Dnes je nedela 4. mája 2025, meniny má Florián a zajtra Lesana, Lesia
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 12 ] |
|
CHEVROLET BLAZER - jazda podla pocasia
Autor |
Správa |
cocoloko
Čumil
Registrovaný: Str, 05.10.2011, 22:06 Príspevky: 3 Bydlisko: bratislava
|

Potrebujem poradit s problemom, s ktorym si neviem poradit uz dost dlhu dobu. Pred styrmi rokmi som sa dostal k Chevroletu Blazer 4.3 4WD r.v 1999. Ide o dlhsiu 4-dverovu verziu, ktora ma na predku nezavisle zavesienie, stabilizator a torznu tyc a vzadu pevna naprava, listove pera a stabilizator. Po kupe neboli s autom ziadne problemy a kvalita jazdy bola paradna, ale casom sa jazda zmenila z paradnej na jazdu z rebrinakom po kamenistej ceste. Zacalo to obcasnym vrzganim niektorych plastov a prenej napravy, co som riesil vymenou vsetky tlmicov. Zvuky z prednej napravy zmizli, ale z obcasneho vzgania plastov to postupom casu preslo do neznesitelneho rachotu celeho inerieru pri prejazde akejkolvek nerovnosti na vozovke. Auto vrzga, skripe a buchaju napravy. Kazdu nerovnost je citit na celom aute, ale na riadeni nie. Tento rok sa pridali skripajuce listove pera a ohlasili sa aj este povodne gulove capy. Tie listove pera vrzgaju pri jazde, vystupovani aj brzdeni a auto poskakuje ako cap. Skusal som ich vycistit a namazat, ale to riesi problem, len na par dni. Tento rok to prerastlo k absolutnej nechuti k jazde v tomto aute, tak som zacal s opravou. Vymenil som okrem spominanych tlmicov horne aj dolne gulove capy, komplet ramena, tycky a silentbloky predneho stabilizatora, predne dorazy, tycky a silentbloky zadneho stabilizatora a strmene na listovych perach. Chcel som vymenit aj lis. pera, ale cena postovneho z USA je pre mna neprectavitelna, tak zatial hladam nieco v Europe. Po vymene dielov sa auto zda byt pevnejsie v riadeni, ale rachot celeho interieru nadalej pretrvava, Vymontoval som z auta iterier, okrem sedadiel a pristrojovky a zacal jazdit. Samozrejme rachotanie v kabine zmizlo, ale zvuk naprav je pocut a citit na palubovke a plechoch pri kazdom malom hrbolceku na ceste. Je pozoruhodne ze velke jamy bez ostrych okrajov pekne prejde, ale male hrbolceky a jamy s ostrymi okrajmy citit na celom aute. Proste sa krutia vsetky plechy na aute. Vsetky tieto neprijemnosti zmiznu, ked je vlhko a prsi. V interieri je pekne ticho, nebuchaju napavy a zmizne aj vrzganie listovych per. Auto jazdi ako nove a je snim radost jazdit. Vsetko pekne pruzi a jazda ako po masle.Asi treba este dodat, ze po vymene dielov a geometrii auto na rovnej ceste drzi volant rovno, ale taha na pravu stranu. Vie mi niekto poradit co je pricinou spominanych problemov v suchom pocasi? Zmizne moj problem vymenou listovych pruzin? Mozu byt mojim problemom silentbloky medzi ramom a karoseriou? Chystam sa ich vymenit v blizkej dobe pri instalacii bodyliftu. Zlepsila by sa kvalita jazdy po pridani vzduchovych vankusov medzi lis. pruziny a ram, alebo to riesi len problem pri tahani nakladu? Kontak na niekoho v Blave a okoli, kto by mi vedel pomoct z mojim problemom a v blizkej buducnosti namontoval bodylift a podobne upravy? Potrebujem niekoho, kto tomu rozumie, lebo v servise na to auto pozeraju ako tela na nove vrata.[list=][/list]
|
Ned, 28.10.2012, 1:19 |
|
 |
YJ KAO
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 26.01.2010, 22:27 Príspevky: 383 Bydlisko: TRENČÍN, LIPTOV
|
To autíčko je radosť, ked sa niekde ukáže!!!
Skús si pozieť gumené uloženie listových pier-zrejmä tam bude problém,taktiež dotiahnuť lift.
Listové perá nie je nutné meniť pokial niesu preležané, ak vŕzgajú tak rozobrať, vyčistiť a premazať-je to operácia ktorú dosť ľudí zanedbáva a spôsobí to nepríjemné tuhnutie podvozku. keď spočítaš tie drobnosti výsledok je otrasný.
Pozri si aj domce uloženia kardanu či niesu utrhnuté gumy v domcoch prišróbovaných na kasňu.
Interiér tiež vyžaduje svoje -po rozobratí opäť len ošetriť dosadajúce gumy/plasty-tiež pekne prestarnú a bude pôvodná pohodička a radosť z vozenia.
Najlahšia cesta je auto položiť na simulátor vozovky (taký ten vytriasač náprav a fonendoskopom vypátrať kde to robí rámus a opraviť problémové miesto.
Inak len metóda pokus omyl s vymieňaním dielov čo je finančne poriadne náročné.... asi vieš svoje.
_________________ všetko čo má kolesa, pásy, nohy .......
|
Ned, 28.10.2012, 9:29 |
|
 |
FOGY
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
|
aké tam máš gumy? aký tlak? skús spustiť a tak vyskúšaj. ja mám na wrangleri teraz 33/12,5-17 a tlak len 1,8. keď je viac, zadok už odskakuje. origo tlak na 245/75 gumách píšu 2,5
_________________ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177
|
Ned, 28.10.2012, 12:47 |
|
 |
cocoloko
Čumil
Registrovaný: Str, 05.10.2011, 22:06 Príspevky: 3 Bydlisko: bratislava
|
YJ KAO- gumovym ulozenim lis. pruzin myslis tie podlozky medzi listami? Ak ano, tak su dost k.o . Nevies mi poradit z akeho materialu sa vyrabaju? Lift som este nerobil, tak dotahovat nebudem.  A na ulozenie kardanu sa pozriem buduci tyzden ked budem menit vyfuk. A kde maju ten simulator vozovky?
|
Pon, 29.10.2012, 23:24 |
|
 |
RENSO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31 Príspevky: 1393 Bydlisko: Revúca
|
tie gumové uloženia myslel YJ KAO toto:
http://www.autoricambi.sk/fotocache/big ... puzdro.JPG
tie podložky ktoré ty myslíš, čo sú medzi listami a mali by zabraňovať zvýšenému opotrebeniu, resp. predratiu trením kovu o kov v zväzku medzi listami ich styčné plochy, tak s tým ti neporadím kde to zohnať, skús www.ebay.com
tým pritiahnutím liftu sa pán Fajer asi pomýlil vo výraze, a myslel tým, aby si si prekontroloval a popriťahoval všetky body ktoré držia rám s karosériou dohromady, bez toho aby si medzi tým mal alebo nemal nejaký bodylift. k tomu simulátoru už tu spomínaný pán ing. ti poradí  s pozdravom Lubko
_________________ vek: 25 ex: Wrangler 2,5i ex: Wrangler 4,0i ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 2,5TD ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka now: Ford Explorer
|
Pon, 29.10.2012, 23:55 |
|
 |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Čo sa týka toho ťahania na stranu po ceste a divného správania za sucha (samozrejme predpokladám, že sú rovnaké vzorky na pneumatikách a tie sú rovnako nahustené)........... skús nadvihnúť predné kolesá a poriadne s nimi ručne stručne zakývať vertikálne aj horizontálne. Pozoruj vôle zavesenia ramien.
Ale poriadne.......
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Uto, 30.10.2012, 0:23 |
|
 |
lubor
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01 Príspevky: 848 Bydlisko: Bratislava - Dubravka
|
To tahanie do strany som mal podobne. Kontroloval som kolesa, 2x po sebe daval robit geom. samozrejme kazdy povedal, ze ten pred nim to urobil zle ale nic sa nezlepsilo. Kolesom som sklbal ja aj mechanik a ziadna vola. Po cca 4 mes. som dal auto mechanikovy, lebo sa mi tratila chladiaca zmes. Okrem toho zistil, ze capy su KO sylenbloky tam uz ani neboli tak dal komplet nove ramena (boli lacnejsie ako cap a sylenblok) a vsetko je OK. Predpokladam, ze poskodenie pneu a rozdielny tlak si riesil ako prve.
_________________Navara 3,0 V6 http://www.ostrenienastrojov.sk
|
Uto, 30.10.2012, 9:25 |
|
 |
YJ KAO
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 26.01.2010, 22:27 Príspevky: 383 Bydlisko: TRENČÍN, LIPTOV
|

Nazdárek kluci.No chvílu si dám oraz bez netu a kukám aká diskusia ...
Takže ten simulátor vozovky - viem že ho kupovali chalani v BB, skúsim ti zistiť ako je volný a či sa to dá technicky skúsiť na tvojho minimastodontíka-potreboval by som dáke údaje o rozmeroch a váhe lebo nie všetky sú stavané na také zaťaženie ako potrebuješ na blaizra.
Tie gumy na perách by si mal mať v okách pier a ja by som ich asi nevyrábal, ale bral origo, lebo nepoznám nikoho kto by mohol nať na to mustru na vyseknutie-nemôže to byť drahé ak mi pošleš identifikačné údaje od auta do pm tak ti to skúsim zistiť.
čo sa týka dotiahnutia liftu- to že si ho nerobil ty neznamená že tam nieje aj keď len základný od výrobcu takže kasňa ti sedí na ráme na akýchtakých gumených guferách tenších,alebo hrubších a tie by som pozrel či tam niesu vysekané alebo nejak inak poškodené, prípadne či niesú preležané a tým ti nespôsobujú vŕzganie.
V zásade má Rensík pravdu , ale aspoň si vrtol, šak ja mu dám tak trochu po uškách zajovi! Je to chytrý chlapčisko, aj keď stále robí zle motorom ale šak sa musí dáko vyblázniť
Ťahanie do strany môže mať hneď niekolko dôvodov :
-okrem rozdielneho nahustenia pneu, aj prípadné opotrebenie pneu(podľa toho aké pneu sú tam (ak ti tam niekto obul gumy z iného auta a tie boli z prvovýroby (kategória AD) nemajú homogénnu zmes, ak si si pneu kupoval sám poctivé, nové, tak túto možnosť pokojne vylúč
- taktiež to môže byť spôsobené že ti jedna strana (tá do ktorej ťahá auto) nevracia dobre na brzdových čelustiach a tým pribrzďuje jedno koleso - pri takom silnom motore to moc ani necítiť, že sa namáha a prekonáva odpor slabšieho pribrzďovania-zistíš po ubehnutí pár km podľa teploty náboja či sa hreje alebo nie. Ešte ti môže pridrhávať ložisko na náboji. Potom už len správne vyváženie pneu a geometria. Prípadne seknutý tlmič. Ak ani jedna možnosť tak máš ufo! Alebo niekto na popísaných závadách neurobil svoju prácu poriadne .... Ak som na niečo zabudol prosím verejné plénum o doplnenie ....
_________________ všetko čo má kolesa, pásy, nohy .......
|
Štv, 01.11.2012, 0:56 |
|
 |
cocoloko
Čumil
Registrovaný: Str, 05.10.2011, 22:06 Príspevky: 3 Bydlisko: bratislava
|

Vdaka za vase doterajsie rady. Ako som uz spominal v najblizsich dnoch by mal dorazit vyfuk a auto budem mat na zdviháku, tak budem realizovat niektore z vasich postrehov. Budem potrebovat niektore vysvetlit podrobnejsie.
Zaujalo ma v Tunkiho prispevku- Pozoruj vôle zavesenia ramien.
Co presne by som tam mal pozorovat? Vsetko tam je nove, tak si myslim, ze je to o.k.
Co sa tyka gumenych silentblokov na rame, tak tie skontolujem pri montazi vyfuku. Ak by som aj nasiel niektory poskodeny, budem potrebovat novy ak sa chystam robit bodylift ???.....Kamarat sa mi snazil vysvetlit, ze tie liftove polyuretanove bloky mam nahradit za tie stare na rame. Ja si osobne myslim, ze sa maju namontovat na tie co uz tam povodne su, preto ak najdem niektory poskodeny, budem musiet objednat novy.
Tie puzdra v okach lis. pier mam aj doma, ale nikomu sa nechce ich menit. Aj sa k tomu mal jeden mechanik, ale vzdal to hned po prvom. To jedno puzdro vytahoval 3 hodiny a vravel, ze to uz nikdy robit nebude. Kazdy dalsi mechanik skonstatoval. ze puzdra su v poriadku. Aj by som im veril, lebo zvuk vychadza priamo za kolesom. Je to presne tam, kde su pera spojene centralnou skrukou.
Chcem, len pripomenut, ze vsetky moje problemy pominu, ked je vonku vlhko. Dnes cely den prsalo a v aute naprosta pohoda.Myslim, ze moj problem bude v niektorom z gumenych dielov.
Mozu moj problem sposobovat podlozky v strede lis. pier? Ziadny oficialny predajca GM v USA ich nepredava. Z akeho materialu sa vyrabaju?
|
Pia, 02.11.2012, 1:05 |
|
 |
tibik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18 Príspevky: 2349 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
guma medzi listami : ad1 - je na konci a nie je to guma ale silon alebo nječo
podobné.(aspon tak to bolo na novom zväzku)
ad2 - v bode kde sú listy zošrovbované dokopy je medzi každým listom hliníkový pliešok o rozmere cca. 20-25cm na dlžku a 0,5mm hrúbku , šírka je podla šírky pera .
_________________ Ex. XJ. 2,5td 1998. WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv. WK/WH 3crd. 2006. Prejdem kade chcem - skoro všade !
|
Pia, 02.11.2012, 1:19 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
2 yj kao: bavime sa o blazeri s velkostou trochu prerasteneho xj. Teda relativne male auto. Nie je to velka K5 alebo K30
2cocoloko: bodylift sa normalne dava NAMIESTO povodnych silentblokov, teda ak to nie je samo-domo 2 hokejove puky
puzdra listovych pier sa menia uplne normalne. Len treba na to nejake naradie. Ale nevidim dovod na paniku.
klzaky medzi listami su hlavne proti opotrebeniu a vrzganiu.. Neviem aky zvuk hladas.
|
Pia, 02.11.2012, 12:02 |
|
 |
YJ KAO
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 26.01.2010, 22:27 Príspevky: 383 Bydlisko: TRENČÍN, LIPTOV
|
to Tunky:
podla mňa guma, podla teba silon alebo niečo - nieje to jedno???
to Palo Chero :
Palikaba akékolvek auto v tvojich očiach ako relatívne malé je u 90% obyvatelov tochto kocúrkova obr mastodont dvojtonový.... Aááááááási som ešte Blaizera nevidel ksichte ! 
_________________ všetko čo má kolesa, pásy, nohy .......
|
Pia, 02.11.2012, 23:31 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 12 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|