4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Druhy pohonov 4x4 v offroade
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=150
Stránka 4 z 7

Autor:  finder [ Pon, 27.11.2006, 14:31 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
Harley... len doplň, čo to znamená keď na šmyklavej ceste skôr povolí koleso ako diff... :x

No, je to prdel ... Take mokre smyklave listie na asfalte v zakrute, celkom sranda to drzat v smere, ktory si si urcil ...
Treba sa naucit s tym autom jazdit, vyskusat si to, a hlavne predvidat ...
Ale zatial mozem povedat, ze sa mi to stalo len na 1. a 2. prevodom stupni, v 45 stupnovom zatacani, a dalo sa to zrovnat, len treba mat v ruke cit a uvedomovat si, co to LSDcko robi ... Uvidime v zime pri vyssej rychlosti :-D .

Autor:  Harley [ Pon, 27.11.2006, 15:28 ]
Predmet príspevku: 

Moje zkušenost s továrním samosvorem je taková,že na silnici prudí a v terénu o něm nevím.

Auto je se samosvorem nedotáčivý a má tendenci jet furt rovně.Měl jsem na XJ otevřenej dif a auto poslouchalo na sněhu a uslintaný silnici jak jsem chtěl a v případě nějakýho smyku nebo nedotáčivosti jsem při 4x4 mohl ovládat jeho směr . Pak jsem dal nový nápravy( kvůli převodům) a vyfasoval jsem s tím i samosvor. Když jsem kolo zvednul ,tak jsem ho i lehce přemohl a tak jsem pak nevěřil,jak málo mu stačí na uklouzaný silnici aby se auto radikálně změnilo k horšímu.Když to tak má někdo od začátku,možná mu to nepříjde ale pro mě to byla hrozná změna.Stejný auto,stejný pneu jen navíc samosvor .Bohužel,jen vyndat lamely nejde a nechat je ojet aby nedržely taky ne. To jsem zjistil teď u Granda,kde byl samosvor úplně volnej ale pak se začaly ozývat takový zvuky při rozjezdu,že jsem musel lamely vyměnit . Když se to zanedbá,tak hrozí prasknutí a vysypání lamel do ozubení diferáku a to už stojí hodně!

Autor:  Martin 4 [ Pon, 27.11.2006, 22:16 ]
Predmet príspevku: 

...neriešili ste to vynechaním toho pridieracieho aditíva v oleji?

Autor:  Harley [ Uto, 28.11.2006, 12:17 ]
Predmet príspevku: 

Ještě horší!

Martine,já vždycky dřív zastával názor,že to aditivum má snížit kluznost oleje aby lamely víc zabíraly,něco jako rozdíl mezi auto a moto oleji,kdy moto-oleje,kvůli spojkám ve společný náplni,vyžadují olej,kterej maže motor a soukolí ale nesmí klouznou a vytvořit vrstvu na lamelách spojky. Ale bohužel,pomalu měním názor po tom ,co jsem vypozoroval.
Příklad,kterej mě k tomu vede: Když jsem koupil Granda,tak měl najeto 130tis. a to už je na samosvor více než dvojitá životnost.Věděl jsem,po zvednutí kola,že vůbec nedrží a byl jsem vlastně radši.Jenže po ohřátí oleje v difu a při rozjíždění třeba v koloně ve městě,se od zadu ozývaly rány,jak když někdo buší kladivem do diferáku.Ale jen při přímý jízdě,při rejdu nic. Se strachem jsem to otevřel,a jednak tam bylo trochu míň oleje ale taky byl pěkně černej. Viditelně ale nic v nepohodě. Vymyl jsem to a dal novej olej a aditivum. Po tom zvuky ihned ustaly. Tím a podobnejma zkušenostma i u jinejch lidí,kteří když nalili aditivum,diferák ztichnul ,jsem začal spíš usuzovat,že má naopak zvýšit kluznost mezi lamelama a zvýšit tepelnou odolnost oleje,protože tření mezi lamelama je asi obrovský,jelikož to jsou jen plechy bez obložení.
To,že mi to dělalo ty pazvuky ,bylo způsobený absencí aditiva a přehřátí a ojetí lamel. Když se zvuk pak po několika tis.km zase objevil ale né už stylu kladiva ale takovýho jemnýho mručení při lehký ustálený jízdě,tak jsem dif opět otevřel a vyměnil lamely. Udělal jsem dobře,neboť první lamela má talířový tvar,je prohnutá a má funkci přítlačný pružiny,tak ta byla na obou spojkách rozpraskaná.Naštěstí se nevysypala do ozubení. To je podle mě důsledek velkýho tepla a nedostatečnýho mazání.

Autor:  jaro [ Uto, 28.11.2006, 13:35 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
diferenciál :

....
:arrow: kolíkový diferenciál - záhadná konštrukcia ktorú som nepochopil, ale viem že sa vyskytoval v trojkolkových rikšiach ČZ. Nikdy som to nevidel otvorené, ani nejaký názorný obrázok a ani neviem ako to funguje.

:arrow: guličkový diferenciál - ako hore. Neviem ako to funguje, ale údajne to bolo použité na vojenských terénnych autách Škoda Babeta v 60-tych rokoch. Vraj to je nejako samosvorné. Neviem ako.
....


Ako GAZista radšej listujem na ruských sajtoch, je tam všetko a naviac tomu rozumiem :)

"kulačkovy" diferenciál - možno máš na mysli toto: http://4runner.sovintel.ru/differential ... achok2.jpg
tie kolíčky môžu byť aj v axiálnom smere.
Ďalší dobrý link:
http://4runner.sovintel.ru/differentials.htm

Autor:  jaro [ Uto, 28.11.2006, 13:39 ]
Predmet príspevku: 

Tie kulačkové diferenciály sa bežne vyskytujú v GAZ 66 a v nejakých obrnených kolesových transportéroch-samozrejme ruských :)

Autor:  Harley [ Uto, 28.11.2006, 14:26 ]
Predmet príspevku: 

Ako "jepista" ,já taky. 8) :-D . Nejlepší a nejkompletnější stránky o Jeepech jsou právě na rusákách.Musel jsem oprášit kvůli nim ruštinu :D

Autor:  Martin 4 [ Uto, 28.11.2006, 14:28 ]
Predmet príspevku: 

Ten posledný link je supééééér :smt128 (aj keď je tým divným hranatým písmom)

Vidím aku ten "kulačkový" diff funguje... ale akosi mi nedochádza prečo to tak funguje :smt102

Píšu tam že mechanizmus umožňuje malý rozdiel uhlových rýchlostí poloos ale pri väčšom preklze sa zakliní a ťahajú obe strany. A že tá "kulačková" prapodivnosť sa montuje obvykle do vojenskej a špeciálnej techniky a na obrázku je diff z BTR-60.... :roll:

Autor:  jaro [ Uto, 28.11.2006, 15:00 ]
Predmet príspevku: 

Mám taký pocit, že pri tom diferáku BTR60 bol aj link na teóriu toho diferenciálu...možno aj nebol :) a bol kdesi inde ale teraz to nemôžem nájsť. Bolo to tam prezentované ako dva priame nekonečné hrebene so zubmi v tvare trojuholníkových vačiek , tie hrebene boli vačkami oproti sebe a medzi nimi bol ten kolíček...svornosť bola daná trením kolíčka o tie vačky a trením kolíčka vo svojom vedení... z tej teórie to bolo celkom jasné.
Teraz sa mi nedá, ale ak nezabudnem nakreslím to a hodím na fórum.

Autor:  troppic [ Uto, 28.11.2006, 15:29 ]
Predmet príspevku: 

Tak temhle vecem vubec nerozumim, pouze je doufam umim pouzivat

Autor:  jaro [ Uto, 28.11.2006, 23:48 ]
Predmet príspevku: 

Pre Martin 4:

tak tu je ten nákres
Ak ťaháš ozubené hrebene rovnakou rýchlosťou F1=F2, kolík tam drží "zašprajcovaný". Ak je ale F1 iná ako F2 tak ten kolík sa začne hýbať v smere svojej osi a trením na šikminách - to sú vlastne tie vačky - sa snaží urýchliť, alebo spomaliť hrebene. Kolík je samozrejme v nejakom vedení a hrebene sú zvinuté do kruhu ...

bohužiaľ, čosi nefunguje skúsim to vložiť zajtra :(

Autor:  Martin 4 [ Str, 29.11.2006, 0:10 ]
Predmet príspevku: 

...možno chápem.... :roll: .... ale ak je to fakt iba na trení, tak taká zábava nie je na dlho.... asi preto sa toho chytili len vojaci ktorým na dlhovekosti strojov až tak nezáleží....

P.S. ak si to nakreslil v koreli a exportol ako .jpg, tak to z nejakého dôvodu imageshack nevezme. Obrázok nepatrne zmeň napr. v ACDSee. Potom to ide.

Autor:  jaro [ Str, 29.11.2006, 8:32 ]
Predmet príspevku: 

Urobil som to oveľa primitívnejšie :-D nakreslil rukou a odfotil, takže to skúšam znova už som takéto obrázky vkladal, takže to nie je vo mne :)

Autor:  jaro [ Str, 29.11.2006, 8:33 ]
Predmet príspevku: 

Obrázok

v rozmere 320x240 mi to ide vložiť :shock: prečo??

to F1 a F2 nie sú sily ale rýchlosť, opravím to aj v predchádzajúcom texte.Je to v podstate trecí princíp a funguje na princípe rozdielu rýchlostí. Na princípe rozdielu sily (krút. momentu) funguje len Torsen, ale dajako som sa nezamýšľal prečo.

Tento kulačkový aj pri 100000km funguje úplne normálne, a ani nevyžaduje špeciálne mazivá.

Autor:  rado nd [ Str, 29.11.2006, 9:02 ]
Predmet príspevku: 

Harley píše:
Ještě horší!

Martine,já vždycky dřív zastával názor,že to aditivum má snížit kluznost oleje aby lamely víc zabíraly,něco jako rozdíl mezi auto a moto oleji,kdy moto-oleje,kvůli spojkám ve společný náplni,vyžadují olej,kterej maže motor a soukolí ale nesmí klouznou a vytvořit vrstvu na lamelách spojky. Ale bohužel,pomalu měním názor po tom ,co jsem vypozoroval.
Příklad,kterej mě k tomu vede: Když jsem koupil Granda,tak měl najeto 130tis. a to už je na samosvor více než dvojitá životnost.Věděl jsem,po zvednutí kola,že vůbec nedrží a byl jsem vlastně radši.Jenže po ohřátí oleje v difu a při rozjíždění třeba v koloně ve městě,se od zadu ozývaly rány,jak když někdo buší kladivem do diferáku.Ale jen při přímý jízdě,při rejdu nic. Se strachem jsem to otevřel,a jednak tam bylo trochu míň oleje ale taky byl pěkně černej. Viditelně ale nic v nepohodě. Vymyl jsem to a dal novej olej a aditivum. Po tom zvuky ihned ustaly. Tím a podobnejma zkušenostma i u jinejch lidí,kteří když nalili aditivum,diferák ztichnul ,jsem začal spíš usuzovat,že má naopak zvýšit kluznost mezi lamelama a zvýšit tepelnou odolnost oleje,protože tření mezi lamelama je asi obrovský,jelikož to jsou jen plechy bez obložení.
To,že mi to dělalo ty pazvuky ,bylo způsobený absencí aditiva a přehřátí a ojetí lamel. Když se zvuk pak po několika tis.km zase objevil ale né už stylu kladiva ale takovýho jemnýho mručení při lehký ustálený jízdě,tak jsem dif opět otevřel a vyměnil lamely. Udělal jsem dobře,neboť první lamela má talířový tvar,je prohnutá a má funkci přítlačný pružiny,tak ta byla na obou spojkách rozpraskaná.Naštěstí se nevysypala do ozubení. To je podle mě důsledek velkýho tepla a nedostatečnýho mazání.


Ahoj,Harleyi,

ja by som chcel nejaké dovysvetlenie ohľadne olejov a aditív.
Ja lejem do samosvorového difru nejaký špeciálny kurefsky drahý olej určený pre LSD(bohužiaľ nevysypem teraz typ). Vyžaduje aj tento druh olejov ešte extra aditíva alebo sa aditívum leje len do bežných difrových olejov?
A keby si ešte náhodou vedel značku oleja aj aditíva, bolo by to super.
Dík

Stránka 4 z 7 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/