Dnes je sobota 3. mája 2025, meniny má Galina a zajtra Florián
Autor |
Správa |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
Neviem ci maju diesle lambda sondu, ale benziny hej ...
Ona ta swina ked je zasrata, tak motor nejde do otacok ...
Sem tam auto treba riadne prehnat ...
Pokial viem, tak lambda je v strednom tlmici, a ona tam ocakava nejake tlaky a podla nich vyhodnocuje kadejaka parametre ...
Cize ak nebude minimalne v strednom dobry tlak (t.j. je dieravy), tak asi vykon poklesne, co to spravi so spotrebou si netrufam povedat, ale nizsia asi nebude ...
Aky vplyv ma druhy koncovy tlmic na tlak v strednom si taktiez netrufam povedat ... Je dost dobre mozne, ze pre auto je potrebny hlavne stredny tlmic, a zadny len na utlmenie rachotu ...
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Str, 18.07.2007, 20:05 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|

finder píše: Neviem ci maju diesle lambda sondu, ale benziny hej ... Ona ta swina ked je zasrata, tak motor nejde do otacok ... Nefunkčná labda sonda nedokáže zasielať potrebné informácie riadiacej jednotka, ktorá registruje poruchu a režim motora (spaľovania) sa riadi núdzovým = núteným sicher programom... finder píše: Pokial viem, tak lambda je v strednom tlmici, a ona tam ocakava nejake tlaky a podla nich vyhodnocuje kadejaka parametre ... Lambda sonda je primárne umiestnená na zvode výfukového potrubia z motoru a s tlakmi nemá skoro nič spoločné... sníma zloženie výfukových plynov a dáva potrebné údaje riadiacej jednotke koľko čoho a kedy pustiť do motoru... finder píše: Aky vplyv ma druhy koncovy tlmic na tlak v strednom si taktiez netrufam povedat ... Je dost dobre mozne, ze pre auto je potrebny hlavne stredny tlmic, a zadny len na utlmenie rachotu ...
Toto je jeden z mýtov! Pre správnu funkcie a riadenie spaľovania v motore (mimo iné !výplach! valcov) má strašnú rolu CELÝ fýfukový systém. Sériový systém je kompromis medzi výkonom/emisiami/cenou/životnosťou. Pre benzínový motor (aj pre diesel bez turba) je istý "pretlak" vo výfukovom potrubí strašne dôležitý a taktiež dĺžka výfukového traktu. U turbo motorov je je rezonančná vlna/y turbínkou štiepená a tam už dochádza k iným tokom a šíreniu harmonických vĺn. Turbo má tendenciu tlmiť zvuk, efekt - ten vzniká keď plyn o vyššom tlaku expanduje do atmosféry o nižšom tlaku...
-ka-
PS: výfuk a celý výfuk. systém je častokrát považovaný za niečo menej cenného, ale je to naopak 
|
Str, 18.07.2007, 22:38 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
To s tym rachotom bola len amaterska domnienka ..
Ale viac ma zaujima, co s myslel tym vyplachom valcov ... 
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Štv, 19.07.2007, 9:35 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
finder píše: Ale viac ma zaujima, co s myslel tym vyplachom valcov ... 
Výfuk pomáha laicky povedané vyťahať spálenú zmes z valcov a rovnako natiahnuť novú (vzduch) nakolko vela aut má už striekačky. Takže výfuk celému tomuto pomáha, ked je dodrbkaný toto sa poruší a nefunguje to jak má a auto stráca nejakú časť výkonu. Vylepšíš výfuk, zlepšíš preplach a tým pádom sa ti dvihnú kone a niečo klesne spotreba napr.
Ja s tým laborujem dlhú domu ale len na modeloch tam ke dje dobrý výfuk motor ide ako hodinky, ma výkon, prechody otáčky daš debilný fúfuk motor nejde nevyladíš prípadne ho nevieš naštartovať alebo len z problémami.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Štv, 19.07.2007, 9:40 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Andrej
Finder, je to presne čo popisuje Andrej. Pri pracovnom cykle (po výbuchu) následuje výfuk - plyny s pretlakom vstupujú do zvodov a pokračujú ďalej.... majú svoju zotrvačnost... pri vyústení výfuku to na opačnej strane pomáha vytvoriť "podtlak" - ak sa bavíme o správnom systéme.
Na motorkách - najmä enduro je vidieť za valcom po prechode z priemeru XY zväčšenie zvodu (taká hrča) kde plyny zväčšia objem a tým pádom znížia tlak.... princíp dosť podobný.
Proste je to "rezonančná" sústava.
Preto u TURBO motoru by bolo najvhodnejšie mať výstup z turba odvetraný...
... ale výfuky pre sériové použitie sa musíia škrtiť kvôli emisiám, hluku
-ka-
PS1: ja osobne som na Patrole vyrezal tlmič výfuku (za vodičom), premostil so zachovaním geometrie, úponov a ponechal len zadný "diel = rozptylka" + zakončenie rovno do nárazníku a tesne pred ním kolmo dolu
PS2: ospravedlňujem sa za príspevky trošku mimo témy 
|
Štv, 19.07.2007, 10:19 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
Cize ak mam v poslednom tlmici dieru, tak by som si ju mal zavarit jednak z STK dovodov  , a jednak asi z prevadzkovych ... 
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Štv, 19.07.2007, 11:18 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
finder píše: Cize ak mam v poslednom tlmici dieru, tak by som si ju mal zavarit jednak z STK dovodov  , a jednak asi z prevadzkovych ... 
No to si zase napísal moc obecne....  diera v tlmiči je hnus. Môže sa Ti stať že to bude nekonečný príbeh pri vyvarovaní a nakoniec skončíš na novom krycom plechu tlmiča od čela po čelo - pretože na tých lemoch sa to dá dobre privariť...
-ka-
|
Štv, 19.07.2007, 11:34 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
Momentalne je tam z nudze pozinkovany plech po celej dlzke aj obvode tlmica, pridrotovany ocelovym drotom ... Diera nie je velka, ale myslim ze spolahlivo by som ju len tak rukou bez naradia zvecsil (t.j. vylupil prstami). PRed STK to dam zavarit presne ako pises ... Od kraja po kraj ..Bude klud ...
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Štv, 19.07.2007, 11:55 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
finder píše: Momentalne je tam z nudze pozinkovany plech po celej dlzke aj obvode tlmica, pridrotovany ocelovym drotom ... Diera nie je velka, ale myslim ze spolahlivo by som ju len tak rukou bez naradia zvecsil (t.j. vylupil prstami). PRed STK to dam zavarit presne ako pises ... Od kraja po kraj ..Bude klud ...
-ka-
|
Štv, 19.07.2007, 11:57 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|