Dnes je pondelok 16. júna 2025, meniny má Blanka a zajtra Adolf
TJ - skapina motor (klapka?)
Autor |
Správa |
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|

Ani nie tak celkom. Proste ked ma dlhodobo otacky (turuje), tak v istom okamihu dosiahne bod, ked proste zacne blokovat. Pride to relativne zrazu, nie nejak postupne. Postupne cca. v priebehu 5-10 sekund, nie minuty.
Zacne dochnut, kym mu drzim otvorenu klapku - jak pustim pedal, hned sa preberie a na nizkych otackach ide bezchybne. Akonahle mu otvorim klapku (pedalom), zacne ho dusit - cim prudsie a viac mu otvorim, tym viac sa drhne - normalne citim, ze brzdi motor cele auto. Pustim pedal, zacne sa kotulat a pekne sa ustalia otacky. Slapnem na plyn, konec. Ako by ho normalne blokovalo - ked drbnem prudko pedal az na podlahu, tak ide az do skapatia a striela. Nielen do vyfuku, ale AJ DO SANIA !
Ono je to sto pro teplom, lebo pri nizkych otackach sa schladi trochu a ide. Cim bolo vonku teplejsie, tym tazsie sa preberal - ked boli vonku tepla, tak som nepresiel ani kusok (ako do ZA). Teraz jak je zima, tak sa schladi a mozem 60 v pohode ist, zvlada.
Ja od zaciatku chodim okolo toho sania. Proste mam taky pocit, ze tam vyfukove plyny unikaju do sania - zadrbany intake manifold a klapka ciernym sajrajtom, extremne horuce sanie, pukanie (predtym mi to nepukalo ani v zime, ani v lete!, teraz to puka uz aj ked na chvilu nasartujem), prehrievanie (pritom chladenie uz mam OK), ventily podla mna vobec nemaju dobry zvuk od zaciatku, za studena idu dost podivne zvuky z motora (od hlavy a ventilov). Preto si od zaciatku myslim, ze cely tento problem je kvoli prehrievaniu, ako som spominal - a je to okolo nasavania vzduchu. Akonahle dostava kapky, otacky - ako keby nestihaju ventily a drbe horuce plyny do sania naspat. Nasledne sa prehreje sanie a uplne vsetko co je okolo, alebo spojene fyzicky - klapka, servo, vstreky, atd.. Rozvod paliva taky teply, ze ho nechytim do ruky. Toto su len moje postrehy - palivove cerpadlo zase nemoze reagovat na teplo, lebo vzadu by teplo z motora nemalo posobit. Toto je urcite problem sposobeny teplom, ktory vytvara samotny motor, dam na to krk.
A ako som pisal, ked uplne jemne otvaram klapku, tak sa ponaly dava do otacok, ked do nej prudko stuchnem, tak dochne uz aj pri 1000 - zas len sanie. A podla mna aj kvoli tomu sania sa neskor zblbne riadacka a nasledne si nevie zladit uz ani neutral, hm ?
Pre toto som chcel aj prioritne davat dole hlavu, skontrolovat stav ventilov od spodku, hlavu, tesnenie, atd. Mozno by to nepomohlo, ale bolo by to sto pro lacnejsie, ako takto experimentovat a prejazdit stovky eur len kvoli testovaniu, ci to zmizlo, alebo zotrvava... :(
_________________
|
Pia, 26.10.2012, 10:07 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Jasne teplo z motora neovlyvní čerpadlo v nádrži, len ak sa pridiera, paradoxne za studena kď sa len rozbehne môže byť všetko OK ale ak sa zohreje, môže začať mať problém. Chcelo by to presne v tom čase keď to blbne pripojiť merák na meranie tlaku v palivovom raily či je tam dostatočný, ak hej je problem ešte niekde inde ak nie tak čerpadlo nedáva dostatočný tlak.
Mne keď umrelo čerpadlo tak sa to podobne správalo, auto išlo ale odyšiel som z BA za Malacky na jednu leteckú akciu a domov som sa ledva doplazil. Cez 1200 ot. som nemohol motor vytočiť lebo to začalo kuskať trhať, strielalo to kadejako a zastavovalo. Pred barák v Petržalke som došiel na nútenej 1 asi 40km/h.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pia, 26.10.2012, 10:17 |
|
 |
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|
Jo, lenze kym vystupim a otvorim kapotu, tak sa schladi a neutralizuje - ide ako hodinky. A v 90-tke za jazdy toho moc nenameram :)
V podstate mam auto s obmedzovacom na 60-70 km, inak mu nic neni.
Zo ZA som presiel 70 celu cestu bez problemov (170km), doma som ho dal na 90 a bol som tam, kde predtym. Ponaly mozem najazdit stovky km, dam ho trvale do otacok a tam konci :)
Andrej, hod mi please cenu za coil rotor, cap a kable, plus zarataj mi este filter paliva (reg. tlaku) a hod mi to do mailu. A s tym cerpadlom neviem - ci mi pozicate na test, lebo nove nekupim, kym neviem ze stare je zle. Map sensor je asi dobry aj moj, tak vratim.
http://www.jeepforum.com/forum/f13/1995 ... g-1260551/
Tuto chlapik ma presne moj problem - na chlp presne. Pomenil aj cerpadlo, aj filter a kopu inych veci a nevyriesil to. Tiez sa mu to zahrieva teplom, v teplejsich obdobiach - presne ako mne.
_________________
|
Pia, 26.10.2012, 10:30 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
teoreticky este taka blbost ako pripachaty a vypadany katalyzator
|
Pon, 29.10.2012, 10:34 |
|
 |
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|
Toto uz som riesil, zacal som davat dole kat - ale nebola sanca rozdelit kat od muffleru. Takze tam som aj skoncil ;)
_________________
|
Pon, 29.10.2012, 10:37 |
|
 |
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|

Onee, dneska som tak testoval a postrehol som celkom zaujimavu vec:
[pri neutrali, na stojato] Ked len prstom tuknem po "hriadeli" klapky, alebo po tele tps senzoru, tak mi skacu hore otacky - staci ked len jemne tuknem na senzor, alebo trochu stuchnem do tej paky, kde je plynove lanko [pricom lanko je este volne].
Nemusim ani lankom potiahnut, ani otocit na pake, staci jemnejsi otras a otacky vyskocia, nasledne chvilu podrzia a potom pomaly klesnu.
Pripada mi to, ako keby TPS moc od spodku zacinal regulovat, resp. moc je ako keby citlivo nastaveny. Trochu sa "hriadel " klapky len mikne a hned ako keby posiela moc vysoke hodnoty.
Mam jednu taku matnu informaciu, ze ked sa robi s klapkou, alebo meni senzor, tak by trebalo prekalibrovat riadiacu jednotku podla novych hodnot, lebo tie senzory nemusia byt na chlp rovnake, ako stary - ci by nepomohlo nastavit riadiacku, aby TPS malo na spodnej hrane nejaku malu volu, alebo nebralo hodnotu hned od sameho spodku tak citilivo ?? Laicky usudzujem, nesnazim sa mudrovat :)
Alebo ma napadla este jedna vec - pod pakou skrtiacej klapky je jeden maly cervik, s ktorym sa nastavuje doraz klapky. Ci by nepomohlo trosku na tom cerviku ubrat, aby ten doraz klapky isiel trosku nizsie = klapka by sa ako keby viac zavrela a tym padom TPS bude mat na spodku vacsiu rezervu.
Senzor je novy, takze tam by problem nemal byt.
Toto by vysvetlovalo aj ten jav, ze ked odstavim auto a hodim P/N, tak mi obcas zostanu vysiet otacky hore, ale ked trochu drbnem do pedalu, tak nasledne klesnu same do neutralu na normalne otacky.
Ja viem, ze toho napisem na 5 stran, len sa snazim doveryhodne podat to, co som postrehol - tak ked by niekto do toho trochu videl, uvitam postrehy, alebo skusenosti. ;)
Diky moc...
Inak jazdil som asi 3 hodiny v jednom kuse, teren - auto dostavalo kapky, aj na redukcii do otacok a podobne a bez problemu. Problem s dochnutim nastane ocividne len ked idem dlhu trasu, rychlo a v otackach. Kurvadrat :D
EDIT: Mam auto s imaginarnym obmedzovacom na 60-70kmph :D
_________________
|
Štv, 01.11.2012, 2:17 |
|
 |
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
no aj moj pacient trpel takouto zakernou chorobou.. otacky hore.. po tuknuti na plynpedal zasa vsetko ok.
vymenil som TPS, plynove lanko, lanko tempomatu, tempomatservo, potom zasa.. vycistil som klapku ... furt.,
najviac sa to prejavuje, ked je auto zatazene. pokial to hladkam nic sa nedeje.
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Štv, 01.11.2012, 12:00 |
|
 |
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|
presne tak, najviac sa to prejavuje, ked ho odstavim po zatazi.
nebolo by na skodu, keby mi napises, ako si to zriesil ;)
lanka mam obe volne v tej pozicii, evidentne je tps-kom - lebo aj ked ho chytim do ruky a trochu na neho zatlacim na hocijaku stranu, tak otacky zacnu lietat, jak keby sa nevie zorientovat.
pri pustenom pedali by podla mna mala byt nejaka "vola", alebo mala medzera, aby tps nereguloval uz na zaklade otrasov, ale az ked stlacim pedal trochu. ci ?
Naskriabal som, ako to na mna posobi:
[nalavo, ako si to predstavujem - napravo, ako sa to realne chova]

_________________
Naposledy upravil spin dňa Štv, 01.11.2012, 16:35, celkovo upravené 1
|
Štv, 01.11.2012, 12:03 |
|
 |
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|
Stiahol som cervika o 3/4 otacky (viac sa nedalo, lebo uz chytala klapka).
Pomohlo, otacky pekne drzia. PCM-ko bude treba podla mna reflashnut, nakalibrovat - ako predpokladal Pali.
Zas do Ziliny, ci co ? :D
_________________
|
Štv, 01.11.2012, 16:33 |
|
 |
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
tusim aj ja som to tak riesil.. a samozrejme kaliber
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Štv, 01.11.2012, 19:02 |
|
 |
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|
http://www.jeepforum.com/forum/f9/pcm-r ... ost2344660
Zaujimava vec: Reflash PCM-ka, ako ho prinutit od zakladu sa nabiflit cely motor. Celkom zdlhavy proces, ale zrejme by to mohlo mat ucinok.
It WILL NOT Change unless you flash it out and start all over again.
_________________
|
Štv, 01.11.2012, 22:18 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
tym srobikom sa normalne nehybe. jedine ak rozoberas klapku na suciastky
Potom treba nastavit polohu a minimalnu medzeru.
Po vymene TPS treba vymazat pamat aby sa riadiacka naucila nove adaptivne hodnoty.
Ten link na JF popisuje presne toto. Inak je to jeden klik cez diag.
A ver ze sme ho urobili.
Mas nove TPS ale uplne nevylucujem aj moznost ze je vadne.Stat sa moze vselico.
Alebo je problem v samotnom tele klapky a je vydrete ulozenie pre osku klapky a blbne to tam.
|
Pia, 02.11.2012, 13:46 |
|
 |
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|
Teraz si mi zobral aj poslednu iluziu - ze dojdem do garaze a spravim nieco, co by mohlo pomoct.
Cize krok naspat a som tam, kde som bol doteraz.
Ten srobik ale pomohol, lebo pustil vlastne TPS nizsie [na spodnu hodnotu?] - netvrdim, ze je to dobre riesenie pre samotnu klapku, ale snimac aspon neskace hned do hodnoty, ked sa len zatrasie.
[zhodou nahod zmizlo aj to viackrat spominane pukanie, ktore som tvrdil, ze predtym tak nepukalo]
- - Pisem Ti maily a nereagujes na to...
Momentalne je zima, tak sa to aj tazsie riesi - lebo sa to neprejavuje. Asi to necham na jar a pokracuje sa od zaciatku. Dovtedy vymenim predne naboje aspon.
EDIT: Yebem na to, idem spat !
_________________
|
Pia, 02.11.2012, 15:23 |
|
 |
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|
"In my experience two things give you trouble without codes. Ignition past the coil and fuel related problems. Everything else has a sensor. Little different but I had a map sensor problem recently that actually was the sensor. Got a code for a bad map, changed it, tuned out to be the signal wire had broke/corroded inside the insulation. The only reason I say this is cause your problem only starts after everything gets hot. Heat adds resistance which makes weak/going bad parts fail. When it starts acting up I'd get out and start wiggling wires to see if anything changes. Start with the tps wires."
|
Pia, 02.11.2012, 16:05 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
pukanie s tym nema nic
ten tip s mykanim horucimi kablami skus
mozno je fakt niekde nalomeny drot
a aj tps sa da premerat
ale ked si minule zacal s tym skapinanim, tak mi to cim dalej tym viac zacina pripominat to palivove cerpadlo
maily necitam lebo nie som stale pri pc a kedze sme makali vcera tak dnes mame volno. Takze az pondelok
|
Pia, 02.11.2012, 18:02 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|