Dnes je štvrtok 26. júna 2025, meniny má Adriána a zajtra Ladislav, Ladislava
AKO PREDLZIM PANHARDSKE TYCE
Autor |
Správa |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
Rado dáva poctivo ľavý a pravý závit ... ale zbytočne. Teoreticky by také usporiadanie malo umožniť naladenie panhardky pod autom, avšak dôvodne sa domnievam, že to pod autom aj tak nepôjde povoliť. Ak by som to chcel preštelovať, tak panhardka von a do zveráka. Takže kľudne stačí jeden závit.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Uto, 21.10.2008, 8:53 |
|
 |
kewin357
Koumák
Registrovaný: Sob, 12.04.2008, 12:32 Príspevky: 168 Bydlisko: Martin
|
Karlito píše: No, panhardka zas nie je primárne namáhaná na ohyb Myslím si, možno sa mýlim, ale veˇkosť (priemer závitu a maticových koncov) nemôžeš len tak nahradiť kvalitnejším materiálom - do istej miery áno, ale veľkosť je to, čo to podrží Na nastavovaciu panhardku môžeš mať aj závitový spoj iba s pravým závitom - nastavenie je tak, že sa musí jedna strana panhardky odskrutkovať a predĺžiť/skrátiť na potrebnú dĺžku -ka-
jasne,to by slo ties.myslim ze nastavovat ju tak ze ju vyberem je v poho,vsak sa s tym nekruty kazdy tyzden.este by ma zaujmalo ci na geometrii su take veci ochotny nastavovat.Mate nejake informacie?
dakujem ti
_________________ SUZUKI SAMURAI 1.3
mačeta,lano,naradie,PMR BFG AT,podvozok, CB
|
Uto, 21.10.2008, 17:23 |
|
 |
kewin357
Koumák
Registrovaný: Sob, 12.04.2008, 12:32 Príspevky: 168 Bydlisko: Martin
|
Martin 4 píše: Rado dáva poctivo ľavý a pravý závit ... ale zbytočne. Teoreticky by také usporiadanie malo umožniť naladenie panhardky pod autom, avšak dôvodne sa domnievam, že to pod autom aj tak nepôjde povoliť. Ak by som to chcel preštelovať, tak panhardka von a do zveráka. Takže kľudne stačí jeden závit.
pripada mi to i jednoduhsie riesenie co sa tyka vyroby.
 martin no co si poslal foto tak asi i v zveraku sa s tym povolenim vypotis
_________________ SUZUKI SAMURAI 1.3
mačeta,lano,naradie,PMR BFG AT,podvozok, CB
|
Uto, 21.10.2008, 17:28 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
to ano.... ale zatial nieto dôvodu, prečo by som s tým mal hýbať. Výška auta už je viacmenej konečná (prípadné ďalšie zvýšenie by prinieslo ukrutnú komédiu s ladením uhlov kardanov) a teda aj poloha panhardiek je už trvale vyhovujúca. Tie závity sú tam preto, aby sa panhardka dala raz naštelovať a potom sa už môžu aj zavariť. Keby sa Rado chytil sériovej výroby podvozkov s dopredu známym nadvihnutím auta, mohol by k nemu vyrábať aj príslušne dlhé panhardky. Keďže ale nadvihnutie auta závisí od mnohých premenných, jednoduchšie je mať panhardku plynule nastavitelnú a zoriadiť ju až pod autom.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Uto, 21.10.2008, 21:39 |
|
 |
yorsian
Učeň
Registrovaný: Ned, 13.01.2008, 11:31 Príspevky: 80 Bydlisko: BRNO
|
není jednoduší prodloužit držák pandhardky ? prodloužením pandhardky sice srovnáš nápravy za sebe ale zachová se její původní účel a vlastnosti v terénu ? ale asi se pletu když to všichni dělaj takto 
_________________ TOYOTA
všem nepřátelům země České hlavy dolů
|
Štv, 06.11.2008, 0:03 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
ako pise Martin, davam pravy a lavy zavit...
zbytocne to nie je , nastavenie typu von a dnu, von a dnu je protivne, nepresne a zdlhave...
ked spravne osetris zavity, povolit sa daju
to Yorsian : teoreticky ano, ale toto je nutne az pri väcsej zmene uhlu
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Štv, 06.11.2008, 8:37 |
|
 |
jimmy12
Koumák
Registrovaný: Uto, 27.07.2010, 16:14 Príspevky: 171 Bydlisko: Krasna Luka 168
|
viem ze je to uz stara tema ale ked sa mozem opytat tak od akeho velkeho liftu je lepsie prevarit drziak nizsie??co som sa docital o tejto teme tak je vraj lepsie prevarovat drziak na naprave nez na rame a to koli tomu ze na ram pri predlzeni drziaku vznikaju velke momenty. 
_________________ Toyota
|
Pon, 10.09.2012, 8:43 |
|
 |
jimmy12
Koumák
Registrovaný: Uto, 27.07.2010, 16:14 Príspevky: 171 Bydlisko: Krasna Luka 168
|
_________________ Toyota
|
Uto, 11.09.2012, 9:21 |
|
 |
kakes
Az to tu zije
Registrovaný: Štv, 25.03.2010, 23:24 Príspevky: 219 Bydlisko: Báhoň
|
Sily musia posobit na oba rovnake, len naprava sa asi inak chova kde je inde uchytena
Mozno by sa zislo aj vlakno premenovat
_________________Felicia Offrajd project 4,2 Turbo 
|
Uto, 11.09.2012, 14:12 |
|
 |
LUKAS4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 06.11.2008, 9:26 Príspevky: 599 Bydlisko: SE
|
počuj zožen si takzvaný tretí bod čo používajú družstevníci na zaistenie nosného náradia ako pluhy sejačky kosačky atd. a nainplantuj si tam ten, má to pravý a lavý závit a nevyrovná sa tomu v pevnosti asi nič čo tu bolo popísané, mám to na aute a spokojnost udrží to aj tank, skor ti utrhne držiak ako toto  a dá sa to štelovat aj pod autom, teraz ked si lahnem pod auto tak to potočím rukou, a to to vobec neošetrujem  držím palec, a nemusíš si to nechávat niekomu robit, zvládneš to aj sám 
_________________ Ja cesty nevyhladávam, ja si ich tvorím
|
Štv, 13.09.2012, 14:54 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Prečítal som si celú tému. Možno by stalo za úvahu, dať jednu odpoveď typu, že napr. na Patrol sa použije závitová tyč M20x1.25 - alebo dlhšia skrutka odrezaná - DIN xyz, potom predĺžená matica DIN xyz a s opačným závitom predĺžená matica DIN xyz potom zaisťovacie matice DIN xyz atď.
Potom, už každý podľa svojho auta a uváženia, ak má samuraj tak použijem menšie priemery ak mám F150 použijem väčšie priemery.
S takým zoznamom prídem do železiarstva alebo špecializovaného obchodu spojovacieho materiálu a za 2 minúty odchádzam vysmiaty.
K tomu informácia že to má byť implantované najlepšie do 2/3 kvôli silám a každý kto vie držať flexu a zváračku a má chuť si to zrealizuje.
Potom už len takú tému označiť ako "Sticky" a každý si už navždy nájde ako urobiť štelovaciu panhardku. 
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Uto, 18.09.2012, 7:57 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|

s odstupom casu uz pouzivame na patrola origo Ironman (cena podobna ako pri vyrobe)
viem , ze si asi hovoril obrazne, ale na patrol urcite omnoho silnejsi zavit ako 20 (ironman ma zavit 33 mm ) a to je podla mna na patrol akurat, alebp skor minimum
co sa tyka predlzenia uchytu, velke momenty vznikaju ak musis predlzovat vela, ale to plati rovnako na oboch stranach
v podstate idealny stav je ak je vsetko rovnobezne s napravou (panhardka, stuchacka, pomocna stuchacka) , ale to zas nie je celkom pravda, lebo je dalsich xxx faktorov, ktore to mozu ovplyvnit a hovorit v prospech sklonu, pouzitie vozidla a jeho zameranie, je tiez jednym z faktorov, ide napriklad o to, ci je potrebne mat rovnaku drahu smerom k prepruzeniu ako vyveseniu a opacne
ak to cele zjednoduzsim, tak minimalne panhardka a stuchacka (posuvna tyc riadenia) musi byt rovnobezne, to je zakon cislo jedna a je sväty ...
potom ide o sklon a ten je uz specificky podla typu auta, pouzitia, capov atd atd
doporucujem sem dat foto tvojho stavu a poradime ti
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Uto, 18.09.2012, 8:58 |
|
 |
bacaono
Frajer
Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01 Príspevky: 222 Bydlisko: Mojmírovce
|
Rado ake pouzivate stupanie? Zakladne M33x3,5, alebo M33x2. Dik! 
_________________ Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi
|
Uto, 18.09.2012, 9:42 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
nie my, ale Ironman, myslim, ze je tam 2mm, alebo nieco take jemnejsie
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Str, 19.09.2012, 8:23 |
|
 |
KING-SIX
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pon, 15.03.2010, 17:06 Príspevky: 144 Bydlisko: Michalovce
|
LUKAS4x4: nechcelo by sa ti sem hodit foto ako to mas spravene??? myslim ten zaves z traktora namiesto panhardky. Lebo podla niektorych ludi je to strasne slaby material  Som na to fakt zvedavy. Kupoval si na zetor??? Je vyhodena panhardka a nahradena tymto, alebo je to navarene na panhardku?
Diky.
_________________R.I.P. Toytoa 4 runner, rv 91, 2.4Td, 31x10.5xR15 BFG AT, samosvor vzadu, 2x vlnovec sedadla LIAZ
Toyota LandCruiser LJ70 2,4D - Stará Vražda
Mitshubishi L200 - Fekal
JohnDeere 7830 + 6420s a iné pracovne hardcore Offroady staršej výroby
|
Str, 19.09.2012, 14:26 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|