Dnes je pondelok 26. mája 2025, meniny má Dušan a zajtra Iveta
Autor |
Správa |
PEŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42 Príspevky: 566 Bydlisko: senk
|
No to som ja stara generacia co vie maximalne pa rusky, na sacku je PRE-OILED READY TO INSTAL tak bude mamazany.
Danodef netusil som ze to bude namazane tak som kupil vsetko i cistic a aj olej v spreji.
Dakujem Vam za rychlost ktorou ste mi velmo pomohli, uz sa mi aj znormalnil tep este raz DAKUJEM 
|
Pon, 13.08.2007, 15:51 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
PACO píše: No to som ja stara generacia co vie maximalne pa rusky, na sacku je PRE-OILED READY TO INSTAL tak bude mamazany. Danodef netusil som ze to bude namazane tak som kupil vsetko i cistic a aj olej v spreji. Dakujem Vam za rychlost ktorou ste mi velmo pomohli, uz sa mi aj znormalnil tep este raz DAKUJEM 
Daj typ na cistic a sprej....aj ja ho budem potrebovat.
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Pon, 13.08.2007, 15:52 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
Paco, založ a jazdi, máš ho naolejovaný...a ja som tiež rovno kúpil origo saponát na pranie aj origo olej, nebudem to musieť zháňať ani riskovať všelijaké náhrady, keď mi bude treba, nestálo to veľa - popri cene filtra...
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
|
Pon, 13.08.2007, 15:57 |
|
 |
PEŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42 Príspevky: 566 Bydlisko: senk
|
www.ddauto.sk , vo stvtrkok som objednal, dal vatu na ucet, a v pondelok bol tu, olej z cisticom cca 600,- bez dane
|
Pon, 13.08.2007, 16:00 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|

po dlhom čase sa vraciam k tejto téme, lebo som práve prvý krát pral svoj K&N filter
podľa návodu pranie stačí realizovať pri bežnom jazdení tak po 50-60 tisícich míľach; pri jazdení v náročnejších podmienkach častejšie
prax - ak jazdievate sami, filter vydrží fakt dlho pomerne čistý aj v náročnejších podmienkach; no ak len raz idete v kolóne prášiacich áut, buďte si istí, že ho budete mať zasratý až-až; stačí ho však zľahka omiesť štetcom; prach však odsáva olejček potrebný na zachytávanie nečistôt a tak tento postup nemožno bez ujmy opakovať donekonečna; navyše ak prach nezlikvidujete hneď, postupne stvrdne; potom ho treba z lamiel filtra zoškrabať - opatrne, najlepšie drevenou paličkou tak, aby ste filter nepoškodili
nastriekanie filtra origo saponátom z origo sady je síce fasa vec nato, aby sa ten nalepený sajrajt mimo dosahu oškrabávacej paličky začal rozpúšťať, no nasledovná kúpeľ v origo saponáte je nereálna vzhľadom nato, že toho saponátu je v balení primálo; návod ale varuje pred použitím nejakého iného nevhodného čističa ako benzín, acetón a podobne - s rizikom poškodenia tkaniny vo filtri; tak som sa zamyslel, čo by rozpustilo olej no tkaninu nie a vyšlo mi z toho, že jarová voda, v akej maminy umývajú riad, rozpúšťa masnoty super a pritom je veľmi vľúdna aj k ľudskej pokožke, nieto k nejakej tkanine; a hlavne - môžete si jej namiešať pomerne lacno celé litre;
tak som tak aj učinil, dve teplé vody s jarou perfektne oprali filter, prvá voda bola hnusne špinavá a tmavá, no už pri druhom použití bol filter svetlý a voda tmavočervená - po farbe origo oleja...
následné sušenie pri izbovej teplote (v lete by bolo fajn slnko), potom nastriekanie origo olejom; ten je schválne červený, aby bolo vidieť aplikáciu na lamelách filtra; návod hovorí, že raz dokola streknúť stačí, no filter na pohľad vypadá suchý; tak to streknete dôkladnejšie (radšej viac ako málo) a následne na plastových okrajoch filtra zistíte, že ste toho dali fakt dosť, lebo na nesavom podklade ostane riadna vrstva oleja...nevadí, otrete plast hajzlovým papierom a filter je pripravený dýchať ďalšie tisíce km...
na záver - i keď kvalita týchto filtrov je super, neriaďte sa pri posudzovaní dĺžky intervalu medzi praním kilometrami, ale stavom filtra; a keď ho vyperiete prvý krát, už nebudete mať žiadne obavy to urobiť kedykoľvek, je to jednoduché, tak to spravte radšej častejšie ako nedostatočne často...
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
|
Štv, 13.11.2008, 10:05 |
|
 |
Tyky
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 15.02.2007, 19:45 Príspevky: 679 Bydlisko: BA
|
Green ma čistiacu sadu na pranie obsahuje sampon aj olej. podla mna ju mozes kludne pouzit aj na K&N.
http://www.agauto.sk/detail/cistiaca-sa ... -1840.html
ja kontrolujem kazdych 5t km a perem kazdych 10tkm(zatial). zaobstaral som si ale sprintfilter, na ktory netreba nic nez benzin.
_________________ Patrol 3,0 TDi
|
Štv, 13.11.2008, 10:27 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
sprintfilter čistím vždy keď si naň spomeniem buchnutím o vhodný rovný tvrdý predmet. Keď na ten predmet pred úderom položím čistý arch papiera, tak je pekne vidno koľko ako keby piesku z filtra vypadne.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Štv, 13.11.2008, 10:43 |
|
 |
Hugo
ATOYOT positive
Registrovaný: Uto, 30.01.2007, 0:46 Príspevky: 685 Bydlisko: Poprad
|
este to troska ozivim...
ako sa spravau spotrove filtre ked tam lieta listie, konare, muchy a pod...
ja mam obrovsky bavlneny, ktory mam vzdy naplneny takymito zazrakmi
a periem ho kazdych 30 t.
a este ako sa sprava spotrovy filter pri pripadnom malom chlipnuti vody ?
ten asi nenasaje do seba vodu ako papier/bavlna co ?
_________________ Su veci medzi nebom a zemou, ktore nevysvetlis
|
Štv, 13.11.2008, 10:44 |
|
 |
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1209 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
Ja na pranie používam roztok teplej vody a vanisch - špiny sa zbavíš a funguje to dobre.
A nesmejte sa ja to myslým naozaj vážne.
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Štv, 13.11.2008, 11:17 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
Tyky, K&N má takú istú sadu, akurát že možno kvalitnejšiu ako green
ale určite tam toho saponátu nie je niekoľko litrov ako na kvalitné a viacnásobné opratie treba a v pollitríku to nevyperieš - leda by si tam mal vodou riediteľný koncentrát - to K&N nemá - aspoň som také v návode nenašiel
jar je koncentrát "za pár šupov" a filtru isto neublíži
Hugo - sajrajtu ako hrubší prach (lístie neprejde) sa pousadzuje po kolenách potrubia a vo filterboxe; vodu som ešte nesosol - aspoň o tom neviem, ale určite by štruktúrou filtra prešla aj keď olej ju trochu odpudzuje
Tomrs - ak je vaniš neagresívny, tak je ok
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
|
Štv, 13.11.2008, 11:59 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
to Hugo:
práve to je sila textilných filtrov. Keď sa aj namočia, tak zase vyschnú. Keď si chlipne blatovej vody papierový filter, je rovno na odpis. Papier sa zanesie a stratí pevnosť. V horšom prípade sa rovno roztrhne a bordel vletí rovno do motora. Preto je lúčka pri blatových jamách na Tisocvi vždy zahádzaná vyšmarenými blatovými filtrami. Keď zabahniš bavlnu, tak vyklepeš hrubé nečistoty a ideš ďalej.
Proti makrobordelu (lístie, konáriky a rôzne hmyzošmejdy ktoré poctivo zbiera šnorchel) je veľmi dobrá dámska silonová pančucha. Mám ju navlečenú v prvom ohybe šnorchla a pravidelne z nej vyklepávam za hrsť sušeného hmyzu (občas aj nie celkom sušeného... onehdá ma na smrť vydesil úplne živý sršeň či čo, ktorého som si vyklepal do dlane. Našťastie bol taký zblbnutý, že ma zabudol bodnúť)
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Štv, 13.11.2008, 12:13 |
|
 |
dzordzo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 26.02.2007, 14:27 Príspevky: 399 Bydlisko: Bratislava
|
saponat sa nanasa v malom mnozstve a rozotiera sa jemnou kefkou alebo stetcom. nechame posobit, napeni to a natiahne spinu, a vyperieme v cistej horucej vode. ak toho ma filter dost za sebou, proces treba zopakovat.
_________________ unlimited
|
Štv, 13.11.2008, 12:18 |
|
 |
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1209 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
Citácia: saponat sa nanasa v malom mnozstve a rozotiera sa jemnou kefkou alebo stetcom. nechame posobit, napeni to a natiahne spinu, a vyperieme v cistej horucej vode. ak toho ma filter dost za sebou, proces treba zopakovat.
to je teória, ale v praxi sa mi ju nepodarilo dosiahnúť. Ja suchým štetcom odstránim hrubé nečistoty, natriem buď origo čističom, alebo vanischom, nechám pôsobiť z vnútornej strany prepláchnem nie moc silným prúdom teplej vody a potom celý filter ponorím do spomenutého roztoku teplej vody s vanischom v plastovom vedierku rozmerov o málo väčších filtra nechám pôsobiť cca. 1/2 - 1 hod. občas ešte opakovane pošťuchám silnejšie znečistené miesta štetcom. Opäť prepláchnem zvnútra teplou vodou a nechám vyschnúť. Na suchý filter aplikujem olej.
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Štv, 13.11.2008, 14:31 |
|
 |
dzordzo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 26.02.2007, 14:27 Príspevky: 399 Bydlisko: Bratislava
|
Tomrs píše: to je teória, ale v praxi sa mi ju nepodarilo dosiahnúť...
to nie je teoria. prakticky takto cistim filtre. a ide to. ale ak funguje system s vanishom tak preco nie.
_________________ unlimited
|
Štv, 13.11.2008, 16:31 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|

Džordžo, návod pri mojej KN čistiacej sade hovorí aj kreslí jasne - najprv štetcom hrubšie nečistoty , potom nastriekať saponátom a nechať pôsobiť 10 minút a potom preprať v saponáte a napokon preplachovať čistou vodou (zdnuka von) teda proti smeru nasávania vzduchu filtrom;
opísal som osobné skúsenosti - doporučujem aj oškrabanie s citom ak treba a to prepratie je nakreslené v návode a aj som ho robil tak, že filter tvaru valca bol ponorený bokom v asi 2-3 cm vrstve vody tak, aby sa nečistoty uvolnené z vonkajšieho obvodu filtra nedostali zbytočne dovnútra; dobre teplý jarový roztok rýchlo rozpúšťa nečistoty nasané olejom, stačí ho pomaly otáčať - pekne vidno ako to odchádza; preplachnutie sprchou zvnútra nie moc silno pustenou vodou, nová jarová voda a už pri druhom opláchnutí je filter čistý; ponorenie celého filtra ak už tak veľmi opatrne, aby sa nečistoty z vonkajšej strany zbytočne nedostali na stranu vnútornú, kde predtým žiadne neboli
ale určite je viac účinných spôsobov, napísal som svoju skúsenosť pre tých, čo sa toho obávajú, aby sa nie
...inak auto dnes išlo ochotnejšie, evidentne už malo zapchatý nos, och tá nádcha... 
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
|
Štv, 13.11.2008, 18:03 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|