4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Dodge RAM 1500 quadcab ´05 US-verzia
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=10898
Stránka 1 z 4

Autor:  Dreamer [ Uto, 15.06.2010, 23:30 ]
Predmet príspevku:  Dodge RAM 1500 quadcab ´05 US-verzia

zdravim
... o par dni sa stanem majitelom tohto auta a rad by som sa podozvedal par detailov , co ma pri zivote s nim caka ( tuzba mat to auto zvitazila nad vsetkym ostatnym )
... auto je prihlasene v CZ a pri predaji bude mat prepravne spz
... no a otazky su :
... je zo US verzia s US osvetlenim , budu s tym problemy ? ... ak ano , co s tym u nas viem urobit a asi aj za kolko
... pokial sa "vybavi" stk , co na to policia ?
... hmlovka tam vzadu nieje , ale to je riesitelne
... rozmery matic , skrutiek , zavitov a podobne veci ... budem moct pouzivat klasicke EU naradie , alebo budem zhanat US ?
... a neviem co ma este moze prekvapit

... dakujem za pripadne rady , ci postrehy ci uz majitelov niecoho podobneho , alebo takeho isteho a samozrejme vsetkym , co o problematike US aut maju nejake info

Robo

Autor:  laci73 [ Str, 16.06.2010, 3:12 ]
Predmet príspevku: 

budes mat tam kombinaciu SAE a Metric , hlavne vela TORX. Na 2005 este nebudes potrebovat nic opravovat, akurat tak brzdy, ak vobec.

Pozor na jazdenie s prazdnou nadrzou, aspon 25 litrov aby si v nej mal. Ak to bude HEMI, je mozne ze bude mat MDS. Ak nebude, tak sa prichystaj na priemernu spotrebu niekde okolo 25 litrov, s lahkou nohou mozno dobrych 18. Ak je Hemi s MDS, bude uplne to lepsie.

Niektore 2005 maju ABS len na zadnej naprave!!!

Ak je to Hemi motor rataj ze idu 2 sviecky na valec, ale menia sa az po 150 tisic km. Je to bezudrzbove auto....ale chce vela benzinu na EU pomery.

K legislative ti neviem povedat nic, ale myslim si ze na to su ludia ktori sa tym zivia na SK.

Autor:  bacaono [ Str, 16.06.2010, 10:14 ]
Predmet príspevku: 

Robo nemboj!!! :-D Najdolezitejsie je to prvotne odhodlanie kupit to.
Potom sa ostatne problemy budu riesit priebezne.. a to uz nieje taky naraz na psychiku a penazenku.. :smt044
Laci ta potesil, ze podla tych sviecok budes jazdit uspornejsie.... Prva pozitivna sprava je tu a ostatne pridu.. :-D :smt028
Len sa pekne tes!! :smt041 ako budes konecne jazdit :smt162

Autor:  palo-cherokee [ Str, 16.06.2010, 12:51 ]
Predmet príspevku: 

pokial viem tak Dodge DR-1500 regular alebo Quadcab v roku 2005 NEMAL motor s MDS.
Montovala sa tam V6 3,7 z V8 motorov 4,7 a 5,7 alebo 8,3 V10.

Laci má pravdu s tou kombináciou Torxx, SAE a Metric a to v úplne zvrhlých kombináciách. (napríklad UNF závit a palcová hlava alebo naopak)

2 sviečky na valec sú len pri motoroch s MDS. HEMI s tým nemá nič spoločné. HEMI = hemisférický (polguľovitý) spaľovací priestor v hlave valcov.Prvé HEMI motory boli už v 60tych rokoch. Potom sa prestali používať kvôli cene, lebo výroba takej hlavy a sediel ventilov je drahá.

Autor:  lubor [ Str, 16.06.2010, 17:11 ]
Predmet príspevku:  Smerovky

Ak neboli prerobene smerovky na europsku normu neurobis STK a ak ano tak ti prvy policajt zobere papiere. Zadne treba vymenit ze oranzove (origo ak sa nemylim su cervene) a predne nesmu svietit len blikat ked je zapnuta. Ale je pravda, ze som videl vela aut z US s origo svetlami a mali nase znacky ide len o to kto ich vlastni (niektori sa mozu ohanat imunitou)

Autor:  Dreamer [ Str, 16.06.2010, 19:40 ]
Predmet príspevku: 

... takto , tento kusok co sa o nom bavime ma V8 5,7 a s tym MDS no neviem ... je nejaky vizualny rozdiel v hlavach s MDS a bez neho ?
... mne to tam prislo , ze to malo dve sviecky na valec a chlapik nieco o MDS a splietal , ale tam by som ponechal nejaku rezervu , lebo chlapici v autobazaroch toho obcas narozpravaju onieco viac , ako relaita je
... no kazdopadne toto si preverim , az ked to bude doma
... co sa tyka toho osvetlenia , su nejake moznosti u Nas , ako to dostat do EU normy ? - ci uz home-made , alebo profesionalnejsie
... ono mam silny dojem , ze nepatrim do skupiny VIP , ktorym sa taketo detaily "prehliadaju" :lol: , radsej by som to zlegalizoval

Autor:  lubor [ Str, 16.06.2010, 20:44 ]
Predmet príspevku: 

Ja ked som chcel pred casom doviest auto z US firma cez ktoru bola robena ponuka to mala zariadit vratane nasich SPZ. Udajne su firmy ktore sa na to specializuju a treba aj nieco prerabat v elektronike.

Autor:  remco [ Str, 16.06.2010, 21:40 ]
Predmet príspevku: 

co sa tyka osvetlenia, tak na broncu som prerobil zadne blikace tak ze som dal orange ziarovky do cuvaciek v svetle. Cuvacie a hmlove som dal pridavne pod naraznik. Predne svetla som dal ine s E normou. co sa tyka obrysoviek prednych orange tak som ich nechal svietit stale dokonca mam este aj nad okmom v shilte 6 orandzovych poziciek. Policajti ma zatial kontrolovali raz a k tym svetlam nepovedali ani jedno krive slovo. A tiez niesom VIP:)

Ono to vzdy zalezi na tom konkretnom policajtovi a dost aj od spravania k nemu....

Ale nejako by som si s tym hlavu nelamal hlavne prerob tie zadne cervene blikace lebo ludia tu na to niesu moc zvyknuty a casto sa mi stalo ze vobec nereagovali na to ze chcem menit smer a ked som sa tam s tym kolosom pichol tak boli dost vystresovani.....

takze zmen tie zadne blikace, dorob hmlovku a cuvacku a je to...

Autor:  laci73 [ Štv, 17.06.2010, 5:21 ]
Predmet príspevku: 

vsetky 5,7 hemi, ci uz s MDS alebo bez maju 2 sviecky na valec. MDS funguje u rocnikov 2005-2009 v rychlostiach od 60 - 90 km/h a u najnovsieho modelu az do 120. MDS u rocnika 2005 bolo za priplatok. Ma to overdrive a tow/haul mode na tahanie, alebo na jazdu ked si plne nalozeny. hravo si poradi so 4,5 tonovym privesom bez ohladu na kopec....ale vtedy nesleduj palubny pocitac :-D.

Standardne prevody ma 3,55 ak su 17" disky a 3,92 ak su 20 " disky, vacsina z nich ma LSD. Rocniky 07 a vyssie maju full-time 4x4 s moznostou len zadneho nahonu, tiez niektore a ESP, 2008 ma aj ESP pre privesy s elektrickymi brzdami. Nadrz v standarde je 92 litrov, priplatkova je 129 litrov.

Uzitocna hmotnost je okolo 750 kg, ale v pohode zvladne aj viac.

RADA: nevrtaj do toho, nerob upravy, to auto je v pohode, az to zacnes upravovat, bude to zrat peniaze, benzin, travu okolo cesty, nervy

Autor:  dado [ Štv, 17.06.2010, 8:21 ]
Predmet príspevku: 

remco píše:
co sa tyka osvetlenia, tak na broncu som prerobil zadne blikace tak ze som dal orange ziarovky do cuvaciek v svetle. Cuvacie a hmlove som dal pridavne pod naraznik. Predne svetla som dal ine s E normou. co sa tyka obrysoviek prednych orange tak som ich nechal svietit stale dokonca mam este aj nad okmom v shilte 6 orandzovych poziciek. Policajti ma zatial kontrolovali raz a k tym svetlam nepovedali ani jedno krive slovo. A tiez niesom VIP:)

takze zmen tie zadne blikace, dorob hmlovku a cuvacku a je to...


Presne takto to robia aj "renomovane" firmy. Mali sme tak kupeny firemny Chevy Equinox (dokonca ako uzitkove z mrezou) a nebol ziadny problem.

Autor:  Dreamer [ Štv, 17.06.2010, 18:29 ]
Predmet príspevku: 

... pani , zatial dakujem za ohlasy
... to s tymi oranzovymi ziarovkami do povodnych cuvacich svetiel napadlo aj mna a teda pravdepodobne to tak aj urobim
... pridavne cuvacie svetlo bude pohoda , to len prepojim na povodne kable
... zadnu hmlovku budem musiet teda nejako vymysliet od svetla az po pravdepodobne pridany nejaky vypinac na pristrojovke
... predne svetla este netusim , ale hadam by som ich aj nechal tak - uvidim
... dalsie detaily :
... v TP ma napisane 20" rafy a realne su tam 17" ... otazka teda je , aky je tam prevod :lol: toto tiez asi zistim , az ked to bude doma
... po prihlaseni tam hned dam namontovat LPG - toto som zatial nasmeroval na MP Gas v Hc , tych mi zatial najviac odporucali
... v TP je napisana kategoria "Nakladne" N1 ... existuje aj kategoria "terenne" ? a teda ak ano , co z toho vyplyva pre majitela ?

... asi mam srandovne otazky ale v tomto smere som celkom velky laik :roll:

Autor:  Martinoff [ Štv, 17.06.2010, 18:40 ]
Predmet príspevku: 

A čo keby si zadnú hmlovku umiestnil do zadných blinkrov? Mali by byť červené...

Kategória terénne je označená N1G - teda u pickupov.
Plyn mám robený tiež v MP Gas Hlohovec a som maximálne spokojný.

Autor:  masurko [ Štv, 17.06.2010, 19:24 ]
Predmet príspevku: 

Ak mas moznost tak si daj plyn namontovat a zapisat pokial je este na CZ znackach, usetris nejake peniaze a hlavne svoje nervy :-D

Autor:  vladlm [ Pia, 18.06.2010, 8:39 ]
Predmet príspevku: 

prevod zavisi skor od velkosti pneumatiky,teda obvodu,a nie od priemeru rafu....takze rafy su nepodstatne...niekto ma na 15" rafe 38" gumy a niekto na 20" rafe 27"gumy....aj tak mozno to casom budes menit,podla ceny a dostupnosti pneu

Autor:  Martinoff [ Pia, 18.06.2010, 11:06 ]
Predmet príspevku: 

vladlm píše:
....takze rafy su nepodstatne...niekto ma na 15" rafe 38" gumy a niekto na 20" rafe 27"gumy....


Lenže pre "orgán" je najdôležitejší údaj rozmer ráfu - máš mať mať 15" a máš 16" = problém.

Stránka 1 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/