Dnes je pondelok 2. júna 2025, meniny má Xénia a zajtra Karolína
Chladenie v tomto hnusnom horku...
Autor |
Správa |
whiskey
Učeň
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 9:42 Príspevky: 62 Bydlisko: BA
|
Existuje nejaka "standardna" moznost vylepsit si chladenie motora? Mam na mysli nejaky pridavny chladic alebo lepsie chladenie existujuceho chladica, apod. Kde take veci hladat?
|
Pon, 23.07.2007, 14:28 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Vystriekať = vyčistiť chladič aby vzduch lepšie prechádzal rebrovaním a chladil. Inak by si musel meniť chladič za väčší, ale to nie je dočasné...
Auto by sa Ti malo uchladiť ak je všetko OK. Prievan (prúdenie) vzduchu v motorovom priestore urobí veľa
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pon, 23.07.2007, 14:35 |
|
 |
teslo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 16:11 Príspevky: 409 Bydlisko: Bratislava
|
Ja to mam vyriesene dvojitymi elektrickymi vrtulami Kenlowe Heavy Duty 13".
Este upresnim ze je tam aj novy trosku vacsi chladic. A je to na Range Rover Classic 3.5V8EFI benzin.
_________________Range Rover farma 
|
Pon, 23.07.2007, 14:45 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
teslo píše: Ja to mam vyriesene dvojitymi elektrickymi vrtulami Kenlowe Heavy Duty 13".
...to by asi zaujimalo Jara...lebo tusim uz si objednal aj on...
...ale inac suhlasim z nazorom, ze by to malo uchladit samo aspon na Defiku nemam ziadny problem a rucicka teplomera je v rovnakej pozicii ako obvykle. To klima je uz na tom trosku inac ale chladi.
...ale Patrol asi nestiha hlavne ak je problem s vrtulou.
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Pon, 23.07.2007, 14:53 |
|
 |
teslo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 16:11 Príspevky: 409 Bydlisko: Bratislava
|
Dizle maju lepsiu teplenu charakteristiku-nehreju sa tolko( dufam, ze som teraz netrepol blbost  ).
Ano. Uchladit by to malo aj samo. Aj ked som bol este v seriovom stave, tak som nemal problem.
Jaro bude urcite spokojny. Idu ako sialene.
_________________Range Rover farma 
|
Pon, 23.07.2007, 14:57 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
teslo píše: Jaro bude urcite spokojny. Idu ako sialene.
aj odber maju sialeny ne ???
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Pon, 23.07.2007, 15:00 |
|
 |
teslo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 16:11 Príspevky: 409 Bydlisko: Bratislava
|
Asi ano... 8)
Kazda ma vlastny napajaci kabel od baterie, vlastne relatko...ale mam iba jeden termostat. Tym padom spinam obe vrtule naraz. A to je pecka ako maly navijak  Je to uplne zbytocne. Aj pri najvacsom teple, ked ich zopne, tak vidis ako teplota prudko klesne. Idealne je mat dva termostaty nastavene na dve rozdielne teploty a zopinat bude standardne iba jednu vrtulu a az v pripade potreby aj druhu...a toto je moj ciel na najblizsie obdobie. A este dorobit manualne vypinanie ventilatorov. Zas mam motorovy priestor v jednej farbe( blatovej)... 
_________________Range Rover farma 
|
Pon, 23.07.2007, 15:09 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
teslo píše: Idealne je mat dva termostaty nastavene na dve rozdielne teploty a zopinat bude standardne iba jednu vrtulu a az v pripade potreby aj druhu...
Jaro ma nainstalovane cidlo tusim z Oktavky a je dvojteplotne....to by sa ti hodilo. Kym nemas cidlo tak by pomohlo samostatne ovladanie.
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Pon, 23.07.2007, 20:12 |
|
 |
slovacisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 03.02.2007, 20:57 Príspevky: 555 Bydlisko: Praha
|
no ja by som proste jednu vrtulu odpojil od tepelneho cidla, zapojil rele na vypinac do auta a je vystarano. V pripade nutnosti zopnes manualne. Respektive je to najmenej pracne. Dvojtepene cidlo z Octavie? Hmm, no mozno by to chcelo okukat jeho charakteristiku zopinania aby to nahodou nebolo vacsie zlo  .
|
Pon, 23.07.2007, 20:38 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
slovacisko píše: no ja by som proste jednu vrtulu odpojil od tepelneho cidla, zapojil rele na vypinac do auta a je vystarano. V pripade nutnosti zopnes manualne. Respektive je to najmenej pracne. Dvojtepene cidlo z Octavie? Hmm, no mozno by to chcelo okukat jeho charakteristiku zopinania aby to nahodou nebolo vacsie zlo  .
...su tam proste dva urovne zopinania jedna teplota a druha teplota...aj Oktavka ma 2 el. ventilatory
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Pon, 23.07.2007, 20:51 |
|
 |
cico
Legenda Offroadu
Registrovaný: Pon, 20.11.2006, 12:05 Príspevky: 1316 Bydlisko: Wychod
|
Karlito píše: Vystriekať = vyčistiť chladič aby vzduch lepšie prechádzal rebrovaním a chladil. Inak by si musel meniť chladič za väčší, ale to nie je dočasné...
Auto by sa Ti malo uchladiť ak je všetko OK. Prievan (prúdenie) vzduchu v motorovom priestore urobí veľa
-ka-
To som mal pred tyzdnom podobny problem . Patrol hrial jak šaleny!  Nie do cerveneho, ale skoro. Neznal som co to. Az potom som si spomenul na posledne bahnenie a nasledne na to prejazd lukou vysokou travou. Opatrne som zacal chladice vystriekavat vodou,. Neverili by ste kolko svinstva z tych chladicov vyplavilo. Boli ako zabetonovane, od toho bahna s plevami z tej travy ani sa necudujem, ze sa prehrieval moj Patrolek.  Treba davat ale pozor na silny prud Wapky aby neposkodil rebrovanie chladica. Aaaa je tam dost blby pristup k tym chladicom, treba sa s tym trochen zabavit,ale vysledok sa dostavi a je prekvapujuci. Od vtedy je chladenie v poriadku.  Problem s prehrievanim odstraneny. 
|
Pon, 23.07.2007, 20:57 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Tak tak CICO, akt nechladí dobre len tak zrazu, tak je problém -ja som chladič vybral von (je to rýchle) a pekne odmočil a prestriekaval som ho hadicou s očkom č 4 = akurát prúd. Wapík a hlavne zblízka môže poškodiť.
Viskospojka je príbeh Patrola o achilovej päte... čo viem dosť sa to prerába na el. vrtule a ako chalani spomínali, tak dôležité je to správne doladiť na to spínanie.
Ten prúdový náraz tiež niekto riešil a tuším to má tak, že necháva vrtule po naštartovaní roztočené na nejaké min prijateľné otáčky a pri zopnutí to nie je taká jeba. Medzi tie dve by sa dalo strčiť časové relátko (3sec.) a tiež sa zníži prúdový náraz
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pon, 23.07.2007, 21:39 |
|
 |
mello
Koumák
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:55 Príspevky: 193 Bydlisko: Kosice
|

cico píše: Karlito píše: Vystriekať = vyčistiť chladič aby vzduch lepšie prechádzal rebrovaním a chladil. Inak by si musel meniť chladič za väčší, ale to nie je dočasné...
Auto by sa Ti malo uchladiť ak je všetko OK. Prievan (prúdenie) vzduchu v motorovom priestore urobí veľa
-ka- To som mal pred tyzdnom podobny problem . Patrol hrial jak šaleny!  Nie do cerveneho, ale skoro. Neznal som co to. Az potom som si spomenul na posledne bahnenie a nasledne na to prejazd lukou vysokou travou. Opatrne som zacal chladice vystriekavat vodou,. Neverili by ste kolko svinstva z tych chladicov vyplavilo. Boli ako zabetonovane, od toho bahna s plevami z tej travy ani sa necudujem, ze sa prehrieval moj Patrolek.  Treba davat ale pozor na silny prud Wapky aby neposkodil rebrovanie chladica. Aaaa je tam dost blby pristup k tym chladicom, treba sa s tym trochen zabavit,ale vysledok sa dostavi a je prekvapujuci. Od vtedy je chladenie v poriadku.  Problem s prehrievanim odstraneny. 
alebo ti mello povedal pri pohlade na tvoj motorovy priestor, ze by bolo nacase poumyvat Patrolik aj z vnutr, chi chi
moje Terranko sa vobec nehreje aj ked je to benzin a to som mu par krat riadne vyttocil pajsle...
_________________ LR DII, ARB, EP9, OME, 32",sanie, CB
|
Pon, 23.07.2007, 22:32 |
|
 |
cico
Legenda Offroadu
Registrovaný: Pon, 20.11.2006, 12:05 Príspevky: 1316 Bydlisko: Wychod
|
mello píše: alebo ti mello povedal pri pohlade na tvoj motorovy priestor, ze by bolo nacase poumyvat Patrolik aj z vnutr, chi chi
moje Terranko sa vobec nehreje aj ked je to benzin a to som mu par krat riadne vyttocil pajsle...
Hello Mello !!!
Jasne, samozrejme, ze tvoj nazor na prehrievanie sa mojho Patrola, pri pohlade na motorovy priestor som si vzal k srdcu a siel som do umyvarky vystiekat /Wapkou!  / ten sajrajt z motora a chladicov a jednoznacne to bola pricina preco tak hrial. Dik za radu.  Uz nehreje. Je to v pohode. 
|
Uto, 24.07.2007, 0:06 |
|
 |
Cukrik
Začínajúci koumák
Registrovaný: Str, 07.02.2007, 9:59 Príspevky: 123 Bydlisko: BB
|
No tahal som karavan Donovalmi a tiez som prehrial navaru musim skusit vycistit chladic......
|
Sob, 28.07.2007, 21:35 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|