Dnes je piatok 16. mája 2025, meniny má Svetozár a zajtra Gizela
Snorchel vs LPG - problem !!!
Autor |
Správa |
konik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07 Príspevky: 743 Bydlisko: Nitra
|
bacha s tym prilisnym priskrtenim koli spotrebe ... chudobma zmes ma vecsiu teplotu spalovania a prilisne obrievanie neprospieva ventilom /s oblubou sa prepaluju/
|
Uto, 06.05.2008, 17:17 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
konik píše: DADO: sekvencne vstrekovanie asi nie je ta rada co by peto chcel pocut v com spocivalo tvoje laborovanie a s akym uspechom? ...ja by som to stelovanie volnobehu az tak nezatracoval...je to tocenie srubkou ktorou nic nepokazis ... mne to kus pomohlo na bruchoplaze a hlavne som si to steloval sam a ide to o kus lepsie  ...
Nechce sa mi to vsetko prepisovat:
Momentalne to mam vyriesene tak ze do filter boxu taham horuci vzduch od vyfukovych zvodov. LPG ma rado teply suchy vzduch a benzin zase studeny a vlhky.
http://www.offroad.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2601&highlight=
http://www.offroad.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=530&highlight=
|
Uto, 06.05.2008, 19:04 |
|
 |
peterB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17 Príspevky: 667 Bydlisko: Nitra
|

No neprecital som to uplne cele ale zda sa mi ze tam nieje nic k mojej otazke . Rozhodne je pre LPG lepsi studeny vzduch , tak ako aj pre benzin, pretoze na spalovanie je potrebne urcite mnozstvo kysliku a proste ked 90stupnovy vzduch o rovnakom objeme ako 20stupnovy ho ma ovela menej tak to zakonite nemoze fungovat rovnako. Ako som pisal - spotreba klesla o 3 litre, vykon sa jemne zdvyhol - ale to nie az tak vyrazne. Problem pri nasavani horuceho vzduchu je ten ze aj vzduch v motori meni svoju teplotu - podla toho ako sa odvetrava , ci auto stoji , ako teplo je vonku ... vsetky faktory na to vplivaju a mne sa proste ozvedcilo nasavat studeny vzduch, pretoze pri prudkych , dlhych vyjazdoch na redukcii do kopca a vonkajsej teplote 25 - 30 stupnov mi po zastaveni sa (napr. na kopci) hnusne klesly otacky volnobehu (aj 500 RPM) , odkedy nasava studeny vzduch je vsetko ok. Problem nasavania studeneho vzduchu je - z kadial ho ziskat ? ak mam original nasavanie , alebo snorchel tlaci sa tam velkym tlakom a klesaju mi otacky (az zdochne motor) pri jazde. Takze teraz mam riesenie s polosnorchlom ktory sluzi na privod stuneneho vzduchu do blizkosti nasavania v motorovom priestore a pri stojacom aute zase odvetrava teply vzduch.
Cize nieje to to vyuzitie snorchla co by som chcel dosiahnut. Otazka znie ako spolahlivo regulovat tlak a prietok vzduchu v sacom potrubi, kedze nemozem regulovat skrtiaci ventil na potrubi LPG ?
_________________ Lestenka
|
Uto, 06.05.2008, 19:50 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Tak to sa potom tazko radi, ked sa ti nechce citat to podstatne je v poslednych prispevkoch.
...teply vs. studeny Na mojom aute to funguje tak ze nasavam teply, taka je realita.
Pristup k inforamciam teda mas, uz len vybrat si tie spravne pre tvoj pripad.
|
Uto, 06.05.2008, 21:22 |
|
 |
Majo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
|
kazdy iny system plnenia LPG ako sekvencne vstrekovanie je system podtlakovy. Preto ak mas v sacom potrubi tlak nikdy nebude fungovat tak ako bol povodne vymysleny.
Ja mam na jednom bruchoplaze LPG a pod nim karburator a k tomu otvorene sanie. Po montazi som musel velmi laborovat s plniacou prirubou a naslednym nastavenim.
Dolezite je aby vzduch nemal sancu prechadzat popri prirube, teda tu som ja osobne musel otocit aby zapadla do gumy a "tesnila". Nastavenie volnobehu som robil niekolkokrat, no zmenou tlaku sa zmenila aj bohatost takze som musel prestavit aj tu. Ak s tym nemas skusenosti treba to dat nastavit v lpg servise, verim ze to nebude az taky problem.
Sekvencne vstrekovanie by s tym problem nemalo, nakolko "vaha vzduchu" v sacom potrubi koriguje mnozstvo vstreknuteho paliva(a hlavne system nema s podtlakom spolocne skoro nic)...
|
Str, 07.05.2008, 9:54 |
|
 |
peterB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17 Príspevky: 667 Bydlisko: Nitra
|
Skusim asi Martin4 riesenie s T trubicou a uvidime ...
_________________ Lestenka
|
Str, 07.05.2008, 11:15 |
|
 |
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
|
Tam pri tej určitej rýchlosti vzniká v tom potrubí vzdušný výr (alebo vír, teraz neviem aké y/i), ktorý tú zmes ťahá von zo sania. Podľa mňa v tom je problém. Treba vyriešiť to, aby rýchlosť a objem nasávania do motora bola vyššia ako tlačený vzduch do šnorchla. Ak to otočíš dozadu, tak zase vznikne podtlak, ktorý to ťahá von. Možno treba do šnorchla šupnúť nejakú priečku alebo neviem čo.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Ned, 11.05.2008, 23:54 |
|
 |
peterB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17 Príspevky: 667 Bydlisko: Nitra
|
Budem musiet prestudovat nejakui dynamiku plynov a vymyslet rozbijacie zariadenie. Len ude to asi problem , pretoze ak filter nieje dostatocny "odvirovac" tak to uz len vymysliet nejaky fakt premysleny "vzdusny system".
_________________ Lestenka
|
Pon, 12.05.2008, 7:43 |
|
 |
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
|
To ten filter asi bude dostatočný vírič, ale ako sa to správa, teda točí pred ním? Ak som pochopil, tak ti to robí pri voľnobehu a pri určitej rýchlosti vozidla. Pri voľnobehu na stojacom auta ti to neblbne. Skús provizórny filter na začiatok šnorchla a uvidíš či je to vtom. Prípadne ho na test na chvíľu vyber. Asi netreba hovoriť, že pred tým všetkým vyčistiť filterbox od bordelu.
Vychádzam zo skúseností z otcovej KIA Sportage. Ak bolo sanie hneď za mriežkou, pri príjazde na križovatku na neutrál to zdochlo. Niekto poradil, že nech to saje zo "závetria", tak som to sanie pridvihol za kapotu, aby do toho priamo nefučalo a bolo po probléme.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Pon, 12.05.2008, 21:38 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
No zo vsetkeho vyssiepopisaneho pomerne jasne plynie, ze v ssani je prilis maly podtlak/vysoky tlak... skusil by som polaborovat so zmensovanim prierezu ssania niekde v snorchli. Ako sa to chova pri pouziti toho T kusu, uz si to skusal? Apropo, nad 40 km/h nepotrebujes snorchel, tak rychlo sa nebrodi. Neriesilo by situaciu pouzit T kus, alebo kus pruznej hadice, a pri beznej prevadzke (cesta, nad 40 km/h) Tecko otvorit/hadicu vyvliect zo snorchla a nechat vedla, a pri vstupe do terenu deklik zadeklikovat/hadicu pripojit (teren, brodenie, rychlejsie ako 40 sa nechodi).. ?

_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Uto, 13.05.2008, 0:52 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
MoostanQue píše: No zo vsetkeho vyssiepopisaneho pomerne jasne plynie, ze v ssani je prilis maly podtlak/vysoky tlak... skusil by som polaborovat so zmensovanim prierezu ssania niekde v snorchli. 
Ano robi sa to zmensenim prierezu v sani, ale nie je to profi riesenie.
Sanie zo zavetria pomoze. A myslim si ze najviac by pomohlo zmenit vyparovac za vacsi z vacsim vykonom ako som uz spominal vyssie.
|
Uto, 13.05.2008, 7:06 |
|
 |
Michal KE
Učeň
Registrovaný: Štv, 24.01.2008, 12:11 Príspevky: 16 Bydlisko: Košice
|
Zdravim vsetkych,
chcem sa opytat, ci sa nenasiel za ten dlhy cas niekto, co to vyriesil.
Uvazujem nad splynovacom do mojej Nivy, no nakolko mam snorchel a jednobodove vstrekovanie, problem je na svete. Aj by som investoval velke peniaze do sekvencneho systemu, no na moj motor sa to neda aplikovat.
Diky za vsetky konstruktivne nazory.
|
Sob, 26.06.2010, 15:26 |
|
 |
YJ KAO
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 26.01.2010, 22:27 Príspevky: 383 Bydlisko: TRENČÍN, LIPTOV
|

chlapci riešite to trochu diletantsky-
monovstrek bol medzičlánok medzi karburátorovým a sekvenčným splyňovačom- mám siedme auto s LPG a cca 500tis km na plyne za sebou a problémou s lpg až za horizont-
Nepíšeš (aspoň som nezaregistroval) aký máš motor-ak karboš tak len sa snažiť pripchať šnorchel a postupne zisťovať laborovať (mičurínstvo) kedy je dosť pripchatý, ale nikdy to nebude to pravé orechové pre celé spektrum otáčok ten sa komplexne nadstaviť jednoducho nedá a stále smrdí!
Koník napísal - "bacha s tym prilisnym priskrtenim koli spotrebe ... chudobma zmes ma vecsiu teplotu spalovania a prilisne obrievanie neprospieva ventilom /s oblubou sa prepaluju/
dodávam špeciálne Japonci!!!
Svätá pravda - Lpg má iné oktánové číslo a nevyhnutnosťou je dať nadstaviť hornú toleranciu otvárania ventilov inak ich podpáliš a k tomu flašku s prikapávatkom špeci oleja (FLAS LUBE VALVE SAVER FLUID-lead replacement upper cylinder lubrikant 1liter cca 500sk) je to austrália a jediný olej, ktorý som pre príslušnú vec našiel na trhu - tri roky späť na mojej CRV ma podpálenie ventilov stálo 36tis. a + sekvenčné vstrekovanie ďaľších 40tis.. na pôvodnom nevhodne navrhnutom splyňovači (vhodný tak akurát do žiguliakov) to zdochýňalo po vyradení rýchlosti a následnom klesnutí otáčok smerom k volnobehu málokedy to motor ustál a spotreba sa pohybovala okolo 15-17litrov LPG
Ak máš vtrekovanie na motore tak systém vpichnutý do sania na prisŕkavanie lpg tam nemá čo robiť (nikdy ho nenadstavíš) a toho čo ti to tam dal pošli ku kvetom neobhajuj ho pred sebou, aký je odborník.
Po výmene na sevenčné spotreba na 10-12litrov a neporovnatelný chod motora a výkonu. nehovoriac o samoregulácií dávkovania LPG riadiacou jednotkou. Ak to auto používaš len v teréne neoplatí sa ti nič meniť, návratnosť investície po 25-30tis.km, ak ho jazdíš aj po cestách niet nad čím uvažovať motor ti investíciu vráti tým, že ho nebudeš likvidovať a nebudú ťa stáť velké prachy opravy a hlavne nervy z toho, že je car opäť v servise!!!
_________________ všetko čo má kolesa, pásy, nohy .......
|
Pon, 28.06.2010, 8:25 |
|
 |
bacaono
Frajer
Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01 Príspevky: 222 Bydlisko: Mojmírovce
|
Osobne by som skusil polaborovat z nejakou clonou na vrchu snorchla za kobrou. Asi by som zacal nejakym priemerom otvoru o nieco mensim ako je hrdlo zberneho potrubia sania a postupne podla chovania motora otvor zväcsoval az pokym nedosiahnes zozumny kompromis.
_________________ Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi
|
Pon, 28.06.2010, 22:00 |
|
 |
Michal KE
Učeň
Registrovaný: Štv, 24.01.2008, 12:11 Príspevky: 16 Bydlisko: Košice
|
No, ono to je riešenie ale nieje to koser. Ja LPG-cko este len idem davat (do tyzdna az dvoch) no, riesim ako a ake. Na monovstrek ako mam ja nieje nic co by fungovalo so snorchlom. Konzultujem fsecko s firmami, ktore to robia, no snaha marna. Ak to nejako vyriesime a bude to stopercentne fungovat, urcite tu zavesim navod, ako nato. Koncepcie su dat splynovac s RJ (riadiacou jednotkou), a do sania dodat snimac vahy vzduchu, dajaky asi akykolvek, je jedno, ze limitne hodnoty nebude mat spravne (nekolko bude z ineho auta) tam ide o odchylku pri pohybe vozidla, alebo ta najhorsia varianta. Dole hlava, navrtat vstreky a dat sekvencne vstrekovanie kvapalneho LPG, ale aj to potrebuje MAFko. Nevedia to ani odbornici co s tym robia roky, tak co ja laik.
|
Uto, 29.06.2010, 23:18 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|