Dnes je streda 25. júna 2025, meniny má Tadeáš a zajtra Adriána
Co moze byt pricinou takto odpadnuteho kolesa?
Autor |
Správa |
teslo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 16:11 Príspevky: 409 Bydlisko: Bratislava
|
Najlepsie to popisal Karlito.
Cierny Peter padol zrovna na Tvoje auto...
A okrem toho co je vidiet na obrazku niesu dalsie skody? Vyzera to totiz ako dialnica a ak to bolo vo vyssej rychlosti, mozes hovorit o velkom stasti, ze ste neskoncili vo zvodidlach alebo v priekope na streche...
_________________Range Rover farma 
|
Str, 02.07.2008, 16:24 |
|
 |
whiskey
Učeň
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 9:42 Príspevky: 62 Bydlisko: BA
|
este jedna doplnujuca informacia - pred relativne nedavnom boli menene loziska na zadnej naprave. Mozny suvis?
|
Str, 02.07.2008, 18:13 |
|
 |
PeterPO
Koumák
Registrovaný: Sob, 14.04.2007, 8:29 Príspevky: 162 Bydlisko: Prešov
|
whiskey píše: este jedna doplnujuca informacia - pred relativne nedavnom boli menene loziska na zadnej naprave. Mozny suvis?
1/Tie nové ložiská boli origo,alebo replika?
2/Je tam jedno ložisko,alebo dvojradové?
3/Uťahovací moment dodržaný?
_________________ Patrol Y60,2xLada Niva.
|
Str, 02.07.2008, 19:21 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
SittingBull píše: embeckam volakedy odpadavali zadne kolesa a vyzeralo to podobne. dovodom bola vyrobna chyba: prasknute poloosi.
Ee. Ked tak konstrukcna - tie poloosi su kapanek poddimenzovane. U skodoviek je to rozhodne unava materialu, pricin moze byt viac - ohnuta poloosa, nedotiahnuty naboj, vymackany kuzel, v neposlednom rade nasledkom sadnutych pruzin a/alebo lajdackeho kontrolovania mnozstva oleja v prevodovke pridrete lozisko, atd.
Podla lomu na obrazkoch tiez sudim na unavovy lom. Menenie loziska vplyv mat moze, ale nemyslim si ze to je tym. Pozri druhu stranu, ci je dobre dotiahnuta. Uvolneny bubon dokaze zazraky
SittingBull: a uz neodpadavaju? 
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Str, 02.07.2008, 19:45 |
|
 |
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
To mas HILUX ze?
Jednoducho toyota nie je na tazku robotu......maju slabe zadne napravy s gulickovymi loziskami....tvari sa to ako pick-up....ale pri kazdodennej praci sa rozpadne skor ako zhnije.
toyota ma super statistiku poruchovosti, ale este som nevidel aby nejaka tahala poriadny prives, alebo aby drela kazdy den na farme. Len zopar MANAGEROV sa na tom vyvaza ze akoze mau TOYOTU. Az tie auta budu dennno denne vozit material, tahat 4-5 tonove privesy, vlacit 5-6 ludi denne do prace....potom mozeme hovorit o pracovnom aute.
Tymto som nechcel urazit toyotkarov, len konstatujem ze to co sa stalo nie je az take vynimocne ak sa to auto pouziva na pracu.
|
Štv, 03.07.2008, 3:30 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Aha, a prezraď nám teda tú správnu značku. 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Štv, 03.07.2008, 7:58 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Hlavnou príčinou je nevhodné konštrukčné riešenie uloženia kolesa, spojené s poškodením poloosi, alebo dimenzovaním priemeru nad medzu únavy. Poloos je kombinovane namáhaná torzne a ohybom. Musím povedať, že je to takto skoro u každého ofroadu, ktorého zadná náprava bola odvodená z osobného auta. Koleso na poloosi nemajú uložené asi už len gaziky, uazy a ara, kde sa toto ´´vylepšenie´´ nedostalo. Keď sa utrhne zadná poloos napr. na are, tak pan na ňom príde domov, čo u patrola, jepky, samuraja, pajera nehrozí.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Štv, 03.07.2008, 9:08 |
|
 |
whiskey
Učeň
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 9:42 Príspevky: 62 Bydlisko: BA
|
laci73 píše: To mas HILUX ze?
Jednoducho toyota nie je na tazku robotu......maju slabe zadne napravy s gulickovymi loziskami....tvari sa to ako pick-up....ale pri kazdodennej praci sa rozpadne skor ako zhnije.
toyota ma super statistiku poruchovosti, ale este som nevidel aby nejaka tahala poriadny prives, alebo aby drela kazdy den na farme. Len zopar MANAGEROV sa na tom vyvaza ze akoze mau TOYOTU. Az tie auta budu dennno denne vozit material, tahat 4-5 tonove privesy, vlacit 5-6 ludi denne do prace....potom mozeme hovorit o pracovnom aute. Tymto som nechcel urazit toyotkarov, len konstatujem ze to co sa stalo nie je az take vynimocne ak sa to auto pouziva na pracu.
laci, je to mazda bfighter.
|
Štv, 03.07.2008, 9:39 |
|
 |
teslo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 16:11 Príspevky: 409 Bydlisko: Bratislava
|
pejo píše: Koleso na poloosi nemajú uložené asi už len gaziky, uazy a ara, kde sa toto ´´vylepšenie´´ nedostalo.
a Land Rover 
_________________Range Rover farma 
|
Štv, 03.07.2008, 9:41 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
teslo píše: pejo píše: Koleso na poloosi nemajú uložené asi už len gaziky, uazy a ara, kde sa toto ´´vylepšenie´´ nedostalo. a Land Rover 

_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Štv, 03.07.2008, 10:19 |
|
 |
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|
laci73 píše: To mas HILUX ze?
Jednoducho toyota nie je na tazku robotu......maju slabe zadne napravy s gulickovymi loziskami....tvari sa to ako pick-up....ale pri kazdodennej praci sa rozpadne skor ako zhnije.
toyota ma super statistiku poruchovosti, ale este som nevidel aby nejaka tahala poriadny prives, alebo aby drela kazdy den na farme. Len zopar MANAGEROV sa na tom vyvaza ze akoze mau TOYOTU. Az tie auta budu dennno denne vozit material, tahat 4-5 tonove privesy, vlacit 5-6 ludi denne do prace....potom mozeme hovorit o pracovnom aute. Tymto som nechcel urazit toyotkarov, len konstatujem ze to co sa stalo nie je az take vynimocne ak sa to auto pouziva na pracu.
sorry za OT: s tými HiLuxami si asi posral??? Zbehni si kamkoľvek do Afriky, aby si bol v obraze. Veľká väčšina všetkých aút sú práve HiLuxi, všetky minimálne ...násť ročné a ver, že miestny "makumbovia" ich moc nešetria ani neservisujú.
|
Štv, 03.07.2008, 10:28 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Tak nejak 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Štv, 03.07.2008, 10:40 |
|
 |
ferjon
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24 Príspevky: 604 Bydlisko: Polomka - okr. BR
|
Ešte si spominal že bola havarovana nie? Tak mohlo byť prave to koleso čo ja viem oprete pekne o obrubnik alebo niečo podobne a tam to kus načalo. No ale pravda to byť nemusi... 
|
Štv, 03.07.2008, 22:09 |
|
 |
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
Kapo píše: Tak nejak 
Hehe...dobry autobus....az na to ze ma prelomene sasi..nechcel som tu vyvolavat paniku, este sa divim ze vsetci nejazdite na takych toyotach
U ns tieto 4-dverove verzie malych pick-upov nejazdia, ani nissan, ani mazda, ani ford a ani toyota, takze ma to dost myli. Chcel som tym povedat, ze aj ked dost vydrzia, maju svoje obmedzenia, pretoze vsetko ma svoju zivotnost, a hranicu nosnosti. Vsimol som si na tych fotkach, ze tam ma navyse pruzinu nad listovym perom. Je to standard, alebo domontovane extra? Pravdepodobne pre zvyenie nosnosti, co zvadza ku pretazovaniu auta. Potom je uz len otazka casu kedy co povoli.
Napr. Nissan titan mal vazne problemy s napravami do roku 2005,az ked do nich zacali montovat Dana44 problemy relativne prestali.Inak moj sef ma stary ford rancher 350 z roku asi 73, to auto ma povodne vsetko, okrem motora, ten generalkovali pred 5 rokmi. kazdodenne vozi cca 5ton bordelu na smetisko a jazdi to stale. Holt....made of real steel
|
Pia, 04.07.2008, 1:24 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Ten automobil nemá zlomený rám... so zlomeným rámom by vyzeral ako grcajúci jazvečík...
Pick Up - výhodou je ložná plocha a zvýšená nosnosť, nevýhodou sú dosť nekultiované jazdné vlastnosti v nezaťaženom stave (riťka proste odskakuje) - takže by som to tipnul na riešenie kompromisom
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pia, 04.07.2008, 12:30 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|