4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
spotreba verzus stresny nosic http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=1408 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Hugo [ Uto, 27.03.2007, 10:10 ] |
Predmet príspevku: | spotreba verzus stresny nosic |
ake mate skusenosti ? mne sa zda, ze mi stupla aspon o liter... |
Autor: | Andrej [ Uto, 27.03.2007, 10:22 ] |
Predmet príspevku: | Re: spotreba verzus stresny nosic |
Hugo píše: ake mate skusenosti ? mne sa zda, ze mi stupla aspon o liter... No to je normálne že to ide hore ked navešáš na auto záhradku svetla a podobne |
Autor: | Hugo [ Uto, 27.03.2007, 10:27 ] |
Predmet príspevku: | |
zatial mam len priecniky ![]() |
Autor: | Andrej [ Uto, 27.03.2007, 10:35 ] |
Predmet príspevku: | |
Hugo píše: zatial mam len priecniky ![]() No ja momentálne aj tie mám dolu ![]() |
Autor: | Pato Zvolen [ Uto, 27.03.2007, 12:58 ] |
Predmet príspevku: | Re: spotreba verzus stresny nosic |
Hugo píše: ake mate skusenosti ? mne sa zda, ze mi stupla aspon o liter... Caw kolego, Vydrz este nejaky tyzden a poviem ti , tiez tam zatim ako predpripravu len priecne nosice dam na ktore pojde stresny BOX. Len sa robili aj nejake upravy v motore (smerujuce k znizeniu spotreby) tak neviem ci to bude objektivne teraz takto posudzovať. |
Autor: | DanoDEF [ Uto, 27.03.2007, 14:54 ] |
Predmet príspevku: | Re: spotreba verzus stresny nosic |
Jazdil som asi 1/2 roka bez stresneho nosica a rozdiel cca 1,5l...inac vzdy s nosicom. |
Autor: | KOŤO [ Str, 28.03.2007, 13:20 ] |
Predmet príspevku: | |
Mne urobí strešný nosič aj prázdny tak 0,5-1 liter/100km podľa rýchlosti. Ak sú hore ešte nejaké rebríky tak aj 2l/100km |
Autor: | Martin 4 [ Str, 28.03.2007, 20:29 ] |
Predmet príspevku: | |
Samozrejme že každý taký haraburd zvyšuje odpor a spotrebu. Aerodynamický odpor stúpa štvorcom rýchlosti. Takže nárast odporu je možné kompenzovať znížením obvyklej rýchlosti. |
Autor: | Jano JP [ Str, 28.03.2007, 23:01 ] |
Predmet príspevku: | |
Martin 4 píše: Samozrejme že každý taký haraburd zvyšuje odpor a spotrebu. Aerodynamický odpor stúpa štvorcom rýchlosti. Takže nárast odporu je možné kompenzovať znížením obvyklej rýchlosti. ...a presne preto si rampu na strechu nedám dovtedy, kým sa v športe mienim po asfaltkách naháňať 90/130...akonáhle sa z toho auta stane prioritne približovadlo terénne, bude aj rampa...ovšem kto potrebuje záhradku a naozaj ju aktívne používa, nemá čo riešiť ![]() |
Autor: | DanoDEF [ Štv, 29.03.2007, 7:43 ] |
Predmet príspevku: | |
Jano JP píše: ...ovšem kto potrebuje záhradku a naozaj ju aktívne používa, nemá čo riešiť ![]() ...amen... ![]() |
Autor: | Martin 4 [ Štv, 29.03.2007, 8:49 ] |
Predmet príspevku: | |
....ale aj záhradku je možné konštrukčne riešiť tak, aby mala čo najmenší odpor. Mala by byť čo najnižšia. Ohrádka by mala byť vyoká len tolko, kolko treba na zaháknutie gumy alebo gurtničky pri upínaní nákladu. Kto trvá na vysokom koši ktorý chce trvalo voziť na aute, nak ho rieši nejako skladaco. Hranatý tvar s výraznými rohmi má väčší odpor ako oblý = radšej trubky ako jekle a uholníky. Mala by mať čo najmenej priečnikov.... t.j. spodok nie ako rošt, ale z plného materiálu (duralový podlahový plech, vodovzdorná preglejka) , čo najmenej stojín na ohrádke - radšej masívnejší horný pozdĺžnik (aby sa neohýbal) a stojiny len na koncoch, ak je dlhé auto tak jednu v strede. Keď už má byť na streche niečo vyššie, tak to dať čo najďalej dozadu. Kto chce záhradku kombinovať s expedičnou bedňou, tak tú bedňu pri zadný okraj. Ak budú na záhradke lampy, myslite na ich ochranu - nevystrkujte ich príliš vysoko. Nepripustite velkú medzeru medzi strechou a záhradkou- ak sa tak vopchá nejaký konár, tak sa pohybom auta bude priečiť medzi strechou a záhradkou. Záhradka to vydrží - horšie je to s plechom strechy . ![]() |
Autor: | KOŤO [ Štv, 29.03.2007, 10:13 ] |
Predmet príspevku: | |
Ešte jedna rada. Ak prevážate na streche tie duralové rebríky z Baumaxu alebo Metra vozte ich nohami dopredu - budú podstatne menej hučať. |
Autor: | cico [ Štv, 29.03.2007, 12:23 ] |
Predmet príspevku: | |
A ani ja nemam zahradku, bo nevojdem do garaze uz vobec ![]() ![]() |
Autor: | janotoyotak [ Štv, 29.03.2007, 23:54 ] |
Predmet príspevku: | |
KOŤO píše: Mne urobí strešný nosič aj prázdny tak 0,5-1 liter/100km podľa rýchlosti. Ak sú hore ešte nejaké rebríky tak aj 2l/100km Ja na Toyotke zatiaľ strešný nosič nemám. Ale mám dosť skúseností s bruchuplazom. Na kombíku vozím občas len dva priečne nosníky Thule. Pretože nejazdím práve pomaly, tak mi to zdvihne spotrebu o 0.8-1.0 L. Ale, čo je veľmi zaujímavé, keď na tie priečky pripevním takú väčšiu "truhlu" Thule o rozmeroch 70x220x35cm tak mi spotreba stúpne len minimálne (0.3-0.4L). Vysvetlujem si to tak, že tá truhla je aerodynamicky slušne navrhnutá a vzduch ju obteká takými prúdnicami, že už nevadia ani tie priečky na ktorých je pripevnená ![]() |
Autor: | KOŤO [ Pia, 30.03.2007, 10:18 ] |
Predmet príspevku: | |
janotoyotak píše: KOŤO píše: Mne urobí strešný nosič aj prázdny tak 0,5-1 liter/100km podľa rýchlosti. Ak sú hore ešte nejaké rebríky tak aj 2l/100km Ja na Toyotke zatiaľ strešný nosič nemám. Ale mám dosť skúseností s bruchuplazom. Na kombíku vozím občas len dva priečne nosníky Thule. Pretože nejazdím práve pomaly, tak mi to zdvihne spotrebu o 0.8-1.0 L. Ale, čo je veľmi zaujímavé, keď na tie priečky pripevním takú väčšiu "truhlu" Thule o rozmeroch 70x220x35cm tak mi spotreba stúpne len minimálne (0.3-0.4L). Vysvetlujem si to tak, že tá truhla je aerodynamicky slušne navrhnutá a vzduch ju obteká takými prúdnicami, že už nevadia ani tie priečky na ktorých je pripevnená ![]() Je to tak ako hovoríš. Niekedy asi pred rokom som čítal testy strešných nosičov kde testovali magnetické nosiče a truhly. Truhly vyšli jednoznačne lepšie. Ak by robili truhly aj na 5m rebríky, asi by som ho kúpil. |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |