Dnes je nedela 25. mája 2025, meniny má Urban a zajtra Dušan
Autor |
Správa |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
po tom co som tu precital by ma zaujimalo ci ma nejaku vyhodu 5st automat oproti 4 stupnovemu ked pri tom 5 st su 4ka a 5ka s prevodom mensim ako 1:1 ktory je pri 3tom stupni...
a dalsia otazka: ked ma automat 4 stupne a na volici polohy D v kruzku, 2 a 1 ako zaistit aby radil len do trojky a stvorku uz nie?
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Str, 28.10.2009, 22:43 |
|
 |
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
to D v kruzku je tvoja cesta
ak je v kruzku je zapnuty OD
ak nie je v kruzku je vypnuty OD
alebo opacne (asi)
_________________ OFF the ROAD
|
Str, 28.10.2009, 23:16 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
romo
pre diesel má viac stupňov väčší význam ako pre benzín, lebo nižší využiteľný rozsah otáčok. Mne na benzínovom Magentise V6 točí motor na 4-ke pri zamknutom meniči okolo 3000 pri 140-tke. Väčšina manuálov má pri tejto rýchlosti na 5-ke okolo 4000 otáčok.
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Štv, 29.10.2009, 7:29 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
este taka laicka otazka nakolko som s automatmi zatial jazdil velmi malo: ako zistim kedy je menic zamknuty a kedy nie? je to nejak citit kedy sa zamkne alebo to prechadza do uzamknuteho stavu nejak plynule a nebadat to?
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Štv, 29.10.2009, 8:27 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Citit jemne cuknutie, a tesne predtym sa na par sekund zvysia otacky a potom dost prudko klesnu.
|
Štv, 29.10.2009, 8:43 |
|
 |
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
ak mas 4 stupnovy automat, a chces aby ti radilo do 3 len a nemas na pake na to plohu tak len stlacis OD OFF a radi len do 3 ( D 2 L). ak nemas gombik ktory vypina OD tak mas polohu na pake 3 ( D 3 L), ak u tejto prevodovky preradis do L tak ti najsamprv radi 2 potom 1 ale nezaradi 2 do chvile kym auto neklesne na potrebnu rychlost, je to elektronicky blokovane
na niektorych prevodovkach nemas tlacidlo na vypnutie overdrive, ale zvlast polohu paky
|
Štv, 29.10.2009, 9:27 |
|
 |
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
zamknutie menica u mna nijak necitit, len na otackomeri vidiet, ze pri nezmenenej rychlosti o nieco klesnu otacky motora...
|
Štv, 29.10.2009, 9:34 |
|
 |
peterB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17 Príspevky: 667 Bydlisko: Nitra
|
To je divne ze na niektorych autach si tieto veci vobec viete vsimnut. Mne ked auto nevladze alebo sa mu len zda ze nezrychluje tak rychlo ako by malo tak podradi - ale to bez toho ze by som ja citil ze nevladze proste sa to vsetko deje ako keby neboli ziadne rychlostne stupne - kolko stlacim pedal tolko sa to rozbieha , udrzuje rychlost,... - proste ide, bez ohladu na zatazenie kopec nekopec rychlost nerychlost . A vsimol som si len to ze ked idem dolu kopcom a tuknem do brzdovehu pedalu tak podradi - aby brzdil motorom.
Ono zrejme preto sa to vola automaticka prevodovka - ze veci sa maju diat automaticky , bez toho aby som ja nejak zashoval. Ja si myslim ze ked uz musim zasahovat to znamena ze prevodovka sa so mnou luci... dufam ze sa toho nedozijem ...
_________________ Lestenka
|
Štv, 29.10.2009, 13:21 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Peťo neporovnávaj moderné automaty zo staršími
Tam je obrovský technický rozdiel.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Štv, 29.10.2009, 13:26 |
|
 |
Snehulak
Učeň
Registrovaný: Uto, 23.06.2009, 22:45 Príspevky: 45 Bydlisko: Skalica/Nový Hrozenkov
|
Podla mojho manualu je to presne tak, ako pise Laci73.
Mam manulal v cestine.
_________________ Jeep Grand Cherokee Limited 5,2 V8, 1995, LPG
|
Štv, 29.10.2009, 15:23 |
|
 |
MatoNR
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 15.10.2006, 20:00 Príspevky: 148 Bydlisko: Nitra
|
laci73 píše: ak mas 4 stupnovy automat, a chces aby ti radilo do 3 len a nemas na pake na to plohu tak len stlacis OD OFF a radi len do 3 ( D 2 L).
Laci73 nesuhlasim s tebou pretoze OD je zariadenie nachadzajuce sa v hydromenici a je to obdoba spojky. ak je vypnuty tak ti odradi vsetky prevodove stupne podla toho co mas navolene. Ak mas OD zapnute tak po odradeni posledneho stupna sa pripne aj overdrive co ma za nasledok zvysenie ucinnosti hydromenica a pocitujes to ako dalsi prevodovy stupen ale nieje to tak. Ma to vyznam pri ustalenej jazde inak sa zbytocne opotrebovava.
_________________ Land Cruiser 80, 4.2TD, automat, 33"x12.5 , CB16, gurtne,sekle, kompresor, navijak
|
Štv, 29.10.2009, 16:18 |
|
 |
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
nepovazujem sa za odbornika na prevodovky, som len bezny uzivatel automatu asi 10 rokov len americke automaty, troska kamosovu novu vitaru a moje poznatky su len pretlmocene navody od vyrobcu vozidla a viacmenej vseobecne pravidla jazdy automatom.
nepoznam japonske ani europske automaty, ale viem ze podstatny rozdiel je v elektrike, kde americke maju kostru zaporny pol a japonske kladny ( zdroj internet)
zatial som odjazdil vsetky generacie voyagera, okrem modelu od 2008, XJ , WJ, f150, explorer, GMC cize vsetky tieto info su len vlastna skusenost z roznych aut.
|
Štv, 29.10.2009, 18:08 |
|
 |
Roland
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 03.06.2008, 20:42 Príspevky: 521 Bydlisko: Nitra
|
no moj japonec nema + na kostre a matovi mozete verit bo on na prevodovky odbornik je.
_________________R-servis Nitra Levická 7 +421 915 405 549 roland@r-servis.sk http://www.r-servis.sk OPRAVY AT PREVODOVIEK, MOTOROV, AUTOSERVIS
|
Pon, 02.11.2009, 23:07 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

MatoNR píše: ..... OD je zariadenie nachadzajuce sa v hydromenici a je to obdoba spojky. ak je vypnuty tak ti odradi vsetky prevodove stupne podla toho co mas navolene. Ak mas OD zapnute tak po odradeni posledneho stupna sa pripne aj overdrive co ma za nasledok zvysenie ucinnosti hydromenica a pocitujes to ako dalsi prevodovy stupen ale nieje to tak. Ma to vyznam pri ustalenej jazde inak sa zbytocne opotrebovava.
Maťo sorry, ale toto je blbosť ! Pletieš si 2 zásadné veci.
OD - overdrive - sa určite nenachádza v meniči
Overdrive (po slovensky "rýchlobeh" ) je v podstate normálny prevodový stupeň, jediná jeho vlastnosť je, že má negatívny prevod (1 ku nula niečo), takže je "do rýchla"
Overdrive býva väčšinou zaradený na konci prevodového reťazca (na konci prevodovky) a v závislosti od konštrukcie je to buď samostatne odnímateľný modul (ako napríklad prevodovky Torqueflite), alebo je priamou súčasťou skrine prevodovky (napr. Aisin).
podľa konštrukcie prevodovky môže byť radený hydraulicky - len na základe rozdielu otáčok a tlaku oleja, alebo elektronicky. väčšinou má vlastnú spojku (lamely)
Spojka v hydromeniči - TC lockup (Lock-Up, zámok meniča) je úplne samostatné zariadenie a NEMÁ NIČ spoločné s OD.
Za normálnych okolností je prenos sily od motora prostredníctvom tlaku oleja, vytváraného v hydromeniči. Funguje to ako hydromotor. Takže za normálnych okolností NIE JE motor pevne spojený s prevodovkou.
Ale pretože takýto prenos sily je ekonomický len do určitých otáčok/výkonu/rýchlosti (tzv. Stall Speed) , tak výrobcovia prevodoviek vydumali zariadenie, ktoré sa volá TC LOCKUP. Je to v podstate spojka (lamelová), ktorá sa nachádza v hydromeniči, a slúži na jeho uzamknutie. Takže prenos sily od motora už nejde cez tlak oleja, ale napriamo.
Keďže však táto spojka nie je (z konštrukčných dôvovov) nijak veľká a mohutná, tak nie je určená na trvalú záťaž. A navyše zamknutý menič neguje funkciu automatickej prevodovky . Preto sa LockUp aktivuje len pri určitom pomere rýchlosť/stlačenie plyn, pedálu/prevodový stupeň a aby nedošlo k jeho poškodeniu tak sa vypína okamžite pri pokuse o prudšiu akceleráciu alebo brzdenie
|
Uto, 03.11.2009, 12:50 |
|
 |
teslo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 16:11 Príspevky: 409 Bydlisko: Bratislava
|

Este sa pokusim doplnit...
LockUp( ako spravne definoval palo) v zavislosti od prevodovky moze byt iba na urcite prevodove stupne. Pri starsich spravidla byva iba pre posledny prevodovy stupen( napr 4). Riadi to prevodovka tlakom, resp. smerom prudenia oleja v hydromenici.
Co sa tyka stania na D, resp. N na krizovatkach a pod. Tiez je to asi zavisle od typu( modernosti) prevodovky. Napr. pri starsich ZF netreba zbytocne preradovat na krizovatke. Tym, ze stojis na brzde stoji aj prevodovka. Co sa toci je hydromenic s pumpou, ktore su na to konstruovane( nizke otacky). Hydromenic je ratany na urcite otacky, zatazenie...takze pri nizkych otackach ma maly odpor a ked zacnes otacky zvysovat, zacne sa uzatvarat.
Problem je ked mas dlho zaradene P. Vtedy je vyradena olejova pumpa a olej v hydromenici sa toci stale dokola ten isty...teoreticky mu to skodi( nieje chaldeny a pod.)
Este je dolezite dodat, ze v duchu tychto informacii je pre prevodovku najhrosie dusit prevodovku v preklze, napr. v terene bez redukcie.
_________________Range Rover farma 
|
Uto, 03.11.2009, 13:46 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|