Dnes je pondelok 23. júna 2025, meniny má Sidónia a zajtra Ján
Autor |
Správa |
bonder
Učeň
Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51 Príspevky: 98 Bydlisko: Stará Ľubovňa
|
Dobrý deň mám problém s autom ktoré síce nieje 4x4 ale hádam sa tu nájdu nejaký automechanici ktorý poradia. Mám Octaviu 1.9 Tdi 81kW a mám problém že mi nekúri auto. Na začiatok poviem že sa jedna o CLIMATRONIC, vymenil som peľový filter a v lete bol menený veľký ventilátor na chladiči takže všetko by malo byť ok. a teraz problém. Teraz v zime sa mi prehrieva motor :-O a auto nekúri teplý vzduch, teda kúri ale teplý vzduch fúka iba ked idem viac ako 2000ot/min. čož by bolo logické kedže je zima, ale prehrieva sa motor ?  neprehrieva sa vždy ale keď sa prehrieva i tak fúka zimný vzduch a to mi nejde do hlavy. Viete niekto poradiť ?
_________________ Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka....
|
Uto, 18.12.2012, 11:12 |
|
 |
Macej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21 Príspevky: 547 Bydlisko: Vchod Záhoria
|
Keď je naštartované, nemáš stvrdnuté hadice? To s tým kurením náhodou nezačalo po prvom prehriati motora? Máš to poriadne odvzdušnené a dostatok vody? Voda sa nestráca? Kolko máš najazdených km od poslednej výmeny rozvodov? Hadice do kúrenia sú teplé obidve?
_________________ Range Rover Classic - One is not enough
|
Uto, 18.12.2012, 11:31 |
|
 |
medal41
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 09.09.2007, 10:31 Príspevky: 480 Bydlisko: Partizanske
|
tesnenie pod hlavou,alebo hlava prasknuta
_________________ L 200 - cb,hi-lift,sw9000,mt,šnorchel,
|
Uto, 18.12.2012, 13:20 |
|
 |
tomato
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56 Príspevky: 988 Bydlisko: Povazie
|
houby...vymen termostat presne tento problem som mal aj ja. Teplota ide do max od motora ale okruh je uzavrety,cize do kurenia nejde tepla voda.mne este popritom aj strielali hadice. To ze ti to obcas funguje znamena ze termostat obcas otvori. Mne tiez v pohari s vriacou vodou fungoval ale na motore ani za pana.
|
Uto, 18.12.2012, 13:46 |
|
 |
bonder
Učeň
Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51 Príspevky: 98 Bydlisko: Stará Ľubovňa
|

Tak rozšírím príbeh.... asi pred rokom v lete som šiel autom asi 40 km ked som dorazil zasvietila "voda" dolial som medzi rysky ked som asi po 5 hodinách naštartoval tak zase dolial som a vyrazil po cca 2 km zase zasvietila dolial som a po 2 km zase..... narval som tam 4 l vody a i tak stále to kdesi mizlo ale normálne pred očami z nádržky... domov ma dotiahol kamoš na druhý den som dolial vodu a nič... normálka nezmizla... odvtedy sa sem tam dolievala toto leto na mi donovaloch zovrela voda ukázalo sa že vrtuľa v prdeli tak výmena.... odvtedy kľud až doteraz... ináč ešte po prejdení cca 400 km východ-BA na druhý deň zase bez vody dolieval som asi 2 litre to bolo teraz naposledy a cesto z BA sa udialo to čo som popísal vyššie po dialnici do ZA pohoda v ZA už mi začala byť aute zima a za ZA začala stúpať teplota na volnobehu klesla vybral som sa dalej, po čase zase ináč zima stále a potom som prišiel na trik s minimálne 2000 ot/min. a vtedy ako tak pohode akurát na hybiach zase zovrela voda...... a potom už kľud len som musel točiť motor a nesmel som ho dusiť.
_________________ Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka....
|
Uto, 18.12.2012, 14:02 |
|
 |
bonder
Učeň
Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51 Príspevky: 98 Bydlisko: Stará Ľubovňa
|
Macej píše: Keď je naštartované, nemáš stvrdnuté hadice? To s tým kurením náhodou nezačalo po prvom prehriati motora? Máš to poriadne odvzdušnené a dostatok vody? Voda sa nestráca? Kolko máš najazdených km od poslednej výmeny rozvodov? Hadice do kúrenia sú teplé obidve? No ked je naštartované na voľnobehu tak je hadica rovnako tvrdá ako ked je motor zhasnutý. Rozvody menené pred 75 tis. km aj vodná pumpa kladka tak ako má byť. s kurením začalo skór ako s prehriatím motora. a hadice do kúrenia nevidím iba tie ktoré idu do chladiča....
_________________ Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka....
|
Uto, 18.12.2012, 14:04 |
|
 |
tomato
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56 Príspevky: 988 Bydlisko: Povazie
|
vies citat? Zameraj sa na termostat.
|
Uto, 18.12.2012, 14:15 |
|
 |
bonder
Učeň
Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51 Príspevky: 98 Bydlisko: Stará Ľubovňa
|
tomato píše: vies citat? Zameraj sa na termostat. čítať viem a aj tak urobím dikes 
_________________ Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka....
|
Uto, 18.12.2012, 19:25 |
|
 |
Klokan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22 Príspevky: 1042 Bydlisko: Pezinok Lošonec
|
zhod termostat a skus co sa previezt a ak ti to nebude vobec kurit tak vies ze termostat to nebol ale prevez sa tak aspon 5 km nech sa to zohreje
najlacnejsia varianta hladania problemu
_________________ Jeep zj 4.0 1994 Jeep xj 4.0 H.O.1996 Mazda 323 bf turbo 4wd Multipla CNG Ex. Jeep cherokee 2.1 Ex.LKT 81 T Ex.UKT 6340 Ex .suzuki samurai 1,3 sj510 0904976223
|
Uto, 18.12.2012, 21:56 |
|
 |
tomato
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56 Príspevky: 988 Bydlisko: Povazie
|
neviem presne ako to je riesene na jeho motore, ale aby sa mu dal uzavret okruh/myslim zapojit hadice atd./ ked tam nebude mat termostat
|
Uto, 18.12.2012, 23:40 |
|
 |
Macej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21 Príspevky: 547 Bydlisko: Vchod Záhoria
|
Na tolko uvarení bude zázrak ak tesnenie pod hlavou ešte plní účel... ak si to teda neodniesla hlava (ak to nezačala spôsobovať od začiatku niakou nenápadnou prasklinou niekde za ventilom)
Olej ti nepribúda? Expanzná nádobka netečie? Chladič neslzí? Jednoducho či je celý chladiaci systém v poriadku...
Prepáč tolko otázok ale na dialku sa to diagnostikuje ťažko tak musíš nám robiť "priamy prenos" toho čo sa s autom deje  pretože je viacero možností. Je naozaj divné, že len tak mizne voda (čo je úplne nezmysel a miesto kde sa stráca sa musí nájsť) tak preto sa pýtam na tie všetky veci na ktoré si teraz dokážem ohladom týchto motorov spomenúť.
PS: ak sa dobre pamätám tak sa termostat vybrať dá ale v tomto počasí ake teraz vládne je trošku nezmysel ak nevezieš niake potraviny ktoré chceš uchovať v chlade lebo po vybratí termostatu to nič iné za následok mať nebude.
_________________ Range Rover Classic - One is not enough
|
Str, 19.12.2012, 0:11 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
neda mi ale mne ked odislo tesnenie pod hlavu na pajere tak auto slabo topilo -hoci pajero az tak super netopilo nikdy oproti patrolu ale zadne topitko topi dobre ale k veci-voda sa mi tratila ale biely dym z vyfuku nesiel,do oleja tiez nesla a do prepadovej nadrzky tiez-cize nevedeli sme to naisto identifikovat-tak len hlava dole a bolo to tesnenie-niekedy proste ten biely dym nevidiet ale voda pomali sa trati do spalovaciho priestoru a to sa mi stalo na benzinovom po 200 000km-co je pre trojlitre bezne a aj pri 2,5td a motory sa neprehrievali-rucicka vzdy v strede a mam taky dojem-ostala nam na dvore este renaultka-kosostvorec - p i c a na kapote,ze trochu buble pri pridani plynu,hoci zatial topi super,ze ak to nebude zavzdusnene,ze aj tam odide tesnenie pod hlavu  -to len moje skusenosti ak to niekomu pomoze-lebo ja sa vacsinou vzdy ucim na svojich chybach a potom to je aj vzdy drahsie 
|
Str, 19.12.2012, 0:34 |
|
 |
bonder
Učeň
Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51 Príspevky: 98 Bydlisko: Stará Ľubovňa
|
No olej nepribúda, naopak ubúda ho hodne mám tam 0w40 a spotreba tak 1L oleja na 3-4000 km ale je čistý bez vody  biely dym nemám auto má nabehané úctyhodných 520 000 km  expanzná netečie, chladič suchý a ale kdesi to kedysi bolo mokré len sme zaboha nenašli to miesto.... a to že sa tratí voda už vrtalo viacerým v mechanikom v hlave ani diagnostika nič  a dnes som si všimol že ak zapnem klimatizáciu na 22 stupňov tak sa pustia obidve vrtule na chladiči a to sa mi jaksi nezdá žeby to tak malo byť, možno chyba pri výmene vrtule... zajtra skúsim ten termostat.....
_________________ Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka....
|
Str, 19.12.2012, 1:13 |
|
 |
Macej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21 Príspevky: 547 Bydlisko: Vchod Záhoria
|
Na tie kilometre a na to aký olej používaš to neni také zlé. Ako je na tom turbína? Spína v normálnom rozmedzí alebo to musíš vytáčať a trvá jej to?
A čo EGRko? Teraz neviem z hlavy či na týchto motoroch je už chladené alebo nie tak prípadne -pardon-
No každopádne uvidíš čo to spraví s tým termostatom, skús pozrieť či nepustila náhodou vodná pumpa a či ti to doslova "žere" vodu by ti vedelo prezradiť turbo ak by si ho zhodil nech hneť, ak by všetko zlyhalo nemusíš dávať dole hlavu. Tam by sa to malo potom ukázať na čom si.
_________________ Range Rover Classic - One is not enough
|
Str, 19.12.2012, 1:58 |
|
 |
bonder
Učeň
Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51 Príspevky: 98 Bydlisko: Stará Ľubovňa
|

Macej píše: Na tie kilometre a na to aký olej používaš to neni také zlé. Ako je na tom turbína? Spína v normálnom rozmedzí alebo to musíš vytáčať a trvá jej to? A čo EGRko? Teraz neviem z hlavy či na týchto motoroch je už chladené alebo nie tak prípadne -pardon- No každopádne uvidíš čo to spraví s tým termostatom, skús pozrieť či nepustila náhodou vodná pumpa a či ti to doslova "žere" vodu by ti vedelo prezradiť turbo ak by si ho zhodil nech hneť, ak by všetko zlyhalo nemusíš dávať dole hlavu. Tam by sa to malo potom ukázať na čom si. Termostat som vymenil, ale problém som nevyriešil.... aj starý termostat vo vriacej vode otváral skúšal som ho, akurát mi teraz po každej jazde pustí po odstavení motora ventilátor a motor ochladzuje....(absolvoval som 2 jazdy a po obidvoch to tak bolo) turbo by malo byť v pohode kedže v lete bolo rozoberané a čistené a stálo to nemalé peniaze...... tak žeby predsa tá hlava alebo tesnenie ? a zabudol som po naštartovaní mi asi po 15s. zasvieti "teplomer" čiže vysoká teplota chladiacej kvapaliny alebo málo kvapaliny v nádržke, kvapaliny je dosť a studený motor nemôže mať vysokú teplotu 
_________________ Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka....
|
Uto, 22.01.2013, 11:47 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|