Dnes je streda 4. júna 2025, meniny má Lenka a zajtra Laura
Autor |
Správa |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3298 Bydlisko: Nitra
|
Pozri brzdove oblozenie.Ak nepovoluju valceky pakne,koleso ti pribrzduje ako na tanku.Mal som presne ten isty problem na osobaku.A nakoniec som zistil zapchatu brzdovu hadicku co ide do kolesa.Brzdilo to dobre,akurat slabo povolovalo.A prava predna strana.Uz ma ruky bolely co som drzal volant.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Štv, 03.12.2009, 21:43 |
|
 |
pneukaktus
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52 Príspevky: 561 Bydlisko: Myjava
|

Takze, ak taha auto do strany, moze to byt fselilen co. Geometria vozidla neni len kolesa do vnutra, alebo von, je to asi desat uhlov merajudich polohu kolies vroznych polohach predneho kolesa. Zbiehavost ako taka, nema na tahanie moc velky vplyv,Len v ojedinelych pripadoch. Vozidlo sa pri zlej zbiehavosti skor sprava na vozovke nestabilne, hlavne na smyklavej.
Tahanie do strany moze sposobovat :
-zablokovana brzda na strane kam taha, treba skontrolovat aj zadnu napravu, zvyknu byt zahrdzavene lana rucnej brzdy
-samozrejme pneumatika, moze byt sparne opotrebovana, alebo spatne vyrobena
-tlak v pneumatikach
-prasknuta alebo unavena pruzina
-zaseknute(zahrdzavene)lozisko v otoci (nad prednou strunou) To zvecsa ale taha do strany, kam sa napostedy vytocilo volantom
-vymlatene niektore capy
-rozdielne ET na diskoch, popr rozdielny rozmer pneu
-samozrejme geomatria, ale jedna sa skor o ZAKLON ak nieje rovnaky v lavo aj v pravo, neda sa na takmer ziadnom aute stelovat
-pricpata hadicka- pri prudkom zabrzdeni potiahne volant do jednej strany, pri plynulom zabrzdeny sa to neprejavy
-NECHYBA TI PRAVE ZRKADLO?  pri rychlej jazde by to mohlo robit
- u OFFroadov to moze robyt pokazena jedna volnobezka - prave mam take auto v garazi
- zadne silenbloky v prednych ramenach, dost casto problemova vec, pri najdeni slusnej jamy sa vedia poskodit, a tasko sa identifikuju v garazi. Menia spominany zaklon kolesa
A este jednu vec, to ze ti nejaky mechanik povie ze mas napravu v poriadku, a ukaze ti nieco na obrazovke PC a potom ti do ruky vrazi nejaky protokol, s udajmi co nameral znamena HOVNO! Aj vo fiate ci v mercedesi. Zalezi na tom ako k tomu dany mechanik pristupi, a aky ma zaujem spravit svoju robotu. Mne osobne sa stalo , ze som napr. skontroloval vsetky capy na aute zdvyhnytom na zdvihaku a zdalo sa mi, ze vsetko ja OK. Ked som ho polozil na zem - mam montaznu jamu - som sa nahodne chytil capu riadenia a mal volu ako prasa! To bolo , este ked som sa zacinal ucit robit geometriu, dneska viem ze vsetko je treba skontrolovat 3x, niekedy aj 4x. Dneska tu mam napr auto, ktoremu uz robili 2x geometriu, a stale zle, lieta po ceste a dere gumi - nic som z prvu nenasiel zle, po dlhsom okukani com si vsimol ze auto ma vycapenejsie jedno kolo, a viac v zadu, a po chvili zizania po prednej naprave som si vsimol, ze je prasknuta napravnica
Tot vsio, ak ma nieco napadne tak doplnim, uz som toho natukal dost!
_________________1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!
|
Sob, 05.12.2009, 2:06 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
K tomu záklonu...
máš na mysli záklon osi okolo ktorej sa otáča koleso do rejdu?
Keď má auto kolesá v priamom smere tak ten sa predsa neprejavuje na polohe kolesa....
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Sob, 05.12.2009, 12:51 |
|
 |
lubor
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01 Príspevky: 848 Bydlisko: Bratislava - Dubravka
|
Dakujem za napady, hned som isiel pozriet tie brzdy a vysledok vsetko OK ale bezo zmeny. Nasiel som konecne rovne prazdne parkovisko a ked som skusal kolko to taha, dospel som k tomuto:
volant sa stoci cca 5* a drzi ten smer, ak ho rukou vyrovnam ide rovno.
ak ho necham auto po cca 20m prejde ku kraju cca 2m.
tlak v pneu je spravny, brzdy nedrhnu, capy su OK, geometriu robili dva krat ale neviem ci dobre.
Neviem vcom to moze byt a hlavne je divne, ze problemy nastali po vymene kolies za zimne a nepomohlo ani nazad hodit letne.
|
Sob, 05.12.2009, 14:32 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
pneukaktus píše: Tahanie do strany moze sposobovat :
-zaseknute(zahrdzavene)lozisko v otoci (nad prednou strunou) To zvecsa ale taha do strany, kam sa napostedy vytocilo volantom dost!
Niekde som totu už tuším písal. Z toho, čom píšeš by to mohlo byť toto. Pri výmene sa koleso dostalo na spodný doraz a potom si "zle sadlo".
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Sob, 05.12.2009, 15:00 |
|
 |
lubor
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01 Príspevky: 848 Bydlisko: Bratislava - Dubravka
|
Neviem ale ked som na zdvihaku pretacal kolesa mali rovnaky obpor a taha to stale do tej istej strany v tom istom stupni vytocenia volantu (cca 5* a viac nepridava ale drzi v tom vytoceni, len to zrovnat a bolo by to OK)
|
Ned, 06.12.2009, 12:08 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
 no jasné, na zdviháku.  /vkedy je ložisko odlahčené a prd zistíš/
Či ty nakoniec nemáš len nakrivo nasadený volant. 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Ned, 06.12.2009, 15:48 |
|
 |
lubor
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01 Príspevky: 848 Bydlisko: Bratislava - Dubravka
|
Tak co s tym mam urobit? Zhodit dole cele koleso aj s nabojom a namazat alebo vymenit lozisko?
|
Ned, 06.12.2009, 18:09 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Už keď si zaplatil 2x geometriu, tak by som nerobil teraz už nič.... 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Ned, 06.12.2009, 18:25 |
|
 |
lubor
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01 Príspevky: 848 Bydlisko: Bratislava - Dubravka
|
Dnes som sa radil s fotrom (ma predsa len viac skusenosti) a vravel, ze jazdil aj na horsich a mam sa sa to vy..onee , tak som to poriesil tak, ze som pravu stranu kam to taha prifukol o 0,5. Je to lepsie aj ked nie 100% ale uz to necham tak ja tomu nerozumiem a ti co by mali asi tiez, mozno raz nadabim na niekoho kto zisti v com to bolo.
|
Pon, 07.12.2009, 16:59 |
|
 |
Majki
Čumil
Registrovaný: Pon, 07.12.2009, 21:50 Príspevky: 5 Bydlisko: Petrova Ves - Skalica
|
Zmeraj ešte aj hĺbku dezénu po bokoch na pneu ak sú boky zjazdené nesúmerne a nejaký "mechanik" ti potom na nich robil geo tak to akurát posral. Problém vyriešiš ak tie protektory vyhodíš, kúpiš niekde na vrakáči alebo v servise nejaké jazdené pneu aspoň 4 mm za 20 ečok kus. Alebo fungle a ešte daj skontrolovať tie disky ale tie budu asi Ok. Inak podla toho čo píšeš to nebude mechanická závada. Aký rozmer pneu to je?
Inak čawte ja som nejaký Majki....  ))
_________________ Mám rád všetko na čom sa dá pridať plyn a volume.
Opel Frontera 2,3D, predný rám, nášlapy, 2xsvetlá, menič 600W, PMR 2W Intec, CB, GY Wrangler
Opel Frontera 2,0 Sport asi leštenka dovoz CZ a je na predaj za 1300ečok. Vyvýšená.
|
Uto, 08.12.2009, 0:28 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
OT:
je to v tom že národ ktorý uplatňuje dodnes siestu a na obed hodí náradie a ide spať nemôže robiť kvalitné výrobky 
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Uto, 08.12.2009, 0:30 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
uz som to tu raz pisal v tomto vlakne niekde na zaciatku:
s MT na plechacoch mi ide auto krasne rovno, ked nahodim zimne na hlinikovych diskoch taha mi auto do lava, nepomohlo nic ani vymena kolies medzi sebou, takze to ostava velkou zahadou...ked zas na jar nahodim MT auto pojde krasne vo svojej stope...jediny rozdiel co ma uz napada ze by to mohlo robit je v rozmere pneumatik a inom ET diskov
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Uto, 08.12.2009, 10:11 |
|
 |
lubor
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01 Príspevky: 848 Bydlisko: Bratislava - Dubravka
|
Majki drazky su cca 6,5mm a su rovnomerne opotrebovane dokonca aj predne a zadne rovnako, som ich kazdu sezonu menil medzi sebou.
Divne je akurat to, ze to zacalo tahat hned ako som tuto sezonu nahodil zimne kolesa(5 krat tam predtym boli a bolo to OK)
|
Uto, 08.12.2009, 17:28 |
|
 |
Majki
Čumil
Registrovaný: Pon, 07.12.2009, 21:50 Príspevky: 5 Bydlisko: Petrova Ves - Skalica
|
Vymeň pravé pneu za lavé predok s predkom a zadné medzi sebou ak máš aj smerové pneu je to len skúška nerieš to a potom vyskúšaj či ti auto tahá do tej istej strany. Aký to máš rozmer pneu pozrem poniečom u nás. Inak po štyroch sezónach mať dezén 6,5mm to je zázrak a ešte na protektoroch to asi moc nejazdíš čo.
_________________ Mám rád všetko na čom sa dá pridať plyn a volume.
Opel Frontera 2,3D, predný rám, nášlapy, 2xsvetlá, menič 600W, PMR 2W Intec, CB, GY Wrangler
Opel Frontera 2,0 Sport asi leštenka dovoz CZ a je na predaj za 1300ečok. Vyvýšená.
|
Uto, 08.12.2009, 21:10 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|