Dnes je sobota 3. mája 2025, meniny má Galina a zajtra Florián
Autor |
Správa |
Tyky
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 15.02.2007, 19:45 Príspevky: 679 Bydlisko: BA
|
yo, tiaz som daval podlozky aj preto, aby nevyzeralo ako elektricka. 30mm do sirky dalo mojmu autu pekny off look, ale provtny zamer ako pise Martin4 bol po zdvihnuti aj rozsirenie, pretoze moj off je trchu uzsi.
_________________ Patrol 3,0 TDi
|
Str, 20.06.2007, 16:59 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|

...by som ešte doplnil....
....že rozširováky pre terénne autá musia byť fakt echt betelné pretože sily na ne pôsobiace sú nemalé ba až velké.
Čím by som chcel apelovať na pud sebazáchovy potenciálnych rozširovatelov a varovať pred rozširovákmi neznámeho pôvodu vyrobené z neznámeho materiálu. Dtto platí (aj duplom) aj pre prípadne predĺžené šrouby.
Rozširováky a šrouby fakt nemôže vytočiť sváko na starej točovke v garáži z čohosi čo vytiahol s pod ponku.
Šikovného sváka beriem, aj starý sústruh môže robiť dobre, ale matroš musí mať fakt zaručené vlastnosti.
(Dodatok pre nestrojárov....: rozdiel v pevnosti medzi rôznymi druhmi železa a ocelí je obrovský... ale zvonka to nevidno.... až keď sa to rozpadne. To isté (aj duplom) platí aj pre rôzne legované duraly. Čiže žiadne také "to je pevnostný dural, zaplať a namotuj". Ušlachtilé ocele v malom množstve sa zle zháňajú takže každý kto tvrdí že ich má a nevlastní aspoň solídnu dobre zabehnutú dielňu je podozrivý. Pretože amatér kovoroľník to vlastne ani nemôže kúpiť. U duralov dtto, ale ešte horšie. Pevnostný dural sa fakt nepredáva v bársakom obchode a ak už, tak po tonách. Čiže požadujte info aký je to materiál a dôveryhodné vysvetlenie kde dotyčný taký materiál zohnal. Akonáhle predávajúci neodpovedá ako keď bičom plieska, koktá alebo zahovára, peniaze nazad do kešene, čelom vzad a pochodom-zbohom)
_________________ SLOW & FURIOUS
Naposledy upravil Martin 4 dňa Str, 20.06.2007, 17:33, celkovo upravené 2
|
Str, 20.06.2007, 17:30 |
|
 |
dindaj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1808 Bydlisko: SE
|
Preco podlozky? Ja som sa chcel vyhnut narastu vahy o podlozky a tak som si dal vyrobit (nie prerobit) disky na mieru s ET-100 a mam rozsirene bez narastu hmotnosti.

_________________ Bývalý offroadak
|
Str, 20.06.2007, 17:30 |
|
 |
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Str, 20.06.2007, 21:51 |
|
 |
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
|
Neviem čo sa tu rieši. Ak si niekto nahodí elektróny ET30 namiesto napr ET48, na to nahodí MT, ktoré sú podstatne ťažšie ako cestné, nerieši či to má vplyv na nápravy, náboje... Ja som na môjho Jeepa nahodil 16"elektróny na tie Generali AT2. guma s diskom je asi o 10 kg ťažšia ako origo 17" s cestnou Pirelli. Napriek tomu mám ešte 3cm podložky. Jednou nevýhodou je, že sa pri max. rajde šúchajú kolesá o vnútorný blatník. Druhou, trochu vážnejšou je, že pri väčšom rajde sa zapína lamelová spojka na náprave a vytrháva to potom gumy. Takže sa musím pomalšie otáčať.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Pia, 22.06.2007, 9:52 |
|
 |
teslo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 16:11 Príspevky: 409 Bydlisko: Bratislava
|
KOŤO píše: Neviem čo sa tu rieši. Ak si niekto nahodí elektróny ET30 namiesto napr ET48, na to nahodí MT, ktoré sú podstatne ťažšie ako cestné, nerieši či to má vplyv na nápravy, náboje... Ja som na môjho Jeepa nahodil 16"elektróny na tie Generali AT2. guma s diskom je asi o 10 kg ťažšia ako origo 17" s cestnou Pirelli. Napriek tomu mám ešte 3cm podložky. Jednou nevýhodou je, že sa pri max. rajde šúchajú kolesá o vnútorný blatník. Druhou, trochu vážnejšou je, že pri väčšom rajde sa zapína lamelová spojka na náprave a vytrháva to potom gumy. Takže sa musím pomalšie otáčať.
...tak na to by mali mysliet vsetci co maju LSD( priznam sa, ze mna to vobec nenapadlo). Je to tym ze rozdiel drah kolies pri zatacani je o trosku vacsi ako je to pri serii a na co je navrhovany a ladeny samosvor.
Ja sa priklanam k nazoru, ze vahu mozno pri tuhej naprave zanedbat. Viac mam vietor z paky, ktora sa predlzi a tym padom je lozisko a naboj viac namahane.
_________________Range Rover farma 
|
Pia, 22.06.2007, 10:06 |
|
 |
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
|
Pri tých samosvoroch sa to nezdá, ale keď to rozšíriš o cca 4,5 + 4,5 cm, tak rozdiel otáčania kolies v zátačke je už nezanedbatelný a pri prudších zátačkách na šmykľavom povrchu  . Takže s týmto treba rátať. Samozrejme na bežných cestách to necítiť vôbec, ale tak na niekde na lúke, keď to trochu rozbehneš a chceš urobiť prudšiu zátačku, auto mierne zatočí, potom niečo jemne lupne (LSD)a už ideš rovno a potom len čumíš  čo sa deje. Takže opatrne.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Pia, 22.06.2007, 10:22 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
teslo píše: Ja sa priklanam k nazoru, ze vahu mozno pri tuhej naprave zanedbat. Viac mam vietor z paky, ktora sa predlzi a tym padom je lozisko a naboj viac namahane.
u konstrukcie napravy ako mas na RRC to vobec nie je zle horsie su na tom napravy napr u Nissana...tam na strane naboja je iba jedno lozisko takze ti kludne uleti koleso s nabojom aj poloosou co sa ti na RRC nikdy nestane
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Pia, 22.06.2007, 21:12 |
|
 |
pneukaktus
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52 Príspevky: 561 Bydlisko: Myjava
|
No ja podložky už moc nemusím, po tom čo mojmu brachovi uletelo koleso aj s podložkou. Bolo to ako uz písal Martin4 made in čudojudo - matroš os zelezničný vagon, sustružník značky SOU  a výsledok, koleso rýchlejšie ako auto. Som zastancom zaporných ET. Aj ked odtac, potac. Ono všetkého vraj vela škodí.
A ešte ste tu zabudly spomenúť dosť dôležitú vec, a to geometriu prednej napravy,pre tú je dosť dôležitá šírka (rozšírenie) naprav. Zbiehavost - rozbiehavosť mení uplne tolerancie, a zaklon, odklon mení svoje funkcie.
_________________1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!
|
Sob, 23.06.2007, 0:43 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
pneukaktus píše: .... a zaklon, odklon mení svoje funkcie.
to je sice pravda ale u pevnych naprav s tym nic nenarobis tam maximalne nastavis zbiehavost.
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Sob, 23.06.2007, 9:23 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|

pneukaktus píše: No ja podložky už moc nemusím, po tom čo mojmu brachovi uletelo koleso aj s podložkou....Som zastancom zaporných ET. Aj ked odtac, potac. Ono všetkého vraj vela škodí.
A ešte ste tu zabudly spomenúť dosť dôležitú vec, a to geometriu prednej napravy,pre tú je dosť dôležitá šírka (rozšírenie) naprav. Zbiehavost - rozbiehavosť mení uplne tolerancie, a zaklon, odklon mení svoje funkcie.
...tiež by som radšej disky so záporným ET - okrem vylúčenia podložiek ešte aj lepšie vyzerajú, ale to nie je tak jednoduché, ako na prvý pohľad vypadá; ono na pajero zohnať origo disk - teda aj s presným stredovým osadením je v ET nula až záporné hodnoty prakticky nemožné; keďže potrebujem minimálne dve sady, ale asi budem používať až tri, príde mi jednoduchšie aj lacnejšie použiť podložky a na ne akýkoľvek origo pajero disk;
mám nahodené 3cm hrubé podložky a IM podvozok, vypadá to decentne a najviac ma prekvapila geometria - mašina ukázala zachovanie originálneho nadstavenia podľa predpisu výrobcu; jediná korekcia, ktorú pre chybičku krásy treba urobiť a nesúvisí s podložkami, ale so záťažovým podvozkom, je predĺžiť pankhardku, lebo na jednej strane je zadné koleso uskočené do cca 1 cm (treba sa pozorne pozrieť, aby si to človek vôbec všimol...)
inak všetky štyri moje podložky vážili ak sa dobre pamätám len 14 kg a to sú oceľové (a určite mi nič neodletí z auta kôli nim, to skôr pustí niečo iné)
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
|
Sob, 23.06.2007, 11:59 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|