4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Automatická prevodovka
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=12733
Stránka 1 z 5

Autor:  Miro1 [ Štv, 24.03.2011, 17:24 ]
Predmet príspevku:  Automatická prevodovka

Nazdar má niekto skúsenosti s automatickou prevodovkou v terene

Autor:  Andrej [ Štv, 24.03.2011, 17:30 ]
Predmet príspevku:  Re: Automatická prevodovka

Čo Ťa zaujíma?

Hlavne v akom aute plánuješ automatickú prevodovku, je tu vela ludí z automatmi v jeep, XJ, ZJ, TJ dalej par ludí v patrole.

A.

Autor:  diesel [ Štv, 24.03.2011, 18:34 ]
Predmet príspevku: 

automat či manuál je podla mna skôr vec povahy jazdca. Každý skúsenejší harcovník ti vie vymenovať rovnaký počet dôvodov prečo preferovať automat ako dovodov prečo preferovať manuál.

Ja so svojou zkostnatelou povahou by som volil automat jedine ak by som sa často trepal do pieskových dún.

Autor:  OGO [ Štv, 24.03.2011, 18:43 ]
Predmet príspevku: 

Manuál v hocijakom aute, teda vo všeobecnosti, má jednu nezaplatiteľnú výhodu oproti automatu, a síce, pokiaľ nemáš v baterke šťavu, ale máš možnosť to spustiť dole kopcom, tak manuál naštartuješ, automat nikdy.

Autor:  biker [ Štv, 24.03.2011, 20:29 ]
Predmet príspevku: 

neni pravda. aj nejaky automatik sa da roztlacit :wink:

Autor:  ORC [ Štv, 24.03.2011, 20:48 ]
Predmet príspevku: 

a poznam aj zopar manualov ktore neroztlacis / neroztiahnes s vybitou baterkou ani ked sa pototo...
Plati to hlavne pri novsich autach plnych elektroniky.

Autor:  Acon [ Štv, 24.03.2011, 21:29 ]
Predmet príspevku: 

Aj to platí len ak sú rozvody riešené reťazou, alebo kolesami.
Osobne volím automat v každom aute, či už je to off alebo on. Dosť sa naradím v služobnom.

Autor:  OGO [ Štv, 24.03.2011, 22:48 ]
Predmet príspevku: 

Acon píše:
Aj to platí len ak sú rozvody riešené reťazou, alebo kolesami.
Osobne volím automat v každom aute, či už je to off alebo on. Dosť sa naradím v služobnom.


Štart roztlačením alebo roztiahnutím sa môže robiť aj pri motoroch ktoré majú rozvody riešené remeňmi. Dokonca sa to píše aj v ich manuály. Nie každý typ, ale sú. Okrem toho preskočenie remeňa na rozvodoch pri rozťahovaní alebo roztláčaní je len taký mýtus 50:50, častokrát v zimnom období som svedkom takého naťahovania denne a tie motory fungujú, nič sa im nestalo.

Autor:  jenki [ Štv, 24.03.2011, 23:56 ]
Predmet príspevku: 

Ale roztláčanie v teréne je dosť honička :-D bez ohľadu na prevodovku.
Nazad k téme. Automat v teréne je super. Nielen preto, že to môžem porovnať na svojich dvoch autách, ale poznám aj dosť ľudí, ktorí to v teréne parádne vedia predviesť (napr. jeden Jeep z Trnavy s Palom za volantom na poslednom Tisovci...).
Osobne si myslím, že auto s automatom v teréne menej trpí, akoby ten systém pohonu celkovo lepšie navzájom spolupracoval. Ale je to samozrejme len môj osobný názor.
A obrovskou výhodou v teréne je absencia spojky.
Čo by som chcel ešte vyskúšať, je poriadny diesel s automatom, keďže ten môj 6válček s automatom pomerne málo brzdí motorom pri prudkých zjazdoch.

Autor:  Oron72 [ Pia, 25.03.2011, 13:13 ]
Predmet príspevku: 

ja som bol dost skepticky pri kupe prveho automatu ale behom chvile som zistil,ze ine uz nechcem,teda keby som si mal vybrat medzi manualom a automatom tak urcite automat. A v terene sa mi to zda tiez lepsie lebo kym na maualy preradim v prudkom kopci z redukuvanej jednotky do dvojky,tak prudko spadnu otacky a (hlavne slabsie diesle) dvojku nevladze roztiahnut.Co sa na automate nestane

Autor:  Onmar [ Pia, 25.03.2011, 13:18 ]
Predmet príspevku: 

Oron72 píše:
ja som bol dost skepticky pri kupe prveho automatu ale behom chvile som zistil,ze ine uz nechcem..


nuz na dobre sa lahko zvyka 8-)

Autor:  OGO [ Pia, 25.03.2011, 16:43 ]
Predmet príspevku: 

Jenki, asi si ma zle pochopil.
Ja vravím, že pokiaľ máš automat a vyšťavený akumulátor, tak motor nenatočíš.
Musíš dotrepať elektrinu z dakadiaľ. ( Baterku, štartovací zdroj...)
Kdežto manuál sa dá naštartovať napr. spustením z kopca, alebo roztlačením.
Netreba ísť ďaleko do neobývaných zón, ale veľakrát skôr zoženieš pár chlapov ako nabitú baterku. Tak som to myslel. V tom vidím výhodu manuálu oproti automatu. Nemyslel som na komfort radenia a pod.

Autor:  jenki [ Pia, 25.03.2011, 17:17 ]
Predmet príspevku: 

OGO píše:
Jenki, asi si ma zle pochopil.
Ja vravím, že pokiaľ máš automat a vyšťavený akumulátor, tak motor nenatočíš.
Musíš dotrepať elektrinu z dakadiaľ. ( Baterku, štartovací zdroj...)
Kdežto manuál sa dá naštartovať napr. spustením z kopca, alebo roztlačením.
Netreba ísť ďaleko do neobývaných zón, ale veľakrát skôr zoženieš pár chlapov ako nabitú baterku. Tak som to myslel. V tom vidím výhodu manuálu oproti automatu. Nemyslel som na komfort radenia a pod.

Pochopil som ťa dobre.
Ale to sa týka naozaj len starších manuálov.
Súhlasím plne s Jurajom ORC.
Ani môj Y61 s manuálom nešiel roztlačiť (ani roztiahnuť) bez baterky. Proste nenahodí.

Autor:  Peter 69 [ Pia, 25.03.2011, 21:43 ]
Predmet príspevku: 

No šak lebo máš Patrol :-D :-D :-D

Autor:  13pepko [ Sob, 26.03.2011, 1:04 ]
Predmet príspevku: 

automaty sa casom doseru kym manual vydrzi urcite viac.akurat pri automate nemusis menit spojku.niekde som to uz pysal,kamaratom sa uz niejake automaty dosrali hned v lese a nespravis potom uz nic, ani auto nenastartujes.este som nevidel poriadny off postaveny na automatickej prevodovke

Stránka 1 z 5 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/