Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 23.05.2025, 4:11
Dnes je piatok 23. mája 2025, meniny má Želmíra a zajtra Ela




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 41 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
 Dve ručné brzdy 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 10.01.2009, 1:54
Príspevky: 262
Bydlisko: Žarnovica
Odpoveď s citáciou
zdravim,chcem sa spytat kto z Vas ma skusenost s rozdvojenou rucnou brzdou(teda zvlast na kazde koleso)?a do akej miery to vie pomoct z problemov, ked uz je auto ciastocne zapadnute?lebo to nieje zlozita uprava tak uvazujem ze sa do nej pustim ak sa to oplati ;-)

_________________
Vitara 1.6, navijak, šnorchel, zdvihutá, rozšírená, T3, Hi-lift, kompresor,....


Str, 23.09.2009, 11:57
Profil ICQ
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ak máš SPZ tak aby to šlo aj súbežne.... chlapci na estéká by mohli mať pindy.
Inak dobrá záežitosť, ale efekt uzávierky z toho nedostaneš - hlavne bude Ti to zamenstnávať jednu ruku...

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Str, 23.09.2009, 12:28
Profil WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to už je lepšie použiť elektricky ovládaný hydraulický HOLD ventil (ventily)
priamo na prívodoch kvapaliny do valčekov na jednotlivých kolesách

Prevádzkové brzdy vyvinú určite väčšiu silu ako ručná

stlačís brzdový pedál a vypínačom si aktivuješ ten ventil, ktorý potrebuješ...


ale ako píše -KA-, tak na EsTéKá by s tým asi tiež mali problém

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 23.09.2009, 12:34
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
Príspevky: 681
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja som to riesil- sice nie na offe, ale na home-made malotraktore a to tak, ze dve lanka, kazde zvlast na paku, paky vedla seba po pravej ruke a na ne som si vyrobil taky zasuvaci sersam - nasunulo sa to na ne a zatahovali sa obe subezne. V pripade zapadnutia som to vytiahol a zatiahol len potrebnu stranu. Fungovalo to az prilis dobre(ten traktor moc nekrizi takze som mal vkuse jedno koleso vo vzduchu a velakrat mi to usetrilo cestu pesi domov pre nivu), ale nakoniec som radsej zavaril diff, v blate je to nebe a dudy :-D

_________________
Lada Niva MPI v prestavbe, Chevy Niva 2.0MPI


Str, 23.09.2009, 12:42
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19
Príspevky: 885
Bydlisko: Šoma - východ SR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja osobne som túto variantu skúšal, ale na vitare to nedoporučujem robiť.
Ručná brzda na Vitarách sama o sebe nestojí zaveľa a preto pri pribrzdení jedného kolesa aj keď tú ručnú zatiahneš aj do neba, nemusí to stačiť na to, aby si to koleso ubrzdil. Ďalší dôvod je, že pri takto zabrzdenom kolese budeš musieť pekne dať nafrak spojke. Použil som toto niekoľko krát a nebolo to ono. Ale nechám to na teba, kľudne si to môžeš vyskúšať aj bez nejakých veľkých prerábaní. Stačí odpojiť jedno lanko pri ručnej brzde (stredný tunel), to druhé trocha viac dotiahnúť a horsa prekrížiť auto. Vyskúšaš a budeš vedieť či sa to oplatí.

_________________
"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba."
https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg


Str, 23.09.2009, 12:48
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 10.01.2009, 1:54
Príspevky: 262
Bydlisko: Žarnovica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
auto nemam na spz cize to by nevadilo.ale gabo ma pravdu rucna nieje na vitare bohvieco tak este pouvazujem.ale je to lacne riesenia tak ma to laka skusit.ale ked sa tak zamyslim, napriklad ked s autom vojdem do blata a teren je taky ze sa zahrabe lave predne a prave zadne a auto stoji,keby som pribrzdil to prave zadne teoreticky by malo zacat zaberat aj lave zadne a lave predne ktore ale uz nema dobru trakciu lebo je v jame cize osatava to vsetko na tom lavom zadnom ktore pokial by nemalo nejaky super drsny alebo suchy podklad tak asi auto z takehoto srabu nevytiahne...hm neviem :smt017

_________________
Vitara 1.6, navijak, šnorchel, zdvihutá, rozšírená, T3, Hi-lift, kompresor,....


Str, 23.09.2009, 14:39
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19
Príspevky: 885
Bydlisko: Šoma - východ SR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Proste to len vyskúšaj, ako som ti písal, odpoj jedno lanko v tunelu a druhé dotiahni koľko treba a choď sa skrížiť. :lol:

_________________
"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba."
https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg


Str, 23.09.2009, 14:44
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
fajer to mal na samikovi a bolo to bez problemov plne funkcne...
jednoduche a lacne riesenie, ale uzavierka alebo locker je uplne ina kava...


Str, 23.09.2009, 19:00
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18
Príspevky: 2349
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MAJO ma predbehol a vlastne aj dalsi ale moja skusenost ras to fachci a ras nie nehaj to tak ako to mas . Po mojej skusenosti treba mat asi v super stave bubny tj. rovnako zdrate , lebo inac to roby galibu a brzdi ako sa chce :-D :-D :-D tak vela zabavy :-D


Str, 23.09.2009, 19:37
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ešte to má dalšie využitie, ako smerová brzda na zmenšenie polomeru otáčania. Tiež nad tým uvažujem.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Štv, 24.09.2009, 10:47
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pejo píše:
ešte to má dalšie využitie, ako smerová brzda na zmenšenie polomeru otáčania. Tiež nad tým uvažujem.


- nízka účinnosť pri zabrzdenom kolese :smt123
- absencia medzinápravového diferenciálu u 260 :smt123
- samosvor u 260 :smt123

Toto všetko hovorí proti :wink:

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Štv, 24.09.2009, 10:49
Profil WWW
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak tak. Pri konštrukcii 260ky to ako smerová brzda nebude fungovať. Jedine to využívať pri jazde šmykom do zákruty na neadhéznom povchu. :D

Ale práve pri zadnom samosvore vie delená brzda pomôcť.
Hlavne pri vykrížení, kedy má každá náprava jedno koleso v lufte.

Keďže mám už zohnané dlhšie lanká a aj všetko ostatné, tak to idem urobiť a potom poviem viac. Aj keď zase tých situácíí je málo.

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Štv, 24.09.2009, 14:17
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Ned, 23.03.2008, 0:33
Príspevky: 100
Bydlisko: Želiezovce
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A nieje múdrejšie dať na auto navijak ako tie dve brzdy riešiť?


Štv, 24.09.2009, 15:16
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
co s tym ma navijak? vykrizit mozes na siroko-daleko nezalesnenej plani, kde sa nemas o co uviazat a potiahnut. keby si napisal ze ci nie je jednoduchsie dat uzavierku alebo locker, tak si blizsie. ale jednoduchsie a hlavne lacnejsie to urcite nie je...

jedno z mojich aut ma podobny problem, ze ma len malo ucinny samosvor a v neprijemnej situacii s vykrizenim a podhrabanim som bol uz niekolko krat.
uvazujem ale o inom rieseni a to kratkodobom mechanickom zaisteni disku kolesa o pevnostny naslap gurtnou, lanom, alebo niecim pevnejsim, len na nevyhnutne nutnu dobu dostania sa z pruseru a zase odblokovat a ficat dalej, alebo prejst inym sposobom...

prilzitostne odskusam, pofotim a dam vediet...


Štv, 24.09.2009, 15:30
Profil ICQ WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 10.01.2009, 1:54
Príspevky: 262
Bydlisko: Žarnovica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
kristi píše:
A nieje múdrejšie dať na auto navijak ako tie dve brzdy riešiť?

urcite je ale toto ma nebude stat nic a mam to za chvilu spravene a navijak stoji par papierov....ale aj na ten raz dojde :-D

_________________
Vitara 1.6, navijak, šnorchel, zdvihutá, rozšírená, T3, Hi-lift, kompresor,....


Štv, 24.09.2009, 15:41
Profil ICQ
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 41 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: