Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 21.01.2019, 11:23
Dnes je pondelok 21. januára 2019, meniny má Vincent a zajtra Zora




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 38 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3
 aký offroad 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2319
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Milý peter pp, samozrejme prepáčim, nemám s tým problém.
O čom tuším a o čom nie by sa dalo diskutovať. Neviem teda koľko expedícií a v akých podmienkach máš za sebou ...
Každý máme svoje skúsenosti, aj svoju vlastnú prax, a referencie vždy a zásadne píšem len na základe vlastných poznatkov.
Ak som niečo napísal, stojím si za tým.
To, čo som o Defendri napísal, nie je nič zlé a viem aj, prečo som to napísal, ver mi.
A okrem iného, ak je auto určené na expedíciu, ešte nemusí byť najvhodnejšie na dennodenú obsluhu chaty.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pon, 17.12.2018, 23:05
Profil
Koumák

Registrovaný: Pon, 01.08.2011, 17:07
Príspevky: 167
Bydlisko: Kysuce
Odpoveď s citáciou
Veľa záleží od toho, na čo to auto bude. Ak na vozenie "hocičoho" na chatu, tak tam sú vhodné pick upy. Ak na vozenie seba, tak treba zvážiť, či to auto bude iba na chatu alebo aj na chatu a podľa toho sa dá voliť auto.

Ako vhodný univerzál mi príde LR Disco3. Je pohodlné na dlhé cesty, v teréne veľmi schopné, len pozor na dobrý motor.

Land Rover je treba "ľúbiť" a bude robiť veľa veľa radosti.


Uto, 18.12.2018, 21:57
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2270
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
V horach chatar potrebuje hlavne Spolahlive auto a nie ho ,,lubit ,, lebo na spasy pod autom tam casu asi mat nebude a hlavne ani velku vykurenu dielnu kde by ten ,,akt,, praktizoval :smt126


Str, 19.12.2018, 0:36
Profil
Koumák

Registrovaný: Pon, 01.08.2011, 17:07
Príspevky: 167
Bydlisko: Kysuce
Odpoveď s citáciou
JOE66 píše:
V horach chatar potrebuje hlavne Spolahlive auto a nie ho ,,lubit ,, lebo na spasy pod autom tam casu asi mat nebude a hlavne ani velku vykurenu dielnu kde by ten ,,akt,, praktizoval :smt126


Skôr som to myslel tak, že keď LR dostane poctivý servis, tak funguje ako má a nepotrebuje žiadnu veľkú vykúrenú dielňu. Sranda, že ho vždy hania ľudia, ktorí LR nemali alebo mu proste ten servis, resp. často krát stačí kontrola, nedali.
Netreba zabúdať na to, že LR bol, je a bude pomerne nabitý technickými vychytávkami, ktoré to auto robia pre niekoho "odlišné od konkurencie", pre mňa "lepšie od konkurencie".
Už môj skoro 20 ročný Disco2 má toho v sebe na svoju dobu pomerne dosť.
Či už aktívne stabíky, pneumatický podvozok, TC, assisten zjazdu z kopca, a plno iného ...
Ďalšie Diskotéky alebo Range Rover idú ešte ďalej.
Obrazne povedané, keď v Patrole Y60 "nič" nemám, tak sa nemá čo pokaziť...

Tým som len chcel povedať, že človek sám musí zvážiť, či chce auto na robotu (pick up), na vozenie sa po meste a raz za čas na chatu (Touareg a spol.) alebo niečo výhradne na chatu s trochou radosti z off-u (terénnejšie ladené autá).

Disco3/4, Jeepky, Pajero mi prídu ako schopné univerzály a zlepšenie prejazdnosti v teréne je len otázka fantázie a vhodnej karty s PINom...


Str, 19.12.2018, 8:52
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2319
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Maťo ty píšeš " Už môj skoro 20 ročný Disco2" - áno, presne tak, tie úžitkovo vhodné autá sú už staršie. Tým pádom nie vždy vieš odhadnúť, kto a ako sa o toto auto staral.
Na druhej strane práve preto som aj ja navrhol skôr staršiu Diskotéku ako vhodný typ, lebo nemá až tak veľa elektronických "kurvítok" ako novšie autá a vie slúžiť do roztrhania. A zároveň nie je ničím tak špeciálna, že potrebuje úplne iný prístup k servisu, dá sa s ňou aj cestovať, ak je to treba, aj dosť naložíš a ani v teréne sa nestratí. Ak treba, dá sa zavesiť navijak, je tam kde dať prípadne bufík aj kompresor. Toto je tá skupina áut, ktoré vedia poskytnúť rozumný úžitkový rozmer, preto som aj v prvej reakcii tieto typy uviedol.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Str, 19.12.2018, 13:10
Profil
Koumák

Registrovaný: Pon, 01.08.2011, 17:07
Príspevky: 167
Bydlisko: Kysuce
Odpoveď s citáciou
Tak ono aj z hovna sa dá niečo upliesť. Keď nie bič, tak aspoň pojazdné hovno :-D

Aj ten môj bol v čase kúpy iba vrak a mal šťastie, že tých jeho 8 hrncov išlo krásne. To je daň za to, že som chcel D2 V8 a vtedy boli na predaj dva z toho sa jeden predal po ceste ku nemu. Napriek všetkému je to teraz auto na každodenné vozenie a prácu okolo chalúp.

A bude horšie. Nové off-roady už nie sú také nekompromisné, ako boli kedysi. Trakčnými schopnosťami sú na tom tie nové veľmi dobre, ale tuhé nápravy, robustné rámy a po novom aj redukčné prevodovky sa už moc nenosia.

Ja osobne by som sa pre chatárske použitie Discoveryho nebál. Popravde za 12.000,- euro sa dá nájsť všeličo aj leštenková cukríková D2, normána D3, aj dajaký Range Rover.
Má to veľký kufrisko, často dobrú výbavu, technické vecičky, ktoré človek často ocení a čo ja osobne neustále využívam je možnosť otvorenej redukcie = keď som ťažký alebo ťahám/cúvam naložený prívesný vozík, tak hneď radím redukovanú aj na asfalte a auto si len tak pradie. Veľká výhoda je, že to na redukcií aj zatočí, keďže mi neprieči auto. Keď je treba, tak ju uzavriem a ide sa ešte ďalej.

Iné offy som nevlastnil, tak tu musia skomentovať iní...


Štv, 20.12.2018, 14:32
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 16.11.2008, 20:51
Príspevky: 858
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
nie je to síce offroad ALE má zase dosť veľký kufor a pri sklopení zadných sedadiel sa dostane rovná plocha.
Nissan Pathfinder R51 treba pozerať 128kW motor buď v automate alebo manuál poprípade aj tie novšie 140kW.
Dá sa sním dosť srandy zažiť mimo cestu pri vhodnom obutí a aj prekvapí.

za tú sumu je možné si zaobstarať slušné auto v celku lacno a ušetrené € poprípade do obutia,možno podvozku,základného servisu.

tento sme postavili do uvedenej sumy aj s úpravami.
podmienka tiež aby sa vedel dostať domov nakoľko ešte neexistuje prístupová cesta,na chalupu,auto na prácu+príves, do lesa/hory a trocha na zábavu. Také plnohodnotné využitie k všetkému.

https://www.youtube.com/watch?v=wJM-aXv6amE

*******************
ak sa nemýlim toto by malo byť od polovníka.
osobne by som z neho dal dole ten ARB-protiklokaný nárazník a nahodil radšej ASFIR-ktorý nepredlžuje rozmery vozidla a na vzhľad viac sedí alebo dal späť pôvodný a tam namontoval naviják (tak mám aj ja).

tu je v inzercii: https://www.autobazar.eu/nissan-pathfin ... 47259.html


****************************
.

_________________
Nissan Pathfinder 2005 128kW malá "expedičná" úprava: ASFIRochrana spodku, IRON MANpodvozok, MTpneu,navijáčik


Pia, 21.12.2018, 11:46
Profil
Čumil

Registrovaný: Pon, 14.01.2019, 19:01
Príspevky: 1
Odpoveď s citáciou
Určite závisí či s ním chceš jazdiť aj inde alebo len terén. Ja som kupoval pred rokom Land Rover Discovery 2.7 málo jazdené za 11 000 € a som s ním veľmi spokojný. Je to auto vhodné aj na cesty, do mesta ale využivam ho hlavne do terénu.

_________________
Výhodný operatívny leasing
Kód:
https://www.leaseplan.com/sk-sk


Pon, 14.01.2019, 19:25
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 38 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: