4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

z akej rúry ramená?
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=13787
Stránka 1 z 2

Autor:  OFFroad4wd [ Uto, 11.10.2011, 14:54 ]
Predmet príspevku:  z akej rúry ramená?

viete mi niekto poradiť z akej hrubej rúry mi budú stačiť ramená na zadnú nápravu na pandu?
aký vonkajší priemer rúry aký vnútorný poprípade hrúbku steny...
panda nemá rám takže veľa toho tma nanašpekulujem a nenapchám tak idem spraviť takéto ramená:
Obrázok

na pružiny z pier to musí ísť určite podskakuje mi náprava keď hrabe a dosť to mláti kardanové kríže
pýtam sa preto tú hrúbku lebo ak mi postačí aj tenšia rúra tak viem si dopasovať silenbloky

Autor:  diesel [ Uto, 11.10.2011, 15:31 ]
Predmet príspevku: 

kedže dvojtonový wrangler má stenu 3mm, tebe by mali bohato stačiť 2mm....

Autor:  OFFroad4wd [ Uto, 11.10.2011, 15:50 ]
Predmet príspevku: 

a vonkajší priemer rúry? nejakých 30mm?
ináč dík :wink:

Autor:  finder [ Uto, 11.10.2011, 15:51 ]
Predmet príspevku: 

Naozaj sa bavime o rure ? Alebo tyci ? Nechce sa mi verit, ze na taketo exponovane miesto by niekto dal ruru ...

Autor:  OFFroad4wd [ Uto, 11.10.2011, 16:14 ]
Predmet príspevku: 

tyč myslíš ty ako čo? plné železo ja chcem trubku
inač myslíte že mi udržia M10mm šrúby to na náprave tie 2 silenbloky na ramene?

Autor:  Andrej [ Uto, 11.10.2011, 16:19 ]
Predmet príspevku: 

Tibor kludne aj rúru ale bezošvú.

Ja mal na bielom grande z 40mm priemer a 4mm hrúbka steny, a to prežije hodne veľa.

A.

Autor:  Lucky [ Uto, 11.10.2011, 19:20 ]
Predmet príspevku: 

Finderko plne železo ohneš skor ako ruru,bacha nato....

Autor:  dado [ Uto, 11.10.2011, 19:44 ]
Predmet príspevku: 

A preco ruru ? Elegantnejsie sa to robi z jokloviny zo stvorcovym prierezom. Ja ma stenu 2 mm a podla mna dokonca svovu a pohoda uz 4 roky.

Autor:  diesel [ Uto, 11.10.2011, 20:08 ]
Predmet príspevku: 

OFFroad4wd píše:
tyč myslíš ty ako čo? plné železo ja chcem trubku
inač myslíte že mi udržia M10mm šrúby to na náprave tie 2 silenbloky na ramene?


Jak profil ramien, tak hrúbka steny, ako aj robustnosť šrobov závisí na konštrukcii zavesenia(nie len na váhe auta). Jeep(zrejme aj iné značky) má spodné ramená blízko osy nápravy...a teda nesú podstatnú časť záťaže...tomu zodpovedá ich dimenzovanie. Horné ramená vlastne len držia uhol diferáku...tým že sú kotvené podstatne dalej nad osou nápravy. U jeepa je robustnosť spodných ramien cca trojnásobná oproti horným. M10 by mohli stačiť...no 12 je krajšie číslo...wrana má dolné 14. Rozhodne ale musia byť minimálne pevnosť 8.8. Blatové tam nedávaj.

Autor:  rustycj [ Uto, 11.10.2011, 20:12 ]
Predmet príspevku: 

vodarenska 3/4" to musi udrzat
cherokee to ma z ohnuteho 1.5mm plechu

Autor:  farky [ Uto, 11.10.2011, 20:32 ]
Predmet príspevku:  Re: z akej rúry ramená?

OFFroad4wd píše:
na pružiny z pier to musí ísť určite podskakuje mi náprava keď hrabe


nie je toto skor problém tlmičov? skákať to dokaže takisto na strunách ako aj na listoch

Autor:  OFFroad4wd [ Uto, 11.10.2011, 20:49 ]
Predmet príspevku: 

farky na odľahčených perách neskáče len panda
a to sa nedá jazdiť idem po snehu a trieska kardán nedá sa ani brodiť cez neho
a to je jedno či seriovka panda alebo dvihnuta ludia čoi maju aj seriovky mi písali že im to skáče
dado máš pravdu ja mám uchytenie navijáka z parkrát ohnutého jakla a drží lepšie ako som predpokladal a to už bolo kde jake zaťaženie
ale idem do rury nie jaklu je to krajšie a rure verím viac v takých to veciach a určite nebudem dávať s 1,5mm stenou aspoň 2 alebo 3mm istota je istota a na takých veciach nebudem vahou šetriť

Autor:  IvoLUCKY [ Uto, 11.10.2011, 23:37 ]
Predmet príspevku: 

Finder - modul pevnosti v ohybe rury je vyssi ako u plnej tyce
pozri si tieto udaje v strojnickych tabulkach (napr Cernoch)

Pandik - idealne by bolo CrMo bezosvu ocelovu rurku s hrubkou kludne tie 2mm

Autor:  bacilpyrin [ Str, 12.10.2011, 7:43 ]
Predmet príspevku: 

Pevnosť na ohyb závisí od kvadratického momentu zotrvačnosti - preto sa na premostenia používajú I profily a nie tyče. Čiže na ohybovú pevnosť je najodolnejší Jakel, potom rúra a až ďaleko za nimi tyčovina - samozrejme pri zohľadnení rovnakej masy materiálu.

Autor:  pejo [ Str, 12.10.2011, 8:52 ]
Predmet príspevku: 

...- modul pevnosti v ohybe rury je vyssi ako u plnej tyce ...

No, dozvedám sa tu pekné hlúposti :smt022. Skoro ako v relácií ´´Aj múdry schybí´´. Ivo, pozri sa lepšie do toho Černocha.

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/