Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 29.03.2024, 4:34
Dnes je piatok 29. marca 2024, meniny má Miroslav a zajtra Vieroslava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 2 ] 
 Maly (~2") lift na XK 5.7L Overland 
Autor Správa
Začínajúci koumák

Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23
Príspevky: 108
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Zdar, tento rok som chcel robit podvozok na Commanderovi, ale vsetko pokazil zivot. Treba mi vsak uz trochu zrepasovat podvozok (tlmice, pneu), tak hadam tento rok sa k tomu dostanem. Vela som si rozne cital po internete a myslim, ze som si vybral komponenty. Rozpisem ich sem aj s mojim komentarom a potesil by ma nejaky nazor, ci to moze byt, pripadne co treba zmenit.

Ciel liftu: Mierne zvyseny Commander, aby velmi netrpeli ine podvozkove diely (teda asi 2"). Ziaden extremny offroad, maximalne blato, mensie kamene a mallcrawling. Nechcem vsak nejaky uplny Pat a Mat lift v style podlozky nad pruzinami.


Pruziny: OME HD vpredu aj vzadu (2991 a 2993).

Viem, ze HD pruziny sa davaju, ak je na aute vacsia zataz (pevnostne narazniky, navijak, atd.), ale co som cital Jeep fora, tak na Commandera s CRD a HEMI drtiva vacsina ludi odporucala prave HD verziu. S tymito pruzinami by auto malo byt aj pekne vodorovne vyrovnane.


Tlmice: Asi OME vpredu a vzadu, este neviem ci normalne (N188S a N190) alebo tvrdsie heavy duty (N219S a N220).

Mnohokrat sa odporucaju k OME pruzinam aj Bilstein tlmice, ale preferencia naozaj zavisi od konkretneho fora. Na jednom sa docitam, ako su Bilsteiny technicky pred OME a len tie treba pouzit a na druhom zase presny opak, ze Bilsteiny su o dost tvrdsie a OME je uplne v pohode. Kedze mi nevadi hupavejsia jazda, tak asi vezmem obycajne (non-heavy duty) OME tlmice. Tie heavy duty dokonca ani JeepinByAl nema v ponuke.


Horne ramena: JBA Upper A-arms for lifted WK/XK [link]

Celkom urcite chcem zobrat tieto ramena pre zdvihnute XK.


Panhardka: Rusty's Track Bar - Adjustable HD Rear [link]

Neviem, ci je na 2" lift potrebna nastavitelna panhardka, ale videl som ju parkrat spomenutu na Jeep forach. Nie je to nejaka zavratne draha zalezitost, tak ak to pomoze, preco nie?


Pneu: Rozmer 245/75 R17, presny model este vyberiem.

Pri tomto som stravil vela casu. XK ma dve obmedzenia pri vybere pneu - dlhy srob horneho predneho ramena (obrazok) a zvar v podblatniku (pinch weld mod). Ten srob ramena obmedzuje sirku pneu, podblatnik zase celkovu velkost. Kedze nemam rad rozsirujuce podlozky a nechcem nic klepkat a ohybat na aute, pouzil som tento fajny zoznam a tam sa nizsie pise, ze na 2" lift a bez modov podblatnika mozem strcit 245/75 R17. Tak preto. Oproti standardnemu rozmeru su vacsie o 6,5%, takze by sa to malo dat nastavit aj na diagnostike a elektronika by s tym mala vediet normalne pracovat.


Drobnosti: Este som nevymyslel, ale tak neuskodi vymenit napriklad gumene izolatory pod/nad pruzinami (tu a tu).


Vopred dakujem za velmi plodnu diskusiu :).


Pia, 08.12.2017, 1:25
Profil ICQ
Začínajúci koumák

Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23
Príspevky: 108
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Tak po dlhsom case... nejake komponenty su uz doma, konkretne OME pruziny + tlmice a JBA horne ramena. Do panhardky nakoniec nejdem a pneumatiky este zostavaju kupit.

Chcem sa tak priebezne opytat: Bol by nejaky problem s montazou tohto podvozku v Ziline (Kotrcinej Lucke)? Tzn. nahodenie podvozku, nahodenie pneu, geometria, nastavenie diagnostikou, aby spravne fungovalo ABS a take veci s vacsim rozmerom kolies?


Pon, 07.05.2018, 23:57
Profil ICQ
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 2 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: