Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 29.03.2024, 16:04
Dnes je piatok 29. marca 2024, meniny má Miroslav a zajtra Vieroslava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 94 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Ďalší
 Druhy pohonov 4x4 v offroade 
Autor Správa
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
diesel píše:
2finder: prečítaj si ešte raz čo napísal. Či sa to s uzavretým medzidifom chová rovnako ako patrol bez medzidifu. Odpoveď je ÁNO, chová. Pretože uzavretý medzidif je to isté ako keby dif nebol a predok je pripojený natvrdo. Akurát si Janka kvalitne domotal. :D

Ale ano, precital som si to dobre ..!!!!
PAtrol medzidiff nema, cize v zakrute pojde ako ma, a to jest do zakruty, pajero s bloknutym diffom bude absolutne, ale absolutne nesposobile a bude sa ta v zakrute vydrbat o prvy strom !!!!

Cize otazka mala zniet - bude sa pajero s OTVORENYM (t.j. neuzatvorenym) medzidiffom chovat ako patrol bez medzidiffu ? Az na nicenie prednej napravy na asfalte u patrola - ano .

Dava ci nedava zmysel moja odpoved ????
A o uzatvorenom medzidiffe viem svoje, skusal som, je velmi nevyspytatelny zvlast pri vyssich rychlostiach ...


Pon, 30.10.2006, 9:00
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
čeče, finder ty si tuším z inej planéty než ja. :shock: :lol:

nerieš ako mala byť položená otázka, ale ako bola položená.

ešte raz a pomaly: správa sa auto s uzavretým medzidifom rovnako ako patrol, ktorý medzidif nemá? .....odpoveď znie AAAAAAANNNNNNNOOOOOOOOO. :roll:

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Pon, 30.10.2006, 19:02
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 16:11
Príspevky: 409
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Doplnenie:
Patrol s priradenym predkom( tzn. zaradene 4x4) sa sprava rovnako ako permanentna stvorkolka s uzavretym medzidifom.

_________________
Range Rover farma :)


Pon, 30.10.2006, 19:13
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
teslo píše:
Doplnenie:
Patrol s priradenym predkom( tzn. zaradene 4x4) sa sprava rovnako ako permanentna stvorkolka s uzavretym medzidifom.


Už som začal o sebe pochybovať. :D Už sme dvaja. :wink:

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Pon, 30.10.2006, 19:48
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48
Príspevky: 584
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
finder píše:
diesel píše:
2finder: prečítaj si ešte raz čo napísal. Či sa to s uzavretým medzidifom chová rovnako ako patrol bez medzidifu. Odpoveď je ÁNO, chová. Pretože uzavretý medzidif je to isté ako keby dif nebol a predok je pripojený natvrdo. Akurát si Janka kvalitne domotal. :D



Cize otazka mala zniet - bude sa pajero s OTVORENYM (t.j. neuzatvorenym) medzidiffom chovat ako patrol bez medzidiffu ? Az na nicenie prednej napravy na asfalte u patrola - ano .

Toto myslíš vážne??? Nesúhlasím !!!! Pajero s otvoreným differenciálom bude môcť v tákrute diferencovať rýchlosť predných voči zadným kolesám pretože tie opisujú iný polomer kružnice. To znamená, že nebude vznikať parazitné pnutie v systéme a žiadne koleso nebude permanentne v šmyku ! Patrol bez medzinápravového diferenciálu by musel ísť len na zadný náhon, aby pnutie nevznikalo (hovoríme o suchom asfalte ), totižto má len zubovú spojku v rozvodovke a teda rozdelenie krútieceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu má pri priradenom predku 50:50 a to vždy !!!! V zákrute na suchom asfalte a zaradenom 4x4 bude vznikať veľké pnutie a niektoré z kolies bude stále v šmyku, teda bude mať tendenciu nezatáčať, v extrémoch sa bude tlačiť rovno cez prednú nápravu von zo zákruty ! Rovnako by sa správalo aj pajero, keby sa pri 4x4 uzavrel medzinápravový diferenciál ! HOWGH !!!


Pon, 30.10.2006, 19:56
Profil WWW
Koumák

Registrovaný: Pia, 27.10.2006, 16:23
Príspevky: 181
Bydlisko: KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Joooj chlapi, myslim ze uz tomu rozumiem. Dakujem za vysvetlenie. Len este rozmyslam nad tym, naco je take natvrdo uzavretie vlastne dobre. Mozno blba otazka, tak sa ospravedlnujem, ale ako clovek bez skusenosti sa pytam - nie je vyhodnejsie mat offroad s medzidifom, ktory pnutie nevytvara a v pripade, ze ho treba zamknut (co neviem kedy je), tak ho jednoducho zamknem a mam tak stvorkolku natvrdo? Dufam ze som dobre polozil otazku a vsetci pochopili :lol:


Pon, 30.10.2006, 20:38
Profil ICQ
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 16:11
Príspevky: 409
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
V principe ked mas permanentnu 4x4 a vsetky diferaky otvorene tak staci aby jedno koleso nemalo trakciu a stojis. Vsetka sila a krutiaci moment sa prenesie cez tie otvorene diferaky na zrovna to volne koleso. Ak vsak uzavries medzidif, tak uz musia byt dve kolesa bez trakcie na to aby si zastavil. A to jedno na prednej a jedno na zadnej naprave( je jedno ktora strana).

Z praxe: Vychadzas prudky vyjazd a niekde na nom je schod. Ak na ten schod vyjdes tak, ze jedno koleso strati trakciu( a nemas uzavrety medzidif), tak sa Ti roztoci ako blazon pravo to uvolnene koleso a Ty stojis. Totiz vsetka sila, ktora by mohla ist do napravy, ktora ma obe kolesa na zemi sa prenesie na to jedno jedine koleso.
Ak vsak uzavries medzidif, tak to vyjdes aj ked to koleso bude vo vzduchu, pretoze naprava, ktora bude cela na zemi Ta potlaci, resp. potiahne.
Pani je to zjednoduseny pripad... :D

_________________
Range Rover farma :)


Pon, 30.10.2006, 21:04
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 16:11
Príspevky: 409
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Prepac, na druhu cast otazky som neodpovedal: Ano podla mna je lepsie mat permanentnu 4x4 a medzidif v pripade potreby uzamknut( tak to maju napr Land Rovre :-D ). Je to vsak trosku zlozitejsi system. Teoreticky( a aj prakticky) ma vyssiu spotrebu, pretoze je tam viac prevodov, lozisiek, proste viac trenia.

_________________
Range Rover farma :)


Pon, 30.10.2006, 21:08
Profil
Koumák

Registrovaný: Pia, 27.10.2006, 16:23
Príspevky: 181
Bydlisko: KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Vdaka za odpoved Teslo, uz cakam ako si ta patrolisti podaju :smt004


Pon, 30.10.2006, 21:14
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48
Príspevky: 584
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja osobne by som chcel mať možnosť jazdiť : 1.zadný náhod, 2. všetky 4 ale cez medzi difff, 3. všetky 4 s redukciou ale s otvoreným medzi diffom a potom 4. ku dlhej aj krátkej 4x4 môcť zaradiť aj uzávierku medzidiffu.
Toto by vyhovovalo mne. Potom samozrejme voliteľne mať špéru aj vzadu. V predu by som ju asi nechcel pokiaľ tam nie je od výroby ( niektoré modely LC80 - nie všetky ), pretože sa bojím poškodenia poloosí, homokineťákov a pod....


Pon, 30.10.2006, 21:33
Profil WWW
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nepodaju, lebo ma pravdu ... Je to takako vravi ... PRi 4x4 s medzidiffom proste len jazdis a o nic sa nestaras ... Na starom fore na margo patrolu a 4x4 bolo napisane nieco v zmysle - treba tomu rozumiet, patrol je nezmar, ale samozrejem dojebat sa da vsetko ...
Na tvoju otazku - ak nebudes robit brutal terene a bodylifting, ber pajero, inac patrol, alebo cokolvek ine s tuhym predkom ..
Pajero az na nezavisly predok je velmi schopna a usporna volba aj vdaka SuperSelectu ...


Pon, 30.10.2006, 21:38
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MilanBB píše:
Ja osobne by som chcel mať možnosť jazdiť : 1.zadný náhod, 2. všetky 4 ale cez medzi difff, 3. všetky 4 s redukciou ale s otvoreným medzi diffom a potom 4. ku dlhej aj krátkej 4x4 môcť zaradiť aj uzávierku medzidiffu.
Toto by vyhovovalo mne. Potom samozrejme voliteľne mať špéru aj vzadu. V predu by som ju asi nechcel pokiaľ tam nie je od výroby ( niektoré modely LC80 - nie všetky ), pretože sa bojím poškodenia poloosí, homokineťákov a pod....


Tak potom ONLY IN A JEEP :-D :-D
tam to máš - teda až na tú krátku 4kolku s otvoreným medzidifom
no a špéry - té vec voliteľná
(teraz ma patrolisti ukameňujú, že oni (poniektorí) majú špéru v sérii :-)


Pon, 30.10.2006, 21:40
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48
Príspevky: 584
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Hm....ono ešte doplím. Ja som napríklad mal v minulosti požičaný samuraj. Ten keď som na rozvodovke zaradil redukciu, ale nezamkol som voľnobežky v predu, teda ostali na free, mohol som napríklad pomaly ťahať aj veľmi ťažké auto, alebo veľmi opatrne sa vrtieť niekde z prívesom bez toho aby som niečo ničil. Teda mať možnosť zaradiť redukciu v princípe iba na zadku je úúúúžasná vec !!!! Preto som aj napísal, že redukciu áno, ale mať aj možnosť bez zavretého medzidiffu!!! Kľudne aj na 4x4, to je jedno! Preto som napríklad presvedčený, že až mi jedného pekného dňa odídu pneumatické automaty voľnobežiek, vymením ich za klasiku manuál FREE-LOCK a to bude žúžo! Síce menej pohodlné, ale keby som chcel pohodlné, nekúpim si jimny a nejazdím "veľké" traktorové kolesá určené do blata...


Pon, 30.10.2006, 21:58
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MilanBB píše:
Ja osobne by som chcel mať možnosť jazdiť : 1.zadný náhod, 2. všetky 4 ale cez medzi difff, 3. všetky 4 s redukciou ale s otvoreným medzi diffom a potom 4. ku dlhej aj krátkej 4x4 môcť zaradiť aj uzávierku medzidiffu.
Toto by vyhovovalo mne. Potom samozrejme voliteľne mať špéru aj vzadu. V predu by som ju asi nechcel pokiaľ tam nie je od výroby ( niektoré modely LC80 - nie všetky ), pretože sa bojím poškodenia poloosí, homokineťákov a pod....


Tak Milan to si mal mysliet na ine auto ako SUZUKI..... :-D

Presne ako to popisujes to ma Defender a LC80. Toyota ma vyhodu seriovych uzavierok... no na druhej strane sa pripajaju elektricky s preddefinovanym postupom kdezto v Defe si mozem zapojik kazdu kedy chcem aj samostatne...
Nemusis sa bat poskodenia pokial neprehanas urcite veci.

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Pon, 30.10.2006, 22:03
Profil
Učeň

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 9:42
Príspevky: 62
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ked uz to tak pekne rozoberate, len doplnujuca otazocka od zaciatocnika: ako je na tom Ford Ranger/Mazda BFighter? Ked pripojim predok, tak mam moznost 4H/4L, a rozsvieti sa kontrolka RFW (remote front wheel). Ale kedze mam manual pisany po taliansky, tak viem len to, co som vyguuglil, a z toho prilis mudry nie som. Vychadza mi to tak, ze ked zapnem stvorkolku, tak auto same zamkne diferencial (neviem zistit ci na prednej naprave, alebo medzinapravovy), to je ta RFW kontrolka. Ak RFW vypnem tlacitkom v kokpite, auto by potom malo ist 4x4, ale otvorene diferaky, takze aj na suchu cestu vhodne. Kazdopadne toto je len moj dohad, vie o tom niekto nieco blizsie? budem velmi povdacny.


Pon, 30.10.2006, 22:55
Profil ICQ
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 94 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: