4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

intercooler
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=10164
Stránka 1 z 2

Autor:  Filipe [ Str, 24.02.2010, 22:22 ]
Predmet príspevku:  intercooler

mam motor1,9td bez intercoolera,spekulujem ze by som tam nejaky dorobyl, o kolko by to pomohlo vykon motora zvysit?

Autor:  bull4x4 [ Str, 24.02.2010, 23:54 ]
Predmet príspevku: 

terrano 2,7 td 74 kW
terrano 2,7 Tdi 92 kW

cca 25 % +

Autor:  Filipe [ Štv, 25.02.2010, 0:42 ]
Predmet príspevku: 

takze sa oplati do toho ist,a je to nejak umerne,velkost chladica na objem motora?

Autor:  efendi [ Štv, 25.02.2010, 9:31 ]
Predmet príspevku: 

nuz kazdopadne chladic vzduchu musi byt umerny k objemu valcov,,,, nesmie sa brzdit v nom prietok vzduchu tlaceny turbom do valcov,,,hoci je tam daky maly odpor, ale radsej mat vacsi chladic,, nez ako mat maly alebo mensi chladic vzduchu, prihladiac k objemu valcov, ktory bi neplnil svoj ucel na sto percent.

Autor:  Filipe [ Štv, 25.02.2010, 22:55 ]
Predmet príspevku: 

dik pani za radu tak asi sa do toho dam :wink:

Autor:  dindaj [ Štv, 25.02.2010, 23:02 ]
Predmet príspevku: 

No ja by som ten narast vykonu radsej overil.Mam na Patrole Intercooler original ale nemam pocit ze by mal vykon o 25% vyssi ako Patrol bez. V TP ma 85kW

Autor:  romo11 [ Pia, 26.02.2010, 8:54 ]
Predmet príspevku: 

pri tom terane moze byt aj kopec inych zalezitosti ktore v konecnom sucte robia tych 25%, ale v kazdom pripade tym coolerom nic nepokazis. Ved preco pri tuningu menia na autach co maju intercoolery seriovo za vacsie? Cim vacsia plocha chladica tym ucinnejsie ochladzuje stlaceny vzduch, tym viac molekul kyslika sa dostane do valca...mozno tam bude este treba polaborovat s mnozstvom paliva ale to uz vyssia matematika :D

Autor:  Karlito [ Pia, 26.02.2010, 9:18 ]
Predmet príspevku: 

Nie matematika, ale vyššia diagnostika :-D

na 1,9 TD kľudne napáchaj z koncernu VW, výber dobrý, ale to nastavenie čerpadla a aj jeho regulácie bude chcieť lepšejší servis s aparatúrou :wink:

-ka-

Autor:  Filipe [ Pia, 26.02.2010, 9:49 ]
Predmet príspevku: 

no lebo mam motor z peugeota 1,9td cerpadlo lucas a ma len 46kw 64konikov co je sakra malo, takze keby som dorobil cooler a dal postelovat cerpadlo prip ine trysky kolko by to spravilo? inak spekulujem o coolery z pajera

Autor:  janotoyotak [ Pia, 26.02.2010, 10:39 ]
Predmet príspevku: 

Motor Peugeot 1.9TD s intercoolerom má v bruchoplaze 66KW (90PS).
Toto dosiahneš, keď tam dáš vstrekovacie čerpadlo a vačku z bruchoplaza. Bez nejakého štelovania.
Ale v samikovi by som sa nesnažil dosiahnuť až túto hodnotu, pretože je v motorovom priestore dosť natlačený a teda aj slabšie chladený, čo sa ešte zhorší, keď ho pokryješ vrstvou blata.

Kúler by som vyberal čo najväčší, so vstupným a výstupným otvorom takého priemeru, ako máš hadicu od turba k hlave.
Kúlery sa robia takmer výhradne z hliníku. Ale POZOR, na mnohých bruchoplazoch sú to len titerné trubky, medzi ktorými je spústa hliníkových lamiel o hrúbke alobalu. Po prvom riadnom zablatení a čistení vapkou by si tie lamely zdeformoval a kúler by takmer prestal chladiť.

Jediné zmysluplné umiestnenie kúlera je pred vodným chladičom.
Niektorí výrobcovia dávajú kúler naležato nad hlavu motora. Toto môže akotak fungovať len na autách, kde vyšší výkon požaduješ pri vyššej rýchlosti a nejaký vzduch tam nahrnieš cez lapač na kapote.

A ešte jedna drobnosť. Keď dáš kúler pred vodný chladič, tak ho vpodstate dosť zakryješ. Na vyrovnaný teplotný režim motora by bolo žiadúce zvýšiť výkon vodného chladiča. Povedzme zväčšením jeho rozmerov, alebo prestavaním z dvojradového na trojradový. A samozrejme výkonnejšiu elektrickú vrtulu.
Turbomotory sú bez výnimky chúlostivé na teplotu. Nepodceňuj to.

Autor:  finder [ Pia, 26.02.2010, 10:56 ]
Predmet príspevku: 

janotoyotak píše:
Na vyrovnaný teplotný režim motora by bolo žiadúce zvýšiť výkon vodného chladiča.

Alebo mu pomoct chladicom oleja ?

Autor:  janotoyotak [ Pia, 26.02.2010, 11:50 ]
Predmet príspevku: 

Chladič oleja je výborná vecička. Určite veľmi pomôže teplotne namáhanému motoru. Ale potrebuje riadenie termostatom. Nemá zmysel chladiť olej v zime, keď má nizku teplotu.

Chcel som tým povedať, že interkúlerom prekrytý vodný chladič horšie odovzdáva teplo prúdiacemu vzduchu.
To môže za istých okolností spôsobiť, že sa do motora bude vracať príliš horúca voda. Stúpne teplota motora a predovšetkým hlavy. Čo zas môže mať za následok prehriatie hlavy (možno až prehnutie vplyvom tepla) zvýšené namáhanie výfukových ventilov, tesnenia pod hlavou. Stúpne teplota v spalovacom priestore a následne aj teplota piestov. Ak majú dobre vyriešené obstrekovanie odspodu olejom tak potrebuješ chladič oleja. ........

Sú to drobnosti. Ale, keď ich podceníš tak môžeš dosť skoro zháňať druhý motor. ;-)

Autor:  Roland [ Pia, 26.02.2010, 13:57 ]
Predmet príspevku: 

2,8 td pajo ma na intercooleri snimac teploty vzduchu a tym sa riadi ventilator takze nieje podmienka aby bol vpredu moze byt aj zvrchu alebo z boku len treba zabezpecit prisun chladneho vzduchu aby to nakoniec nefungovalo ako ohrievac

Autor:  Filipe [ Pia, 26.02.2010, 16:51 ]
Predmet príspevku: 

janotoyotak ale z akeho typu peugeota tam dat cerpadlo aby pasovalo,kedze neviem z akeho peugeota je ten moj
motor :roll: a cooler by som tam chcel dat z pajera teda ak mi Roland da nejaku cenofku :D

Autor:  Tomrs [ Pia, 26.02.2010, 22:29 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
Jediné zmysluplné umiestnenie kúlera je pred vodným chladičom.
Niektorí výrobcovia dávajú kúler naležato nad hlavu motora. Toto môže akotak fungovať len na autách, kde vyšší výkon požaduješ pri vyššej rýchlosti a nejaký vzduch tam nahrnieš cez lapač na kapote.


S tým by som nesúhlasil, po inštalácii intercoolera na môj 2,7TD nad hlavu motora, bol rozdiel výrazne znateľný aj bez otvoru v kapote a teda aj bez náporového chladenia.

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/