Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 16:36
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 33 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3
 Wrangler YJ 
Autor Správa
Učeň

Registrovaný: Ned, 31.12.2017, 15:08
Príspevky: 79
Odpoveď s citáciou
Stefan píše:
Trošku aj rozmýšľaj a nepýtaj sa dookola ako malé decko. :roll:
Paľo Ti to vysvetlil úplne jednoducho a zrozumiteľne.


vysvetlil ale ešte som sa pýtal na ,,princíp ´´ fungovania a nato som nedostal odpoved , to tvoja odpoveda a rekcia je ako decko .


Ned, 18.08.2019, 22:32
Profil
Frajer

Registrovaný: Pon, 31.12.2018, 15:41
Príspevky: 208
Bydlisko: TN Mitice
Odpoveď s citáciou
palo-cherokee píše:
... Zaradis 4x4 a predny aj zadny kardan sa tocia rovnako. Natvrdo spojene.
Potom uz je to len otazka naprav. Ked bude koleso hrabat tak bude v naprave diferencial samozrejme diferovat. Takze na podklad prenesie tolko kolko prenesie. ale.minimalne to bude hrabat predok/zadok na kriz :-D

tuto to máš jasne napísané, zaradíš predok a hnacia sila je rozdelená rovnako, predok 50%/ zadok 50%
tieto prevodovky sa nedajú používať v režime 4x4 na pevnom povrchu (asfalt, betón a pod.).
ak máš dosť peňazí na gumy a budeš vedieť vybrať zákrutu v tomto režime, tak môžeš :smt121 :smt162

ak chceš vedieť princíp, tak skúsim:
v prídavnej prevodovke je hriadeľ, ktorý sa stále otáča okolo svojej osi, keď je auto v pohybe. čiže ten hriadeľ má rovnaké otáčky ako kardan, čo ide na zadnú nápravu. keď zaradíš alebo zapneš (podľa typu auta) 4x4 tak sa točia oba kardany rovnako, lebo sú spojené natvrdo. ak ti to nie je jasné, skús si niekde nájsť detail prevodoviek a snáď to pochopíš

_________________
OPEL Frontera A 2.2i 16V benzín http://www.strechy-tono.sk


Ned, 18.08.2019, 23:36
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Ned, 31.12.2017, 15:08
Príspevky: 79
Odpoveď s citáciou
Tomáš V - mrT píše:
palo-cherokee píše:
... Zaradis 4x4 a predny aj zadny kardan sa tocia rovnako. Natvrdo spojene.
Potom uz je to len otazka naprav. Ked bude koleso hrabat tak bude v naprave diferencial samozrejme diferovat. Takze na podklad prenesie tolko kolko prenesie. ale.minimalne to bude hrabat predok/zadok na kriz :-D


tuto to máš jasne napísané, zaradíš predok a hnacia sila je rozdelená rovnako, predok 50%/ zadok 50%
tieto prevodovky sa nedajú používať v režime 4x4 na pevnom povrchu (asfalt, betón a pod.).
ak máš dosť peňazí na gumy a budeš vedieť vybrať zákrutu v tomto režime, tak môžeš :smt121 :smt162

ak chceš vedieť princíp, tak skúsim:
v prídavnej prevodovke je hriadeľ, ktorý sa stále otáča okolo svojej osi, keď je auto v pohybe. čiže ten hriadeľ má rovnaké otáčky ako kardan, čo ide na zadnú nápravu. keď zaradíš alebo zapneš (podľa typu auta) 4x4 tak sa točia oba kardany rovnako, lebo sú spojené natvrdo. ak ti to nie je jasné, skús si niekde nájsť detail prevodoviek a snáď to pochopíš
.

Diky. Toto som chcel vedieť :smt023


Pon, 19.08.2019, 11:34
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 33 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron