Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 03.05.2025, 1:26
Dnes je sobota 3. mája 2025, meniny má Galina a zajtra Florián




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 54 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4
 Ake auto na expedicne jazdenie ? 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 11.01.2010, 17:17
Príspevky: 325
Bydlisko: Island+Slovensko(Liptov)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
moj tip: patrol Y60 wagon
- jeden z najrobustnejsich podvozkov v tereniakoch
- pri rozumnej jazde spolahlivy motor 2.8td, 4.2d uz celkom ina kategoria
- bezproblemove spanie v aute pre dvoch ludi strednej vysky,bez vstavaneho spania a i s batozinou
- spotreba 12/cesta,13/lahsi teren,cize dojazd na jednu nadrz aspon 700km
- malo elektroniky
- relativne pohodlne,nie je problem aj dlhsia trasa(1600km-20hod)naraz
- starsie auta by sa mali aj menej kradnut

a radsej na mensich pneu,max. do 33",nech to tak netrpi

_________________
Patrol Y60 RD28T-sivý koník z Islandu,ktorý nikdy nesklamal
Patrol Y60 TD42-zeleny vôl,doteraz poznajúci len tvrdú prácu


Str, 23.11.2011, 23:24
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Pia, 16.09.2011, 21:27
Príspevky: 121
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pozri sa kde vsade majú japonske znacky v byvalých sovietskych republikách zastúpenie.len tak som mrkol isuzu-napr-kazachstan azerbajdžan a este asi 5 dalších.a pochybujem že s predajom japonskeho auta si kupuju i japonsku naftu.
a nie je jednoduche si vziať par filtrov paliva do zásoby?

je občas do smiechu, ked vidím tie česko-slovenske "obludy" ako jazdia po cestach kade sa domaci vozia na ladách, daciach,ale i novšich mercedesoch či audinách

Myslím, ze pri skutocne expedicnom cestovaní extremy nik nehlada a zvačša stači auto 4x4 s trocha vačšou svetlou výškou. ja som na takom prešiel pol chile bez problemu..


Štv, 24.11.2011, 21:38
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
abacad píše:
pozri sa kde vsade majú japonske znacky v byvalých sovietskych republikách zastúpenie.len tak som mrkol isuzu-napr-kazachstan azerbajdžan a este asi 5 dalších.a pochybujem že s predajom japonskeho auta si kupuju i japonsku naftu.
a nie je jednoduche si vziať par filtrov paliva do zásoby?

je občas do smiechu, ked vidím tie česko-slovenske "obludy" ako jazdia po cestach kade sa domaci vozia na ladách, daciach,ale i novšich mercedesoch či audinách

Myslím, ze pri skutocne expedicnom cestovaní extremy nik nehlada a zvačša stači auto 4x4 s trocha vačšou svetlou výškou. ja som na takom prešiel pol chile bez problemu..


problem nie je ani tak v tom, ze by sa filter zaniesol. problem je v tom, ze tie filtre na beznych autach chybaju a aj to nie je vseliek. CR aj PD su citlive na kvalitu paliva, extremne to znizuje zivotnost komponentov ak jazdis s nekvalitnou naftou.
zalezi od oblasti, niekde maju kvalitnejsiu naftu ako u nas, niekde ti citelne klesne vykon motora po natankovani.

na druhu stranu ja mam PD a radsej ho pokazim niekde na cestach ako sediet doma;-)

so zvyskom suhlasim na 100%;-)


Pia, 25.11.2011, 9:12
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Do Kazachstanu diesel neodporúčam.
Benzín jednoznačne.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pia, 25.11.2011, 19:38
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 11.01.2010, 17:17
Príspevky: 325
Bydlisko: Island+Slovensko(Liptov)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jenki
uz som sa chcel skor opytat,ale akosi som zabudol:
ako to je s naftou v azijskych krajinach? ze vraj dalej na vychod je k dostaniu len benzin?

teda,kde vsade nenatankujem naftu?....to je jedno,ci kvalitnu,alebo nie

pripadne,hodte sem skusenosti aj z ostatneho sveta,nielen z azie

_________________
Patrol Y60 RD28T-sivý koník z Islandu,ktorý nikdy nesklamal
Patrol Y60 TD42-zeleny vôl,doteraz poznajúci len tvrdú prácu


Pia, 25.11.2011, 21:24
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
vladlm
Pakistan: nafta aj benzín je OK, je to vlastne jedno, ale diesle sú tu bežné. Krpce (Suzuki) sú tu väčšinou benzínové, Toyky, Patroly a Mitsubishi (L200) často diesle. Obyčajné autá (Corola, Hondy...) sú mix, veľmi veľa je tu CNG ale pomaly sa vracia aj LPG. Ráno pozriem aj ceny presne a dám sem. Na vidieku boli ceny cca 1Euro za liter, tuším.

Kazachstan:
nafta väčšinou mizerná ("len pre náklaďáky"), v zime úplný nezmysel. Bežné sú aj pumpy bez nafty, benzím je na každej. Diesel je prepych na cca 3 mesiace v roku.
Benzín v podstate OK, prípadne pomôžu aditíva na oktánové číslo...ale skôr pre istotu, ak ideš vlastným autom :-D a cena...no poteší, ver mi. V stredu-štvrtok dám aktuálnu mestskú cenu, na vidieku môže byť ale iná. Treba mimoriadny dôraz na vzduchové filtre, prach je tam sviňa. A zima tiež.
Ostatné krajiny neviem.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pia, 25.11.2011, 23:27
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pakistan
benzín 95 Shell 87-88 rupií t.j. 0,74 až 0,75 EUR
diesel Shell 94 rupií t.j. 0,80 EUR

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Sob, 26.11.2011, 14:02
Profil
Koumák

Registrovaný: Pia, 05.01.2007, 9:30
Príspevky: 158
Odpoveď s citáciou
ahojte.. ja riesim podobnu dilemu.. ono je to dost jednoduche asi..

Uvazujem o:

1: Jeep ZJ alebo WJ.. rozhodne len ak V8.. davat mu zrat benzin je ale pre mna a hlavne moju rodinu dost silne kakao.. s LPG by to mohol byt dost problem (mozno este tak doma na slovensku OK)

2: Idealne by som bral Toyotu HZJ 76 alebo 78.. toto auto tak skoro nedokazem zaplatit..

3: ostava mi Nissan.. Dobry zaklad pre expedicne auto je GR Y61 W - poskytuje komfort, priestor, je robustny, pevne napravy, v zadu diff.lock.. staci lahka uprava alebo seria s dobrymi pneu.. co viac??? cena bez uprav zodpoveda poziadavke..

ja este zvazujem Navaru D40.. mnohym sa osvedcila, no spanie sa da riesit len stanom..


Sob, 03.12.2011, 9:48
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
maco: dobra volba su aj LR s 300tdi motorom (defender alebo disco1), cenovo su na tom dobre, nezeru vela a nahradne diely za facku;-)


Ned, 11.12.2011, 16:25
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 54 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: