Dnes je piatok 2. mája 2025, meniny má Žigmund a zajtra Galina
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 10 ] |
|
Jeep WRANGLER TJ - nejde tempomat
Autor |
Správa |
GUANACO
Čumil
Registrovaný: Uto, 27.10.2009, 23:53 Príspevky: 7 Bydlisko: TRNAVA
|
Som tu skoro úplne nový a hľadám radu ktorá asi veľmi nepatrí do offroad priorít, ale ja na dlhé presuvy bez tempomatu nemôžem. Jedného dňa po nejakých šotolinách zrazu nejde zapnuť. Zatiaľ som zistil že prepínače ovládania na volante pekne menia odpor slučky. ale PCM nedáva signal na C3/11 SPEED CONTROL ON/OFF SWITCH SENSE. Vie niekto čo skúsiť premerať ? Ostatné elektrické zariadenia veselo fungujú takže typujem že chýba ešte nejaký signál ktorý stratil kontakt ...
Díky za radu.
|
Sob, 30.04.2011, 18:27 |
|
 |
denyz
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 12.01.2010, 22:33 Príspevky: 390 Bydlisko: Rožňava
|
Ja ho mám v regáli , keď prídeš na to čo to mu je a treba Ti práve ten bazmeg z lankom , napíš
|
Sob, 30.04.2011, 18:31 |
|
 |
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
skontroluj ci nemas vypadnuty kabel na brzdovom pedale, potom zvykne sa prelomit drat od vypinaca tempomatu...vlastna skusenost...prepajkovat a pohoda.
|
Ned, 01.05.2011, 3:35 |
|
 |
GUANACO
Čumil
Registrovaný: Uto, 27.10.2009, 23:53 Príspevky: 7 Bydlisko: TRNAVA
|
To som samozrejme skúšal, ale tých 12V na brzdový pedál prichádza z PCM a ide na servo. A ja ich nemám ani na PCM (urobil som si taký partizánsky drôtik z pinu z konektora C3 aby som to videl aj za chodu).
Ešte otázka - čo myslíš pod vypínačom tempomatu ? Vypínače na volante menia odpor obvodu voči zemi ktorý ide do PCM. To som meral na PCM a tam sa odpor pekne mení pre každé tlačidlo je odpor iný.
Existuje ešte nejaký iný vypínač tempomatu ?
|
Ned, 01.05.2011, 13:13 |
|
 |
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
vypinac tempomatu som mal namysli ten na volante, u starsich typov na packe na smerovky. Elektrika nie je moja silna stranka, takze ti nepoviem kolko voltov alebo ohmov tam mam byt. Pre mna elektrika alebo ide , alebo nejde...v mojom pripade bol prelomeny drot a vypadnuty kontakt na brzdovom pedale a v jeepe v kosiciach to nevedeli dat dokopy.....skontroluj si poistky, to si ale asi uz urobil a tiez vacuovu linku.
|
Pon, 02.05.2011, 4:51 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
tempomat na TJ tvojho rocnika je riadeny odporovym multiplexom po 2 drotoch. Cele to ide cez clockspring priamo do riadiacky. Hodnoty odporov jednotlivych tlacidiel musia sediet s presnostou na 1,3 ohm.
A na to aby sa vobec zapol musia byt splnene este ine podmienky. Toto si urcuje riadiacka.
ten konektor co popisujes ty (C3/11) je vystup z riadiacky. Takze pokial nie su v poriadku vstupy, tak nebude ani vystup
12V cez brzdovy pedal napaja priamo vakuove servo / to je aj kvoli bezpecnosti - skocis na brzdu = tempomat vypnuty. Ale vypne len jeho vykonovu cast.
mne to vychadza na vadny clockspring alebo vnutornu chybu serva
viac by povedala diagnostika
|
Pon, 02.05.2011, 10:21 |
|
 |
GUANACO
Čumil
Registrovaný: Uto, 27.10.2009, 23:53 Príspevky: 7 Bydlisko: TRNAVA
|
Díky tejto reči rozumiem. Aj ja som najprv podozrieval clockspring, ale tie odpory sa pekne menia, meral som na prepínačoch, na clockpringu aj na konektori C3 k RJ všetko bolo rovnaké. Neviem presne aké majú byť ich hodnoty ale vyzeraju velmi hodnoverne. Ak vieš poradiť kde zistím aké to majú byť hodnoty, to by som premeral znovu.
Keďže nemám signál ako píšeš na výstupe z riadiacej jednotky, potrebujem overiť čo všetko RJ vyhodnocuje pre zapnutie tempomatu.
Skúšal som to zapínať staticky pri zapnutom motore (samozrejme za jazdy to nechytá) ale možno vstupuje aj minimálna rýchlosť a to potom staticky nezistím.
Zatiaľ sa mi nechce veriť že odišla RJ lebo všetko v nej ostatné funguje.
Určite plánujem aj diagnostiku ale ak by som vedel čo všetko sú vstupy do RJ, to by som si premeral vopred. Díky
|
Uto, 03.05.2011, 9:56 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

pri nastartovanom motore sa tempomat musi dat aspon aktivovat - tlacitko ON/OFF a svieti kontrolka cruise
ucinny a funkcny (funkcia SET) je od 60km/h
Tempomat funguje len vtedy, ak nie je stlaceny brzdovy pedal, je dost vakua v systeme, je funkcny obvod serva, spravny signal od TPS, nie su ziadne MIL zavady v RJ, nie je prekrocena pripustna teplota motora a u manualu nie je stlacena spojka. A mozno este cosi, ale teraz neviem.
Hodnoty odporoveho multiplexu su kdesi v servisnom manuali. Z hlavy teraz neviem ake, ale viem, ze do roku 99 bol jeden typ tlacidiel od 2000 bol druhy. Navzajom nie su zamenne - maju uplne ine hodnoty.
Clockspring moze byt vadny aj napriek nameranym hodnotam.
Ono je to napajane 5V ktore su spolocne pre vsetky senzory. A staci tam nejaka oxidacia a presluch na kabliku a uz to blbne. Minule som mal take cosi - do clockspringu zatiekla slana voda, zoxidovalo kontakty a zrazu nesiel tempomat, blblo TPS, blblo CPS...
Ako hovorim, idealna by bola DRB diagnostika. Tam krasne vidis odozvy jednotlivych tlacidiel
|
Uto, 03.05.2011, 13:57 |
|
 |
GUANACO
Čumil
Registrovaný: Uto, 27.10.2009, 23:53 Príspevky: 7 Bydlisko: TRNAVA
|
toto znie velmi rozumne ale s mojim zazemim to neurobim. Pomocna otazka - ak mas možnosť diagnostiky nemal by si niekedy cas ? Ja by som bol schopny pojať to ako servis.... Kludne by som dobehol (aj bez tempomatu).
|
Uto, 03.05.2011, 17:27 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
kludne dobehni
len predtym zavolaj alebo napis
kontakty mame na webe
akurat tento tyzden nie - som mimo ZA
|
Str, 04.05.2011, 11:23 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 10 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|