Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 23.06.2025, 22:59
Dnes je pondelok 23. júna 2025, meniny má Sidónia a zajtra Ján




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 17 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Problém s kúrením 
Autor Správa
Učeň

Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51
Príspevky: 98
Bydlisko: Stará Ľubovňa
Odpoveď s citáciou
Dobrý deň mám problém s autom ktoré síce nieje 4x4 ale hádam sa tu nájdu nejaký automechanici ktorý poradia. Mám Octaviu 1.9 Tdi 81kW a mám problém že mi nekúri auto. Na začiatok poviem že sa jedna o CLIMATRONIC, vymenil som peľový filter a v lete bol menený veľký ventilátor na chladiči takže všetko by malo byť ok. a teraz problém. Teraz v zime sa mi prehrieva motor :-O a auto nekúri teplý vzduch, teda kúri ale teplý vzduch fúka iba ked idem viac ako 2000ot/min. čož by bolo logické kedže je zima, ale prehrieva sa motor ? :!: neprehrieva sa vždy ale keď sa prehrieva i tak fúka zimný vzduch a to mi nejde do hlavy. Viete niekto poradiť ?

_________________
Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka....


Uto, 18.12.2012, 11:12
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21
Príspevky: 547
Bydlisko: Vchod Záhoria
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Keď je naštartované, nemáš stvrdnuté hadice? To s tým kurením náhodou nezačalo po prvom prehriati motora? Máš to poriadne odvzdušnené a dostatok vody? Voda sa nestráca? Kolko máš najazdených km od poslednej výmeny rozvodov? Hadice do kúrenia sú teplé obidve?

_________________
Range Rover Classic - One is not enough


Uto, 18.12.2012, 11:31
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 09.09.2007, 10:31
Príspevky: 480
Bydlisko: Partizanske
Odpoveď s citáciou
tesnenie pod hlavou,alebo hlava prasknuta

_________________
L 200 - cb,hi-lift,sw9000,mt,šnorchel,


Uto, 18.12.2012, 13:20
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56
Príspevky: 988
Bydlisko: Povazie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
houby...vymen termostat presne tento problem som mal aj ja. Teplota ide do max od motora ale okruh je uzavrety,cize do kurenia nejde tepla voda.mne este popritom aj strielali hadice. To ze ti to obcas funguje znamena ze termostat obcas otvori. Mne tiez v pohari s vriacou vodou fungoval ale na motore ani za pana.


Uto, 18.12.2012, 13:46
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51
Príspevky: 98
Bydlisko: Stará Ľubovňa
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak rozšírím príbeh.... asi pred rokom v lete som šiel autom asi 40 km ked som dorazil zasvietila "voda" dolial som medzi rysky ked som asi po 5 hodinách naštartoval tak zase dolial som a vyrazil po cca 2 km zase zasvietila dolial som a po 2 km zase..... narval som tam 4 l vody a i tak stále to kdesi mizlo ale normálne pred očami z nádržky... domov ma dotiahol kamoš na druhý den som dolial vodu a nič... normálka nezmizla... odvtedy sa sem tam dolievala toto leto na mi donovaloch zovrela voda ukázalo sa že vrtuľa v prdeli tak výmena.... odvtedy kľud až doteraz... ináč ešte po prejdení cca 400 km východ-BA na druhý deň zase bez vody dolieval som asi 2 litre to bolo teraz naposledy a cesto z BA sa udialo to čo som popísal vyššie po dialnici do ZA pohoda v ZA už mi začala byť aute zima a za ZA začala stúpať teplota na volnobehu klesla vybral som sa dalej, po čase zase ináč zima stále a potom som prišiel na trik s minimálne 2000 ot/min. a vtedy ako tak pohode akurát na hybiach zase zovrela voda...... a potom už kľud len som musel točiť motor a nesmel som ho dusiť.

_________________
Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka....


Uto, 18.12.2012, 14:02
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51
Príspevky: 98
Bydlisko: Stará Ľubovňa
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Macej píše:
Keď je naštartované, nemáš stvrdnuté hadice? To s tým kurením náhodou nezačalo po prvom prehriati motora? Máš to poriadne odvzdušnené a dostatok vody? Voda sa nestráca? Kolko máš najazdených km od poslednej výmeny rozvodov? Hadice do kúrenia sú teplé obidve?
No ked je naštartované na voľnobehu tak je hadica rovnako tvrdá ako ked je motor zhasnutý. Rozvody menené pred 75 tis. km aj vodná pumpa kladka tak ako má byť. s kurením začalo skór ako s prehriatím motora. a hadice do kúrenia nevidím iba tie ktoré idu do chladiča....

_________________
Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka....


Uto, 18.12.2012, 14:04
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56
Príspevky: 988
Bydlisko: Povazie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
vies citat? Zameraj sa na termostat.


Uto, 18.12.2012, 14:15
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51
Príspevky: 98
Bydlisko: Stará Ľubovňa
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tomato píše:
vies citat? Zameraj sa na termostat.
čítať viem a aj tak urobím dikes :)

_________________
Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka....


Uto, 18.12.2012, 19:25
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22
Príspevky: 1042
Bydlisko: Pezinok Lošonec
Odpoveď s citáciou
Poslať 
zhod termostat a skus co sa previezt a ak ti to nebude vobec kurit tak vies ze termostat to nebol ale prevez sa tak aspon 5 km nech sa to zohreje :roll:
najlacnejsia varianta hladania problemu

_________________
Jeep zj 4.0 1994
Jeep xj 4.0 H.O.1996
Mazda 323 bf turbo 4wd
Multipla CNG
Ex. Jeep cherokee 2.1
Ex.LKT 81 T
Ex.UKT 6340
Ex .suzuki samurai 1,3 sj510
0904976223


Uto, 18.12.2012, 21:56
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56
Príspevky: 988
Bydlisko: Povazie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
neviem presne ako to je riesene na jeho motore, ale aby sa mu dal uzavret okruh/myslim zapojit hadice atd./ ked tam nebude mat termostat


Uto, 18.12.2012, 23:40
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21
Príspevky: 547
Bydlisko: Vchod Záhoria
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Na tolko uvarení bude zázrak ak tesnenie pod hlavou ešte plní účel... ak si to teda neodniesla hlava (ak to nezačala spôsobovať od začiatku niakou nenápadnou prasklinou niekde za ventilom) :roll: :?

Olej ti nepribúda? Expanzná nádobka netečie? Chladič neslzí? Jednoducho či je celý chladiaci systém v poriadku...
Prepáč tolko otázok ale na dialku sa to diagnostikuje ťažko tak musíš nám robiť "priamy prenos" toho čo sa s autom deje :) pretože je viacero možností. Je naozaj divné, že len tak mizne voda (čo je úplne nezmysel a miesto kde sa stráca sa musí nájsť) tak preto sa pýtam na tie všetky veci na ktoré si teraz dokážem ohladom týchto motorov spomenúť.

PS: ak sa dobre pamätám tak sa termostat vybrať dá ale v tomto počasí ake teraz vládne je trošku nezmysel ak nevezieš niake potraviny ktoré chceš uchovať v chlade lebo po vybratí termostatu to nič iné za následok mať nebude.

_________________
Range Rover Classic - One is not enough


Str, 19.12.2012, 0:11
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2588
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Poslať 
neda mi ale mne ked odislo tesnenie pod hlavu na pajere tak auto slabo topilo -hoci pajero az tak super netopilo nikdy oproti patrolu ale zadne topitko topi dobre ale k veci-voda sa mi tratila ale biely dym z vyfuku nesiel,do oleja tiez nesla a do prepadovej nadrzky tiez-cize nevedeli sme to naisto identifikovat-tak len hlava dole a bolo to tesnenie-niekedy proste ten biely dym nevidiet ale voda pomali sa trati do spalovaciho priestoru a to sa mi stalo na benzinovom po 200 000km-co je pre trojlitre bezne a aj pri 2,5td a motory sa neprehrievali-rucicka vzdy v strede a mam taky dojem-ostala nam na dvore este renaultka-kosostvorec - p i c a na kapote,ze trochu buble pri pridani plynu,hoci zatial topi super,ze ak to nebude zavzdusnene,ze aj tam odide tesnenie pod hlavu :smt013 -to len moje skusenosti ak to niekomu pomoze-lebo ja sa vacsinou vzdy ucim na svojich chybach a potom to je aj vzdy drahsie :smt022


Str, 19.12.2012, 0:34
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51
Príspevky: 98
Bydlisko: Stará Ľubovňa
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No olej nepribúda, naopak ubúda ho hodne mám tam 0w40 a spotreba tak 1L oleja na 3-4000 km ale je čistý bez vody :D biely dym nemám auto má nabehané úctyhodných 520 000 km :) expanzná netečie, chladič suchý a ale kdesi to kedysi bolo mokré len sme zaboha nenašli to miesto.... a to že sa tratí voda už vrtalo viacerým v mechanikom v hlave ani diagnostika nič :D a dnes som si všimol že ak zapnem klimatizáciu na 22 stupňov tak sa pustia obidve vrtule na chladiči a to sa mi jaksi nezdá žeby to tak malo byť, možno chyba pri výmene vrtule... zajtra skúsim ten termostat.....

_________________
Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka....


Str, 19.12.2012, 1:13
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21
Príspevky: 547
Bydlisko: Vchod Záhoria
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Na tie kilometre a na to aký olej používaš to neni také zlé. Ako je na tom turbína? Spína v normálnom rozmedzí alebo to musíš vytáčať a trvá jej to?
A čo EGRko? Teraz neviem z hlavy či na týchto motoroch je už chladené alebo nie tak prípadne -pardon- :)
No každopádne uvidíš čo to spraví s tým termostatom, skús pozrieť či nepustila náhodou vodná pumpa a či ti to doslova "žere" vodu by ti vedelo prezradiť turbo ak by si ho zhodil nech hneť, ak by všetko zlyhalo nemusíš dávať dole hlavu. Tam by sa to malo potom ukázať na čom si.

_________________
Range Rover Classic - One is not enough


Str, 19.12.2012, 1:58
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51
Príspevky: 98
Bydlisko: Stará Ľubovňa
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Macej píše:
Na tie kilometre a na to aký olej používaš to neni také zlé. Ako je na tom turbína? Spína v normálnom rozmedzí alebo to musíš vytáčať a trvá jej to?
A čo EGRko? Teraz neviem z hlavy či na týchto motoroch je už chladené alebo nie tak prípadne -pardon- :)
No každopádne uvidíš čo to spraví s tým termostatom, skús pozrieť či nepustila náhodou vodná pumpa a či ti to doslova "žere" vodu by ti vedelo prezradiť turbo ak by si ho zhodil nech hneť, ak by všetko zlyhalo nemusíš dávať dole hlavu. Tam by sa to malo potom ukázať na čom si.
Termostat som vymenil, ale problém som nevyriešil.... aj starý termostat vo vriacej vode otváral skúšal som ho, akurát mi teraz po každej jazde pustí po odstavení motora ventilátor a motor ochladzuje....(absolvoval som 2 jazdy a po obidvoch to tak bolo) turbo by malo byť v pohode kedže v lete bolo rozoberané a čistené a stálo to nemalé peniaze...... tak žeby predsa tá hlava alebo tesnenie ? a zabudol som po naštartovaní mi asi po 15s. zasvieti "teplomer" čiže vysoká teplota chladiacej kvapaliny alebo málo kvapaliny v nádržke, kvapaliny je dosť a studený motor nemôže mať vysokú teplotu :D

_________________
Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka....


Uto, 22.01.2013, 11:47
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 17 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: