4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Bublanie do vyrovnávacej nádobky.suzuki GV 2,0TD
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=16283
Stránka 1 z 2

Autor:  Majjo [ Pia, 14.12.2012, 22:38 ]
Predmet príspevku:  Bublanie do vyrovnávacej nádobky.suzuki GV 2,0TD

Obávam sa, že mi ruplo tesnenie pod hlavou ( dúfam že nie je hlava ) , nakoľko po vypnutí zohriateho motora sa ozyva z pod kapoty bublinkovanie do vyrovnávacej nádobky chladiacej kvapaliny. Tak trocha dúfam že to bude len víčko chladíča... ale predsa len, príznaky ukazujú najskôr na to tesnenie. Má niekto so spomínaným problémom skúsenosť ? ? ? na čo si dať pozor pri výmene ? ďakujem.

Autor:  colt.45 [ Pia, 14.12.2012, 22:52 ]
Predmet príspevku: 

ak je zlé tesnenie, tak by sa ti mala strácať voda, nezriedka je aj v oleji.

Autor:  Majjo [ Pia, 14.12.2012, 23:07 ]
Predmet príspevku: 

Práveže voda sa nestráca... všetko mi to vytlačí do expanzky a tam to aj zostane. nepotiahne si späť. V oleji zatial vodu nebadať, ani na víku kde sa nalieva olej.

Autor:  Klokan [ Pia, 14.12.2012, 23:51 ]
Predmet príspevku: 

kurenie ti funguje ? ci hreje ? :-D

Autor:  MIrec01 [ Sob, 15.12.2012, 1:13 ]
Predmet príspevku: 

Naj je dat dole hlavu a dat ju otlakovat ci je oki booo toto moze byt aj tesnenie alebo aj daky kanalik prasknuty

Autor:  Majjo [ Sob, 15.12.2012, 9:28 ]
Predmet príspevku: 

Už aj kúrenie začalo blbnúť. :-/ občas ide ale keď je chladiaca zmes natlačená doplna v nádobke tak logicky nemá čo viesť teplo. No nič, vitara odstavená, hlava ide dole a uvidíme. ...just teraz keď doprialo snehu sakra. :-D :-D

Autor:  Klokan [ Sob, 15.12.2012, 9:30 ]
Predmet príspevku: 

chladic mas ties horuci ?

Autor:  jankarol [ Sob, 15.12.2012, 12:17 ]
Predmet príspevku: 

colt.45 píše:
ak je zlé tesnenie, tak by sa ti mala strácať voda, nezriedka je aj v oleji.


To zbadas ako dymi auto biely dym voda čierny olej.....ked dymi normálne tak by malo byt tesnenie ok ... A ked sa ti nestraca voda a aj tak to buble skús ci sa ti otvára termostat alebo vodná pumpa ( maly obeh veľký obeh) s teplotou motora nemáš problem ?

Autor:  TomasBA [ Ned, 16.12.2012, 11:09 ]
Predmet príspevku: 

Majjo, robili sme tento motor, v nasom pripade bola prasknuta hlava, robili nam ju niekde v TT no hovorili ze sa to velmi zle zvaralo, lebo to praskalo dalej a dalej ale nakoniec sa to podarilo. Auto jazdi uz rok

Autor:  Majjo [ Str, 19.12.2012, 16:21 ]
Predmet príspevku: 

Tak zhrniem to. Bublanie do nadobky, biely dym hlavne ked je motor zohriaty a zostane na voľnobehu chladnúť. Blbne kúrenie nakoľko nemá vodu v okruhu po tom ako sa dostane do nadobky a tam hladina stupa... Nuž, hlava je zložená,, naprvy poihľad je hlava ok a na rovnej ploche nevykazuje nerovnosť. Tesnenie mam nove.(50ecok cca.) na starom je miestami badatelne znamky sedimentu ale nič vážne ba priam zanedbateľné. Taakže, otazka znie: dam to do popradu otlakovať za 35e alebo to risknem a založím to s novým tesnením. Najhoršie je že ani vo valcoch nevidiet vodu a pod. :-/

Autor:  KAKO [ Str, 19.12.2012, 19:47 ]
Predmet príspevku: 

Pre istotu daj otlakovať a ak je celokovové tesnenie daj ju zrovnať a kúp nové skrutky hlavy. Za zrovnanie bez dokladu chceli 25ečok.

Autor:  lubor [ Str, 19.12.2012, 20:27 ]
Predmet príspevku: 

Zrovnat daj urcite, kazde tesnenie urobi otlacok trochu inde. U mna stoji zbrusenie hlavy 14,95 € s DPH a kamaratom aj za cokoladku. :D
Ale som v BA a to mas trochu od ruky, ale ak ti to nerobi problem ozvi sa a poriesime to v rezii vianocnych darcekov. :wink:

Autor:  finder [ Str, 19.12.2012, 23:37 ]
Predmet príspevku: 

Ak sa voda nestraca - nejdete s kanonom na vrabce ?
(no uz je to jedno, ked je hlava dolu).
Ved identifikacia je tu popisana:
Chladic teply/studeny, termostat, pumpa, viecko chladica.
Ak je okruh spravne uzatvoreny, a voda sa prehrieva nad stanoveny tlak, tak ide tam kam ma - vyrovnavacia nadobka. (uz je druha vec, ze sa neodvzdusni - asi by som vinil to viecko, ak je system uzatvoreny, a netaha si niekde vzduch - ale ak ano, tadialto by zase malo tlaci vodu, nie ?)
Ak sa prehrieva, tak sa nechladi (Alebo nestiha chladit).
(zadrbany chladic zvonka/zvnutra)
Nefunckna/malo funkcna viskospojka (ak ju ma).
Neskoro otvarajuci termostat.

Ja osobne by som zacal tymi jednoduchymi vecami (aj za cenu novych, ak nemozem termostat a viecko otestovat).
Popri termostate chladic tak ti tak vyhodim, teda profylaktika (vycistenie).
Teda mi uz ostala len visko, vodna pumpa a hlava.

Ci ... ???

Autor:  MIrec01 [ Štv, 20.12.2012, 0:08 ]
Predmet príspevku: 

Hlavu daj spravit odbornikom co sa tomu rozumeju na tomto netreba setrit co rozobratie to nove tesnenie a kopec casu a vyhodene love do kanala.

My davame sem: http://zvarspecial.webnode.sk/opravy/hlavy-valcov/
a uplna spokojnost ked je prasknuta tak aj zavaria spravia sedla vsetko podla tvojej chuti :)

Autor:  Martinoff [ Štv, 20.12.2012, 10:14 ]
Predmet príspevku: 

Mne tiež bublalo Pajero do expanzky a bolo prdnuté dolné tesnenie na viečku chladiča.

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/