Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 26.06.2025, 0:40
Dnes je štvrtok 26. júna 2025, meniny má Adriána a zajtra Ladislav, Ladislava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 53 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 AKO PREDLZIM PANHARDSKE TYCE 
Autor Správa
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Rado dáva poctivo ľavý a pravý závit ... ale zbytočne. Teoreticky by také usporiadanie malo umožniť naladenie panhardky pod autom, avšak dôvodne sa domnievam, že to pod autom aj tak nepôjde povoliť. Ak by som to chcel preštelovať, tak panhardka von a do zveráka. Takže kľudne stačí jeden závit.

_________________
SLOW & FURIOUS


Uto, 21.10.2008, 8:53
Profil WWW
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 12.04.2008, 12:32
Príspevky: 168
Bydlisko: Martin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Karlito píše:
No, panhardka zas nie je primárne namáhaná na ohyb :roll: :)

Myslím si, možno sa mýlim, ale veˇkosť (priemer závitu a maticových koncov) nemôžeš len tak nahradiť kvalitnejším materiálom - do istej miery áno, ale veľkosť je to, čo to podrží :wink:

Na nastavovaciu panhardku môžeš mať aj závitový spoj iba s pravým závitom - nastavenie je tak, že sa musí jedna strana panhardky odskrutkovať a predĺžiť/skrátiť na potrebnú dĺžku

-ka-


jasne,to by slo ties.myslim ze nastavovat ju tak ze ju vyberem je v poho,vsak sa s tym nekruty kazdy tyzden.este by ma zaujmalo ci na geometrii su take veci ochotny nastavovat.Mate nejake informacie?
dakujem ti

_________________
SUZUKI SAMURAI 1.3
mačeta,lano,naradie,PMR BFG AT,podvozok, CB


Uto, 21.10.2008, 17:23
Profil WWW
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 12.04.2008, 12:32
Príspevky: 168
Bydlisko: Martin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:
Rado dáva poctivo ľavý a pravý závit ... ale zbytočne. Teoreticky by také usporiadanie malo umožniť naladenie panhardky pod autom, avšak dôvodne sa domnievam, že to pod autom aj tak nepôjde povoliť. Ak by som to chcel preštelovať, tak panhardka von a do zveráka. Takže kľudne stačí jeden závit.


pripada mi to i jednoduhsie riesenie co sa tyka vyroby.
:) martin no co si poslal foto tak asi i v zveraku sa s tym povolenim vypotis

_________________
SUZUKI SAMURAI 1.3
mačeta,lano,naradie,PMR BFG AT,podvozok, CB


Uto, 21.10.2008, 17:28
Profil WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to ano.... ale zatial nieto dôvodu, prečo by som s tým mal hýbať. Výška auta už je viacmenej konečná (prípadné ďalšie zvýšenie by prinieslo ukrutnú komédiu s ladením uhlov kardanov) a teda aj poloha panhardiek je už trvale vyhovujúca. Tie závity sú tam preto, aby sa panhardka dala raz naštelovať a potom sa už môžu aj zavariť. Keby sa Rado chytil sériovej výroby podvozkov s dopredu známym nadvihnutím auta, mohol by k nemu vyrábať aj príslušne dlhé panhardky. Keďže ale nadvihnutie auta závisí od mnohých premenných, jednoduchšie je mať panhardku plynule nastavitelnú a zoriadiť ju až pod autom.

_________________
SLOW & FURIOUS


Uto, 21.10.2008, 21:39
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 13.01.2008, 11:31
Príspevky: 80
Bydlisko: BRNO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
není jednoduší prodloužit držák pandhardky ? prodloužením pandhardky sice srovnáš nápravy za sebe ale zachová se její původní účel a vlastnosti v terénu ? ale asi se pletu když to všichni dělaj takto :shock:

_________________
TOYOTA


všem nepřátelům země České hlavy dolů


Štv, 06.11.2008, 0:03
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ako pise Martin, davam pravy a lavy zavit...

zbytocne to nie je , nastavenie typu von a dnu, von a dnu je protivne, nepresne a zdlhave...

ked spravne osetris zavity, povolit sa daju

to Yorsian : teoreticky ano, ale toto je nutne az pri väcsej zmene uhlu

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Štv, 06.11.2008, 8:37
Profil ICQ WWW
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.07.2010, 16:14
Príspevky: 171
Bydlisko: Krasna Luka 168
Odpoveď s citáciou
Poslať 
viem ze je to uz stara tema ale ked sa mozem opytat tak od akeho velkeho liftu je lepsie prevarit drziak nizsie??co som sa docital o tejto teme tak je vraj lepsie prevarovat drziak na naprave nez na rame a to koli tomu ze na ram pri predlzeni drziaku vznikaju velke momenty. :shock:

_________________
Toyota


Pon, 10.09.2012, 8:43
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.07.2010, 16:14
Príspevky: 171
Bydlisko: Krasna Luka 168
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:(

_________________
Toyota


Uto, 11.09.2012, 9:21
Profil
Az to tu zije
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 25.03.2010, 23:24
Príspevky: 219
Bydlisko: Báhoň
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Sily musia posobit na oba rovnake, len naprava sa asi inak chova kde je inde uchytena

Mozno by sa zislo aj vlakno premenovat

_________________
Felicia Offrajd project 4,2 Turbo
Obrázok


Uto, 11.09.2012, 14:12
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 06.11.2008, 9:26
Príspevky: 599
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
počuj zožen si takzvaný tretí bod čo používajú družstevníci na zaistenie nosného náradia ako pluhy sejačky kosačky atd. a nainplantuj si tam ten, má to pravý a lavý závit a nevyrovná sa tomu v pevnosti asi nič čo tu bolo popísané, mám to na aute a spokojnost udrží to aj tank, skor ti utrhne držiak ako toto :-D :-D a dá sa to štelovat aj pod autom, teraz ked si lahnem pod auto tak to potočím rukou, a to to vobec neošetrujem :-) držím palec, a nemusíš si to nechávat niekomu robit, zvládneš to aj sám :-)

_________________
Ja cesty nevyhladávam, ja si ich tvorím


Štv, 13.09.2012, 14:54
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Prečítal som si celú tému. Možno by stalo za úvahu, dať jednu odpoveď typu, že napr. na Patrol sa použije závitová tyč M20x1.25 - alebo dlhšia skrutka odrezaná - DIN xyz, potom predĺžená matica DIN xyz a s opačným závitom predĺžená matica DIN xyz potom zaisťovacie matice DIN xyz atď.
Potom, už každý podľa svojho auta a uváženia, ak má samuraj tak použijem menšie priemery ak mám F150 použijem väčšie priemery.
S takým zoznamom prídem do železiarstva alebo špecializovaného obchodu spojovacieho materiálu a za 2 minúty odchádzam vysmiaty.
K tomu informácia že to má byť implantované najlepšie do 2/3 kvôli silám a každý kto vie držať flexu a zváračku a má chuť si to zrealizuje.
Potom už len takú tému označiť ako "Sticky" a každý si už navždy nájde ako urobiť štelovaciu panhardku. :smt156

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Uto, 18.09.2012, 7:57
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
s odstupom casu uz pouzivame na patrola origo Ironman (cena podobna ako pri vyrobe)

viem , ze si asi hovoril obrazne, ale na patrol urcite omnoho silnejsi zavit ako 20 (ironman ma zavit 33 mm ) a to je podla mna na patrol akurat, alebp skor minimum

co sa tyka predlzenia uchytu, velke momenty vznikaju ak musis predlzovat vela, ale to plati rovnako na oboch stranach

v podstate idealny stav je ak je vsetko rovnobezne s napravou (panhardka, stuchacka, pomocna stuchacka) , ale to zas nie je celkom pravda, lebo je dalsich xxx faktorov, ktore to mozu ovplyvnit a hovorit v prospech sklonu, pouzitie vozidla a jeho zameranie, je tiez jednym z faktorov, ide napriklad o to, ci je potrebne mat rovnaku drahu smerom k prepruzeniu ako vyveseniu a opacne

ak to cele zjednoduzsim, tak minimalne panhardka a stuchacka (posuvna tyc riadenia) musi byt rovnobezne, to je zakon cislo jedna a je sväty ...

potom ide o sklon a ten je uz specificky podla typu auta, pouzitia, capov atd atd

doporucujem sem dat foto tvojho stavu a poradime ti

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Uto, 18.09.2012, 8:58
Profil ICQ WWW
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01
Príspevky: 222
Bydlisko: Mojmírovce
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Rado ake pouzivate stupanie? Zakladne M33x3,5, alebo M33x2. Dik! ;-)

_________________
Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi


Uto, 18.09.2012, 9:42
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nie my, ale Ironman, myslim, ze je tam 2mm, alebo nieco take jemnejsie

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Str, 19.09.2012, 8:23
Profil ICQ WWW
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 15.03.2010, 17:06
Príspevky: 144
Bydlisko: Michalovce
Odpoveď s citáciou
Poslať 
LUKAS4x4: nechcelo by sa ti sem hodit foto ako to mas spravene??? myslim ten zaves z traktora namiesto panhardky. Lebo podla niektorych ludi je to strasne slaby material :-D Som na to fakt zvedavy. Kupoval si na zetor??? Je vyhodena panhardka a nahradena tymto, alebo je to navarene na panhardku?

Diky.

_________________
R.I.P. Toytoa 4 runner, rv 91, 2.4Td, 31x10.5xR15 BFG AT, samosvor vzadu, 2x vlnovec sedadla LIAZ :-D
Toyota LandCruiser LJ70 2,4D - Stará Vražda
Mitshubishi L200 - Fekal :-D
JohnDeere 7830 + 6420s a iné pracovne hardcore Offroady staršej výroby


Str, 19.09.2012, 14:26
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 53 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron