Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 21.06.2025, 0:19
Dnes je sobota 21. júna 2025, meniny má Alojz a zajtra Paulína




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 37 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
 Kvalitny kompresor 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56
Príspevky: 988
Bydlisko: Povazie
Odpoveď s citáciou
Zdravim pani, zamyslam sa nad kompresorom a zaujmaju ma vase tipy...
Bol by som rad keby vedel bez problemu nafukat styri 37 kolesa...
Na cene az tak moc nezalezi, prvorada je zivotnost, kvalita a vykon.

_________________
Patrol & Patrol...

ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom
ex: Pajero 2.8


Ned, 15.11.2015, 11:10
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45
Príspevky: 3143
Bydlisko: VYCHOD PO
Odpoveď s citáciou
..niečo sa už skor rozoberalo ,možno pomože ;-)

viewtopic.php?f=142&t=12070&hilit=kompresor

_________________
My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom.

ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk


Ned, 15.11.2015, 11:53
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24
Príspevky: 1377
Bydlisko: Púchov
Odpoveď s citáciou
keď nezáleží na cene tak niečo od VIAIR

_________________
~`<| _________ oooo __
~~ | / ../ …\ … \ \ _|____\
~~~[_ - - - ______ --- _ \ - \\\\\\ -\
~~~~( o) ) – o - - - ( o ) ) – o ---) )

Jeep ZJ 5.2 V8,nápravy patrol Y61, 7.5" long arm,flowmaster a kopec iného..
Jeep XJ 4.0 cestná leštenka


Ned, 15.11.2015, 19:23
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56
Príspevky: 988
Bydlisko: Povazie
Odpoveď s citáciou
No vsak asi to aj tak bude...uz som si to tak zbezne prezrel...

_________________
Patrol & Patrol...

ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom
ex: Pajero 2.8


Ned, 15.11.2015, 20:18
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
VIAIR

aj malicky Viar (tusim 100) nafuka 35 bez problemov. Len to dlhsie trva

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Ned, 15.11.2015, 21:32
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56
Príspevky: 988
Bydlisko: Povazie
Odpoveď s citáciou
palo-cherokee píše:
VIAIR

aj malicky Viar (tusim 100) nafuka 35 bez problemov. Len to dlhsie trva

Na case az tak nezalezi, hlavne aby dokazal bezat stale....
Nechcem dve minuty fukat a pat minut chladit.

_________________
Patrol & Patrol...

ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom
ex: Pajero 2.8


Ned, 15.11.2015, 23:03
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2588
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Ja mam par kuskov z tuarega a Q7-fungel nove a fukaju trocha dlhsie ale nafukaju :) a kupil som kus za smiesnych 10eur -no nekup to :-D ze aj keby zhoreli tak nic sa nedeje :) ale chcelo by to nieco rychlejsie :)


Ned, 15.11.2015, 23:10
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Kompresor ktorý tlačí rýchlo, bude potrebovať pauzy.
Kompresor ktorý vie ísť furt, bude pomalší (a to dosť výrazne).

Viair 450C (constant duty), mal som.

Fúkať môže furt, ale 285ku gumu fúka z ništ na 2atm asi desať minút, no nech 8, aby som nekecal, proste šííílene dlho.
A bere pri tom necelých 30A, takže po nafúkaní 4 kolies baterky v pi..vybité. :-D

Potom k tomu kompresoru je fajn mať aj vzduchojem a ten cirkus okolo, aby sa dalo trúbiť dospelými trúbami a vyfukovať naklepaný popol z kabíny, k nahliadnutiu u mňa.

A Viair je americký ak sa nemýlím, a šecky závity má v NPT, k nekonečnej radosti toho kto to skladá s inými fitinkami, ale to už som hovoril.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pon, 16.11.2015, 9:54
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
MoostanQue píše:
Kompresor ktorý tlačí rýchlo, bude potrebovať pauzy.
Kompresor ktorý vie ísť furt, bude pomalší (a to dosť výrazne).


áno a platí to hlavne pri prenosných

MoostanQue píše:
Viair 450C (constant duty), mal som.
Fúkať môže furt, ale 285ku gumu fúka z ništ na 2atm asi desať minút, no nech 8, aby som nekecal, proste šííílene dlho.
A bere pri tom necelých 30A, takže po nafúkaní 4 kolies baterky v pi..vybité. :-D


MoostanQue, tie časy si trošku prehnal, 285 je nejaká 32" a tú fúka to o kúsok kratšie, ale minimálne 4-5 minút to je. Výrobca uvádza nasledovne:
http://www.viaircorp.com/450P-rv-auto.html#tabs-3
A 30A berie pri záťaži, nie konštantne. Ale aj tak je zahodno mať naštartované. Ale to platí pre všetky kompresory a iné odberovo podobné spotrebiče.

MoostanQue píše:
Potom k tomu kompresoru je fajn mať aj vzduchojem a ten cirkus okolo, aby sa dalo trúbiť dospelými trúbami a vyfukovať naklepaný popol z kabíny, k nahliadnutiu u mňa.


Samozrejme vzdušník je vždy plus. To je potom úplne iná práca. A kŕmiť sa to dá aj kompresorom hnaným od motora (aj starým klimovým). Ale keď už tu preberáme Viar tak robia pekné kity aj so vzdušníkom a srandami okolo. Aj keď vzdušník sa dá zabudovať kamkoľvek. Jeden miestny veterán to má napríklad v nášlapoch. :idea:

MoostanQue píše:
A Viair je americký ak sa nemýlím, a šecky závity má v NPT, k nekonečnej radosti toho kto to skladá s inými fitinkami, ale to už som hovoril.


Toto by som nevidel ako zásadný problém. NPT závit má dnes kadečo (aj čínske kompresory) a v tejto oblasti je to celkom bežný závit. Minimálne je určite bežnejší ako BSP :-D

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pon, 16.11.2015, 12:04
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Citácia:
285 je nejaká 32"


285/75 R16 je 33", ak sa tu nejdeme škriepiť o mm,pretože samo, že každá pneu od rôznych výrobcov v rovnakom rozmere nie je rovnaká. Ale konkrétne tento rozmer sa štandardne všade berie ako 33"


Čo sa týka elektrických kompresorov, tak už ma neuspokojuje žiaden, tak som sa tiež rozhodol pre klímový, akurát som sa okašlal, na tom, že som použil kompresor z Terrana a ten je lamelový a na "sucho" mi nechce dávať žiaden tlak, tak asi prejdem na niečo z VW, alebo podobne čo má klasické piestiky.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Pon, 16.11.2015, 14:41
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Tomrs píše:
Citácia:
285 je nejaká 32"


285/75 R16 je 33", ak sa tu nejdeme škriepiť o mm,pretože samo, že každá pneu od rôznych výrobcov v rovnakom rozmere nie je rovnaká. Ale konkrétne tento rozmer sa štandardne všade berie ako 33"


no veď hej, nikto (okrem báb) sa nechce škriepiť o mm :-D :-D
285/75 R16 je 32.8" ale napríklad 285/70 R16 je 31,7" . A v pôvodnom príspevku bola uvedená "nejaká" 285 guma . To máš ako v tej pesničke " cól sem, cól tam, nám už je to všetko jedno"

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pon, 16.11.2015, 15:03
Profil WWW
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Myslel som 285/75R16 (úplne konkrétne ITST, S/S MT117Sport, a BFG AT), to je v týchto končinách a na naše autá asi najbežnejšia 285ka, ale to je jedno, proste dĺho. :evil:

Ano, práve ten kit som mal. Vo finále som použil kompresor a vzduchojem; hadice, tlakový spínač, relátko, a vačšina fitiniek išla iná, plus rychlospojky na pripojenie hadice a ventil na trúby.
Výrobca tam píše že je použiteľný aj na power tools (na obrázku uťahovačka) - to je číra utópia - skúšal som to a každú kolovú matku som povoľoval na dva krát, teda na dve náplne vzduchojemu, asi pať minút, takým socialistickým tempom nepracujem ani ja.
Uťahovačku mi lédva ťahá klímový kompresor.

Ad závity, no neviem, kuželový BSP je štandardný trupkový závit myslím, ja som sa s ním stretol rozhodne častejšie než s NPT. Jasné, nie je to neprekonateľný problém, ale opruz to je, a hlavne o tom treba vedieť dopredu (čo som ja nevedel, páč všade bolo napísané len 1/4") a nenašrófovať to cez závity, žeano. Štvrťka BSP je x19 a NPT je x20, takže to volným okom neni hneď vidieť.

A najlepšie sa mi osvedčili totie mosadzné fitinky s olivou nútri; predtým som mal nastrkávacie rychlospojky (v ktorých je gumička) a imrvére to niekde fučalo.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pon, 16.11.2015, 17:11
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2588
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
ked tak rozmyslam tak dobry by bol aj kompresor z avie + vzdusnik neaky a stalo by to malo penazi a v pohode by to stihalo- na karavane mi to stiha v pohode ked uz tak spekulujete


Pon, 16.11.2015, 18:28
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Na jakom karavane, na furgone?

No kompresor z ávie (alebo čohokolvek, malého iveca napr.) je super. Ale je mazaný olejom od motora, takže by sa mu toto muselo dorábať (s nezistenými komplikáciami).

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pon, 16.11.2015, 19:39
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2588
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Na avii 31 alebo 30 musel by som pozriet -je maly a na take nafukovanie kolies bohato staci a vela toho znesie . pozriem aky typ tam je :)


Pon, 16.11.2015, 19:52
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 37 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: