4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Dlhsie brzdove hadicky
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=7381
Stránka 3 z 6

Autor:  masurko [ Ned, 15.03.2009, 21:38 ]
Predmet príspevku: 

Janko myslis, ze taketo riesenie musi byt nutne aj nezodpovedne?

Autor:  Andrej [ Ned, 15.03.2009, 21:42 ]
Predmet príspevku: 

nemusi, ale ja napr citim aj tie predlžené pancierové, proste trochy zmena, uvidíme ked nahodím repasované brzdiče komplet

Autor:  biker [ Ned, 15.03.2009, 21:46 ]
Predmet príspevku: 

moj poznatok. na motorke mam len jeden kotuc vpredu.. na spomalenie 300 kilovej motorky to staci,ale ked niekedy v kritickej situacii potrebujem vyuzit brzdy na 100% to bolo malo. vymenil som hadicu za drahu pancierovu a vazne sa to zlepsilo. :-)

este edit: mal som moznost si dat tu pancierovanu hadicku vyrobit. vybral by som si koncovky,dlzku a nejak by mi to spojili... bolo to sice za polovicku ceny ale na motorke na takychto veciach nesetrim.. a na brzdach uz vobec nie

Autor:  pal [ Ned, 15.03.2009, 22:40 ]
Predmet príspevku: 

neuveritelne. ok. zober si hadicu od komresora. Kludne aj 20 metrovu. Natlac kompresor a zmeraj si tlak na konci hadice. Ak bude mensi ako na nadrzi, tak ti kupim 20 metrov pancierovanej hadicky na fukanie pneumatik ;)

Moze sa ti zvacsit draha pedala, neskorsia reakcia na zosliapnutie, zle fungujuce ABS, ale urcite nie tlak na konci hadice.

Autor:  pneukaktus [ Ned, 15.03.2009, 23:18 ]
Predmet príspevku: 

Pal , to je sice pravda, ale potom zavzduznene brzdy by nemali byt problem, lebo ono ta hadica roby podobny efekt, ako vzduch v brzdach samozrerjme omnoho v mensom meritku. A pancierovou hadicov ho o mnoho zmensis, cim zvisis citlivost brzd.

Autor:  Jano JP [ Ned, 15.03.2009, 23:22 ]
Predmet príspevku: 

masurko píše:
Janko myslis, ze taketo riesenie musi byt nutne aj nezodpovedne?

áno, myslím si to;
možno by som ho použil núdzovo na auto, ktorým jazdím len v teréne a len na ľahšie vozítka
a nespoliehal by som sa nato, že by nemohli prdnúť aj dve hadičky u dvojokruhových naraz

pal: s tým tlakom máš pravdu, ale priebeh brzdenia môže byť v skutku iný práve tým nafúknutím dlhej hadice; výsledný pocit môže byť od oneskoreného po nedostatočné brzdenie;
ja by som to prdnutie hadičky takto neriskoval - treba si uvedomiť, že najpravdepodobnejšie praskne keď potrebuješ náhle brzdiť a prudko zošlapneš...

Autor:  palo-cherokee [ Pon, 16.03.2009, 9:27 ]
Predmet príspevku: 

pal píše:
neuveritelne. ok. zober si hadicu od komresora. Kludne aj 20 metrovu. Natlac kompresor a zmeraj si tlak na konci hadice. Ak bude mensi ako na nadrzi, tak ti kupim 20 metrov pancierovanej hadicky na fukanie pneumatik ;)

Moze sa ti zvacsit draha pedala, neskorsia reakcia na zosliapnutie, zle fungujuce ABS, ale urcite nie tlak na konci hadice.


Uvedom si, že tu pracuješ pri trochu inom tlaku a s iným médiom.
Brzdy pracujú pri tlaku cca 150až 230 atmosfér . A pracuje sa s kvapalinou , ktorá je fyzikálne nestlačitelná.
A ako tu už bol Ivo spomenul (a hovorí to aj fyzika ZŠ) tlak sa šíri všetkými smermi rovnako. Takže sa šíri aj v smere, ktorým ho pustí PRUŽNÁ gumená hadica.
Zdvih hlavného brzdového valca je konštatntný. Takže vytlačí vždy rovnaké množstvo kvapaliny. A pokiaľ sa táto bude šíriť smerom, ktorý nie je žiadúci, tak máme úbytok tlaku na brzde. Takže každý úbytok tlaku sa prejaví na brzdnom účinku.

A to je len o tlaku. Už vôbec sa nebavím o prevedení spoja. Ani o prietoku cez takýto spoj.

Takže tu súhlasím s Janom JP - ako čisto núdzovú a účelovú vec na nejaké povozítko do terénu - možno. Ale na cesty ????

A pokiaľ ide o ten prípad s kompresorom, kľudne prídi spájať. Ale pri 200 Atm a nie pri 8. Ale ja budem stáť bokom. Zažil som na vlastnej koži, keď praskla vysokotlaká hadica na kompresore na plnenie potápačských fliaš.

Autor:  pal [ Pon, 16.03.2009, 11:08 ]
Predmet príspevku: 

palo-cherokee píše:
tlak sa šíri všetkými smermi rovnako. Takže sa šíri aj v smere, ktorým ho pustí PRUŽNÁ gumená hadica.
Zdvih hlavného brzdového valca je konštatntný. Takže vytlačí vždy rovnaké množstvo kvapaliny. A pokiaľ sa táto bude šíriť smerom, ktorý nie je žiadúci, tak máme úbytok tlaku na brzde. Takže každý úbytok tlaku sa prejaví na brzdnom účinku.


Preco by mal byt zdvih hlavneho brzdoveho valca konstatntny? Ja zvycajne zatlacim az pokial zacne brzdit, cize ako som pisal, mozno sa ti zvysi chod pedala, ale urcite nie tlak na brzdach. A pri dlzke 20 cm je to zanedbatelne. Spoj je presne taky isty ako povodny medzi hadickou a strmenom - spolahlivy s dostatocnym prietokom ;)

Len pre porovnanie - co presne stoja nove pancierove RE hadicky s DPH?

Autor:  rustycj [ Pon, 16.03.2009, 11:22 ]
Predmet príspevku: 

cca 15 USD + postovne

ups... trosku viac napr
http://www.quadratec.com/products/12707_211.htm

Autor:  palo-cherokee [ Pon, 16.03.2009, 11:24 ]
Predmet príspevku: 

A prečo by zdvih konštatntý byť nemal? :roll:
Myslel som maximálny zdvih. Alebo, asi som sa fakt zle vyjadril, myslel som to tak, že objem kvapaliny vytlačený hlavným brzdovým valcom (jeho piestom) v jednom cykle - na jedno stlačenie brzdového pedála.
Píšeš, že možno sa ti zväčší chod pedála. A to je práve to, čo nie je dobre. Pre 99% brzdení to možno bude v pohode. Ale čo ak budeš potrebovať viac? Budeš pumpovať pedálom? Stihneš to?

A ďalší spoj (už len svojou prítomnosťou) znižuje spoľahlivosť celého systému.

A nové pancierované preďĺžené brzdové hadičky stoja 64 Eur DPH za sadu. Vrátane držiakov. Ale nie od RE (ak to teda nevadí)

Autor:  dado [ Pon, 16.03.2009, 11:28 ]
Predmet príspevku: 

Neviem co to tu pletiete - spajane, pancierove, RE .... Staci prekopat od hlavneho brzdica trubky a dat na konci nejaky holender pouzivany v EU. A na tento holender si dat vyrobyt pancierove hadice. To sa da urcite. Mne to nacenili pred rokom na cca. 150Sk za kus pri dlzke 50 cm. A mate aj lacne aj pancierove.

Autor:  pal [ Pon, 16.03.2009, 11:46 ]
Predmet príspevku: 

2palo - cena dobra, kedysi to bolo inde.
ale pumpovat pedalom? vsak mne zabera pedal po 2cm chodu, ake pumpovanie? Ale ako vidis sam, tlak sa na konci nemeni!!! Zvysi sa iba chod z 2 na 2,5cm.
2dado - aj tak sa da.

Autor:  palo-cherokee [ Pon, 16.03.2009, 11:51 ]
Predmet príspevku: 

2PAL: tlak na konci sa nemeni, POKIAĽ máš rezervu na pedáli.
Ale sám priznávaš, že na dosiahnutie rovnakého tlaku je potrebný väčší zdvih pedála. A toto je ZLE.
Ono tie pancierované hadice nie sú totiž len pancierované (a tým pádom menej náchylné na rozťahovanie sa) ale sú aj tenšie. Takže kompenzujú dĺžku.

Autor:  masurko [ Pon, 16.03.2009, 20:08 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
Dobrý den,
ve své nabídce máme samozřejmě i koncovky a holendry v palcových
mírách. Musíte specifikovat o jaké koncovky či holendry se jedná
/VT+NT+brzdové,šroubení/.


Toto mi prislo mailom ako odpoved na moju otazku, lenze bohuzial neviem presne ake kocovky potrebujem. Viete niekto rozmery poradit? Lebo osobne som este tu hadicku ani nevidel vonku :oops: dikes

Autor:  pal [ Pon, 16.03.2009, 22:02 ]
Predmet príspevku: 

palo-cherokee píše:
Ale sám priznávaš, že na dosiahnutie rovnakého tlaku je potrebný väčší zdvih pedála. A toto je ZLE.
Ono tie pancierované hadice nie sú totiž len pancierované (a tým pádom menej náchylné na rozťahovanie sa) ale sú aj tenšie. Takže kompenzujú dĺžku.


Nepriznavam ze mam dlhsiu drahu pedalu, len som sa to snazil vysvetlit ze tlak na konci je rovnaky. Nejako nepocitujem vacsiu dlzku brzdoveho pedalu. Vravim - je to v pohode.

A hrubka hadiciek - navonok su mozno tensie, ale vnutorny priemer je urcite zhodny. Mal si ich rozrezane ked vies vnutorny priemer? Normalna gumova hadicka ma zhodny vnutorny priemer ako kovova - mal som rozrezane. Pochybujem ze pancierova bude mat este mensi ako kovova - vyrazne znizenie prietoku - len na skodu.

Stránka 3 z 6 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/