Zdar, tento rok som chcel robit podvozok na Commanderovi, ale vsetko pokazil zivot. Treba mi vsak uz trochu zrepasovat podvozok (tlmice, pneu), tak hadam tento rok sa k tomu dostanem. Vela som si rozne cital po internete a myslim, ze som si vybral komponenty. Rozpisem ich sem aj s mojim komentarom a potesil by ma nejaky nazor, ci to moze byt, pripadne co treba zmenit.
Ciel liftu: Mierne zvyseny Commander, aby velmi netrpeli ine podvozkove diely (teda asi 2"). Ziaden extremny offroad, maximalne blato, mensie kamene a mallcrawling. Nechcem vsak nejaky uplny Pat a Mat lift v style podlozky nad pruzinami.
Pruziny:
OME HD vpredu aj vzadu (
2991 a
2993).
Viem, ze HD pruziny sa davaju, ak je na aute vacsia zataz (pevnostne narazniky, navijak, atd.), ale co som cital Jeep fora, tak na Commandera s CRD a HEMI drtiva vacsina ludi odporucala prave HD verziu. S tymito pruzinami by auto malo byt aj pekne vodorovne vyrovnane.
Tlmice: Asi
OME vpredu a vzadu, este neviem ci normalne (
N188S a
N190) alebo tvrdsie heavy duty (N219S a N220).
Mnohokrat sa odporucaju k OME pruzinam aj Bilstein tlmice, ale preferencia naozaj zavisi od konkretneho fora. Na jednom sa docitam, ako su Bilsteiny technicky pred OME a len tie treba pouzit a na druhom zase presny opak, ze Bilsteiny su o dost tvrdsie a OME je uplne v pohode. Kedze mi nevadi hupavejsia jazda, tak asi vezmem obycajne (non-heavy duty) OME tlmice. Tie heavy duty dokonca ani JeepinByAl nema v ponuke.
Horne ramena:
JBA Upper A-arms for lifted WK/XK [
link]
Celkom urcite chcem zobrat tieto ramena pre zdvihnute XK.
Panhardka:
Rusty's Track Bar - Adjustable HD Rear [
link]
Neviem, ci je na 2" lift potrebna nastavitelna panhardka, ale videl som ju parkrat spomenutu na Jeep forach. Nie je to nejaka zavratne draha zalezitost, tak ak to pomoze, preco nie?
Pneu: Rozmer
245/75 R17, presny model este vyberiem.
Pri tomto som stravil vela casu. XK ma dve obmedzenia pri vybere pneu - dlhy srob horneho predneho ramena (
obrazok) a zvar v podblatniku (pinch weld mod). Ten srob ramena obmedzuje sirku pneu, podblatnik zase celkovu velkost. Kedze nemam rad rozsirujuce podlozky a nechcem nic klepkat a ohybat na aute, pouzil som
tento fajny zoznam a tam sa nizsie pise, ze na 2" lift a bez modov podblatnika mozem strcit 245/75 R17. Tak preto. Oproti standardnemu rozmeru su vacsie o 6,5%, takze by sa to malo dat nastavit aj na diagnostike a elektronika by s tym mala vediet normalne pracovat.
Drobnosti: Este som nevymyslel, ale tak neuskodi vymenit napriklad gumene izolatory pod/nad pruzinami (
tu a
tu).
Vopred dakujem za velmi plodnu diskusiu
.