Dnes je sobota 3. mája 2025, meniny má Galina a zajtra Florián
Autor |
Správa |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Zo strojarskeho hladiska by sa mali dat unavene listove pera deformaciou za studena napruzit na povodny tvar, alebo este viac. Podla mna by to mohlo ist na skruzovacke mezdi kladkami. Podobne ako sa skruzuje pasovina, alebo jakle. Mna to caka, ale este som to nerobil, preto rad uvitam nejaky prispevok.
|
Uto, 13.02.2007, 16:23 |
|
 |
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
Nechcem nas..jedovat Rada,  ale na ceskom fore si pohladaj prispevky ohlado HAMROVANI listovych pruzin ... Jedna sa sice o tvarnenie ale nie o ohybanie ale o akesi "nakovanie" .
_________________ OFF the ROAD
|
Uto, 13.02.2007, 16:33 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
O hamrovani som pocul. Je to doslova triekanie kladivom po pere. Mala by byt aj inteligentnejsia metoda.
|
Uto, 13.02.2007, 17:10 |
|
 |
widlak
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 19:07 Príspevky: 119 Bydlisko: Revuca
|
pejo píše: Zo strojarskeho hladiska by sa mali dat unavene listove pera deformaciou za studena napruzit na povodny tvar, alebo este viac. Podla mna by to mohlo ist na skruzovacke mezdi kladkami. Podobne ako sa skruzuje pasovina, alebo jakle. Mna to caka, ale este som to nerobil, preto rad uvitam nejaky prispevok.
http://www.samurai.terenaky.cz/ozivenilistu.htm 
|
Uto, 13.02.2007, 17:11 |
|
 |
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
to totototo som myslel ( nevedel som si spomenut ...)
_________________ OFF the ROAD
|
Uto, 13.02.2007, 17:21 |
|
 |
TOM
Koumák
Registrovaný: Ned, 12.11.2006, 22:01 Príspevky: 183
|
pejo píše: Zo strojarskeho hladiska by sa mali dat unavene listove pera deformaciou za studena napruzit na povodny tvar, alebo este viac. Podla mna by to mohlo ist na skruzovacke mezdi kladkami. Podobne ako sa skruzuje pasovina, alebo jakle. Mna to caka, ale este som to nerobil, preto rad uvitam nejaky prispevok.
pejo toto len kovanim, keby si to chcel ohybat ako jakl musel by si najprv zihat..potom zas kalit, popustat.. a vysledok neisty aj keby sa to robilo v slusnej firme a ak si myslel valcovanie za studena tak to je len cista teoria s velkymi silami a ak si dobre pamatam aj po tom by muselo nasledovat tepelne zuslachtenie.
inak na druzstvach mali kedysi take male opravarenske buchary kde bezne nakuvali aj pera, slo to dobre.
_________________Willys + Wrangler.. moje kone wranee 
|
Str, 14.02.2007, 11:19 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Chceš to na patrol alebo bronco?
Ja som na are nakuval pred desiatimi rokmi a držia dodnes.Ale inteligentne
Joski ich daval robit niekolko do nejakej firmi ,kde to robili popúštaním a kalením.Len kvalita tam nie je zaručená.
Inak za studena skružiť pochybujem,ani som nepočul.
Na patrole mám v pláne listy nad nápravu,ale ...
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Štv, 15.02.2007, 21:00 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Chcem to na trola. Predne mam moc vymackane. Zadne vyzeraju dobre. Zaujimave je, ze bronco ma skoro 30 rokov a pera maju stale tvar ako napnuty luk.
|
Pia, 16.02.2007, 7:03 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Kde je napísané, že ich má bronco ešte s fabriky?
Inak španiel s listami nad nápravou a aspon 33 pneu vypadá dost chrumkavo a nepotrebuješ desiatky tisícok na úpravu,ale u krátkeho sa výrazne zmení sklon na zadnom kardane a sú tam aj iné ale ,hlavne ked auto nie je len do tererénu.A mat doma dve vysoké kobyly ?
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Pia, 16.02.2007, 11:30 |
|
 |
RENSO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31 Príspevky: 1393 Bydlisko: Revúca
|
chlapi minule sme toto preberali v krčme, a došli sme k zaveru že unavene listove pera sa sice daju dat do povodneho stavu(metody su zjavne hore napisane) ALE NA AKO DLHO? iste to nema životnost noveho... možno ani 60%
_________________ vek: 25 ex: Wrangler 2,5i ex: Wrangler 4,0i ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 2,5TD ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka now: Ford Explorer
|
Uto, 17.02.2009, 21:36 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Ano, možno nevydržia zarovno nových.
Ale záleží, kolko vydržia tie nové.
Napríklad ani OME nie je navždy: viewtopic.php?p=50195&highlight=#50195

_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Uto, 17.02.2009, 21:46 |
|
 |
PATaMAT
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 01.09.2008, 16:29 Príspevky: 501 Bydlisko: Michalovce
|
No videl som nakuté perá a účinok takmer žiadny kým neboli na aute tak boli ok ale po namontovaní Pajerko sadlo nazad tak ako predtým... jednoznačne nové perá podľa mňa sa neoplatí dávať renovovať perá ktorým už raz skončila životná púť...
_________________Ford Maverick 2.4i, T3, CB, winch 5t, svetla,hilift, pevnosťáky, dáka gurtňa a mnoho dalšieho... 
|
Uto, 17.02.2009, 22:17 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
A vieš čo všetko som videl ja? Sa ti už neoplatí ráno ani vstávať.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Uto, 17.02.2009, 22:42 |
|
 |
džony
Učeň
Registrovaný: Pia, 14.09.2007, 23:41 Príspevky: 59 Bydlisko: krkonoše
|
Já sem řešil listové pera na svého Patrola 260 hodně dlouho snad i několik let .A zjistil sem že sady IM nebo OME za v celku velké peníze nestojí zato ,znám hodně lidí z čech který je po koupi museli reklamovat že se jim péra vzadu ohnuli jak luk a nebo si nanich auto sedlo o 6 cm dolu po 14 dnech což ztrácí efekt zvýšení těhlech sad.
Měl sem ještě možnost se svýst s Romanem Špačkem s jeho 260tkou a ten měl podvozek trail master což bylo opravdu moc pohodlné .. ale jak to bude držet to nikdo neví..
Já sem si nakonec Listové pera složil sám z více zadních svazku a poté nechal odborně nahamrovat a vysledek byl perfekntí péra drželi vejška dobrá ,samozřejmě že si to po měsící ustlalo dolu o 4 cm a stím sem počítal,
A hlavně to bylo opravdu dost pohodlné.
Jde oto že sem si na zadních listech vypodložil co nejdelšíma listama konec péra kde je silntblok a tím sem zabránil tomu ohýbání těch konců
[img]http://resize.like.cz/images/1234947708Snímek%20034.jpg[/img]
_________________ DAP servis - úpravy a renovace teréních vozidel Tel .: 723 629 953
Subaru Impreza 4WD - hrabolez
Nissan Patrol K260 - bahnomobil
Suzutrol V8 - probíhá stavba
.... nečteš - newíš ....
|
Str, 18.02.2009, 11:00 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
džony píše: ... poté nechal odborně nahamrovat...
kde si nechal odborne nahamrovat? a za aky peniaz pripadne? 
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Str, 18.02.2009, 11:03 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|