Dnes je pondelok 2. júna 2025, meniny má Xénia a zajtra Karolína
Dodge RAM 1500 quadcab ´05 US-verzia
Autor |
Správa |
Dreamer
Učeň
Registrovaný: Pon, 31.05.2010, 22:13 Príspevky: 45 Bydlisko: Nitra
|
zdravim
... o par dni sa stanem majitelom tohto auta a rad by som sa podozvedal par detailov , co ma pri zivote s nim caka ( tuzba mat to auto zvitazila nad vsetkym ostatnym )
... auto je prihlasene v CZ a pri predaji bude mat prepravne spz
... no a otazky su :
... je zo US verzia s US osvetlenim , budu s tym problemy ? ... ak ano , co s tym u nas viem urobit a asi aj za kolko
... pokial sa "vybavi" stk , co na to policia ?
... hmlovka tam vzadu nieje , ale to je riesitelne
... rozmery matic , skrutiek , zavitov a podobne veci ... budem moct pouzivat klasicke EU naradie , alebo budem zhanat US ?
... a neviem co ma este moze prekvapit
... dakujem za pripadne rady , ci postrehy ci uz majitelov niecoho podobneho , alebo takeho isteho a samozrejme vsetkym , co o problematike US aut maju nejake info
Robo
|
Uto, 15.06.2010, 23:30 |
|
 |
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
budes mat tam kombinaciu SAE a Metric , hlavne vela TORX. Na 2005 este nebudes potrebovat nic opravovat, akurat tak brzdy, ak vobec.
Pozor na jazdenie s prazdnou nadrzou, aspon 25 litrov aby si v nej mal. Ak to bude HEMI, je mozne ze bude mat MDS. Ak nebude, tak sa prichystaj na priemernu spotrebu niekde okolo 25 litrov, s lahkou nohou mozno dobrych 18. Ak je Hemi s MDS, bude uplne to lepsie.
Niektore 2005 maju ABS len na zadnej naprave!!!
Ak je to Hemi motor rataj ze idu 2 sviecky na valec, ale menia sa az po 150 tisic km. Je to bezudrzbove auto....ale chce vela benzinu na EU pomery.
K legislative ti neviem povedat nic, ale myslim si ze na to su ludia ktori sa tym zivia na SK.
|
Str, 16.06.2010, 3:12 |
|
 |
bacaono
Frajer
Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01 Príspevky: 222 Bydlisko: Mojmírovce
|
Robo nemboj!!!  Najdolezitejsie je to prvotne odhodlanie kupit to.
Potom sa ostatne problemy budu riesit priebezne.. a to uz nieje taky naraz na psychiku a penazenku..
Laci ta potesil, ze podla tych sviecok budes jazdit uspornejsie.... Prva pozitivna sprava je tu a ostatne pridu..
Len sa pekne tes!!  ako budes konecne jazdit 
_________________ Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi
|
Str, 16.06.2010, 10:14 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
pokial viem tak Dodge DR-1500 regular alebo Quadcab v roku 2005 NEMAL motor s MDS.
Montovala sa tam V6 3,7 z V8 motorov 4,7 a 5,7 alebo 8,3 V10.
Laci má pravdu s tou kombináciou Torxx, SAE a Metric a to v úplne zvrhlých kombináciách. (napríklad UNF závit a palcová hlava alebo naopak)
2 sviečky na valec sú len pri motoroch s MDS. HEMI s tým nemá nič spoločné. HEMI = hemisférický (polguľovitý) spaľovací priestor v hlave valcov.Prvé HEMI motory boli už v 60tych rokoch. Potom sa prestali používať kvôli cene, lebo výroba takej hlavy a sediel ventilov je drahá.
|
Str, 16.06.2010, 12:51 |
|
 |
lubor
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01 Príspevky: 848 Bydlisko: Bratislava - Dubravka
|
Ak neboli prerobene smerovky na europsku normu neurobis STK a ak ano tak ti prvy policajt zobere papiere. Zadne treba vymenit ze oranzove (origo ak sa nemylim su cervene) a predne nesmu svietit len blikat ked je zapnuta. Ale je pravda, ze som videl vela aut z US s origo svetlami a mali nase znacky ide len o to kto ich vlastni (niektori sa mozu ohanat imunitou)
_________________Navara 3,0 V6 http://www.ostrenienastrojov.sk
|
Str, 16.06.2010, 17:11 |
|
 |
Dreamer
Učeň
Registrovaný: Pon, 31.05.2010, 22:13 Príspevky: 45 Bydlisko: Nitra
|
... takto , tento kusok co sa o nom bavime ma V8 5,7 a s tym MDS no neviem ... je nejaky vizualny rozdiel v hlavach s MDS a bez neho ?
... mne to tam prislo , ze to malo dve sviecky na valec a chlapik nieco o MDS a splietal , ale tam by som ponechal nejaku rezervu , lebo chlapici v autobazaroch toho obcas narozpravaju onieco viac , ako relaita je
... no kazdopadne toto si preverim , az ked to bude doma
... co sa tyka toho osvetlenia , su nejake moznosti u Nas , ako to dostat do EU normy ? - ci uz home-made , alebo profesionalnejsie
... ono mam silny dojem , ze nepatrim do skupiny VIP , ktorym sa taketo detaily "prehliadaju"  , radsej by som to zlegalizoval
|
Str, 16.06.2010, 19:40 |
|
 |
lubor
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01 Príspevky: 848 Bydlisko: Bratislava - Dubravka
|
Ja ked som chcel pred casom doviest auto z US firma cez ktoru bola robena ponuka to mala zariadit vratane nasich SPZ. Udajne su firmy ktore sa na to specializuju a treba aj nieco prerabat v elektronike.
_________________Navara 3,0 V6 http://www.ostrenienastrojov.sk
|
Str, 16.06.2010, 20:44 |
|
 |
remco
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15 Príspevky: 527 Bydlisko: Žilina-Bratislava
|
co sa tyka osvetlenia, tak na broncu som prerobil zadne blikace tak ze som dal orange ziarovky do cuvaciek v svetle. Cuvacie a hmlove som dal pridavne pod naraznik. Predne svetla som dal ine s E normou. co sa tyka obrysoviek prednych orange tak som ich nechal svietit stale dokonca mam este aj nad okmom v shilte 6 orandzovych poziciek. Policajti ma zatial kontrolovali raz a k tym svetlam nepovedali ani jedno krive slovo. A tiez niesom VIP:)
Ono to vzdy zalezi na tom konkretnom policajtovi a dost aj od spravania k nemu....
Ale nejako by som si s tym hlavu nelamal hlavne prerob tie zadne cervene blikace lebo ludia tu na to niesu moc zvyknuty a casto sa mi stalo ze vobec nereagovali na to ze chcem menit smer a ked som sa tam s tym kolosom pichol tak boli dost vystresovani.....
takze zmen tie zadne blikace, dorob hmlovku a cuvacku a je to...
_________________F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPGmade in USA/Michigan Bronchitida http://bronconamiestohotela.com/http://www.fordbronco.eu
|
Str, 16.06.2010, 21:40 |
|
 |
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
vsetky 5,7 hemi, ci uz s MDS alebo bez maju 2 sviecky na valec. MDS funguje u rocnikov 2005-2009 v rychlostiach od 60 - 90 km/h a u najnovsieho modelu az do 120. MDS u rocnika 2005 bolo za priplatok. Ma to overdrive a tow/haul mode na tahanie, alebo na jazdu ked si plne nalozeny. hravo si poradi so 4,5 tonovym privesom bez ohladu na kopec....ale vtedy nesleduj palubny pocitac  .
Standardne prevody ma 3,55 ak su 17" disky a 3,92 ak su 20 " disky, vacsina z nich ma LSD. Rocniky 07 a vyssie maju full-time 4x4 s moznostou len zadneho nahonu, tiez niektore a ESP, 2008 ma aj ESP pre privesy s elektrickymi brzdami. Nadrz v standarde je 92 litrov, priplatkova je 129 litrov.
Uzitocna hmotnost je okolo 750 kg, ale v pohode zvladne aj viac.
RADA: nevrtaj do toho, nerob upravy, to auto je v pohode, az to zacnes upravovat, bude to zrat peniaze, benzin, travu okolo cesty, nervy
|
Štv, 17.06.2010, 5:21 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
remco píše: co sa tyka osvetlenia, tak na broncu som prerobil zadne blikace tak ze som dal orange ziarovky do cuvaciek v svetle. Cuvacie a hmlove som dal pridavne pod naraznik. Predne svetla som dal ine s E normou. co sa tyka obrysoviek prednych orange tak som ich nechal svietit stale dokonca mam este aj nad okmom v shilte 6 orandzovych poziciek. Policajti ma zatial kontrolovali raz a k tym svetlam nepovedali ani jedno krive slovo. A tiez niesom VIP:)
takze zmen tie zadne blikace, dorob hmlovku a cuvacku a je to...
Presne takto to robia aj "renomovane" firmy. Mali sme tak kupeny firemny Chevy Equinox (dokonca ako uzitkove z mrezou) a nebol ziadny problem.
|
Štv, 17.06.2010, 8:21 |
|
 |
Dreamer
Učeň
Registrovaný: Pon, 31.05.2010, 22:13 Príspevky: 45 Bydlisko: Nitra
|
... pani , zatial dakujem za ohlasy
... to s tymi oranzovymi ziarovkami do povodnych cuvacich svetiel napadlo aj mna a teda pravdepodobne to tak aj urobim
... pridavne cuvacie svetlo bude pohoda , to len prepojim na povodne kable
... zadnu hmlovku budem musiet teda nejako vymysliet od svetla az po pravdepodobne pridany nejaky vypinac na pristrojovke
... predne svetla este netusim , ale hadam by som ich aj nechal tak - uvidim
... dalsie detaily :
... v TP ma napisane 20" rafy a realne su tam 17" ... otazka teda je , aky je tam prevod  toto tiez asi zistim , az ked to bude doma
... po prihlaseni tam hned dam namontovat LPG - toto som zatial nasmeroval na MP Gas v Hc , tych mi zatial najviac odporucali
... v TP je napisana kategoria "Nakladne" N1 ... existuje aj kategoria "terenne" ? a teda ak ano , co z toho vyplyva pre majitela ?
... asi mam srandovne otazky ale v tomto smere som celkom velky laik 
|
Štv, 17.06.2010, 18:29 |
|
 |
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
A čo keby si zadnú hmlovku umiestnil do zadných blinkrov? Mali by byť červené...
Kategória terénne je označená N1G - teda u pickupov.
Plyn mám robený tiež v MP Gas Hlohovec a som maximálne spokojný.
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Štv, 17.06.2010, 18:40 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
Ak mas moznost tak si daj plyn namontovat a zapisat pokial je este na CZ znackach, usetris nejake peniaze a hlavne svoje nervy 
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Štv, 17.06.2010, 19:24 |
|
 |
vladlm
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 11.01.2010, 17:17 Príspevky: 325 Bydlisko: Island+Slovensko(Liptov)
|
prevod zavisi skor od velkosti pneumatiky,teda obvodu,a nie od priemeru rafu....takze rafy su nepodstatne...niekto ma na 15" rafe 38" gumy a niekto na 20" rafe 27"gumy....aj tak mozno to casom budes menit,podla ceny a dostupnosti pneu
_________________ Patrol Y60 RD28T-sivý koník z Islandu,ktorý nikdy nesklamal Patrol Y60 TD42-zeleny vôl,doteraz poznajúci len tvrdú prácu
|
Pia, 18.06.2010, 8:39 |
|
 |
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
vladlm píše: ....takze rafy su nepodstatne...niekto ma na 15" rafe 38" gumy a niekto na 20" rafe 27"gumy....
Lenže pre "orgán" je najdôležitejší údaj rozmer ráfu - máš mať mať 15" a máš 16" = problém.
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Pia, 18.06.2010, 11:06 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|