Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 23.06.2025, 22:59
Dnes je pondelok 23. júna 2025, meniny má Sidónia a zajtra Ján




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 28 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 z akej rúry ramená? 
Autor Správa
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3300
Odpoveď s citáciou
viete mi niekto poradiť z akej hrubej rúry mi budú stačiť ramená na zadnú nápravu na pandu?
aký vonkajší priemer rúry aký vnútorný poprípade hrúbku steny...
panda nemá rám takže veľa toho tma nanašpekulujem a nenapchám tak idem spraviť takéto ramená:
Obrázok

na pružiny z pier to musí ísť určite podskakuje mi náprava keď hrabe a dosť to mláti kardanové kríže
pýtam sa preto tú hrúbku lebo ak mi postačí aj tenšia rúra tak viem si dopasovať silenbloky


Uto, 11.10.2011, 14:54
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
kedže dvojtonový wrangler má stenu 3mm, tebe by mali bohato stačiť 2mm....

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Uto, 11.10.2011, 15:31
Profil
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3300
Odpoveď s citáciou
Poslať 
a vonkajší priemer rúry? nejakých 30mm?
ináč dík :wink:


Uto, 11.10.2011, 15:50
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6668
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Naozaj sa bavime o rure ? Alebo tyci ? Nechce sa mi verit, ze na taketo exponovane miesto by niekto dal ruru ...


Uto, 11.10.2011, 15:51
Profil
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3300
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tyč myslíš ty ako čo? plné železo ja chcem trubku
inač myslíte že mi udržia M10mm šrúby to na náprave tie 2 silenbloky na ramene?


Uto, 11.10.2011, 16:14
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tibor kludne aj rúru ale bezošvú.

Ja mal na bielom grande z 40mm priemer a 4mm hrúbka steny, a to prežije hodne veľa.

A.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Uto, 11.10.2011, 16:19
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 22.08.2010, 12:38
Príspevky: 698
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Finderko plne železo ohneš skor ako ruru,bacha nato....

_________________
Nissan Patrol Y60 2,8-kompletka a 36" Super Swaper.


Uto, 11.10.2011, 19:20
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A preco ruru ? Elegantnejsie sa to robi z jokloviny zo stvorcovym prierezom. Ja ma stenu 2 mm a podla mna dokonca svovu a pohoda uz 4 roky.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Uto, 11.10.2011, 19:44
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
OFFroad4wd píše:
tyč myslíš ty ako čo? plné železo ja chcem trubku
inač myslíte že mi udržia M10mm šrúby to na náprave tie 2 silenbloky na ramene?


Jak profil ramien, tak hrúbka steny, ako aj robustnosť šrobov závisí na konštrukcii zavesenia(nie len na váhe auta). Jeep(zrejme aj iné značky) má spodné ramená blízko osy nápravy...a teda nesú podstatnú časť záťaže...tomu zodpovedá ich dimenzovanie. Horné ramená vlastne len držia uhol diferáku...tým že sú kotvené podstatne dalej nad osou nápravy. U jeepa je robustnosť spodných ramien cca trojnásobná oproti horným. M10 by mohli stačiť...no 12 je krajšie číslo...wrana má dolné 14. Rozhodne ale musia byť minimálne pevnosť 8.8. Blatové tam nedávaj.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Naposledy upravil diesel dňa Uto, 11.10.2011, 21:00, celkovo upravené 1



Uto, 11.10.2011, 20:08
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49
Príspevky: 692
Bydlisko: TN
Odpoveď s citáciou
Poslať 
vodarenska 3/4" to musi udrzat
cherokee to ma z ohnuteho 1.5mm plechu


Uto, 11.10.2011, 20:12
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 11.11.2010, 21:56
Príspevky: 462
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
OFFroad4wd píše:
na pružiny z pier to musí ísť určite podskakuje mi náprava keď hrabe


nie je toto skor problém tlmičov? skákať to dokaže takisto na strunách ako aj na listoch

_________________
Pajero SWB 2,8TD, + navijak, Toyo MT
Pajero LWB 2,8TD automat, budúca leštenka :D


Uto, 11.10.2011, 20:32
Profil ICQ
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3300
Odpoveď s citáciou
Poslať 
farky na odľahčených perách neskáče len panda
a to sa nedá jazdiť idem po snehu a trieska kardán nedá sa ani brodiť cez neho
a to je jedno či seriovka panda alebo dvihnuta ludia čoi maju aj seriovky mi písali že im to skáče
dado máš pravdu ja mám uchytenie navijáka z parkrát ohnutého jakla a drží lepšie ako som predpokladal a to už bolo kde jake zaťaženie
ale idem do rury nie jaklu je to krajšie a rure verím viac v takých to veciach a určite nebudem dávať s 1,5mm stenou aspoň 2 alebo 3mm istota je istota a na takých veciach nebudem vahou šetriť


Uto, 11.10.2011, 20:49
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Finder - modul pevnosti v ohybe rury je vyssi ako u plnej tyce
pozri si tieto udaje v strojnickych tabulkach (napr Cernoch)

Pandik - idealne by bolo CrMo bezosvu ocelovu rurku s hrubkou kludne tie 2mm

_________________
OFF the ROAD


Uto, 11.10.2011, 23:37
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33
Príspevky: 747
Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pevnosť na ohyb závisí od kvadratického momentu zotrvačnosti - preto sa na premostenia používajú I profily a nie tyče. Čiže na ohybovú pevnosť je najodolnejší Jakel, potom rúra a až ďaleko za nimi tyčovina - samozrejme pri zohľadnení rovnakej masy materiálu.

_________________
Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.

LAND ROVER Discovery II.


Str, 12.10.2011, 7:43
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
...- modul pevnosti v ohybe rury je vyssi ako u plnej tyce ...

No, dozvedám sa tu pekné hlúposti :smt022. Skoro ako v relácií ´´Aj múdry schybí´´. Ivo, pozri sa lepšie do toho Černocha.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Str, 12.10.2011, 8:52
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 28 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: