4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Z list. per na vynuté + 3-link http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=12113 |
Stránka 1 z 5 |
Autor: | OFFroad4wd [ Ned, 02.01.2011, 12:24 ] |
Predmet príspevku: | Z list. per na vynuté + 3-link |
po dlhšej dobe ma pár ľudí presvedčilo a navnadilo prekopať zadok pandy z listových per na vinuté pružiny + urobiť tomu 3-link bolo by to určite lepšie lebo zadok je aj dosť tvrdý a skáče ako koza kedy by som to robil to ešte vôbec neviem ale raz to určite bude tak chcem sa opýtať a poradiť, z čoho tam dať horné a spodné misky na pružiny a z čoho by boli najvhodnejšie pružiny (potrebujem dlhšie a čo najmäkšie) a ešte na ten 3-link... stačí mi to navariť napevno o obal diferáku, od neho 2 rúry po kastu a tam mi stačia aké veľké púzdra? z čoho najlepšie? alebo mám dať aj na obal dif. púzdra? pripájam aj 2 fotky môjho skicárovského "nákresu" ďakujem vopred ![]() takto je to originál + ešte tlmiče ![]() takto by to nejak vyzeralo potom + tlmiče a ten 3-link trošku krajší ![]() ![]() |
Autor: | efendi [ Ned, 02.01.2011, 13:01 ] |
Predmet príspevku: | |
pandík, mas to sice dobre nakreslenee, ale daco som tam predsa nevidel, a to panhardku,, tu tam kazdopadne potrebujes dat aby naprava sa nehybala do bokov,, |
Autor: | masurko [ Ned, 02.01.2011, 13:06 ] |
Predmet príspevku: | |
Efi pri A-ckovych ramenach tusim neni ani treba panhardku kedze proti posunu do stran sluzi samotne A-cko. Pandos ked sa do toho chces uz pustat tak si aspon popozeraj ako to maju WJckove grandy, tie maju vzadu to iste zavesenie ako si tu popisal ![]() |
Autor: | efendi [ Ned, 02.01.2011, 13:18 ] |
Predmet príspevku: | |
mnoo len si to prejdi hlavickou malickou,,, kusok, ked tam neda panhardkuu, taktie silenbloky budu velmi trpiet a zakratku dobu ich bude mat v p r d e l i ![]() |
Autor: | OFFroad4wd [ Ned, 02.01.2011, 13:34 ] |
Predmet príspevku: | |
ako sa tam dava pahardka? a táto úprava má ešte čas možno tak do leta a ja si myslím že bude dobre ak náprava bude kus aj labilná do strán pri krížení ![]() neviem nie som na to nejaký odborník, nepoznám to, idem popozerať nejaké obrázky každopádne ďakujem za rady ale aj tak píšte mi skúsenosti, rady atď... ![]() |
Autor: | Macej [ Ned, 02.01.2011, 14:15 ] |
Predmet príspevku: | |
Efendi ja mám na RR tiež tento spôsob zavesenia s A-rámom a panhardku tam nemám. Tak isto nemajú panhardky ani Defendre a ani Disco I a funguje to. Má to výhodu proti panhardke že to pri krížení (a tento spôsob pri správnom skonštruovaní ho dovoluje ozaj slušné) neťahá nápravu smerom zpod auta (prípadne naopak). Pandík na obal difu to nemôžeš dať lebo Panda nemá dif v strede nápravy. Tie ramená toho A-rámu musia mať rovnakú dlžku. Moj A-rám (tzv A-frame vo svete LR) vyzerá takto: tá vec uplne nalavo, to napravo je zas pozdlžne rameno: ![]() V podstate je to schéma všetkých častí zavesenia zadnej nápravy u RR/Disco I/Def |
Autor: | OFFroad4wd [ Ned, 02.01.2011, 14:45 ] |
Predmet príspevku: | |
tak ako potom to urobiť? ![]() 3-link je niečo úplne iné ako 4-link? ![]() |
Autor: | Macej [ Ned, 02.01.2011, 14:50 ] |
Predmet príspevku: | |
Ano 3-link využíva 3 úchyty o nápravu a 4-link má 4. Podla fotiek je 3-link jednoduchší než 4-link. Ak som to správne pochopil pri 4-linku je treba správne určiť dlžky ramien aby to chodilo ako má. Pri 3-linku sa tú dlžku ramien tiež určite nemôžeš uplne vyprdnúť ale určuješ dlžku iba 2 ramien a tým pádom aj uhol ktorý zovierajú voči sebe. EDIT: Tu si všimni na fotkách od Juraja Surovca konštrukciu 4-linku viewtopic.php?t=5534&postdays=0&postorder=asc&start=15 |
Autor: | LUKAS4x4 [ Ned, 02.01.2011, 15:24 ] |
Predmet príspevku: | |
ja mám prerobené zadné listáky na pružiny a je to uplná pohoda mám A rameno a je to super.a neni pravda že 4link je lepší ako A rameno A rameno má večiu pohyblivost pri krížení ako 4 alebo 3link, pokial teda nedáš flex-jointy, potom je to v podstate jedno ale ja som spokojný... ![]() |
Autor: | OFFroad4wd [ Ned, 02.01.2011, 15:25 ] |
Predmet príspevku: | |
LUKAS4x4 píše: ja mám prerobené zadné listáky na pružiny a je to uplná pohoda mám A rameno a je to super.a neni pravda že 4link je lepší ako A rameno A rameno má večiu pohyblivost pri krížení ako 4 alebo 3link, pokial teda nedáš flex-jointy, potom je to v podstate jedno ale ja som spokojný... ![]() čo to je?? ![]() |
Autor: | LUKAS4x4 [ Ned, 02.01.2011, 15:32 ] |
Predmet príspevku: | |
niečo na tento sposob ale iné ![]() |
Autor: | OFFroad4wd [ Ned, 02.01.2011, 15:33 ] |
Predmet príspevku: | |
a čo takto ten 3-link? ![]() ![]() LUKAS4x4 a to kde sa dáva?? |
Autor: | LUKAS4x4 [ Ned, 02.01.2011, 15:39 ] |
Predmet príspevku: | |
to neni 3 link to čo si nakreslil to je to A-rameno čo mám aj ja a tie flex jointy sa používajú miesto silentblokov aby pri krížení netrpeli ramená, lebo pri krížení sa majú ramená tendenciu otáčat ako keby na krut v pozdlžnom smere a flex jointy toto nerobia... |
Autor: | PATaMAT [ Ned, 02.01.2011, 15:39 ] |
Predmet príspevku: | |
efendi: lacikam vitarka tiez nema panhardku kedze ma A rameno a nespozoroval som zeby silentbloky dako trpely... pandik: urcite nemozes dat A rameno na strane napravy na pevno, ale ani cez silentblok to neni najlepsie lebo ti ho vybyje pri krizeni do bokov a bude t to buchat a neudrzi to napravu tak ako ma... das tam čap ala napr vitara a mas postarane.. ![]() ![]() |
Autor: | LUKAS4x4 [ Ned, 02.01.2011, 15:42 ] |
Predmet príspevku: | |
a to je jasné že tie ramená memožu íst napevno na nápravu ja to mám urobené na gulové čapy z traktora a funguje to super. |
Stránka 1 z 5 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |