4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Problém s kúrením http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=16305 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | bonder [ Uto, 18.12.2012, 11:12 ] |
Predmet príspevku: | Problém s kúrením |
Dobrý deň mám problém s autom ktoré síce nieje 4x4 ale hádam sa tu nájdu nejaký automechanici ktorý poradia. Mám Octaviu 1.9 Tdi 81kW a mám problém že mi nekúri auto. Na začiatok poviem že sa jedna o CLIMATRONIC, vymenil som peľový filter a v lete bol menený veľký ventilátor na chladiči takže všetko by malo byť ok. a teraz problém. Teraz v zime sa mi prehrieva motor :-O a auto nekúri teplý vzduch, teda kúri ale teplý vzduch fúka iba ked idem viac ako 2000ot/min. čož by bolo logické kedže je zima, ale prehrieva sa motor ? ![]() |
Autor: | Macej [ Uto, 18.12.2012, 11:31 ] |
Predmet príspevku: | |
Keď je naštartované, nemáš stvrdnuté hadice? To s tým kurením náhodou nezačalo po prvom prehriati motora? Máš to poriadne odvzdušnené a dostatok vody? Voda sa nestráca? Kolko máš najazdených km od poslednej výmeny rozvodov? Hadice do kúrenia sú teplé obidve? |
Autor: | medal41 [ Uto, 18.12.2012, 13:20 ] |
Predmet príspevku: | Re: Problém s kúrením |
tesnenie pod hlavou,alebo hlava prasknuta |
Autor: | tomato [ Uto, 18.12.2012, 13:46 ] |
Predmet príspevku: | |
houby...vymen termostat presne tento problem som mal aj ja. Teplota ide do max od motora ale okruh je uzavrety,cize do kurenia nejde tepla voda.mne este popritom aj strielali hadice. To ze ti to obcas funguje znamena ze termostat obcas otvori. Mne tiez v pohari s vriacou vodou fungoval ale na motore ani za pana. |
Autor: | bonder [ Uto, 18.12.2012, 14:02 ] |
Predmet príspevku: | |
Tak rozšírím príbeh.... asi pred rokom v lete som šiel autom asi 40 km ked som dorazil zasvietila "voda" dolial som medzi rysky ked som asi po 5 hodinách naštartoval tak zase dolial som a vyrazil po cca 2 km zase zasvietila dolial som a po 2 km zase..... narval som tam 4 l vody a i tak stále to kdesi mizlo ale normálne pred očami z nádržky... domov ma dotiahol kamoš na druhý den som dolial vodu a nič... normálka nezmizla... odvtedy sa sem tam dolievala toto leto na mi donovaloch zovrela voda ukázalo sa že vrtuľa v prdeli tak výmena.... odvtedy kľud až doteraz... ináč ešte po prejdení cca 400 km východ-BA na druhý deň zase bez vody dolieval som asi 2 litre to bolo teraz naposledy a cesto z BA sa udialo to čo som popísal vyššie po dialnici do ZA pohoda v ZA už mi začala byť aute zima a za ZA začala stúpať teplota na volnobehu klesla vybral som sa dalej, po čase zase ináč zima stále a potom som prišiel na trik s minimálne 2000 ot/min. a vtedy ako tak pohode akurát na hybiach zase zovrela voda...... a potom už kľud len som musel točiť motor a nesmel som ho dusiť. |
Autor: | bonder [ Uto, 18.12.2012, 14:04 ] |
Predmet príspevku: | |
Macej píše: Keď je naštartované, nemáš stvrdnuté hadice? To s tým kurením náhodou nezačalo po prvom prehriati motora? Máš to poriadne odvzdušnené a dostatok vody? Voda sa nestráca? Kolko máš najazdených km od poslednej výmeny rozvodov? Hadice do kúrenia sú teplé obidve? |
Autor: | tomato [ Uto, 18.12.2012, 14:15 ] |
Predmet príspevku: | |
vies citat? Zameraj sa na termostat. |
Autor: | bonder [ Uto, 18.12.2012, 19:25 ] |
Predmet príspevku: | |
tomato píše: vies citat? Zameraj sa na termostat. ![]() |
Autor: | Klokan [ Uto, 18.12.2012, 21:56 ] |
Predmet príspevku: | |
zhod termostat a skus co sa previezt a ak ti to nebude vobec kurit tak vies ze termostat to nebol ale prevez sa tak aspon 5 km nech sa to zohreje ![]() najlacnejsia varianta hladania problemu |
Autor: | tomato [ Uto, 18.12.2012, 23:40 ] |
Predmet príspevku: | |
neviem presne ako to je riesene na jeho motore, ale aby sa mu dal uzavret okruh/myslim zapojit hadice atd./ ked tam nebude mat termostat |
Autor: | Macej [ Str, 19.12.2012, 0:11 ] |
Predmet príspevku: | |
Na tolko uvarení bude zázrak ak tesnenie pod hlavou ešte plní účel... ak si to teda neodniesla hlava (ak to nezačala spôsobovať od začiatku niakou nenápadnou prasklinou niekde za ventilom) ![]() ![]() Olej ti nepribúda? Expanzná nádobka netečie? Chladič neslzí? Jednoducho či je celý chladiaci systém v poriadku... Prepáč tolko otázok ale na dialku sa to diagnostikuje ťažko tak musíš nám robiť "priamy prenos" toho čo sa s autom deje ![]() PS: ak sa dobre pamätám tak sa termostat vybrať dá ale v tomto počasí ake teraz vládne je trošku nezmysel ak nevezieš niake potraviny ktoré chceš uchovať v chlade lebo po vybratí termostatu to nič iné za následok mať nebude. |
Autor: | JOE66 [ Str, 19.12.2012, 0:34 ] |
Predmet príspevku: | |
neda mi ale mne ked odislo tesnenie pod hlavu na pajere tak auto slabo topilo -hoci pajero az tak super netopilo nikdy oproti patrolu ale zadne topitko topi dobre ale k veci-voda sa mi tratila ale biely dym z vyfuku nesiel,do oleja tiez nesla a do prepadovej nadrzky tiez-cize nevedeli sme to naisto identifikovat-tak len hlava dole a bolo to tesnenie-niekedy proste ten biely dym nevidiet ale voda pomali sa trati do spalovaciho priestoru a to sa mi stalo na benzinovom po 200 000km-co je pre trojlitre bezne a aj pri 2,5td a motory sa neprehrievali-rucicka vzdy v strede a mam taky dojem-ostala nam na dvore este renaultka-kosostvorec - p i c a na kapote,ze trochu buble pri pridani plynu,hoci zatial topi super,ze ak to nebude zavzdusnene,ze aj tam odide tesnenie pod hlavu ![]() ![]() |
Autor: | bonder [ Str, 19.12.2012, 1:13 ] |
Predmet príspevku: | |
No olej nepribúda, naopak ubúda ho hodne mám tam 0w40 a spotreba tak 1L oleja na 3-4000 km ale je čistý bez vody ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Macej [ Str, 19.12.2012, 1:58 ] |
Predmet príspevku: | |
Na tie kilometre a na to aký olej používaš to neni také zlé. Ako je na tom turbína? Spína v normálnom rozmedzí alebo to musíš vytáčať a trvá jej to? A čo EGRko? Teraz neviem z hlavy či na týchto motoroch je už chladené alebo nie tak prípadne -pardon- ![]() No každopádne uvidíš čo to spraví s tým termostatom, skús pozrieť či nepustila náhodou vodná pumpa a či ti to doslova "žere" vodu by ti vedelo prezradiť turbo ak by si ho zhodil nech hneť, ak by všetko zlyhalo nemusíš dávať dole hlavu. Tam by sa to malo potom ukázať na čom si. |
Autor: | bonder [ Uto, 22.01.2013, 11:47 ] |
Predmet príspevku: | |
Macej píše: Na tie kilometre a na to aký olej používaš to neni také zlé. Ako je na tom turbína? Spína v normálnom rozmedzí alebo to musíš vytáčať a trvá jej to? A čo EGRko? Teraz neviem z hlavy či na týchto motoroch je už chladené alebo nie tak prípadne -pardon- ![]() No každopádne uvidíš čo to spraví s tým termostatom, skús pozrieť či nepustila náhodou vodná pumpa a či ti to doslova "žere" vodu by ti vedelo prezradiť turbo ak by si ho zhodil nech hneť, ak by všetko zlyhalo nemusíš dávať dole hlavu. Tam by sa to malo potom ukázať na čom si. ![]() |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |