4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
oleje pre veľkoobjemové benzínové motory http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=12248 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | marisko [ Str, 19.01.2011, 21:51 ] |
Predmet príspevku: | oleje pre veľkoobjemové benzínové motory |
Ako tu už niekde bolo spomenuté (Andrej), pre americké motory s liatinovými hlavami ktoré pracujú bežne nad 100 st. nie sú vhodné bežné oleje do eur. áut lebo sa pripekajú. Mám teraz vo forde s motorom V8 olej 10W-40. Včera po cca 25 km sa olej zohrial a tlakomer ukazoval len cca 0,5 bar na voľnobeh (650/min). Na US fórach som dosť čítal o tom že sa odporúča pri opotrebovaných motoroch prejsť na 20W-50, čo je dosť hustejší olej a pomôže to zvýšiť tlak oleja. Aké oleje používate do US motorov a aké máte skúsenosti? |
Autor: | romo11 [ Str, 19.01.2011, 22:15 ] |
Predmet príspevku: | |
do WJ 4,7 V8 predpísaný olej 5W30, po zahriati na pracovnú teplotu cca 98 st má na voľnobehu tlak na budíku 3, za jazdy 3,5, len teraz neviem v akých jednotkách to meria |
Autor: | marisko [ Str, 19.01.2011, 22:25 ] |
Predmet príspevku: | |
ten 4,7 už bude nejaká modernejšia koncepcia... ...asi v baroch, 3 bar na voľnobeh to je dosť. Na druhej strane, dá sa veriť sériovým tlakomerom? Stretol som sa len s názorom že fabrický tlakomer je len palička namiesto kontrolky, teda že neukazuje korektne |
Autor: | dado [ Str, 19.01.2011, 22:33 ] |
Predmet príspevku: | |
Myslim ze v SR sa da kupit 20W - 50 od Valvolinu,je to nejaky Racing VR1. |
Autor: | marisko [ Str, 19.01.2011, 22:36 ] |
Predmet príspevku: | |
dnes mi ponúkli 20W-50 od Repsol. Je to minerálny takže si niesom istý či zobrať, ale zase pre motor koncepčne starý 40 rokov... olej mením po 1000-2000 km |
Autor: | romo11 [ Str, 19.01.2011, 22:37 ] |
Predmet príspevku: | |
20W50 to nebude čisto letný olej? Na zimnú prevádzku ten spodný rozsah 20W to bude ako vazelína...hmmm ![]() |
Autor: | dado [ Str, 19.01.2011, 22:39 ] |
Predmet príspevku: | |
Urcite radsej mineral, ak sa nahodou prehreje po vychladnuti ides dalej, syntetiku mozes vyliat a vyhodit. |
Autor: | marisko [ Str, 19.01.2011, 22:43 ] |
Predmet príspevku: | |
to som nevedel, je to zaujímavá informácia romo v zime veľa nejazdím a parkujem ho v garáži kde je stále nad 20 stupňov ![]() |
Autor: | romo11 [ Str, 19.01.2011, 23:15 ] |
Predmet príspevku: | |
dado píše: Urcite radsej mineral, ak sa nahodou prehreje po vychladnuti ides dalej, syntetiku mozes vyliat a vyhodit. Dado, tu by sa dalo polemizovať. Tu je napríklad názor z diskusia na jeep-clube: "Právě přepalování oleje je to,co olej degraduje. Přehřátí oleje přes 130°snižeje mazací schopnosti oleje zhruba o 10% .Syntetika má v tomhle plus a ta vydrží bez újmy i vyšší teploty aníž by změnila svý mazací schopnosti.Takže kvalitní chlazení jak oleje tak i celýho motoru je velice důležitý a že Jeep nemá chlazení na rozdávání,je známá věc. Přídavný chladiče oleje nejsou zbytečná věc." Takže ktorý má navrch? minerál či syntetika? |
Autor: | marisko [ Str, 19.01.2011, 23:24 ] |
Predmet príspevku: | |
ten valvoline je polosyntetický, fullsyn som s touto viskozitnou triedou nenašiel. Väčšina 20W-50 sú oleje pre motocykle. Chladič oleja nemám (pomohlo by to tlaku?) Uvažujem o kite na relokáciu olejového filtra, pretože mi umožní merať teplotu oleja a v prípade potreby následne doplniť výmenník olej-vzduch. |
Autor: | OGO [ Str, 19.01.2011, 23:49 ] |
Predmet príspevku: | |
marisko píše: dnes mi ponúkli 20W-50 od Repsol. Je to minerálny takže si niesom istý či zobrať, ale zase pre motor koncepčne starý 40 rokov... olej mením po 1000-2000 km Prečítal som si to asi 10-x. Nepomýlil si sa s počtom núl ? Slovom: Meníš olej po jedentisíc až dvatisíc km ????????????????? |
Autor: | marisko [ Štv, 20.01.2011, 5:59 ] |
Predmet príspevku: | |
Áno, predpis výrobcu je 7.500 km, alebo ročne, za rok najazdím do 2.000 km (dvojka a tri nuly km) ![]() |
Autor: | Karlito [ Štv, 20.01.2011, 6:50 ] |
Predmet príspevku: | |
Do amerického auta, poťažmo motorra musí ísť špeciálny olej, najlepšie špecifikovaný v palcoch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -ka- |
Autor: | OGO [ Štv, 20.01.2011, 8:29 ] |
Predmet príspevku: | |
No, lebo sa mi to zdalo nejaké husté, podľa toho ako si najprv napísal to vyzeralo, že pokiaľ by si mal o trošku väčšiu nádrž, tak po jej vyjazdení môžeš rovno meniť aj olej... ![]() Kus ma to aj prekvapuje, lebo o USA V8 išli chýry o neskutočnej nenáročnosti, spoľahlivosti...traduje sa, že bežná americká žena vôbec nevie kde sa otvára kapota a tak sa motory dimenzovali na obrovskú výdrž, počul som od chalanov, čo boli tam brigádovať po tých rančoch a haciendach, že majitelia v tých truckoch jazdia bežne aj 5 rokov a neotvorí kapotu, len láduje benzín, a ked mu to zomrie, zavolá dealera mobilom, do 24 hod. má pristavený nový voz s kľúčikmi, vybavenou poistkou, papiermi plnou nádržou a starý kus mu zoberie na protiúčet. |
Autor: | dado [ Štv, 20.01.2011, 8:57 ] |
Predmet príspevku: | |
romo11 píše: dado píše: Urcite radsej mineral, ak sa nahodou prehreje po vychladnuti ides dalej, syntetiku mozes vyliat a vyhodit. Dado, tu by sa dalo polemizovať. Tu je napríklad názor z diskusia na jeep-clube: "Právě přepalování oleje je to,co olej degraduje. Přehřátí oleje přes 130°snižeje mazací schopnosti oleje zhruba o 10% .Syntetika má v tomhle plus a ta vydrží bez újmy i vyšší teploty aníž by změnila svý mazací schopnosti.Takže kvalitní chlazení jak oleje tak i celýho motoru je velice důležitý a že Jeep nemá chlazení na rozdávání,je známá věc. Přídavný chladiče oleje nejsou zbytečná věc." Takže ktorý má navrch? minerál či syntetika? Ano aj to je pravda. So stupajocou teplotou mazacia schopnost mineralu klesa u syntetiky nie. Ale ako som pisal ked sa to presvihne na syntetike tak koniec musi ist von, mineral nie. Pre moje pouzitie vyhovuje mineral. |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |