Dnes je nedela 25. mája 2025, meniny má Urban a zajtra Dušan
Autor |
Správa |
Filipe
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 01.05.2008, 22:19 Príspevky: 431 Bydlisko: Modra
|
mam motor1,9td bez intercoolera,spekulujem ze by som tam nejaky dorobyl, o kolko by to pomohlo vykon motora zvysit?
|
Str, 24.02.2010, 22:22 |
|
 |
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
terrano 2,7 td 74 kW
terrano 2,7 Tdi 92 kW
cca 25 % +
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Str, 24.02.2010, 23:54 |
|
 |
Filipe
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 01.05.2008, 22:19 Príspevky: 431 Bydlisko: Modra
|
takze sa oplati do toho ist,a je to nejak umerne,velkost chladica na objem motora?
|
Štv, 25.02.2010, 0:42 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8013 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
nuz kazdopadne chladic vzduchu musi byt umerny k objemu valcov,,,, nesmie sa brzdit v nom prietok vzduchu tlaceny turbom do valcov,,,hoci je tam daky maly odpor, ale radsej mat vacsi chladic,, nez ako mat maly alebo mensi chladic vzduchu, prihladiac k objemu valcov, ktory bi neplnil svoj ucel na sto percent.
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Štv, 25.02.2010, 9:31 |
|
 |
Filipe
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 01.05.2008, 22:19 Príspevky: 431 Bydlisko: Modra
|
dik pani za radu tak asi sa do toho dam 
|
Štv, 25.02.2010, 22:55 |
|
 |
dindaj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1809 Bydlisko: SE
|
No ja by som ten narast vykonu radsej overil.Mam na Patrole Intercooler original ale nemam pocit ze by mal vykon o 25% vyssi ako Patrol bez. V TP ma 85kW
_________________ Bývalý offroadak
|
Štv, 25.02.2010, 23:02 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
pri tom terane moze byt aj kopec inych zalezitosti ktore v konecnom sucte robia tych 25%, ale v kazdom pripade tym coolerom nic nepokazis. Ved preco pri tuningu menia na autach co maju intercoolery seriovo za vacsie? Cim vacsia plocha chladica tym ucinnejsie ochladzuje stlaceny vzduch, tym viac molekul kyslika sa dostane do valca...mozno tam bude este treba polaborovat s mnozstvom paliva ale to uz vyssia matematika 
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Pia, 26.02.2010, 8:54 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Nie matematika, ale vyššia diagnostika
na 1,9 TD kľudne napáchaj z koncernu VW, výber dobrý, ale to nastavenie čerpadla a aj jeho regulácie bude chcieť lepšejší servis s aparatúrou
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pia, 26.02.2010, 9:18 |
|
 |
Filipe
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 01.05.2008, 22:19 Príspevky: 431 Bydlisko: Modra
|
no lebo mam motor z peugeota 1,9td cerpadlo lucas a ma len 46kw 64konikov co je sakra malo, takze keby som dorobil cooler a dal postelovat cerpadlo prip ine trysky kolko by to spravilo? inak spekulujem o coolery z pajera
|
Pia, 26.02.2010, 9:49 |
|
 |
janotoyotak
Začínajúci koumák
Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04 Príspevky: 141 Bydlisko: Ba
|

Motor Peugeot 1.9TD s intercoolerom má v bruchoplaze 66KW (90PS).
Toto dosiahneš, keď tam dáš vstrekovacie čerpadlo a vačku z bruchoplaza. Bez nejakého štelovania.
Ale v samikovi by som sa nesnažil dosiahnuť až túto hodnotu, pretože je v motorovom priestore dosť natlačený a teda aj slabšie chladený, čo sa ešte zhorší, keď ho pokryješ vrstvou blata.
Kúler by som vyberal čo najväčší, so vstupným a výstupným otvorom takého priemeru, ako máš hadicu od turba k hlave.
Kúlery sa robia takmer výhradne z hliníku. Ale POZOR, na mnohých bruchoplazoch sú to len titerné trubky, medzi ktorými je spústa hliníkových lamiel o hrúbke alobalu. Po prvom riadnom zablatení a čistení vapkou by si tie lamely zdeformoval a kúler by takmer prestal chladiť.
Jediné zmysluplné umiestnenie kúlera je pred vodným chladičom.
Niektorí výrobcovia dávajú kúler naležato nad hlavu motora. Toto môže akotak fungovať len na autách, kde vyšší výkon požaduješ pri vyššej rýchlosti a nejaký vzduch tam nahrnieš cez lapač na kapote.
A ešte jedna drobnosť. Keď dáš kúler pred vodný chladič, tak ho vpodstate dosť zakryješ. Na vyrovnaný teplotný režim motora by bolo žiadúce zvýšiť výkon vodného chladiča. Povedzme zväčšením jeho rozmerov, alebo prestavaním z dvojradového na trojradový. A samozrejme výkonnejšiu elektrickú vrtulu.
Turbomotory sú bez výnimky chúlostivé na teplotu. Nepodceňuj to.
|
Pia, 26.02.2010, 10:39 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
janotoyotak píše: Na vyrovnaný teplotný režim motora by bolo žiadúce zvýšiť výkon vodného chladiča.
Alebo mu pomoct chladicom oleja ?
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Pia, 26.02.2010, 10:56 |
|
 |
janotoyotak
Začínajúci koumák
Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04 Príspevky: 141 Bydlisko: Ba
|
Chladič oleja je výborná vecička. Určite veľmi pomôže teplotne namáhanému motoru. Ale potrebuje riadenie termostatom. Nemá zmysel chladiť olej v zime, keď má nizku teplotu.
Chcel som tým povedať, že interkúlerom prekrytý vodný chladič horšie odovzdáva teplo prúdiacemu vzduchu.
To môže za istých okolností spôsobiť, že sa do motora bude vracať príliš horúca voda. Stúpne teplota motora a predovšetkým hlavy. Čo zas môže mať za následok prehriatie hlavy (možno až prehnutie vplyvom tepla) zvýšené namáhanie výfukových ventilov, tesnenia pod hlavou. Stúpne teplota v spalovacom priestore a následne aj teplota piestov. Ak majú dobre vyriešené obstrekovanie odspodu olejom tak potrebuješ chladič oleja. ........
Sú to drobnosti. Ale, keď ich podceníš tak môžeš dosť skoro zháňať druhý motor. 
|
Pia, 26.02.2010, 11:50 |
|
 |
Roland
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 03.06.2008, 20:42 Príspevky: 521 Bydlisko: Nitra
|
2,8 td pajo ma na intercooleri snimac teploty vzduchu a tym sa riadi ventilator takze nieje podmienka aby bol vpredu moze byt aj zvrchu alebo z boku len treba zabezpecit prisun chladneho vzduchu aby to nakoniec nefungovalo ako ohrievac
_________________R-servis Nitra Levická 7 +421 915 405 549 roland@r-servis.sk http://www.r-servis.sk OPRAVY AT PREVODOVIEK, MOTOROV, AUTOSERVIS
|
Pia, 26.02.2010, 13:57 |
|
 |
Filipe
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 01.05.2008, 22:19 Príspevky: 431 Bydlisko: Modra
|
janotoyotak ale z akeho typu peugeota tam dat cerpadlo aby pasovalo,kedze neviem z akeho peugeota je ten moj
motor  a cooler by som tam chcel dat z pajera teda ak mi Roland da nejaku cenofku 
|
Pia, 26.02.2010, 16:51 |
|
 |
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1209 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
Citácia: Jediné zmysluplné umiestnenie kúlera je pred vodným chladičom. Niektorí výrobcovia dávajú kúler naležato nad hlavu motora. Toto môže akotak fungovať len na autách, kde vyšší výkon požaduješ pri vyššej rýchlosti a nejaký vzduch tam nahrnieš cez lapač na kapote.
S tým by som nesúhlasil, po inštalácii intercoolera na môj 2,7TD nad hlavu motora, bol rozdiel výrazne znateľný aj bez otvoru v kapote a teda aj bez náporového chladenia.
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Pia, 26.02.2010, 22:29 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|