Dnes je štvrtok 17. júla 2025, meniny má Bohuslav a zajtra Kamila
Davkovacie olejove cerpadlo
Autor |
Správa |
dusan vitara
Učeň
Registrovaný: Pia, 07.12.2007, 12:41 Príspevky: 78 Bydlisko: přerov nebíčko
|
Milan píše: Cau Dusan.Je to neake zubove cerpadlo? Neda sa nieco podobne kupit?Za taku normalnu cenu.
abych řek pravdu teprve včera sem je dovez a ještě sem to nerozdělal,původní majitel říkal že je tam zubové čerpadlo na 230V.vtýdnu to rozdělám a dám ti info a foto co je to zač....
|
Ned, 30.11.2008, 12:22 |
|
 |
dusan vitara
Učeň
Registrovaný: Pia, 07.12.2007, 12:41 Príspevky: 78 Bydlisko: přerov nebíčko
|
konik píše: dusan vitara píše: já sem teď pořídil starší kamna na olej profi výroba od firmy Kroll tam nějaké čerpadlo je,tak se můžu podívat co je to zač...  cim sa lisia take profi kachle od obycajnych peteriek? teda okrem toho ze maju vymysleny system na dodavanie oleja na spalenie.
no myslím že akorát štítkem  byly za dobrou(prakticky šrotovou) cenu tak sem je vzal...
|
Ned, 30.11.2008, 12:25 |
|
 |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3307 Bydlisko: Nitra
|
Konik,v peterkach to nejde.Musi to mat odparovaciu misku a navrtane vzuchovody na cirkulaciu vzduchu aby to podporovalo horenie odpareneho oleja.Funguje to aj v naftovych kachlach ktore mi bolo luto funkcne hodit do srotu.Ale ten origo regulator nestiha na hustejsi olej,len na naftu.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Ned, 30.11.2008, 16:27 |
|
 |
janotoyotak
Začínajúci koumák
Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04 Príspevky: 141 Bydlisko: Ba
|
[quote="Milan"]Potrebujem poradit ci je neake take olejove cerpadlo co by dokazalo davkovat olej po kvapkach alebo v malom mnozstve.Ci uz na 12 V- 24 V alebo 220 V.Nieco podobne ako kvapkova zavlaha na vodu.
Možno úplne vedľa (neviem, koľko toho oleja tam potrebuješ čerpať ), ale napadlo ma, že každá reťazová píla má také malé čerpadielko na olej, aby mazalo reťaz. To čerpadielko dávkuje vyslovene po kvapkách. Takú mizernú baumaxacku pílu mám pokazenú na chalupe a čaká na vyhodenie.
|
Ned, 30.11.2008, 17:56 |
|
 |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3307 Bydlisko: Nitra
|
janotoyotak píše: (neviem, koľko toho oleja tam potrebuješ čerpať ), ale napadlo ma, že každá reťazová píla má také malé čerpadielko na olej, aby mazalo reťaz. To čerpadielko dávkuje vyslovene po kvapkách. Takú mizernú baumaxacku pílu mám pokazenú na chalupe a čaká na vyhodenie.
Idealne by bolo davkovat po takych rychlejsich kvapkach.Ak uz olej zacne suvisle tiect,nestiha dokonale spalovat.
Cerpadlo z pily by mohlo byt riesenie.Nikdy som ho ale nevidel ani neviem ako je pohanane.Ked tak pilu nevyhadzuj a mrkni na cerpadlo.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Ned, 30.11.2008, 18:12 |
|
 |
dusan vitara
Učeň
Registrovaný: Pia, 07.12.2007, 12:41 Príspevky: 78 Bydlisko: přerov nebíčko
|
na těch mých kamnech to čerpadlo vypadá takto... výrobce sem bohužel neobjevil...
jak říkáš dávkuje takové ryclejší kapky...
|
Pon, 01.12.2008, 19:41 |
|
 |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3307 Bydlisko: Nitra
|
Dusan,pekne foto.No ale potom to musi mat pomale otacky na tie kvapky.
Na motori otacky napisane nie su?A motor je na 230 V?
Vzhladom na tie blicky to cerpadlo moc velke nieje. 
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Pon, 01.12.2008, 21:13 |
|
 |
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|

jednoznacne by so riesil nadrz z okalovacom na spodku ktory sa da odkalit cez nejaky vypustaci ventil - riesil by som to priehladnou bandaskou, nalievanie cez nejaky filter zo starej tatrovky - papierove filtre - je to vlastne bunicina. okrem necistot zachytava vodu.
kvapkanie do kachiel by som riesil cez dlhsiu trubku aby bol ventil mimo kachiel. ventil urcite nie gulovy ale nejaky z jemnym zavitom. pred ten ventil by som dal vyrovnavaciu nadrzku spojenu z atmosferou a doplnovanu cez nejaky hajzel plavakovy system koli vyske hladiny a tym aj tlaku oleja v mieste ventilu. potom by sa kvapkanie malo dat pohodlne nastavit a nemal by byt problem s hydrostatickym tlakom zavyslim od vysky olejoveho stlpca a tym padom aj kvapkanim. je jasne ze z vyrovnavacej nadrzky ku ventilu by som uz ziadny filter nedaval.
poprpade orobit filtraciu ako centrifugu. roztocis valec, ktory bude mat navrchu limec smerom do vnutra.olej napustats niekde zo stredu valca a co najviac pri dne. prefiltrovany olej ti preteka cez tie limce a steka po puzdre centrifugy do zbernej bandasky.
ak chcete olejove cerpadlo vhodne na prefiltrovany olej tak pierburgh z novsich typov skodovky 1203 čerpadlo elektrické Š1203 original PIERBURG 7.21440.51.0 Pierburg original 1654,10 1390,00 ceskych penazi,popripade z aut honda, tie maju aj integrovane tlakove cidla - takze by si musel nastelovat ventil na kvapkanie pod tlakom - nevydim v tom problem. Jediny problem je pri akom poklese tlaku cerpadlo opat zopne.
tot asi vsio co ma napada 
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Pon, 01.12.2008, 22:13 |
|
 |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3307 Bydlisko: Nitra
|
Peter musel som ten olej filtrovat.Zasieralo ventil do ohniska.Potom sa horenie aj davkovanie zlepsilo ale vznikol dalsi problem tepleho oleja.Ked sa zacne kurit je studeny a cca po hodine sa zohreje privodna trubka, v nej olej a zacne to tiect.Ked uberem,ventil je tak malo otvoreny,ze ho zaserie aj mala necistota.
Do ohniska olej musi suvisle kvapkat.Potom ide k komina len teply vzduch.
Cerpadlo na ostrekovace ma este napadlo.Len znizit otacky na kvapkanie.Alebo nieco podobne ako ma Dusan.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Pon, 01.12.2008, 22:56 |
|
 |
dusan vitara
Učeň
Registrovaný: Pia, 07.12.2007, 12:41 Príspevky: 78 Bydlisko: přerov nebíčko
|
je to zpřevodované přes takovou malou převodovku,jsou tam dvě rychlosti řazené páčkou pro malý a velký výkon topení,může tam být tak 60 a 120 otáček za minutuí-ještě to vyfotím...čerpadlo má průměr těla cca 40mm,průměr ozubených koleček je cca 12mm...na motorku není taky nic...kamna sou od firmy Kroll rok výroby 1976 
|
Uto, 02.12.2008, 0:23 |
|
 |
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
nieeeee crpadlo na ostrekovace ale pomocne palivove cerpadlo, maju to vsetky ickove benziny, to je to zavrcanie a cvaknutie pri otoceni klucika pred startom. natlakuje to palivovu sustavu
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Uto, 02.12.2008, 1:25 |
|
 |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3307 Bydlisko: Nitra
|
petertn píše: nieeeee crpadlo na ostrekovace ale pomocne palivove cerpadlo, maju to vsetky ickove benziny, to je to zavrcanie a cvaknutie pri otoceni klucika pred startom. natlakuje to palivovu sustavu
Ono od napadu k realizacii je niekedy daleko.Ale niekedy aj nepodstatny napad stoji za milion.To cerpadlo z nadrze ma nenapadlo.Behnem pozriet aj na neaky vrakac.
Cerpadlo z ostrekovacov som este neskusal.Myslel som,napojit ho na cca 6 V aby to malo pomale otacky.Ale ci to pojde,neviem.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Uto, 02.12.2008, 20:35 |
|
 |
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
filtrovat budes musiet tak ci tak, je tam kopec bordelu, od pripalenin po kovove struzlinky, niekedy aj zuby
ked chces lacno kurit musis aj investovat do potrebnych zariadeni. ono nic nie je zadarmo  ale v konecnom dosledku sa to oplati.
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Str, 03.12.2008, 0:09 |
|
 |
PeterGRko
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 29.03.2009, 10:09 Príspevky: 122 Bydlisko: Trencin
|
Milan ak ti to pomoze,tak v robote mame 70 Kw kotol na stary olej.mozem ti ho odfotit ak ti to pomoze. Funguje na principe striekacej pistole,ze je tam dmychadlo s klapkou aby si mohol nadstavit tlak a podtlakom cuca predhriaty,prefiltrovany olej do komory.Plamen z toho ide asi 40 cm.ale to zavisi od vykonu kotla.ale chcel som naznacit ze tym podtlakom krasne vies premiestnit mnozstvo oleja ake potrebujes.
|
Štv, 03.03.2011, 0:33 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
benzinove podavacie cerpadlo nie je ta spravna cesta, pretoze ak je membranove, tak sa zapcha a ak je zubove , tak sa zadrie. Tie vole vnutri su postavene na riedku(malo viskoznu) a cistu kvapalinu . Stary olej je vsetko ine len nie riedky a cisty.
Celkom uspesne (2 sezonu bez problemov) funguje podavanie tlakovym vzduchom. Proste tesna a tlakuodolna nadoba (staci aj 60 ltr olejovy sud, akurat sa trocha zduje  ) 1 privod vzduchu zhora s manometrom a redukcakom. Treba davat pozor na max tlak v sude. Odvod oleja cez 3/8 alebo 1/2palcovu stupaciu trubku, ktora konci cca 10 cm nad dnom suda. Na trubke klasicky sedlovy ventil na regulaciu prietoku. Od ventilu normalna hadica (gumena,opletana) az ku kachliam, kde je pripojena na olejovu trubku.
|
Štv, 03.03.2011, 12:43 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|