4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

odstranenie stabilizatorov ANO či NIE?
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=6434
Stránka 3 z 8

Autor:  Kapo [ Štv, 18.12.2008, 20:33 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:
...a to hovorim o takych manevroch, ze na asfalte zodvihnem v zakrute predne koleso 0,5 m do vzduchu a normalne to ustojim...


Bez stabíkov sa kolesá lahko zdvíhajú.

Autor:  RADOFFROAD [ Štv, 18.12.2008, 21:32 ]
Predmet príspevku: 

fakt ? mi to ukazes, na nejakej akcii, OK ?

Autor:  KUBIK [ Pia, 19.12.2008, 0:07 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:

P.S. to s tym kolesom doma radsej neskusajte :-D



Už som to skúšal,ja mám kraťasa Y60 tak vysoko že sa dokáže zdvihnúť aj na kruháči niekedy je to celkom sranda keď autíčko chodí po 3 :D :D :D treba si na to len zvyknúť takže žiadne prudké manévre a pekne opatrne :wink:

Autor:  Kapo [ Pia, 19.12.2008, 0:26 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:
fakt ? mi to ukazes, na nejakej akcii, OK ?


Čo ti mám ukázať? Ty tu machruješ.
Veď každý vie, že stabilizátor má držať kolesá pri zemi. Podla toho má aj svoj názov.


A ty tu vravíš, že stabíky netreba a že ti kolesá zdvíha polmetra do vzduchu. :smt130

Autor:  juroBSP [ Pia, 19.12.2008, 3:42 ]
Predmet príspevku:  Stabik Ano/Nie

Prispejem teda i ja svojim nedavnym postrehom. Nejedna sa vsak o GR, ale starsieho kratkeho Spaniela na listoch, s kompletnym IM podvozkom.
Popri upravach tohoto offroadu za posledne roky, sa stabik (bol iba predny) vytratil niekam do regala a v zaujme, co najlepsieho krizenia vozidla tam i zostal. Nedavno sme spravili pokus s opatovnym nahodenim...
Vysledok:
Na asfaltovej ceste tento konstrukcny kusok, sposobi obrovsku pozitivnu zmenu. (Pre predstavu, co je podla mna obrovska zmena - je to nieco podobne ako byt na dlhej ceste s malolitraznym starym vozidlom, alebo s velkolitraznou novinkou. Naozaj, az taka!)
Aplikacia tohoto vysledku na Spanielovi v sucasnosti vyzera tak (ako tu popisovali viaceri), ze stabik, je nahodeny, ale odpojeny. Tych par km do terenu po asfalte v miestnom chotari sa da zvladnut bez ujmy. Ale cesty, pri ktorych treba prekonat po asfalte desiatky km, jednoznacne uz iba so zapojenym stabilizatorom.
Ako spominal uz MiroZA, najcitelnejsi rozdiel je pri naznakoch akcie s nazvom "losi test". Zda sa, ze to nemoze mat az taky vyznam, ved takato "krizovka" sa vyskytuje iba zriedka. Ale, pravda je taka, ze napr. cesta do Tisovca je bez stabika, zlozena vlastne zo suvislej serie malych losich testov, ktore treba nepretrzite vyrovnavat a to je dost unavne a aj nebezpecne. Obzvlast, ak mate vacsie gumy, co z tohoto fora ma skoro kazdy.
(Ospravedlnujem sa Ivovi za maly OTP, pretoze GR je uplne ina konstrukcia a tato skusenost mu nepomoze, ale nedalo mi nepodelit sa.) :)

Autor:  RADOFFROAD [ Pia, 19.12.2008, 8:30 ]
Predmet príspevku: 

Kapo, ty si jelito...

...ja nemachrujem, len podotykam, aky extrem sa da zvladnut aj bez stabiku

P.S. nalistuj si niekde poriadne, co ma vlastne stabik za ulohu...


uzavriem to s tym, ze bezny sofer na uvedenom aute s uvedenym podvozkom absenciu stabiku nepociti, profik pociti, ale nelimituje ho to...

P.S. spaniel je fakt o nicom inom, to neporovnavajme, ide tu o GR

Autor:  Karlito [ Pia, 19.12.2008, 9:12 ]
Predmet príspevku: 

Mno, to čé píšete je pravdoš.

Ešte si ovolím podotknúť, že ak naložíš GRko 7mimi ľuďmi, tak absenciu stabilizátorov pocítiš.
Za normálnych okolností bez zadného a s predným = si spokojný a v pohode, ale pri vyššie popísanom zaťažení bude trochen problém (vlastná skúsenosť) :wink:

-ka-

Autor:  dado [ Pia, 19.12.2008, 9:45 ]
Predmet príspevku: 

Ja stabik mam vpredu aj vzadu. Predny mam odpojitely. Zadny nechavam tak pretoze to krizi aj s nim skvele. Predny mam na asfalte zapojeny, pretoze na kruhovych objazdoch by som bol brzda premavky. Aj ked mam predne pruziny a tlmice tvrdsie oproti serii v zakrutach sa to naklanalo viac ako je moj vkus. Ked ho treba odpojit trva to 5 min.

Autor:  Haldir [ Pia, 19.12.2008, 12:16 ]
Predmet príspevku: 

michi píše:
Ivo, z IM "C" môžeš kľudne vyhodiť obidva. Ja som tiež chvíľu váhal, potom som skusmo odstránil zadný. Pohoda, keby som ho nedával dole osobne ani neviem, Po čase skusmo predok. Ten bol trochu cítiť, v ostrejších zákrutách pri vyššej rýchlosti, ale nič tragické. Treba si trošku zvyknúť. Však vymontuj a uvidíš. Podľa mňa ušetríš na oprave.

IM podvozok je výrazne tuhší ako origo a z časti Ti nahradí stabíky.

Takže C je správne.
ja mam na mojej Y61 tiez C

Autor:  Majod [ Pia, 19.12.2008, 14:03 ]
Predmet príspevku:  re

Ten čo sa stretol na našej ulici s týmto defenderom by vám mohol povedať niečo o stabilite auta ale ,žial na forum nechodí a domov sa nikdy nevráti.
Obrázok

Autor:  RADOFFROAD [ Pia, 19.12.2008, 19:39 ]
Predmet príspevku: 

Karlito a ty mas IM "C" a FOAM CELL tlmice ?

Bobyho patrol je permanentne nalozeny = v pohotovosti 2890 kg

Majo : velmi smutne, avsak tu hovorime o patrole ! defik neviem...

Autor:  MARTINO [ Pia, 19.12.2008, 23:40 ]
Predmet príspevku: 

Majod to bol asi tento "džip" že? :cry: :cry:

http://noviny.joj.sk/z-domova-trencians ... #tab=video

Autor:  Karlito [ Pia, 19.12.2008, 23:51 ]
Predmet príspevku: 

Radoofrroad: nemám C a ani foamcell, len som písol vlastnú skúsenosť, lebo na Y61 pružinách je Y60ka pre mňa príjemnejšie tvrdšia :-D

Apropó, tlmič a stabilizátor sú dve rôzne veci a nie sú vzájomne vylúčiteľné a ani sa nenahradzujú.
Pri prudkom pohybe môže tlmič poôcť, ale nepodrží - lebo má dráhu až do konca a odpor je závislý od rýchlosti pohybu. Kdežto staboš skoro lineárne zvyšuje odpor :wink: Leda ak by foam celly boli inej koncepcie.

-ka-

Autor:  shaman [ Pia, 19.12.2008, 23:55 ]
Predmet príspevku: 

Urcite jsi chtel napsat spise exponencialne, misto linearne.

Autor:  Hugo [ Pia, 19.12.2008, 23:59 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:

Majo : velmi smutne, avsak tu hovorime o patrole ! defik neviem...


:D
rado mas pocit ze patrol ma podpisanu exkluzivnu zmluvu z fyzikou ? :)

Stránka 3 z 8 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/