Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 03.05.2025, 14:46
Dnes je sobota 3. mája 2025, meniny má Galina a zajtra Florián




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 19 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 MAN - netaha, dymi 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 05.01.2010, 20:33
Príspevky: 360
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
nazdar pani, hadam sa tu najde niekto kto ma skusenosti s nakladakmi. otec jazdi s tahacom man, doteraz siel ako hodinky, kolometrovo je este len v zabehu, ma nejakych cez 200tis km :lol: . zacalo to ze sem tam pri stupaniach hlavne zacal dymit, ale to len sem tam, no momentalne je to v stadiu ze to do stupani vobec netaha, a to ma skoro 500koni,a len dymi. bolo to mesiac v servise Man vo ZV a na nic neprisli, nechapem tomu, a jedine co vyemenili su trisky. otec este spominal ze pri konstantnej zatazi obcas pocut ako turbo samovolne meni otacky, a zadymi to cca kazde 3s


Obrázok

Obrázok


Obrázok

_________________
Nissan Doublecab 2,5 D

Mitsubishi Pajero 2,8 TD


Str, 05.10.2011, 18:49
Profil
Učeň

Registrovaný: Pon, 17.05.2010, 18:43
Príspevky: 82
Bydlisko: Hlohovec
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kedže je to kommon rail problem môže byt v dávkovaní paliva alebo tlaku paliva v rampe ale v ZV určite robili zátažoví test s diagnostikou ak to nič neukázalo tak je ešte možnost nesprávna činost EGR alebo turbo končí svoju pút čo dignostika sama málokedy ukáže.


Str, 05.10.2011, 21:02
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22
Príspevky: 1042
Bydlisko: Pezinok Lošonec
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ahoj jazdil som v eurocargu a tam sa menili turba kazdych 200 tis .km solu s alternatorom a bateriamy :D
a akej farby je dym cierny? modry? bieli ?

_________________
Jeep zj 4.0 1994
Jeep xj 4.0 H.O.1996
Mazda 323 bf turbo 4wd
Multipla CNG
Ex. Jeep cherokee 2.1
Ex.LKT 81 T
Ex.UKT 6340
Ex .suzuki samurai 1,3 sj510
0904976223


Str, 05.10.2011, 21:17
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 02.06.2009, 14:23
Príspevky: 60
Bydlisko: Horné Vestenice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To že si menil na Ivecu turbo po 200 tisícoch je normálna vec.. ale zatiaľ som nepočul že by na Mane odišlo turbo po tak málo kilometroch... ale stať sa to môže. Toto spravilo aj nám na Ivecu že to takto blblo a potom už nešlo turbo vôbec a muselo ísť nové.

_________________
Môžeš byť aj sprostý, len si musíš vedieť poradiť.
Nissan Patrol 3,3TD


Str, 05.10.2011, 21:22
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22
Príspevky: 1042
Bydlisko: Pezinok Lošonec
Odpoveď s citáciou
Poslať 
unas to bolo po kazdych 200tis km ci us turbo islo alebo nie jednoducho nove :-)

_________________
Jeep zj 4.0 1994
Jeep xj 4.0 H.O.1996
Mazda 323 bf turbo 4wd
Multipla CNG
Ex. Jeep cherokee 2.1
Ex.LKT 81 T
Ex.UKT 6340
Ex .suzuki samurai 1,3 sj510
0904976223


Str, 05.10.2011, 21:34
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Ned, 29.03.2009, 10:09
Príspevky: 122
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tlak v turbe neni problem zistit,mal by si to najst zajazdy na palubaku..Menil som turbo na 100 tisicovom TGXku.Cize moznost vadneho turba je tiez mozna.Ohladne trisiek si nemyslim ze by boli zle,cize vymena bola len taka strelba do cierna a urcita nemalo mastna.Skus pozret 10cm dlhu trubku od vyfuku do EGR,ci neni pravy zadny bok motora ocmudeny od sadzi,v tom pripade ide vela splodin z pred turba von a turbo sa nema cim roztacat.Cize po 1. Pozri kolko ti tlaci turbo podla budika a po 2. pozri pravu stranu motora ci neunikaju splodiny von


Str, 05.10.2011, 21:40
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22
Príspevky: 1042
Bydlisko: Pezinok Lošonec
Odpoveď s citáciou
Poslať 
chladič vzdychu moze ties robit neplechu ak je prasknuty

_________________
Jeep zj 4.0 1994
Jeep xj 4.0 H.O.1996
Mazda 323 bf turbo 4wd
Multipla CNG
Ex. Jeep cherokee 2.1
Ex.LKT 81 T
Ex.UKT 6340
Ex .suzuki samurai 1,3 sj510
0904976223


Str, 05.10.2011, 22:03
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03
Príspevky: 553
Bydlisko: xx
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Aky je v tom motor?

Ak ma EGR skontrolovat EGR ci neostava visiet, pripadne neprepusta, alebo ci sa v nom nemiesa chladiaca kvapalina so spalinami.

Pozri tlak turba na budiku ak ho ma, okolo 1500 otacok by malo byt asi 25-30 psi, zhruba ta ista hodnota na motorovke dole kopcom asi 1700 otacok.Skontroluj ci vaste gate na turbe funguje dobre.

Skontrolovat ECU na pocitaci, pripadne ak ma auto svoj vlastny pocitac urobit diagnostiku.

Niektore motory koli emisiam musia robit active regen, ale na toto je kontrolka na palubovke, ale ak je chyba v software tak sa ti kontrolka rozsvieti neskoro a uz sa regen neda spustit.

Neviem aky emisny system to ma, ci len EGRm alebo DPF alebo SCR. Nove motory nie su stavane na dlhy volnobeh a teda na volnobehu pouzivat len minimalne. Ak ma moznost nizkeho a vysokeho volnobehu pouzivat na vyssom, troska to menej zsiara EGR ventily. Inak EGR ventil cca jeden za rok az dva.

Pises ze auto ma len 200 tisic km, neviem aky rocnik ani motor, ale vo vacsine v tychto rocnikoch je to problem emissii. Samozrejme skontrolovat vzduchovy filter, a intercooler, ci tam nie je listie alebo iny bordel.

Co sa tyka nepravidelneho chodu motora, neviem ako v europe ale za velkou vodou pradavaju olej pre dvojtakty do nafty jednak koli lepsej spotrebe a jednak sa ukludni motor, zvlast starsie motory ktore nie su stavane na ULSD.


Štv, 06.10.2011, 2:45
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 05.01.2010, 20:33
Príspevky: 360
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nazdar pani, dakujem za vsetky odpovede, dnes sa pridala dalsia vec, na pristrojovke sa pri zacati dymenia rozsvieti oranzovy trojuholnik s motorom,a v knihe k autu je ta kontrolka nieco s tlakom v motore,ale neviem ci palivo,alebo vzduch, ja osobne som nazoru ze chyba bude v palivovom systeme. otec sa o to auto stara, chova sa k nemu ako k svojmu,a vysoky volnobeh ani vobec volnobeh sa nepouziva, lebo auto ma nezavisle kurenie,a kedze je to podval,a nema hydraulicke lavky,tak pri nakladke - vykladke je motor vypnuty.


ten EGR sa mi vidi ze menili tiez (aj ked neviem neviem)

tie trisky 300€ / kus, cize 6x

oznacenia na aute su TGA 26.480 a D26 common rail

_________________
Nissan Doublecab 2,5 D

Mitsubishi Pajero 2,8 TD


Štv, 06.10.2011, 19:30
Profil
Učeň

Registrovaný: Pon, 17.05.2010, 18:43
Príspevky: 82
Bydlisko: Hlohovec
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pokial by to bola chyba vzduchu tak palubni počítač alebo externa diagnostika vypíše nisky plniaci tlak turba čož je nikde netesnost hadíc od turba až po hlavu valcou alebo je potvorene EGR. Ak je chyba na palive tak to ukáže externa diagnostika ako nísky tlak paliva v rail rampe a to môže blbnút aj pretlakoví ventil a rampe alebo aj visoko tlaké čerpadlo ale ak to má aktívnu regeneraciu ako písal laci73 tak je príliš velkí tlak mezdi turbom a filtrom pevních častic vo výfuku a toto mali zistit vo ZV.


Štv, 06.10.2011, 20:08
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03
Príspevky: 553
Bydlisko: xx
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Urob aktivnu regeneraciu podla navodu, v podstate len nastartuj , zahrej motor a stlac gombik na reneneraciu, ale nesmies stat nikde kde by mohlo nieco zhoriet, alebo to urob na ceste do dlheho kopca. trva to asi 40 minut az 2 hodiny.


Štv, 06.10.2011, 20:18
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Ned, 29.03.2009, 10:09
Príspevky: 122
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Toz takyto gombik na regeneraciu som este na TGAcku nevidel,ale ak chces realne poradit,tak to niekomu daj co sa vyzna a ma PC,nie hocijaku TEXU.Ak chces dam ti kontakt na spolahliveho kamarata s diag.
Najjednoduchsie spravis ked sa preklikas do kontrolnych udajov,dalej vyberes diagnostiku a nakoniec EDC. opis sem vsetky kody co ti vypise a hlavne ak bude niektory AKTIV tak ten v prvorade zatia cest
Polemizovat takto cez PC mozme do noci a nemusime sa nikam dostat.


Štv, 06.10.2011, 22:36
Profil ICQ
Učeň

Registrovaný: Str, 10.01.2007, 18:04
Príspevky: 74
Bydlisko: Dudince
Odpoveď s citáciou
Poslať ,,
Vo Zvolene v Man-e by som si nedal vymenit ani olej!!! Nie to este aby sa púštali do motora! Pozor na nich! Naučtujú všetko možné aj rodné číslo...
Neodporúčam!

_________________
POSLEDNY SAMURAI


Pia, 07.10.2011, 10:02
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 05.01.2010, 20:33
Príspevky: 360
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no nazdar pani, nastal posun, dnes ocovi skoro zhorelo auto kvoli tomuto, ta kontrolka co som vyssie pisal, tak bola ze idu velmi horuce vyfukove plyny do vyfuku, to zacalo svietit vzdy ked to zacalo aj dymit. dnes to svietilo zase pri dlhsom stupani,ale auto sa vystveralo hore,a vyfuk bol uplne zeravy. cize mne z toho vyplyva to,ze asi je chyba ta, ze toto su motory nejake prve z tych co Man spravil bez Adblue, ale ma nejako inak riesene znizovanie emisii, a tam asi niekde nastala chyba a auto tym padom vobec neslo a dymilo. a zahlasili ze cely vyfuk aj s tym cudom,tak cca 10tis € :wink: wow

_________________
Nissan Doublecab 2,5 D

Mitsubishi Pajero 2,8 TD


Pon, 10.10.2011, 19:37
Profil
Učeň

Registrovaný: Pon, 17.05.2010, 18:43
Príspevky: 82
Bydlisko: Hlohovec
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No Laci73 to kusok višie popísal aktívna regenerácia spalín prinej dochádza k zvíšeniu teploty vo vífukovom potrubí ak to prebehlo nesprávne alebo sato spúšta opetovne a často tak sa to môže zopakovat znova aj s novím výfukom a katalizátorom tak treba skúsit pozriet sa nato hlbšie možno Laci bude vediet viac skús sa ho nato spítat.


Pon, 10.10.2011, 21:10
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 19 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: