň
Registrovaný: Pia, 04.03.2016, 0:29 Príspevky: 15
|

ja si myslim ze spotreba 3.7 LPG vs. 3.0CRD by ta nemusela az tak trapit. Neviem kolko berie ten benzin ale nafta 8-13L. 3.7 je zakladna 6 valcova motorizacia vhodna na rozvoz deti do skoly. Nie je ziaden dovod si ju kupovat koli zvuku ani vykonu. Casto byva spojena s nizsou vybavou, prakticky vsetky kusy su dovezene z USA (neviem ci sa vobec v EU vyrabala alebo ponukala) dost casto ma pohon len zadnej napravy alebo zakladny model pohonu 4x4. Ak uvazujes nad LPG do 6 valca moj odhad 1500-2000 Eur urcite a treba to dat urobit niekomu kto s tym ma skusenosti v tychto autach (napr. Palo Cherokee v ZA). Nadrz sa zvycajne dava miesto rezervy o ktoru prides tym padom. Na reci chytrakov ze na dlhsiu trasu si ju das do kufra never pretoze ked pojdes na dovolenku kufor budes mat plny aj bez nej, a assistencna sluzba nebude mat take koleso celkom urcite lebo to nie je VW passat. Zalezi ale na tebe na co to auto chces pouzivat. Kupit auto uz s plynom moze byt alternativa ovsem je tu dalsie ale... aky splynovac tam je, kto kde ako to robil a nastavil a ci to nenapachalo uz nejake skody na motore a ci to netreba nastavit, opravit alebo vymenit. US verzia pri sucasnom trende legislativy na STK dakujem neprosim. Za mna ak benal tak 5.7 hemi a plyn dat urobit Palovi. Ide to, ma to zvuk, lepsia vybava, dobry pohon. Ale na LPG pumpe budes casto ak jazdis v meste (21.5L benzinu pisanych). 3.0 crd je V6 Mercedes 320CDI OM642.980, na diesel velmi spolahlivy a vydareny motor, min v rokoch 2005-2008 nema filter dpf. Na vyber ich je v inzeratoch najviac, zrejme vsetky su EU verzie vyrobene v rakuskom Grazi. Asi vsetky maju najlepsiu verziu pohonu Quadra Drive II a vacsinou vybavu Limited alebo Overland. Motor ma znacny krutiaci moment (510Nm od 1500ot) a k charakteru auta sa celkom hodi a aj to slusne ide. Kultura chodu aj hlucnost je viac nez uspokojiva aj ked 3.0 TDI to nie je. Motor ma par drobnejsich notoricky znamych much ktore sa daju ale pomerne nenakladne odstranit. Nevyhoda je snad asi jedina ze palivova nadrz je na rozdiel od benzinov plechova a dokaze prehrdzaviet (udajne vsak plastova benzinova po mensej uprave pasuje) predpokladam ze ked kupis akukolvek motorizaciu tak servisna historia bude sotva jasna takze ta bude cakat vymena olejov a filtrov, v motore, prevodovke, vsetkych 3 diferakoch aj s aditivom, mozno vymena kondenzatora klimy kt spodna cast je dost na rane, capy alebo ramena prednej napravy, silenty zadnej, pripadne vola v riadeni samotnom, homokinetak na prednom kardane, vymena ziaroviek v osvetleni kadecoho v interieri, precalunenie volantu a sedaku vodicovej sedacky, mozno kotuce a dosticky, kontrola pomocneho rozvodu a vsetkeho dalsieho  To pride na 1000-3000e ale zalezi na tebe v akom stave to auto chces mat. Samozrejme uvazoval som ze motor a prevodovka budu uplne v poriadku a gumy budu este pouzitelne. Na seriozne jazdenie po zasnezenych cestach vsak treba normalne cestne zimne gumy najlepsie na 17kach diskoch so senzormi (+ cca 1000e)
|
Str, 29.06.2016, 1:25 |
|
 |
Joe
Učeň
Registrovaný: Sob, 19.09.2009, 12:36 Príspevky: 43 Bydlisko: Trebisov
|
Ahojte chalani. Po dlhej dobe o5 medzi vami  Aj ked som neprispieval, cital som od vas informacie aj napriek tomu, ze som 4x4 teraz nemal. Idem to vsak zmenit a snad to uz konecne bude Jeep. Verim tomu, ze ano  Vyberam medzi dvoma autami, tu su links: https://www.autobazar.eu/jeep-grand-che ... 61091.html a https://www.autobazar.sk/15659464/jeep- ... rland-a-t/ Poznate niektory z nich? Mam taky dojem, ze ten biely by ste mohli poznat, kedze chlapik chodi aj na zrazy... BTW, velmi sympaticky clovek a pripada mi maximalne seriozny. Mudre veci som sa od neho dozvedel  Jedine preco este jeho jeep nemam, je ten zdvihnuty podvozok s ktoreho mam koli tvrdosti a upravam trochu respekt. Ten v PO vyzera v pohode, aj ked km mi pripadaju nerealne vzhladom k sedadlu, volantu a pedalov. Ak poznate, poradte prosim, ak nie, dam na svoju intuiciu a snad aj rozum 
_________________ Jeep Grand Cherokee 2009, Opel Insignia 2012, Manželka 1973 + syn 2011
|
Str, 25.04.2018, 9:18 |
|
 |
ROpa-SK
Učeň
Registrovaný: Pia, 04.03.2016, 0:29 Príspevky: 15
|
mna by zaujimali tie mudre veci co si sa dozvedel, podel sa 
|
Str, 25.04.2018, 9:35 |
|
 |
Joe
Učeň
Registrovaný: Sob, 19.09.2009, 12:36 Príspevky: 43 Bydlisko: Trebisov
|
Ved sa aj podelim len co kupim a mozno pridam aj moje vlastne postrehy No a mozno mudre pre mna je samozrejmost pre vas chalani. O podvozku sme sa bavili a povedal mi, ze kedy nie je potrebne robit zasah do kardanu, prevodovky, tlmicov a kedy uz je. Este aj ine mudrosti, ale najdem temu a napisem. BTW, zatial nikto nenapisal nic o tych dvoch Jeepoch, tak zajtra sa budem zrejme spoliehat na svoju intuiciu. Jeden z nich pravdepodobne kupim. 
_________________ Jeep Grand Cherokee 2009, Opel Insignia 2012, Manželka 1973 + syn 2011
|
Štv, 26.04.2018, 23:14 |
|
 |
maroš
Učeň
Registrovaný: Sob, 16.02.2013, 19:19 Príspevky: 77 Bydlisko: Banská Bystrica
|
3,7 benzin nema redukciu ! jeto slabe do terenu. ked tak 3.0 crd redukcia qadradrive 2, gumy alterain , asfir pod motor,a zvladne vela aj mimo asfalt.
_________________ vitara 2 td interculer, predna tuha naprava prevod dif 5,125, nasavanie, pevnostak navijak superwinch lp8500, zahradka pridavne svetla a este vela malich drobnosti . . . . . .
|
Štv, 26.04.2018, 23:36 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
maroš píše: 3,7 benzin nema redukciu ! jeto slabe do terenu. ked tak 3.0 crd redukcia qadradrive 2, gumy alterain , asfir pod motor,a zvladne vela aj mimo asfalt. zle správne je to tak, že NIE KAŽDÝ 3,7 benzín MÁ redukciu. Je to len vecou výbavy. lebo to môže byť aj zadokolka  A okrem toho WK/WH ani XK/XH už NIE JE !!! auto do terénu. Je to dobré SUV s veľmi dobre riešeným pohonom 4x4 ale na opakované používanie v teréne to nie je úplne vhodné. A keď tak, tak radšej HEMI ako CRD.
|
Pia, 27.04.2018, 0:41 |
|
 |
enduro
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 27.11.2006, 22:58 Príspevky: 597 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
Moje Durango je v podstate GrandCherokee WK2 len s vacsou karoseriou a hoci ma pohon vsetkych kolies, redukciu tato motorizacia 3,6 Pentastar nema, ale verzia s 5,7 HEMI ano. A ako Palo hovori, je to SUV primarne urcene na spevnene cesty s tym, ze prejde polnou cestou na chalupu a to dokonca aj v snehu  ale v ziadnom pripade si nedovolim s nim skusat skratky cez luku ako som to bezne robil s WJckom.
_________________ Dodge Durango 3.6 FlexFuel Limited 2015 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 2,5 TD 2" spacers, Rancho 5000 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 5,9 LX V8 SelecTrac, Flowmaster, K&N Ex: Jeep GrandCherokee Overland 4.7 H.O. Rancho 5000 1,5"
|
Pia, 27.04.2018, 7:49 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|