4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Spotreba vykonu Visko a EGR http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=10175 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | finder [ Štv, 25.02.2010, 23:11 ] |
Predmet príspevku: | Spotreba vykonu Visko a EGR |
Trufne si niekto odhadnut, kolko HP prida odstaveny EGR a kolko odstavena viskospojka ? Predpokladajme, ze visko je asi aj tak mierne pred smrtou, a toci sa viac ako by za normalnych okololnosti mala (ide viac natvrdo). Visko predpokladajme, ze bude nahradena elektrikou. Brodenie neriesme. Nechcem ziadny rukolapny odhad .. Len tak pre zaujimavost .. |
Autor: | pal [ Pia, 26.02.2010, 0:53 ] |
Predmet príspevku: | |
teoreticky odstavene EGR len troska krutaku zospodu, ale v praxi asi ani nic. U tej visco sa uz da hovorit o nejakom vykone +. To uz pocitis. |
Autor: | Karlito [ Pia, 26.02.2010, 7:45 ] |
Predmet príspevku: | |
Nedá sa exaktne určiť koľko pridá, na mieste by bolo si povedať koľko nevezme ![]() Oboje dvoje ucítiš na sponom rozsahu otáčok motora. NO EGR Ti pomože ládovať čistý vzduch do domotoru, bude ochotnejší k záťaži. NO VISKO - odľahčíš remeňom a pocítiš to zmenou dynamiky pri akcelerácii, motor bude rýchlejšie a pružnejšie reagovať na prešliapnutie plynu. Pri normálnej jazde podľa pravidiel 90/130km hod to na výkone nepoznáš, ale poznáš to na peňaženke a dajme tomu cca 0,5 až do litra pojdeš so spotrebou dolu -ka- |
Autor: | Tunki [ Pia, 26.02.2010, 7:58 ] |
Predmet príspevku: | |
Počítal by som to takto. Elektrická sahara na adekvátnom motore k môjmu má odber napríklad 11A A teda 12V x 11A je 131W Približne toľko pribudne v tomto prípade po odobratí viska. |
Autor: | finder [ Pia, 26.02.2010, 9:36 ] |
Predmet príspevku: | |
Pri plnej zatazi by sme takto mohli uvazovat, v praxi je elektrika samozrejme lepsie, lebo sa zapina az cidlom a zvysok casu stoji ... Ta svina visko bezi furt ... Cize ak by sme aj uvazovali s tymto cislom, tak: Visko - 131 W permanentne. Elektrika 0-131 W, priebezne ... Ale inac zaujimavy vypocet ![]() |
Autor: | pal [ Pia, 26.02.2010, 10:32 ] |
Predmet príspevku: | |
Karlito, EGR nemoze byt citit. naco ti je vmotore viacej vzduchu ked ho nepotrebujes? Pri vacsom otvoreni skrtiacej klapky sa ti mnozstvo spalin prudiacich cez EGR aj tak zmensi, porp. uplne eliminuje. Odstranuje sa koli tomu, aby si si nepustal svinstvo opat do motora. |
Autor: | finder [ Pia, 26.02.2010, 10:54 ] |
Predmet príspevku: | |
pal píše: Karlito, EGR nemoze byt citit. Oooo, to by som netvrdil. Mozno je to zavisle aj nejakym sposobom od objemu motora (tvoj 4L sa k tomu mozno chova inak, a je to menej citelne), ale bud si isty, ze na mojej 2.4 je to to znatelne ... Rozhodne sa v aute nieco udialo ... |
Autor: | Karlito [ Pia, 26.02.2010, 11:00 ] |
Predmet príspevku: | |
Pal, u naftákov je karbonizácia recykláciou výfukových plynov značná, lebo nafta robí sadzí, tfujst.... no ak dávaš do motora len atmosférický vzduch bez prímesy už spáleného produktu k opatovnému spáleniu tak je to poznať. Minulý rok som robil takmer vydechnuté POLO CLASIC 1,9 SDI - mrdka po dialnici 120-130 maximálka. Dalo sa dolu sanie, vyškriabalo z toho pol kýbla karbónu, vyčistili otvory na hlave až k ventilom, zaslepilo EGR, teda dierka do sania, EGR je propojené a hýba sa, ale nepustí ništ do motora a spotreba klesla, zlepšila sa dynamika a auto opať jazdí ako za mladi -ka- |
Autor: | janotoyotak [ Pia, 26.02.2010, 11:25 ] |
Predmet príspevku: | |
Strašné hausnumerá ![]() Tak pridám nejaké aj ja. "sviňa visko" nejde stále naplno. Keď je teplota motora v norme, tak sa točí výrazne nižšími otáčkami, ako motor. Pri 2000-3000 otáčkach motora a bežnej jazde po ceste nemusí byť visko zopnuté, ale aj vtedy môže brať povedzme 300-500W. Keď teplota vody stúpne nad stanovenú hranicu, tak visko začne postupne tvrdnúť a prenáša stále vyšší výkon. Na motore o objeme 3L to môže byť aj viac ako 2KW !!! Ale ten motor to práve vtedy potrebuje. Takýto výkon nedá žiadna elektrická vrtula !!! Na mojom bývalom bruchoplaze 1,7TD som mal originál dve el. vrtule, kde každá mala príkon 20A. Pri bežnom jazdení vôbec nespínali. Úplne stačilo náporové chladenie a teplotná zotrvačnosť chladiecej sústavy. Zopli len občas, keď som v horúcom lete stál dlhšie v kolóne. Ale, keď som povedzme ťahal konský príves do hôr nad Novou Baňou a išiel som na dvojku asi 30kou, vtedy márne zopli. Jednoducho nestačili. Teplota išla hore. Nepomohlo ani zapnutie kúrenia. Musel som zastať a nechať motor schladiť. Pri takomto odbere a zapnutí aj ďalších spotrebičov sa môže alternátor dostať na svoj limit a potom budeme brať šťavu z baterky. Týmto som chcel povedať, že el. vrtule majú zmysel pri bruchoplazoch pohybovaných na cestách. Ak v teplom počasí mučíš OFFA do dlhého kopca na redukovanej dvojke, tak ti el. vrtula nebude stačiť. Prínos odpojeného EGR je podľa mňa len subjektívny. Totiž EGR prepúšťa časť výfukových plynov do sacieho potrubia len pri zohriatom motore a požadovanom vyššom výkone. Vtedy má znížiť emisie NOx-ov. |
Autor: | Kapo [ Pia, 26.02.2010, 11:33 ] |
Predmet príspevku: | |
Karle, a kolko malo to polo SDI km? A počítaču to odstavenie EGR nevadilo? Predpokladám, že to bude stejné aj na SDI koktávke, tak že by som to už prevenčne odstavila aj ja. ![]() |
Autor: | Karlito [ Pia, 26.02.2010, 11:55 ] |
Predmet príspevku: | |
Polo malo cez 200tkm a EGR je zapojený, takže si cvaká jak šalený ale neprefúkne plne medenú podložku medzi ním a saním ![]() ![]() -ka- |
Autor: | Kapo [ Pia, 26.02.2010, 12:31 ] |
Predmet príspevku: | |
Tak to nechápem, 200t km nie je pre sdi nič, jedine že by to natočilo už tri krát... ![]() |
Autor: | rado nd [ Pia, 26.02.2010, 13:16 ] |
Predmet príspevku: | |
janotoyotak píše: Na motore o objeme 3L to môže byť aj viac ako 2KW !!! Čisto vnemovo by som to odhadol aj na viac. Keď mi natrvalo stvrdlo visko, tak som mal pocit, že s tým autom nepohnem, rozhodne sa nedalo rozbehnúť na viac ako 80km/h. To už je riadny úbytok výkonu. |
Autor: | dado [ Pia, 26.02.2010, 15:09 ] |
Predmet príspevku: | |
Pri el. ventilatore nejde priamo o vykon el. motora ventilatora, ale o mnozstvo vzduchu, ktore dokaze cez chladic pretlacit za urcity cas. Preto sa aj pri kupe el. ventilatora uvadza : 4000m3/h vid tu : http://www.uniorbitus.sk/index.php?page ... t=plus:kod Konkretne mne na Nive (sice nema visko) seriova vrtula hnana od motora klinovym remenom nestacila. Napr. v Tisovci som musel casto stat. Vymenil som ju za el. ventilator a odvtedy nebol ziadny problem. |
Autor: | jeepa [ Pia, 26.02.2010, 15:46 ] |
Predmet príspevku: | |
Já mám na Jeepu 2,5td EGR odpojen asi dva roky a je poznat že motor jde lépe od spodu.Motor nenasává už jednou spálenej vzduch,ale čerstvej a hlavně studenej.Ten má lepší rozpínatelnost,lépe se spaluje a potom má motor lepší výkon.Proto má každej motor sání daleko od výfukového potrubí,aby nasával studenej vzduch. |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |